Pagal Policijos departamento pateiktą
informaciją:
Rugsėjo 4-ąją, apie 2.30 val.
Radviliškio mieste, tarnybos metu, pravažiuojančio vilkiko buvo parblokšta ir
žuvo Šiaulių apskrities vyriausiojo policijos komisariato Radviliškio rajono
policijos komisariato Viešosios policijos Patrulių būrio patrulė.
Sprendžiant iš
šios informacijos, patrulė radosi šalia
sustabdyto automobilio važiuojamoje kelio dalyje.
Vadovaujantis sveiko
proto logika, taip neturėtų būti – stovėti
šalia sustabdyto automobilio yra ir eismo trukdymas, ir policininko saugumo
pažeidimas.
O POLICIJOS PATRULIŲ VEIKLOS INSTRUKCIJA nustato kada policijos patruliai gali stabdyti
autotransporto priemones:
22. Policijos patrulis gali stabdyti
transporto priemonę ar tikrinti vairuotoją, kai:
22.1.
vairuotojas ar keleivis (-iai) pažeidė KET, Lietuvos Respublikos saugaus eismo
automobilių keliais įstatymo, kitų teisės aktų, reglamentuojančių kelių
transporto eismą, reikalavimus ar yra požymių, kad tokie pažeidimai galėjo būti
padaryti;
22.2.
transporto priemonė, krovinio pritvirtinimas ar jo vežimas akivaizdžiai
neatitinka teisės aktuose nustatytų reikalavimų ir gali kelti grėsmę kitų eismo
dalyvių saugumui;
22.3.
reikia patikrinti vairuotojo ir transporto priemonės registracijos dokumentus,
siekiant nustatyti ieškomus asmenis ir transporto priemones, taip pat vykdant
užsieniečių kontrolę;
22.4.
įtaria, kad transporto priemone važiuojantys asmenys dalyvavo arba dalyvauja
darant teisės pažeidimą;
22.6.
vykdo transporto priemonių vairuotojų vairavimo ir poilsio režimo, krovinių,
keleivių vežimo ar transporto priemonių techninės būklės kontrolę;
22.7.
vykdo Lietuvos Respublikoje, užsienio šalyse, tarp jų ir Europos Sąjungos
valstybėse narėse, įregistruotų transporto priemonių savininkų ar valdytojų
naudotojo mokesčio mokėjimo už važiavimą aukščiausiosios kategorijos magistraliniais
keliais kontrolę;
22.8. reikia informuoti vairuotojus apie eismo sąlygų
ypatumus ir pasikeitimus arba likviduojant stichinių nelaimių, avarijų ir kitus
padarinius;
22.9.
iškyla būtinybė suteikti pagalbą kitiems eismo dalyviams, policijos patruliui
reikia pasinaudoti sustabdyta transporto priemone ar ja važiuojančių asmenų
pagalba;
22.10. transporto priemonės važiavimo pobūdis kelia
abejonių dėl vairuotojo gebėjimo saugiai ir kvalifikuotai vairuoti transporto
priemonę.
23. Ypatingą dėmesį policijos patrulis turi atkreipti
į tų markių ir modelių transporto priemones, kuriomis dažniausiai daromi KET
pažeidimai ir kurios dažniausiai patenka į eismo įvykius. Taip pat atidžiai
turi būti stebimos transporto priemonės, kuriomis važiuoja jauni asmenys ar
asmenų grupės, jei vairuotojai vairuoja agresyviai ar yra kitų požymių, kad
transporto priemonės vairavimo ypatumai gali būti pavojingi kitiems eismo
dalyviams.
24. Prieš
stabdydamas transporto priemonę policijos patrulis turi įvertinti visas
aplinkybes, kad nekiltų GRĖSMĖ JO IR KITŲ ŽMONIŲ SAUGUMUI, sustojusi transporto
priemonė netrukdytų kitiems eismo dalyviams. Policijos patrulis turėtų
vengti stabdyti transporto priemones vietose, kuriose sustoti ir stovėti
draudžia kelio ženklai ar ženklinimas, kitose KET nustatytose vietose, jei
sustojusi transporto priemonė gali sukelti eismo įvykį, sutrukdyti kitų
transporto priemonių ar pėsčiųjų eismą, sudaryti transporto grūstį.
Ryšium su tuo, Visuomenės
informavimo įstatymo žiniasklaidos priemonėms nustatytais terminais, Policijos departamento viršininkas Linas Pernavas buvo
paprašyta informacijos, kuri neturėtų
būti kokia nors paslaptis, ar trukdyti įvykio
tyrimui:
-
Kuo vadovavosi patruliai „stabdydami ir tikrindami nuo Panevėžio pusės į
Radviliškio miestą įvažiuojančias transporto priemones“.
-
Ką tikrino policijos patruliai (vairuotojų dokumentus, salonus, bagažines, vežamų keleivių dokumentus ir t.t.)
- Ar
be Policijos patrulių veiklos instrukcijos yra dar kokie nors dokumentai (taisyklės,
metodiniai nurodymai, instrukcijos ir pan.) nustatantys konkrečius
saugos reikalavimus patruliams
stabdant transporto priemones. Jeigu yra, prašome jų elektroninių kopijų.
Informacija turėjo
būti pateikta vėliausia rugsėjo 8 dienos bėgyje.
Tačiau
informacija iki šiol negauta.
Kodėl ??
Viena iš galimų priežasčių – generalinis
policijos komisaras gali mąstyti, kaip čia išsisukus iš keblios situacijos.
Pirma - akivaizdu, kad policijos pareigūnė stovėjo kelio važiuojamoje dalyje , o tuo tarpu
pareigūnas sėdėjo
automobilyje .........................
[ Deja yra, kaip yra - tokia praktika – pareigūnų pabrėžtinai lėtu žąsies žingsniu,
kelio važiuojama dalimi, ėjimas prie sustabdyto
automobilio ir po to pabrėžtinai atsainus stovėjimas šalia jo, kelio važiuojamoje dalyje, - tikrai dar
ne išimtis.}
Antra - iš tikro, kurį gi Policijos patrulių
veiklos instrukcijos punktą vykdydamas šis policijos patrulis stabdė autotransporto
priemones, ir kodėl gi tas nutylėta policijos pranešime ?????
.
.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą