Ketvirtis amžiaus kaip gyvename nebe sovietmetyje, kada egzistavo valstybinis kapitalizmas ir baudžiava.
Kada valdžia rūpinosi savo "darbo jėga".
Dabar gi savo teises reikia pasiimti patiems.
Ką ir siūlome padaryti perskaičius žemiau pateiktą aplinkos ministro įsakymą.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos
ministro
2014 m. liepos 24 d. įsakymu Nr.
D1-612
Butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų
valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir savivaldybės
vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių
veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų
vykdymu, priežiūros ir kontrolės pavyzdinės taisyklės
I. BENDROSIOS
NUOSTATOS
1. Butų ir
kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi
įgaliotų asmenų ir savivaldybės vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo
naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų
teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės
pavyzdinės taisyklės (toliau – pavyzdinės taisyklės) nustato savivaldybės
administracijos pagal Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (toliau –
Civilinis kodeksas) 4.83 straipsnio 3 dalį vykdomos daugiabučių namų butų ir
kitų patalpų savininkų (toliau – patalpų savininkai) bendrijų valdymo organų,
jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų, Civilinio kodekso 4.84 straipsnyje
nustatyta tvarka paskirtų administratorių (toliau - valdytojai), veiklos,
susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu,
priežiūros ir kontrolės tvarką.
2. Pavyzdinėse
taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos, kaip jos apibrėžtos Civiliniame
kodekse, Lietuvos Respublikos daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties
pastatų savininkų bendrijų įstatyme (toliau - Bendrijų įstatymas), Lietuvos
Respublikos statybos įstatyme (toliau – Statybos įstatymas).
II. PRIEŽIŪROS
IR KONTROLĖS ORGANIZAVIMAS IR VYKDYMAS
3. Priežiūros
ir kontrolės vykdytoju savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu
paskiriamas savivaldybės padalinys ar padalinio, susijusio su turto valdymu,
darbuotojas (darbuotojai) (atsižvelgiama į savivaldybėje veikiančių valdytojų
ir jų valdomų daugiabučių namų skaičių) (toliau - priežiūros ir kontrolės
vykdytojas).
4. Priežiūros
ir kontrolės vykdytojas sudaro valdytojų sąrašą. Informacija apie valdytojus
gaunama iš Juridinių asmenų registro ir Nekilnojamojo turto registro. Šis
sąrašas atnaujinamas pasikeitus duomenims.
5. Priežiūros
ir kontrolės vykdytojas, vadovaudamasis valdytojų sąrašu, organizuoja ir vykdo
jų veiklos priežiūrą ir kontrolę, kurios turinį sudaro:
5.1.
kompleksinis planinis valdytojų veiklos patikrinimas pagal priežiūros ir
kontrolės vykdytojo sudarytą grafiką ir užduotį, tačiau ne rečiau kaip kartą
per (nurodoma per kiek, 1 ar 2 ) metus;
5.2. patalpų
savininkų skundų, prašymų ir pranešimų dėl valdytojų veiklos nagrinėjimas,
vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo (toliau –
Viešojo administravimo įstatymas) nustatyta tvarka ir terminais, ir valdytojų
konsultavimas, jų veiklos klausimais;
5.3.
neplanuotas kompleksinis valdytojų veiklos patikrinimas pagal patalpų savininkų
skundų ir pranešimų turinį, priežiūros ir kontrolės vykdytojo ar savivaldybės
administracijos direktoriaus sprendimu, ne vėliau kaip per 30 kalendorinių
dienų nuo skundo ar pranešimo gavimo dienos.
6. Vykdant
kompleksinį patikrinimą, tikrinama:
6.1 valdytojo
paskyrimo ar išrinkimo atitiktis nustatytiems teisės aktų reikalavimams -
tikrinami valdytojo paskyrimo ar išrinkimo dokumentai, nustatytos kadencijos
laikymasis (pagal patalpų savininkų sprendimo protokolus, jungtinės veiklos
sutartį, juridinių asmenų registro duomenis);
6.2. patalpų
savininkų, bendrijos narių apskaitos tvarkymas – ar yra patalpų savininkų,
bendrijos narių sąrašai; jų atitiktis nustatytiems reikalavimams;
6.3.
daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų aprašo (toliau – aprašas) sudarymas
ir tvarkymas, jo atitiktis teisės aktų reikalavimams – ar aprašas sudarytas, ar
jo forma, turinys atitinka teisės aktų reikalavimus;
6.4.
daugiabučio namo (toliau – namas) bendrojo naudojimo objektų atnaujinimo, pagal
privalomuosius statinių naudojimo ir priežiūros reikalavimus, planavimas ir
lėšų kaupimo organizavimas – ar rengiami ir nustatyta tvarka teikiami patalpų
savininkams ilgalaikiai ir metiniai planai, pasiūlymai dėl lėšų kaupimo namui
atnaujinti, ar sukauptos lėšos laikomos atskiroje sąskaitoje ir naudojamos
pagal paskirtį;
6.5. namo
bendrojo naudojimo objektų priežiūros paslaugų ir atnaujinimo darbų pirkimų
organizavimas – ar yra bendrojo naudojimo objektų valdytojo patvirtintos
paslaugų ir atnaujinimo darbų pirkimo taisyklės (išskyrus atvejus, kai
bendrojo naudojimo objektų valdytojas yra perkančioji organizacija pagal Lietuvos
Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą), ar paslaugos ir rangos darbai perkami
vadovaujantis nustatyta tvarka;
6.6.
informacijos patalpų savininkams teikimas pagal teisės aktų reikalavimus – ar
laikomasi nustatytų reikalavimų dėl informacijos teikimo patalpų savininkams ir
skelbimo apie savo veiklą (interneto svetainėje, el. paštu, skelbimų lentoje ir
kitais būdais), ar gauta (jei gauta, nurodomas skaičius) skundų dėl
informacijos pateikimo patalpų savininkams;
6.7. metinės
veiklos ataskaitos rengimas ir jos pateikimas patalpų savininkams – ar
rengiamos metinės veiklos ataskaitos, ar nustatytais terminais ir tvarka
teikiamos patalpų savininkams, ar jų turinys atitinka teisės aktų ar patalpų
savininkų sprendimu nustatytus reikalavimus;
6.8. patalpų
savininkų susirinkimų ir balsavimo raštu organizavimas – ar šaukiami teisės
aktų nustatytais atvejais ar patalpų savininkų prašymu patalpų savininkų
susirinkimai ar organizuojamas balsavimas raštu, ar susirinkimai šaukiami tam
tinkamose patalpose, ar yra skundų dėl patalpų savininkų sprendimų priėmimo
organizavimo;
6.9. dokumentų
ir duomenų pateikimas Juridinių asmenų registrui – ar įstatymų nustatytais
atvejais ir terminais perregistruojami juridinio asmens (bendrijos) įstatai,
pateikiami duomenys apie juridinio asmens buveinę, valdymo organus.
7. Atlikus
patikrinimą, pagal pavyzdinių taisyklių priede pateiktą Daugiabučio namo
bendrojo naudojimo objektų valdytojo veiklos patikrinimo akto pavyzdinę formą
surašomas valdytojo veiklos patikrinimo aktas (toliau – aktas), kuriame
nurodomi reikalavimai ir terminas, ne trumpesnis kaip 10 darbo dienų, trūkumams
pašalinti. Aktas surašomas 2 egzemplioriais. Vienas pateikiamas valdytojui,
antras saugomas priežiūros ir kontrolės vykdytojo dokumentacijoje. Jeigu
patikrinimas atliktas pagal pareiškėjo skundą, patikrinimo akto kopija
pateikiama pareiškėjui.
„8.
Priežiūros ir kontrolės vykdytojas turi teisę Administracinių teisių pažeidimo
kodekso nustatytais atvejais ir tvarka surašyti administracinių teisės
pažeidimų protokolus ir pateikti juos savivaldybės Administracinei komisijai;
kreiptis į teismą dėl bendrijos likvidavimo ar jungtinės veiklos sutarties
pripažinimo netekusia galios, jei patikrinimo metu nustatoma, kad bendrijos
valdymo organų ar jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų veikla neatitinka
nustatytų reikalavimų ir kyla grėsmė pastato naudojimo funkcionalumui ir
saugumui; teikti pasiūlymus savivaldybės administracijos direktoriui dėl
administratoriaus skyrimo ar keitimo“.
9. Jei
valdytojas, vykdydamas savo funkcijas, padaro mažareikšmį pažeidimą, kuris
nesukelia žalos namo butų ir kitų patalpų savininkų interesams ar padarytą
pažeidimą ir jo padarinius jis ištaiso, priežiūros ir kontrolės vykdytojas
pateikia jam rašytinį įspėjimą, kuriame nurodo padarytą mažareikšmį pažeidimą
ir jo ištaisymo būdą, nustatydamas ne ilgesnį kaip vieno mėnesio terminą ir
reikalavimą pašalinus pažeidimą informuoti apie tai priežiūros ir kontrolės
vykdytoją. Jei valdytojas per metus nuo padaryto mažareikšmio pažeidimo padaro
kitus jo veiklos pažeidimus, priežiūros ir kontrolės vykdytojas skiria jam
pavyzdinių taisyklių 8 punkte nurodytas poveikio priemones.
III. PRIEŽIŪROS
IR KONTROLĖS APSKAITA IR ATSKAITOMYBĖ
10. Priežiūros
ir kontrolės vykdytojai registruoja aktus ir kartu su pridėtais dokumentais
(pranešimai apie reikalavimų įvykdymą) saugo tam skirtuose segtuvuose ar
kompiuterinėje laikmenoje.
11. Pasibaigus
kalendoriniams metams, priežiūros ir kontrolės vykdytojas per 15 darbo dienų
nuo metų pabaigos parengia ir teikia savivaldybės administracijos direktoriui
metinę veiklos ataskaitą.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą