Specialiųjų tyrimų tarnybos Korupcijos prevencijos valdybos pareigūnai, Lietuvos Respublikos Seimo Antikorupcijos
komisijos teikimu, 2014 m. sausį
antikorupciniu požiūriu įvertino
LietuvosRespublikos šilumos ūkio įstatymo 11, 12, 16, 27 ir 29 straipsnių pakeitimo irpapildymo įstatymo projektą ir Lietuvos Respublikos valstybės paramos būstuiįsigyti ar išsinuomoti ir daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti)įstatymo 13 straipsnio pakeitimo ir Įstatymo papildymo priedu įstatymo projektą.
LietuvosRespublikos šilumos ūkio įstatymo 11, 12, 16, 27 ir 29 straipsnių pakeitimo irpapildymo įstatymo projektą ir Lietuvos Respublikos valstybės paramos būstuiįsigyti ar išsinuomoti ir daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti)įstatymo 13 straipsnio pakeitimo ir Įstatymo papildymo priedu įstatymo projektą.
Specialiųjų tyrimų
tarnybos vertinime rašoma, kad papildomai remiant individualios šilumos apskaitos ir reguliavimo įrengimą būtų
išspręsta ir kita problema, kurią siekia spręsti projektų rengėjas, tai galimybė atsijungti nuo centrinio
šildymo sistemos; kad taip būtų sudarytos sąlygos naudoti kitus atsinaujinančios energetikos šaltinius
(pvz. saulės kolektorius ir kt.) šilumai
gaminti ir karštam vandeniui ruošti.
Kaip individuali šilumos apskaita ir reguliavimas gali sudaryti
galimybę atsijungti nuo centrinio šildymo sistemos – čia tai naujiena ...
Mūsų nuomone greičiau atvirkščiai – nes tai sumažintų
mokėjimus už šildymą.
Na o „Atsinaujinančios energetikos šaltiniai“ - –t.y. pvz. atsinaujinantys
saulės kolektoriai ..... čia jau, kaip
sakoma, iš operos apie „perpetuum
mobile...“
O Tarnybos tvirtinimas,
kad butų šilumos apskaitos ir
reguliavimo prietaisų priežiūros sąnaudos būtų įtraukiamos į šilumos kainas yra nepagrįstas.
Nes, kada daugiabučiuose namuose įrengti šilumos
punktai, tai pagal Šilumos ūkio įstatymą su šilumos tiekėju turi būti atsiskaitoma
pagal įvadinio šilumos apskaitos prietaiso parodymus( šilumos pirkimo – pardavimo vietoje) ,
o su geriamo vandens karštam vandeniui ruošti tiekėju pagal įvadinio geriamo vandens apskaitos
prietaiso parodymus ( jo pirkimo
–pardavimo vietoje).
Daugiabučiame name tiktai šie du apskaitos prietaisai yra ATSISKAITOMIEJI
ir tiktai jų priežiūra įtraukiama į šilumos ir geriamo vandens kainas atitinkamai.
Butų gi apskaitos prietaisai - tiek šilumos, tiek karšto vandens- yra PASKIRSTOMIEJI.
Nes centralizuotas karšto vandens tiekimas, kai
daugiabučiame name įrengtas šilumos punktas, nevyksta, taigi nėra ir jo
tiekėjo.
Todėl tenka Tarnybai
geranoriškai palinkėti: arba iš esmės pagilinti savo žinias šilumos gamybos
ir tiekimo srityje, arba vengti vertinimų, nesusijusių su jos kompetencija.
Betgi vertinamame Lietuvos Respublikos šilumos ūkio įstatymo 11, 12, 16, 27 ir 29 straipsnių
pakeitimo ir papildymo įstatymo projekte yra viena įžūliai korupcinė, dargi nusikalstama, nuostata:
Šilumos vartotojo daugiabučiame
name teisės:
Atjungti jam nuosavybės teise priklausančio
buto ar kitų patalpų šildymo ir karšto vandens sistemų įrenginius nuo
daugiabučio namo šildymo ir karšto vandens sistemos ir pakeisti buto ar kitos
patalpos šildymo būdą energetikos ministro patvirtintose Šilumos tiekimo ir
vartojimo taisyklėse nustatyta tvarka.
Visų pirma tai normaliame
daugiabučiame name butų ir kitų patalpų šildymo sistemų nėra, yra tik
pastato šildymo ir karšto vandens sistema, bendrojo naudojimo objektas –
bendroji dalinė nuosavybė.
O butų ir kitų
patalpų radiatoriai (t. t. vonių
radiatoriai –„gyvatukai“) yra šios sistemos neatskiriama dalis –bendroji dalinė nuosavybė.
Visa šios nuostatos esmė – „ pakeisti buto ar kitos patalpos
šildymo būdą energetikos ministro patvirtintose Šilumos tiekimo ir vartojimo
taisyklėse nustatyta tvarka“.
Jeigu įstatymo projekto autoriai to nesuvokia, tai tegu kreipiasi pas
specialistus, kurie jiems tai kantriai pabandys paaiškinti.
Kodėl „kantriai“, todėl kad nemažai Seimo narių yra, kaip sakoma, „pirma karta
nuo žagrės“, arba „iš ubagų tapę
ponais“ su visomis iš to sekančiomis nepilnavertiškumo komplekso
problemomis....
Betgi vis tiktai būtina paviešinti, kam gi yra naudingas „vientiso inžinerinio statinio, kuris turi
būti tolygiai šildomas“ jo šildymo sudarkymas.
Taigi jis yra naudingas
tiems butų savininkams, kurie žiemą
juose negyvena.
Betgi jų butus per sienas, lubas, grindis šildo ir už tai moka kiti namo butų savininkai.
Nes jau dabar šalies
kurortų daugiabučių namų butų savininkai kenčia nuo tų šilumos vagių, kurie
nusipirktuose butuose žiemą negyvena.
O kiek tokių sezoninių, žiemą negyvenamų butų yra ir kiek jų
savininkų yra suinteresuoti tapti
šilumos vagimis ???
Nemaža dalis jų yra turčiai iš rytinių kaimyninių šalių, o ne
tik mūsų vietiniai liberastai – kosmopolitai.
Galiojantis Šilumos
ūkio įstatymas iš esmės draudžia darkyti vientiso inžinerinio statinio tolygų
šildymą.
Taigi, akivaizdu, kad toks pasiūlymas yra naudingas šilumos vagims ???
O ir kas paneigs galimybę, kad ir šios nuostatos autoriai, tie šeši
Seimo nariai, ar jų artimieji, giminaičiai,
pažįstami, gali būti asmeniškai suinteresuoti tapti šilumos vagimis ???
Šiaip ar taip ši Šilumos
ūkio įstatymo projekto nuostata yra akivaizdžiai įžūliai korupcinė, dargi
nusikalstama.
Galima būtų stebėtis, kaip
gi Specialiųjų tyrimų tarnyba jos nepastebėjo, jeigu ne Buitinių vartotojų
sąjungos liūdna praktika, leidžianti padaryti išvadą, kad tai, labai tikėtina, kad gal padaryta ir sąmoningai.
O kad tai paneigti, Specialiųjų
tyrimų tarnyba turėtų atskirai šią Šilumos ūkio įstatymo pakeitimo nuostatą
įvertinti pagal savo kompetenciją.
Turėtų ir galėtų,
bet gi ką ji pvz. gali padaryti, jeigu, tarkime, kuris
nors iš Prezidentės patarėjų yra suinteresuotas tapti šilumos vagimi ???
Sumoje Specialiųjų tyrimų tarnyba bus paprašyta tai atlikti
ir iš jos atsakymo bus galima spręsti, kaip gi iš tikrųjų yra.
Beje Seimo Antikorupcinė komisija irgi turėtų atkreipti dėmesį, kodėl ši Šilumos ūkio
įstatymo projekto nuostata liko neįvertinta, ir paprašyti Tarnybą ją įvertinti
pagal savo kompetenciją.
O jeigu Seimas priimtų šią korupcinę nuostatą, tai Prezidentės garbės ir orumo reikalas būtų ją vetuoti.
O jeigu Seimas priimtų šią korupcinę nuostatą, tai Prezidentės garbės ir orumo reikalas būtų ją vetuoti.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą