Atliekant žurnalistinį tyrimą, kaip gi penkių didžiųjų miestų savivaldybės dalyvauja daugiabučių namų, kur
jos yra bendrojo naudojimo objektų bendrasavininkės, priežiūroje, sausio 13 dieną Visuomenės informavimo
įstatymo visuomenės informavimo
priemonėms nustatytais terminais, jos buvo paprašytos atitinkamos informacijos.
Kitos savivaldybės informaciją, kaip sakoma, vargais negalais pateikė, tačiau Vilnius nebūtų Vilnius, jeigu kuo nors nepasižymėtų ....
Vilniaus miesto savivaldybė užuot prašomą informaciją pateikusi
per savaitę, kaip šiuo atveju (reikia kaupti informaciją) nustato Visuomenės informavimo įstatymas, ji į prašymą visiškai nesureagavo.
Todėl ir teko kreiptis į Savivaldybės visuomeninę ginčų
komisiją, kad ji tą pačią savivaldybę paprotintų .....
Kiek teko bendrauti su Komisija, kol kas dėl jos kompetencijos pastabų nėra, tačiau .....
Tačiau yra visiškai pagrįstas
pagrindas įtarti, kad ji patiria savivaldybės klerkų mafijos spaudimą.
Ir štai kodėl.
Apskundus savivaldybės klerkų neveikimą, Komisija visų pirma „suabejojo“ ar Buitinių vartotojų sąjunga yra visuomenės informavimo priemonės valdytoja, ir jai nepakako nuorodos į Kultūros ministerijos interneto svetainę, kur registruojamos visos žiniasklaidos priemonės, ji pati atliko savo „tyrimą“.
Kodėl Komisija užklausė Žurnalistų
etikos inspektorių, Lietuvos žurnalistų ir leidėjų etikos komisiją „kokie asmenys gali būti laikytini viešosios informacijos rengėjais ir skleidėjais“ ,
vadovaujantis sveiko proto logika, suprasti neišeina, nebent tikslu „patempti“
laiką.
O kad visuomeninės organizacijos, turinčios interneto
svetaines ir jose talpinančios informaciją, ją renkančios, yra prilygintos žiniasklaidos priemonėms, išaiškino
TEISMAS.
Tokiu būdu, vasario
27 dieną pagaliau Komisija pripažino
kad savivaldybė turėjo pateikti informaciją Visuomenės informavimo įstatymo
nustatytais terminais, ir įpareigojo administracijos direktorių išnagrinėti sausio 13 dienos prašymą ir ne vėliau kaip per 20 darbo dienų, nuo šios
sprendimo gavimo dienos pateikti
atsakymą ........... Visuomenės
informavimo įstatymo nustatyta tvarka ir terminais .....
T.y. daugiau kaip po dviejų
mėnesių vietoje maksimum po septynių dienų....
Ir tai jokios garantijos, kad prašomą informacija bus gauta,
nes ji neabejotinai patvirtintų labai
liūdną ir savivaldybei nemalonų faktą ...
Dabar apie komisijos sudėtį iš esmės - kad veiksmingai dirbtų, ji turėtų būti
VISUOMENINĖ.
Tačiau ji iš esmės tokia nėra !!!!
- 1. Gžegož Sakson – Vilniaus miesto savivaldybės tarybos narys (komisijos pirmininkas);
- 2. Vidas Patackas – Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Personalo departamento Etikos ir nusižengimų tyrimų skyriaus vedėjas (komisijos pirmininko pavaduotojas);
- 3. Simas Brusokas – Vilniaus miesto savivaldybės administracijos E. miesto departamento Interesantų aptarnavimo skyriaus Žemės ūkio poskyrio vedėjas (komisijos sekretorius);
- 4. Algirdas Petrauskas – Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Vidaus audito skyriaus vedėjas;
- 5. Jurgita Levinienė – Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos vyresnioji patarėja.
Savivaldybės tarybos narys
ir keturi savavaldybės administracijos darbuotojai !!!!!
Taigi, kaip sakoma, Komisijai tenka
„teisti“ savus ....
Be to Komisijai už darbą nemokama, kas negali nekelti jos
narių visiškai suprantamo nepasitenkinimo.
Tuo tarpu Komisijos sudėtį iš esmės formuoja meras.
Ir nors savivaldybės taryba Komisiją
buvo suformavusi laiku, tačiau ji kurį laiką neveikė, laukdama kol bus iš biudžeto jai skirtas finansavimas.
Teismui panaikinus šią
savivaldybės sprendimo nuostatą, Komisija pradėjo dirbti, o Savivaldybės taryba yra pavedusi savivaldybės administracijos direktoriui
kreiptis į Vyriausybę, dėl finansavimo
iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, skyrimo.
Kad jo nebus, galime neabejoti, tačiau kodėl nebuvo pateikta
gerai motyvuota peticija, kad ir mero,
kaip fizinio asmens, piliečio vardu dėl
Administracinių ginčų komisijų įstatymo atitinkamo pakeitimo, teks jį patį to ir paklausti.
Kaip ir to, kodėl gi
jis į komisiją neįtraukė nė vieno visuomenininko, „teisės eksperto“, kurių yra
tiek privisę, kaip grybų po lietaus ...
*****************************************************************
Visuomenės informavimo įstatymas
1. Kiekvienas asmuo turi teisę gauti iš
valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų, kitų biudžetinių įstaigų
viešąją informaciją apie jų veiklą, oficialius jų dokumentus (kopijas), taip
pat informaciją, kurią minėtos įstaigos turi apie jį patį.
2. Valstybės ir savivaldybių institucijos
bei įstaigos turi informuoti visuomenę apie savo veiklą.
3. Valstybės ir savivaldybių institucijos
bei įstaigos privalo Teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių
įstaigų įstatymo bei kitų įstatymų nustatyta tvarka teikti viešąją informaciją,
taip pat turimą privačią informaciją, išskyrus įstatymų nustatytus atvejus, kai
privati informacija neteikiama.
4. Informacija, kurią rengiant nereikia
kaupti papildomų duomenų, viešosios informacijos rengėjams ir (ar) skleidėjams,
žurnalistams pateikiama ne vėliau kaip per vieną darbo dieną, o
informacija, kurią rengiant reikia kaupti papildomus duomenis, – ne vėliau
kaip per savaitę.
5. Valstybės ir savivaldybių institucijos
bei įstaigos, kitos biudžetinės įstaigos, atsisakiusios teikti viešąją
informaciją viešosios informacijos rengėjui, ne vėliau kaip kitą darbo dieną
turi raštu pranešti rengėjui apie atsisakymo suteikti informaciją priežastis.
6. Valstybės ir savivaldybių institucijų
bei įstaigų viešoji informacija yra nemokama. Šios įstaigos gali imti mokestį
tik už paslaugas ir patarnavimus, susijusius su teikiamos informacijos paieška,
informacijos ar dokumentų dauginimu (kopijavimu). Šis mokestis negali būti
didesnis už realias informacijos pateikimo sąnaudas.
7. Kitos įstaigos ir įmonės, taip pat
politinės partijos, politinės organizacijos, profesinės sąjungos, asociacijos
ir kitos organizacijos teikia viešosios informacijos rengėjams ir kitiems
asmenims viešąją informaciją apie savo veiklą šių įstaigų, įmonių ar organizacijų
įstatų (nuostatų) nustatyta tvarka.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą