Sprendžiant iš prezidento
Gitano Nausėdos facebooke paskelbtos informacijos, yra akivaizdu, kad tiek jis
pats, tiek tie, kurie jam ją parengė, geriausiu atveju, neturi supratimo
apie ekstremalių situacijų valdymą, nei apie tai
reguliuojančių galiojančią teisės aktų sistemą.
Visų pirma tai ekstremalių
situacijų atvejui turi būti parengti atitinkamų Įstatymų įgyvendinamieji
(poįstatyminiai teisės aktai, kurių deja nėra.
Todėl operacijų centrui
tenka juos ekstremaliomis sąlygomis kurti.
Savaime suprantama, kad įprastai turėjo būti vykdomai LR Civilinės
saugos ir LR žmonių užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir
kontrolės įstatymų stebėsena, kurios pagrindu turėjo būti ištobulinti šių
įstatymų įgyvendinamieji teisės aktai.
Betgi tai buvo
padaryta ...????
O prezidentus
tiek yra teisus, kad operacijų centras
nepaaiškino, kad sumaištis kyla dėl to, kad ekstremalioms situacijos nebuvo
pasiruošta, kas padaryti dar nėra vėlu.
O kad dėl to yra kaltas ir Valstybės gynimo
tarybos vadovas prezidentas Gitanas Nausėda – operacijų valdymo centras žinoma
pasakyti negalėjo.
O iš komercinės žiniasklaidos to tikėtis
neverta, kaip ir iš Seimo pozicijos, kuri ramiai stebi, kaip visiškai
nepagrįstai yra kaltinamas jos
Vyriausybės ministras.
Šiuo metu svarbūs sprendimai vėluoja, stringa veiksmų koordinavimas su
savivaldybėmis, trūksta sklandžios komunikacijos visuomenei ir žiniasklaidai –aimanuoja prezidentas.
Panašiai putoja ir ne kurie merai patys būdami kalti.
Iš čia ir klausimas –
ar prezidentas yra susipažinęs su
VALSTYBINIU
EKSTREMALIŲjų SITUACIJŲ VALDYMO
PLANU , su Valstybės lygio
Ekstremaliosios situacijos valdymo schema ?
Ar jis, nabagėlis, suvokia, kad ekstremaliai situacijai turi būti pasiruošusios iš anksto, tiek
valdžios, tiek savivaldybių institucijos ir įstaigos, tiek verslo subjektai.
Tokiu būdu, yra akivaizdu, kad geriausiu atveju, prezidentas neturi nei kompetencijos, nei drąsos, kad pareikštų,
jog Valstybės
lygio ekstremaliai situacija nepasiruošta.
O kadangi
prezidentas yra ir Vyriausiasis kariuomenės vadas, tai nesunku įsivaizduoti, kas nutiktų Rusijos
agresijos atveju ....
******************************************
Iš faceeebok
Vakar buvo
priimtas geras sprendimas – sukurtam koordinaciniam komitetui Vyriausybėje ėmė
vadovauti Ministras Pirmininkas Saulius Skvernelis. Kiekvienas turi užsiimti
savo darbu: medikai – medicina ir epidemiologija, logistikos specialistai –
būtinų priemonių pirkimu ir tiekimu, ir visą šią veiklą būtina koordinuoti
aukščiausiu lygiu.
Šalyje
plintant koronaviruso infekcijai, efektyvios vadybos ir koordinacijos iki šiol
stigo labiausiai. Ypač tai išryškino karantino sąlygų grįžusiems Lietuvos
piliečiams taikymas. Nepateisinamas toks veiklos būdas, kai iš pradžių
paskelbiamas vienoks modelis, o iškart po to, jam dar iki galo neįsigaliojus,
pradedama jį keisti. Tai kelia nereikalingą sumaištį ir griauna piliečių
pasitikėjimą. Žmonėms turi būti nedviprasmiškai paaiškinta, kodėl buvo priimti
tokie sprendimai ir kaip jie paveiks epidemiologinę padėtį šalyje.
Kodėl taip
nutiko? Pirmiausia dėl visiškai ydingo požiūrio, kad centrinė valdžia visada
viską žino geriau. Šiuo metu didžioji našta perkeliama ant savivaldybių pečių,
nesivarginant sistemingai įtraukti jų į sprendimų priėmimą. Tai negali tęstis –
akivaizdu, kad savivaldybių deleguoti atstovai turi nedelsiant atsirasti
visuose kovos su koronavirusu formatuose, įskaitant ir ištisą parą veikiantį
operacijų štabą.
Svarbiausi
sprendimai gali būti priimami tik įvertinus situaciją konkrečiose vietose,
atsižvelgus į savivaldybių pasirengimo lygį, ir tik tada imamasi tuos
sprendimus įgyvendinti. Priešingu atveju mes nuolat lipsime ant to paties
grėblio – būsime priversti taisyti netinkamus sprendimus ir už tai mokėti net
žmonių gyvybėmis.
Anksčiau
esame nemažai kalbėję apie būtinybę pasiekti geresnį balansą tarp centrinės
valdžios ir regionų, ir apie tai, kad regionams reikia atiduoti daugiau teisių
ir laisvių. Dabartinė sudėtinga situacija suteikia progą jiems tai įrodyti.
Regionų politika turi būti taikoma ne vien gerais laikais, bet ir sunkmečiu.
Priešingu atveju ji taip ir liks vien tuščiais žodžiais.
Dar vieną
tvirtą žingsnį į priekį žengsime tik įkūrę ir pajėgas sutelkę profesionaliame
visą parą veikiančiame situacijos valdymo štabe. Pasaulinė krizių valdymo
praktika bei kitų šalių patirtis yra vienareikšmė – kokybiškus sprendimus
galima priimti tik turint tikslius duomenis apie nuolat kintančią situaciją,
dirbant nuolatos, koordinuotai ir fiziškai būnant vienoje vietoje. Žinoma,
laikantis būtinų saugos reikalavimų.
Valdyti
situaciją laikantis tokių principų siūlo ir Lietuvos kariuomenė – sutelkti
visus reikiamų kompetencijų specialistus. Tokiame centre turi dirbti tikslius
duomenis turintys ir būsimus ligos plitimo scenarijus prognozuojantys
epidemiologai, medicininės įrangos tiekimu besirūpinantys specialistai, į
karštuosius taškus galinti išvykti medikų komanda.
Šiuo metu
svarbūs sprendimai vėluoja, stringa veiksmų koordinavimas su savivaldybėmis,
trūksta sklandžios komunikacijos visuomenei ir žiniasklaidai, informacijos apie
svarbiausių visuomenei infrastruktūros objektų veiklą – šios spragos turi būti
ištaisytos.
***************************************************
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą