2015 m. rugsėjo 4 d., penktadienis

Kas rūpinasi patrulių saugumu ???




Policijos departamentas informavo:

   Rugsėjo 4-ąją, apie  2.30 val.  Radviliškio mieste, tarnybos metu, pravažiuojančio vilkiko buvo parblokšta ir žuvo Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Radviliškio rajono policijos komisariato Viešosios policijos Patrulių būrio patrulė.

    Šiaulių apskrities policija informuoja, kad  pareigūnė su kolega stabdė ir tikrino nuo Panevėžio pusės į Radviliškio miestą įvažiuojančias transporto priemones.

Ties V. Lansbergio - Žemkalnio ir Žalgirio g. sankryža, tikrinant sustabdytų „Ford Focus“ ir „Audi“ automobilių vairuotojų dokumentus, pro šalį važiavęs vilkikas „Daf“ kliudė pareigūnę ir nesustojęs nuvažiavo.

Vilkiką, Radviliškio mieste, Šiaulių gatvėje, apie 900 metrų nuo įvykio vietos, sustabdė kitas patrulių ekipažas.

Atvykę medikai, konstatavo pareigūnės mirtį.


   Sprendžiant iš šios informacijos,  patrulė radosi šalia sustabdyto automobilio važiuojamoje kelio dalyje.

  Vadovaujantis sveiko proto logika, taip neturėtų būti – stovėti šalia sustabdyto automobilio yra ir eismo trukdymas, ir policininko saugumo pažeidimas.


Tuo tarpu POLICIJOS PATRULIŲ VEIKLOS INSTRUKCIJA nustato:

22. Policijos patrulis gali stabdyti transporto priemonę ar tikrinti vairuotoją, kai:

22.1. vairuotojas ar keleivis (-iai) pažeidė KET, Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo, kitų teisės aktų, reglamentuojančių kelių transporto eismą, reikalavimus ar yra požymių, kad tokie pažeidimai galėjo būti padaryti;
22.2. transporto priemonė, krovinio pritvirtinimas ar jo vežimas akivaizdžiai neatitinka teisės aktuose nustatytų reikalavimų ir gali kelti grėsmę kitų eismo dalyvių saugumui;
22.3. reikia patikrinti vairuotojo ir transporto priemonės registracijos dokumentus, siekiant nustatyti ieškomus asmenis ir transporto priemones, taip pat vykdant užsieniečių kontrolę;
22.4. įtaria, kad transporto priemone važiuojantys asmenys dalyvavo arba dalyvauja darant teisės pažeidimą;
22.5. dalyvauja policinėse priemonėse;
22.6. vykdo transporto priemonių vairuotojų vairavimo ir poilsio režimo, krovinių, keleivių vežimo ar transporto priemonių techninės būklės kontrolę;
22.7. vykdo Lietuvos Respublikoje, užsienio šalyse, tarp jų ir Europos Sąjungos valstybėse narėse, įregistruotų transporto priemonių savininkų ar valdytojų naudotojo mokesčio mokėjimo už važiavimą aukščiausiosios kategorijos magistraliniais keliais kontrolę;
22.8. reikia informuoti vairuotojus apie eismo sąlygų ypatumus ir pasikeitimus arba likviduojant stichinių nelaimių, avarijų ir kitus padarinius;
22.9. iškyla būtinybė suteikti pagalbą kitiems eismo dalyviams, policijos patruliui reikia pasinaudoti sustabdyta transporto priemone ar ja važiuojančių asmenų pagalba;
22.10. transporto priemonės važiavimo pobūdis kelia abejonių dėl vairuotojo gebėjimo saugiai ir kvalifikuotai vairuoti transporto priemonę.

23. Ypatingą dėmesį policijos patrulis turi atkreipti į tų markių ir modelių transporto priemones, kuriomis dažniausiai daromi KET pažeidimai ir kurios dažniausiai patenka į eismo įvykius. Taip pat atidžiai turi būti stebimos transporto priemonės, kuriomis važiuoja jauni asmenys ar asmenų grupės, jei vairuotojai vairuoja agresyviai ar yra kitų požymių, kad transporto priemonės vairavimo ypatumai gali būti pavojingi kitiems eismo dalyviams.

24. Prieš stabdydamas transporto priemonę policijos patrulis turi įvertinti visas aplinkybes, kad nekiltų GRĖSMĖ JO IR KITŲ ŽMONIŲ SAUGUMUI, sustojusi transporto priemonė netrukdytų kitiems eismo dalyviams. Policijos patrulis turėtų vengti stabdyti transporto priemones vietose, kuriose sustoti ir stovėti draudžia kelio ženklai ar ženklinimas, kitose KET nustatytose vietose, jei sustojusi transporto priemonė gali sukelti eismo įvykį, sutrukdyti kitų transporto priemonių ar pėsčiųjų eismą, sudaryti transporto grūstį.


     Ryšium su tuo, Visuomenės informavimo įstatymo žiniasklaidos priemonėms nustatytais terminais, Policija paprašyta   informacijos, kuri neturėtų būti kokia nors paslaptis, ar trukdyti įvykio  tyrimui:

ü  Kuo  vadovavosi patruliai „stabdydami ir  tikrindami nuo Panevėžio pusės į Radviliškio miestą įvažiuojančias transporto priemones“.

ü  Ką tikrino policijos patruliai (vairuotojų dokumentus, salonus, bagažines, vežamų keleivių dokumentus ir t.t.)

ü  Ar be Policijos patrulių veiklos instrukcijos yra dar kokie nors dokumentai (taisyklės, metodiniai nurodymai, instrukcijos ir pan.) nustatantys konkrečius saugos  reikalavimus patruliams stabdant transporto priemones. Jeigu yra, prašome jų elektroninių kopijų.



.


Komentarų nėra:

Rašyti komentarą