Policijos departamentas informavo:
Rugsėjo 4-ąją, apie 2.30 val.
Radviliškio mieste, tarnybos metu, pravažiuojančio vilkiko buvo parblokšta ir
žuvo Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Radviliškio rajono
policijos komisariato Viešosios policijos Patrulių būrio patrulė.
Šiaulių apskrities policija informuoja, kad pareigūnė su kolega stabdė ir tikrino nuo Panevėžio pusės į Radviliškio miestą įvažiuojančias transporto priemones.
Šiaulių apskrities policija informuoja, kad pareigūnė su kolega stabdė ir tikrino nuo Panevėžio pusės į Radviliškio miestą įvažiuojančias transporto priemones.
Ties V. Lansbergio -
Žemkalnio ir Žalgirio g. sankryža, tikrinant
sustabdytų „Ford Focus“ ir „Audi“ automobilių vairuotojų dokumentus,
pro šalį važiavęs vilkikas „Daf“ kliudė pareigūnę ir nesustojęs nuvažiavo.
Vilkiką, Radviliškio
mieste, Šiaulių gatvėje, apie 900 metrų nuo įvykio vietos, sustabdė kitas
patrulių ekipažas.
Atvykę medikai,
konstatavo pareigūnės mirtį.
Sprendžiant iš šios informacijos, patrulė radosi šalia sustabdyto automobilio
važiuojamoje kelio dalyje.
Vadovaujantis sveiko proto logika, taip neturėtų būti –
stovėti šalia sustabdyto automobilio yra ir eismo trukdymas, ir policininko
saugumo pažeidimas.
Tuo tarpu POLICIJOS
PATRULIŲ VEIKLOS INSTRUKCIJA nustato:
22.
Policijos patrulis gali stabdyti transporto priemonę ar tikrinti vairuotoją,
kai:
22.1.
vairuotojas ar keleivis (-iai) pažeidė KET, Lietuvos Respublikos saugaus eismo
automobilių keliais įstatymo, kitų teisės aktų, reglamentuojančių kelių
transporto eismą, reikalavimus ar yra požymių, kad tokie pažeidimai galėjo būti
padaryti;
22.2.
transporto priemonė, krovinio pritvirtinimas ar jo vežimas akivaizdžiai
neatitinka teisės aktuose nustatytų reikalavimų ir gali kelti grėsmę kitų eismo
dalyvių saugumui;
22.3.
reikia patikrinti vairuotojo ir transporto priemonės registracijos dokumentus,
siekiant nustatyti ieškomus asmenis ir transporto priemones, taip pat vykdant
užsieniečių kontrolę;
22.4.
įtaria, kad transporto priemone važiuojantys asmenys dalyvavo arba dalyvauja
darant teisės pažeidimą;
22.6.
vykdo transporto priemonių vairuotojų vairavimo ir poilsio režimo, krovinių,
keleivių vežimo ar transporto priemonių techninės būklės kontrolę;
22.7.
vykdo Lietuvos Respublikoje, užsienio šalyse, tarp jų ir Europos Sąjungos
valstybėse narėse, įregistruotų transporto priemonių savininkų ar valdytojų
naudotojo mokesčio mokėjimo už važiavimą aukščiausiosios kategorijos
magistraliniais keliais kontrolę;
22.8. reikia informuoti vairuotojus apie eismo sąlygų
ypatumus ir pasikeitimus arba likviduojant stichinių nelaimių, avarijų ir kitus
padarinius;
22.9.
iškyla būtinybė suteikti pagalbą kitiems eismo dalyviams, policijos patruliui
reikia pasinaudoti sustabdyta transporto priemone ar ja važiuojančių asmenų
pagalba;
22.10. transporto priemonės važiavimo pobūdis kelia
abejonių dėl vairuotojo gebėjimo saugiai ir kvalifikuotai vairuoti transporto
priemonę.
23. Ypatingą dėmesį policijos patrulis turi atkreipti
į tų markių ir modelių transporto priemones, kuriomis dažniausiai daromi KET
pažeidimai ir kurios dažniausiai patenka į eismo įvykius. Taip pat atidžiai
turi būti stebimos transporto priemonės, kuriomis važiuoja jauni asmenys ar
asmenų grupės, jei vairuotojai vairuoja agresyviai ar yra kitų požymių, kad
transporto priemonės vairavimo ypatumai gali būti pavojingi kitiems eismo
dalyviams.
24. Prieš
stabdydamas transporto priemonę policijos patrulis turi įvertinti visas
aplinkybes, kad nekiltų GRĖSMĖ JO IR KITŲ ŽMONIŲ SAUGUMUI, sustojusi transporto
priemonė netrukdytų kitiems eismo dalyviams. Policijos patrulis turėtų
vengti stabdyti transporto priemones vietose, kuriose sustoti ir stovėti
draudžia kelio ženklai ar ženklinimas, kitose KET nustatytose vietose, jei
sustojusi transporto priemonė gali sukelti eismo įvykį, sutrukdyti kitų
transporto priemonių ar pėsčiųjų eismą, sudaryti transporto grūstį.
Ryšium su tuo, Visuomenės
informavimo įstatymo žiniasklaidos priemonėms nustatytais terminais, Policija paprašyta informacijos, kuri neturėtų būti kokia nors
paslaptis, ar trukdyti įvykio tyrimui:
ü
Kuo vadovavosi patruliai „stabdydami ir tikrindami nuo Panevėžio pusės į
Radviliškio miestą įvažiuojančias transporto priemones“.
ü
Ką tikrino policijos patruliai (vairuotojų dokumentus, salonus, bagažines, vežamų keleivių dokumentus ir t.t.)
ü Ar
be Policijos patrulių veiklos instrukcijos yra dar kokie nors dokumentai (taisyklės,
metodiniai nurodymai, instrukcijos ir pan.) nustatantys konkrečius
saugos reikalavimus patruliams
stabdant transporto priemones. Jeigu yra, prašome jų elektroninių kopijų.
.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą