Jau
kuris laikas 2015 m. vasario 2 dienos energetikos ministro įsakymu sudaryta tarpinstitucinė darbo grupė svarsto,
kaip išspręsti dvi problemas:
1. Geriamo
vandens karštam vandeniui ruošti
teisinio reglamentavimo.
2.. Šilumos
punktų ar jų įrenginių, priklausančių šilumos tiekėjams
ar tretiems asmenims, išpirkimo ir (ar) perleidimo galimybių daugiabučių namų savininkams
bei atliktų investicijų į juos padengimo.
Geriamo
vandens karštam vandeniui ruošti problemą sugeneravo tuometinis energetikos
ministras A. Sekmokas, Prezidentūros favoritas ,realizuodamas Prezidentūros su sveiko proto logika nesiderinančią
idėją „Organizuoti konkurenciją karšto
vandens tiekime“, tuo tikslu sukeldamas,
taip vadinamą, masinę psichozę „Pasirink
karšto vandens tiekėją“.
Šios masinės psichozės pasekmė – prievartinis neteikiamos paslaugos –
centralizuotai paruošto, jo tiekimo tinklais ar atvira šildymo sistema į pastatus
pristatyto karšto vandens mokestis.
Tuo tarpu, kada karštas vanduo ruošiamas pastatuose su juose
esančiais karšto vandens ruošimo įrenginiais – bendrojo naudojimo objektais, vadovaujantis ir Šilumos ūkio įstatymu, ir
sveiko proto logika, net mintys apie centralizuotai (už
pastato ribų, katilinėse, kvartalinėse boilerinėse) paruoštą, į pastatus lauko tinklais, arba atvira šildymo sistema pristatytą, ir tenai vartotojams parduotą karštą vandenį, neturėtų kilti.
Kada pastatuose vyksta karšto vandens ruošimas,
tam tikslui šiluma perkama iš šilumos
tiekėjo, o geriamas vanduo iš geriamo vandens tiekėjo – taip nustato
Šilumos ūkio įstatymas, taip ir yra.
Tiktai daugumoje geriamą vandenį karštam vandeniui ruošti
pagal įvadinių apskaitos
prietaisų, įrengtų prieš šilumos
punktus, parodymus, perka ne daugiabučių namų valdytojai, o šilumos tiekėjai, o butų savininkai su
šilumos tiekėjais atsiskaito pagal
butuose įrengtų karšto vandens apskaitos prietaisų parodymus.
Tokiu būdu iš esmės
ir pagal galiojančias Šilumos pirkimo - pardavimo sutartis šilumos tiekėjai de fakto
yra tarpininkai tarp geriamo vandens tiekėjo ir daugiabučių namų butų
savininkų.
Tuo tarpu Geriamojo vandens
tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymas. 35 straipsnis. Atsiskaitymo už patiektą geriamąjį
vandenį ir suteiktas nuotekų tvarkymo paslaugas tvarka nustato:
2. Karštam vandeniui ruošti
patiekto geriamojo vandens kiekis nustatomas pagal pastate prieš karšto vandens
ruošimo įrenginius įrengto atsiskaitomojo geriamojo vandens apskaitos prietaiso
rodmenis. Kai geriamasis vanduo tiekiamas karštam vandeniui ruošti daugiabučio
namo karšto vandens ruošimo įrenginiuose, geriamojo vandens pirkimo ir
pardavimo vieta yra atsiskaitomasis geriamojo vandens apskaitos prietaisas,
įrengtas pastate prieš karšto vandens ruošimo įrenginius.
Įgyvendinus šią nuostatą daugiabučių namų
butų karšto vandens apskaitos prietaisai liktų už jiems privalomos metrologinės patikros ribų, kas
prieštarauja viešajam interesui.
Šiuo metu sėkmingai ir be problemų už elektrą,
gamtines dujas, geriamą vandenį atsiskaitoma pagal butų skaitiklius.
O iš esmės tai nėra jokio skirtumo tarp atsiskaitymo už
geriamą vandenį ir atsiskaitymo už iki
higienos normų pašildyto geriamo vandens.
Tačiau geriamo vandens tiekėjai kategoriškai
atsisako atsiskaitymo už pastatuose paruoštą karštą vandenį pagal butų skaitiklius.
Štai viena
Lietuvos vandens tiekėjų asociacijos atstovė pareiškia, kad karštas vanduo ir
geriamas vanduo yra skirtingi produktai ...
Ir štai
dėl šios priežasties geriamo vandens
tiekėjas negali užtikrinti apskaitos prietaisų priežiūros, vandens paskirstymo
ir sąskaitų išrašymo ......
Betgi iš to seka, kad, arba visiškai nesuvokiamos ir neprieinamos Šilumos ūkio įstatymo sąvokos –
kas būtų akivaizdi nekompetencija, o gal manoma,
kad karšto vandens apskaitos prietaisai yra tarsi kokie dronai su bombų
kroviniu ...
Kitas
Lietuvos vandens tiekėjų asociacijos atstovas jai pritaria ir ..... siūlo atsisakyti Šilumos ūkio įstatymu
nustatyto 2-jo apsirūpinimo karštu
vandeniu būdo ....
T. y. iš esmės jis siūlo
grįžti prie centralizuotai paruošto karšto vandens tiekimo ................
T.
y. išmesti lauk šilumos punktus, pradėti ruošti karštą vandenį katilinėse,
kvartalinėse boilerinėse ...
T. y. jis siūlo niekais paversti iš ES gautas investicijas
sutvarkant šilumos ūkį ir grįžti prie sovietinių
laikų morališkai ir techniškai pasenusios technologijos ........ kas yra visiškai
nerealu.
O sumoje
kas paneigs, kad tokia Geriamo vandens tiekėjų asociacijos atstovų pozicija yra
skirta tenkinti tik jų siaurus, merkantilinius, socialiai
visiškai neatsakingus interesus - išvengti karšto vandens apskaitos prietaisų
įrengimo butuose.
Tuo galima paaiškinti tai, kad Vilniaus
vandenys į grupės posėdžius siunčia ir savo teisininkus, ir savo advokatus
...
O svarbiausi yra tai, kad Aplinkos ministerijos atstovai darbo grupėje elgiasi
taip, tarsi jie būtų geriamo
vandens tiekėjų merkantilinių interesų lobistai, o ne valdžios
institucijos, kurios konstitucinė priedermė yra ginti viešąjį interesą, tarnauti
žmonėms, atstovai ...
.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą