DĖL TAIP VADINAMOS POLICIJOS
REFORMOS IR JOS PASEKMIŲ
Žiniasklaida rašė, kad Jūs sustabdėte „Policijos reformą“ iki tol, kol bus objektyviai įvertinta jos nauda.
Ryšium su tuo, Visuomenės informavimo įstatymo
žiniasklaidos priemonėms nustatytais terminais prašome atsiųsti atitinkamo
dokumento elektroninę kopiją.
Kad sustabdėte, tai jau gerai, betgi reikia nustatyti
šios „Reformos“ padarytą žalą visuomenės saugumui, paviešinti kaltuosius, jų
tokią „veiklą“ atitinkamai įvertinti, kas, tikimės,
bus padaryta ir paviešinta.
Padidinti policijos patrulių skaičių yra tikrai reikalinga, bet juk tai tik kova su pasekmėmis.
Savaime suprantama, kad
visiškai išvengti nusikaltimų nepavyks, tačiau žymiai sumažinti jų skaičių galima, tiktai kad ši, taip vadinama, „Policijos reforma“ iš
esmės sunaikino seniūnijų policijos įgaliotinių institutą, ir tuo pačiu ir nusikaltimų
prevenciją.
Tuo tarpu TERITORINIŲ POLICIJOS ĮSTAIGŲ KRIMINALINĖS POLICIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMO
PAKEITIMO METMENYS visiškai teisingai konstatuoja:
1.1. agentūrinė veikla
vykdoma neefektyviai – negaunama
pakankamai profesionalios ir reikiamos informacijos;
1.2.
negebama tinkamai reaguoti į įvykius, surinkti reikiamų įrodymų įvykio vietoje;
ir vienkart, vykdant pagal šiuos „Metmenis“ šią „Policijos reformą“
iš esmės panaikinamas seniūnijų
policijos įgaliotinių institutas su visomis iš to sekančiomis pasekmėmis
...
Negi
policijos vadams yra neaišku, kad seniūnijų policijos įgaliotiniai turi
pastoviai rastis seniūnijos teritorijoje(geriausia kad ir tenai gyventų), pastoviai bendrauti su gyventojais, kurti informatorių tinklą, organizuoti
policijos rėmėjų steigimą, telkti į pagalbą šaulius, medžiotojus, bendruomenę.
Vienu žodžiu – žinoti iš esmės, kas gi dedasi
seniūnijoje.
Argi nėra akivaizdu, kad,
aktyviai veikiant seniūnijų policijos įgaliotinių institutui, būtų
suduotas smūgis nelegaliai prekybai alkoholiu, kontrabandinėmis
cigaretėmis, samagono varymui.
Na ir tikrai būtų užbėgta už akių mažų vaikų mušimui,
jų mėtymui į šulinius, pensininkų žudymui, asocialių asmenų siautėjimui.
Tokiu būdu seniūnijose
situacija sekanti:
Ø Seniūnas yra visiškai priklausomas nuo savivaldybės,
su visomis iš to sekančiomis pasekmėmis.
Ø Policijos įgaliotinių iš esmės nebėra.
Tokiu būdu iš
esmės seniūnijų šeimininkų nėra su
visomis iš to sekančiomis pasekmėmis.
Kas jau kas, o Valstiečiai tikrai gerai žino
šią situaciją, turi visuomenės pasitikėjimo kreditą. ir
yra
įsipareigoję visuomenę įsitraukti į viešosios tvarkos užtikrinimo ir nusikalstamumo
prevencijos veiklą, stiprinti teisėsaugos institucijų ir visuomenės
bendradarbiavimą bei tarpusavio pasitikėjimą. Skatinti, plėsti policijos
rėmėjų, jaunųjų policijos rėmėjų veiklą, skatinti iš pilietinės visuomenės
kylančias iniciatyvas, pvz., saugios bendruomenės kūrimąsi, siekti, kad
kiekvienoje kaimiškojoje seniūnijoje būtų visuomeniniai policijos talkininkai.
Betgi be seniūnijų policijos įgaliotinių, be renkamų seniūnų institutų tinkamai viso to nepasieksi.
Tuo tarpu Seimo patvirtintoje Vyriausybės programoje įsipareigojama „analizuoti
seniūnų rinkimų įteisinimo galimybę, derinant tai su
bendra valstybės valdymo reforma ir siekiant, kad tokia reforma mažintų
biurokratiją ir valstybės valdymo išlaidas“....................
Betgi
seniūnai jau buvo renkami carinėje Rusijoje .....
O nepriklausomoje Lietuvoje ir po šimto metų, anot vieno konservatoriaus, visuomenė dar nepribrendusi seniūnų
rinkimui“...
Labai jau panašu, kad ir Valstiečiai yra
tokios pat nuomonės, nes tiktai analizuos ... galimybę ....
O be to seniūnų rinkimai, renkamų seniūnų institucija, yra visuomenės valstybės valdymo
pradžiamokslis.
Tiktai klausimas- ar tai šiai valdžiai yra reikalinga ??
Nes renkamas seniūnas, seniūnijos policijos
įgaliotinis, klebonas, pasitelkti šauliai, medžiotojai, policijos rėmėjai yra didžiulė organizuota visuomenės jėga,
pilietinė jėga, kuri gali būti nebaisi tik pilietiškai nusiteikusiai, Lietuvos
valstybės ir jos interesus ginančiai valdžiai.
Vienkart yra nesuprantama Policijos generalinio
komisaro skyrimo tvarka, kada jį, vidaus reikalų ministro siūlymu ir Lietuvos
Respublikos Vyriausybės teikimu, 5 metų kadencijai skiria ir atleidžia Respublikos Prezidentas, kada jis
yra tiesiogiai pavaldus vidaus reikalų ministrui ir atskaitingas Respublikos Prezidentui.
Tarpe 12-kos
įstaigų prie ministerijos šios
įstaigos vadovo tokia skyrimo tvarka yra
vienintelė ......
Kodėl, kokiu tikslu ???
Tam,
kad trukdyti vidaus reikalų ministerijai kontroliuoti Policijos departamento
veiklą, kad būtų sudarytos sąlygos
tokioms Policijos „reformoms“ ?????
Ryšium su tuo prašome informacijos:
Ø Ar ministerija imsis veiksmingų priemonių, kad būtų atkurtas seniūnijų policijos
įgaliotinių institutas.
Ø Ar ministerija imsis visų nuo jos priklausančių priemonių, kad būtų
įteisintas renkamų seniūnų institutas.
Ø Ar ateityje
bus leidžiama Policijos vadovybei nebaudžiamai eksperimentuoti su tokiomis atsiprašant „Policijos reformomis“.
Ø Kas
personaliai yra kaltas dėl seniūnijų policijos įgaliotinių instituto
sunaikinimo iš esmės.
Ø Ar
ministerija pagal savo kompetenciją
imsis iniciatyvos pakeisti Policijos generalinio komisaro paskyrimo tvarką, kad
jį skirtų Vyriausybė vidaus reikalų ministro teikimu.
Buitinių vartotojų sąjungos prezidentas
Antanas Miškinis
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą