Seime iniciatyva – silpninti pasitikėjimą daugiabučių
bendrijomis ir eliminuoti namų valdymą jungtinės veiklos sutartimis
Skelbia Lietuvos informacinis portalas POZICIJA.
Taigi suprask, kad tas, anot penktosios kolonos „gavnomiotų šutvės“, neraliuotas
Seimas, vėl, anot geriausiu atveju Kremliui naudingų idiotų, kelia chaosą.
Galima būtų į šią kompaniją ir nekreipti dėmesio, tačiau juk apstu teisinių
luzerių, kuriuos tai veikia, o tai jie
iš esmės ir renka mūsų valdžią.
Šį kartą tokia antrašte pasižymėjo Lietuvos
nepriklausomų visuomeninių organizacijų sąjungos vardu Alvita
Armanavičienė Lietuvos nacionalinės
vartotojų federacijos prezidentė.
Visų pirma, tai kas liečia nepriklausomumą
šiai senjorai vertėtų patylėti, ne tai ji kartu su Seimo nariu“ „rubikoniniu
berniuku“ Juozu Imbrasu ir dar viena itin suktai kreiva persona, apgavo tris
Teismų instancijas ir pasiekė savo – Vyriausiojo
administracinio teismo neskundžiamu sprendimu perskaičiuoti neteikiamos centralizuotai
paruošto karšto vandens kainas, buvo įteisintas
Valstybinis reketas.
Taigi štai ką toliau rašo ši tūla
senjora:
SĄJUNGOS
PASTABOS DĖL
LIETUVOS RESPUBLIKOS
DAUGIABUČIŲ NAMŲ BENDROJO NAUDOJIMO OBJEKTŲ VALDYMO
DAUGIABUČIŲ NAMŲ BENDROJO NAUDOJIMO OBJEKTŲ VALDYMO
ĮSTATYMO
PROJEKTO
XIIIP-3997
Lietuvos
Respublikos Seimui yra pateiktas Seimo narių Lauro Stacevičiaus ir Kęstučio
Mažeikos
Lietuvos Respublikos
Daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų valdymo įstatymo projektas
XIIIP-3997 (toliau –
Projektas).
Atkreipiame Seimo
narių dėmesį į šias taisytinas Projekto nuostatas:
1.
Šiuo metu galiojančio Daugiabučių namų ir kitos
paskirties pastatų savininkų bendrijų įstatymo (DNSBĮ) 4 straipsnio 1 dalis nustato Bendrijos steigimo tikslus – įgyvendinti butų ir kitų patalpų (pastatų) savininkų teises ir
pareigas, susijusias su jiems priklausančių arba kuriamųnaujų bendrosios dalinės nuosavybės teisės objektų valdymu,
naudojimu ir priežiūra. Tuo tarpu projekte Bendrijos steigimo tikslai
nesuformuluoti, nors jie minimi Projekto 7 str. 2 dalyje (Bendrija gali turėti ir įgyti tik tokias civilines teises
ir pareigas, kurios neprieštarauja įstatymams, bendrijos įstatams ir veiklos
tikslams) ir 3 str. 1 punkte (Bendrijai draudžiama: 1) bendrijos lėšas naudoti sprendžiant teisminius ginčus tarp
bendrijos pirmininko ir savininkų ar bendrijos narių dėl bendrijos valdymo
klausimų, taip pat kitiems tikslams, negu nustatyta bendrijos
įstatuose. Tokiu būdu iš projekto nėra aišku, ar bendrijos tikslai
yra tik „įgyvendinti savininkų
pareigas valdyti, tinkamai prižiūrėti, remontuoti ar kitaip tvarkyti bendrojo naudojimo objektus“ (projekto 5 str.1 dalis, ar ir kitokie
tikslai, kurie gali būti nustatyti
bendrijos įstatuose.
2.
Projekte nepagrįstai yra eliminuojami kolegialūs
bendrijos valdymo organai (valdyba). Projekto 12 straipsnyje 2 dalyje nurodoma, kad „Bendrijos
valdymo organas yra bendrijos pirmininkas. Bendrija įgyja civilines teises,
prisiima civilines pareigas ir jas įgyvendina per savo valdymo organą“. Projekto aiškinamajame rašte nurodoma, kad
siūloma atsisakyti kolegialaus bendrijos valdymo organo – valdybos, neva ir
šiuo metu iš esmės visus bendrijos valdymo organui priskirtas funkcijas atlieka
bendrijos pirmininkas, nes bendrijos pirmininkas yra ir valdybos pirmininkas,
neva valdybos, kaip kolegialaus
bendrijos valdymo organo, institutas tampa neaktualus. Tačiau atsisakymas Projekte
kolegialaus bendrijos valdymo instituto nėra pakankamai motyvuotas. Pagrindinis motyvas - neva pagal šiuo metu
galiojantį DNSBĮ kolegialus bendrijos valdymo organas - valdyba turi būti
sudaroma, jeigu bendrijos nariai nusprendžia bendrijos pirmininku rinkti
asmenį, neturintį buto ar kitos patalpos tame daugiabučiame name, kurio
bendrojo naudojimo objektų valdymui įsteigta bendrija. Tačiau minėta įstatymo Projekto dalis gali būti papildyta, šiuo atveju pašalinant
būtinybę rinkti kolegialų bendrijos valdymo organą, jeigu bendrijos pirmininku
renkamas asmuo, neturintis buto ar kitos patalpos tame daugiabučiame name.
Kitokie motyvai naikinti kolegialius bendrijos valdymo organus yra niekuo
nepagrįsti, nes neaišku kokiais tyrimais apklausomis ar kitokiu būdu yra
nustatyta, kad daugiabučių namų patalpų savininkai vengia būti išrinkti
valdybos nariais ir norėtų, kad šį darbą atliktų tik bendrijos pirmininkas.
Atvirkščiai ginčai teismuose rodo, jog esama nesutarimų daugiabučių namų
bendrijose dėl vienasmenių primininko sprendimų, kuriems nepritaria dauguma tos
bendrijos valdybos narių. Kolegialaus valdymo organo eliminavimas tik
sustiprintų nepasitikėjimą daugiabučių namų bendrijomis kaip viena iš trijų
daugiabučio namo valdymo forma.
Pažymėtina ir
tai, kad sprendimus svarbiausiais namo valdymo klausimais priima bendrijos arba visų namo patalpų savininkų
visuotinis susirinkimas. Tačiau operatyvius bendrijos valdymo klausimus pvz.,
sudarant trumpalaikes sutartis, atlygintinų darbų sąmatas ir kitokiai operatyviai
veiklai spręsti visada yra naudingiau priimti kolegialiai. Viena vertus,
bendrijos primininkui, kurio darbas bendrijoje dažnai nėra tinkamai apmokamas,
tenka neproporcinga atsakomybė už priimamus namo priežiūros sprendimus, už
kurią pagal šiuo metu galiojančią DNSBĮ redakciją solidariai atsako bendrijos valdybos nariai
(16 str. 8 dalis). Kita vertus, vienasmenis bendrijos pirmininko sprendimas
gali būti šališkas ir neobjektyvus. Be to,
kolegialaus valdymo organo eliminavimas daugiabučių namų bendrijose
prieštarauja demokratiniams juridinių asmenų valdymo principams. Pvz.,
kolegialūs juridinio asmens valdymo organai yra įtvirtinti Lietuvos Respublikos
Asociacijų, Labdaros ir paramos fondų, Profesinių sąjungų, Sodininkų bendrijų,
Akcinių ir Uždarųjų akcinių bendrovių įstatymuose. Todėl nesuprantama, kodėl
šis valdymo organas naikinamas daugiabučių namų savininkų
bendrijose, paliekant teisę rinkti kolegialius valdymo organus pvz., sodininkų
bendrijoms ir kt. Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, siūlomas projektas šioje
įstatymo dalyje pirmiausia sukuria diskriminacines nuostatas daugiabučių namų
savininkų bendrijų atžvilgiu.
3.
Analogiškai nepagrįsta ir pakankamai nemotyvuota
projekto 24 straipsnio 2 dalis, kurioje nurodoma, kad „jungtinės veiklos sutartį gali sudaryti tik visi pastato
savininkai...“. Šiuo atveju Projektu
daugiabučių namų patalpų savininkams sudaryti jungtinės veiklos sutartis
suteikta teisė yra deklaratyvi. Galimybė
sudaryti tokią sutartį daugiabučiame name faktiškai yra neįgyvendinama dėl objektyvių
priežasčių, kadangi name ypač, jeigu jame yra 50 ir daugiau butų, netgi
atmetant asmeniškumus, praktiškai neįmanoma rasti absoliučiai (100 proc.) visų
gyventojų sutarimo visais namo priežiūros klausimais. Tokiu būdu ši projekto
nuostata daugiabučio namo valdymą jungtinės sutarties pagrindu iš esmės
eliminuoja.
Be to,
Projekto nuostatos sudaro sąlygas piktnaudžiavimui ir suteikia vienam asmeniui
(patalpų savininkui) trukdyti namo patalpų savininkų daugumai priimti bet
kokius su namo priežiūra susijus sprendimus, nes 24 straipsnio 7 dalies 2
punkte įtvirtinta nuostata, kad jungtinės veiklos
sutartis pasibaigia „vienam iš partnerių atsisakius būti jungtinės
veiklos sutarties partneriu“. Akivaizdu, jog tokio pobūdžio sutartis yra
netvari ir negali užtikrinti namo patalpų savininkių teisinių santykių
stabilumo.
Apibendrinanti
išvada:
Įstatymo projektu per kolegialaus bendrijos valdymo instituto
eliminavimą yra silpninamas daugiabučių namų savininkų pasitikėjimas bendrijų
gebėjimais valdyti daugiabutį namą ir Projektu iš esmės eliminuojamas
daugiabučių namų valdymas jungtinės veiklos sutarties pagrindu, kaip vienintelę
geriausią alternatyvą paliekant daugiabučių namų administravimą pastatų
administratoriams.
Atkreipiame dėmesį, kad daugiabučio namo patalpų savininkai
laikytini šio namo bendruomenėmis, nes
patalpų savininkus saisto bendri namo tinkamos priežiūros interesai. Šiuo
požiūriu valstybė turėtų stiprinti tokias bendruomenes ir skatinti daugiabučių
namų patalpų savininkų savarankiškai rūpintis bendrai valdomu turtu šį rūpestį
motyvuojant lengvatomis ir kitomis priemonėmis daugiabučių namų savivaldai
skatinti, nes per ją yra galimybė išsiskleisti žmonių kūrybiškumą, teikiantį
pasitenkinimą esama aplinka, valstybės valdžios institucijomis ir pačia
valstybe.
Lietuvos nepriklausomų visuomeninių organizacijų sąjungos
vardu
Alvita Armanavičienė
Lietuvos nacionalinės vartotojų federacijos prezidentė
------------------------------------------------------------------------------------------
Labai gražiai rašo**,
kaip sovietinių laikų koks nors Tarybinio mokytojo redaktorius (šiais laikais
vienas iš gavnomiotų šutvės).
„Atkreipiame dėmesį, kad daugiabučio namo patalpų
savininkai laikytini šio namo
bendruomenėmis, nes patalpų savininkus saisto bendri namo tinkamos
priežiūros interesai.“
Jeigu taip būtų, tai nebūtų reikalingi ir
savivaldybės paskirti daugiabučių namų administratoriai.
Deja taip yra,kad daugumos
daugiabučių namų savininkų interesai apsiriboja savo butais.
Tokiu būdu iš esmės
daugiabučiai namai tai yra tikri kolchozai.
Yra ir gerai
besitvarkančių, bet dauguma tai tikri kolchozai, kur bendrijų pirmininkai
subūrę savo šaikas tvarkosi kaip jiems tinka ir patinka.
Kadangi mes visada vadovaujamės Kornegiu principu –vengti
kritikos, kaip barškuolės gyvatės, tai pateiksime keletą itin esminių pastabų
Įstatymo projektui.
Visų pirma tai liečia daugiabučio
namo bendrojo naudojimo objektų aprašą.
Deja įstatyme nėra
nustatyta, kad jo kopijos būtų įteikiamos daugiabučio namo . savininkams bendraturčiams.
|
Esame tikri, kad Įstatymo projekto autoriai
tiesiog tai padarė netyčia.
Antra esminė pastaba, kad reikalingas poįstatyminis teisės aktas,
analogiškas DAUGIABUČIO NAMO BENDROJO NAUDOJIMO OBJEKTŲ ADMINISTRAVIMO NUOSTATAMS.
Nesvarbu, kaip jis vadintųsi, svarbų, kad būtų detalizuotos, konkretizuotos
daugiabučio namo valdymo mechanizmas.
Mūsų nuomone, dėka šių nuostatų, daugiabučių namų, kuriuos administruoja savivaldybės paskirti
administratoriai, savininkai turi nepalyginamai didesnes galimybes valdyti savo
bendrąją nuosavybę.
Tačiau yra kaip yra – retas kuris yra perskaitęs šiuos nuostatus ....
Nežiūrint kaip yra, teisės aktai turi būti paruošti suteikiant visa
galimybes daugiabučių namų savininkams valdyti bendrą jų turtą.
To ir linkime ir Seimui, ir Įstatymo projekto rengėjams Aplinkos ministrui
K. Mažeikai ir Seimo nariui L.Stacevičiui.
-------------------------------------------
P.S. Štai kaip komentuoja senjorės Alvitos rašinėlį vienas iš luzerių:
Senukas
Šunsnukiai. Tuo
siekiama maksimaliai apriboti savininkų teises ir galop visai nusavinti
asmeninį turtą. Formaliai turtas bus tavo, bet tu su juo nieko negali daryti,
savivaldybės skirtas asmuo jį tvarkys, kaip jis nori. Ir kuo ne komunizmo
statyba. O gal tuo nereikia stebėtis, nes Lietuvą jau valdo liberalmarksistai.
----------------------------------------------------------------------
**Šia proga Rusijos caras Petras pirmasis yra pasakęs :
.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą