2020 m. kovo 27 d., penktadienis

Kadangi prezidentas yra ir Vyriausiasis kariuomenės vadas, tai nesunku įsivaizduoti, kas nutiktų Rusijos agresijos atveju .............



Sprendžiant iš prezidento Gitano Nausėdos facebooke paskelbtos informacijos, yra akivaizdu, kad tiek jis pats, tiek tie, kurie jam   ją parengė, geriausiu atveju, neturi supratimo  apie  ekstremalių situacijų valdymą, nei apie tai reguliuojančių galiojančią teisės aktų sistemą.

Visų pirma tai ekstremalių situacijų atvejui turi būti parengti atitinkamų Įstatymų įgyvendinamieji (poįstatyminiai teisės aktai, kurių deja nėra.

Todėl operacijų centrui tenka juos ekstremaliomis sąlygomis kurti.

Savaime suprantama, kad  įprastai turėjo būti vykdomai LR Civilinės saugos ir LR  žmonių užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės įstatymų stebėsena, kurios pagrindu turėjo būti ištobulinti šių įstatymų įgyvendinamieji teisės aktai.
Betgi tai buvo padaryta ...????

 O prezidentus tiek yra  teisus, kad operacijų centras nepaaiškino, kad sumaištis kyla dėl to, kad ekstremalioms situacijos nebuvo pasiruošta, kas padaryti dar nėra vėlu.

O kad dėl to yra kaltas ir Valstybės gynimo tarybos vadovas prezidentas Gitanas Nausėda – operacijų valdymo centras žinoma pasakyti negalėjo.

 O iš komercinės žiniasklaidos to tikėtis neverta, kaip ir iš Seimo pozicijos, kuri ramiai stebi, kaip visiškai nepagrįstai yra  kaltinamas jos Vyriausybės ministras.

Šiuo metu svarbūs sprendimai vėluoja, stringa veiksmų koordinavimas su savivaldybėmis, trūksta sklandžios komunikacijos visuomenei ir žiniasklaidai –aimanuoja prezidentas.

Panašiai putoja ir ne kurie merai patys būdami kalti.

Iš čia  ir klausimas –  ar prezidentas  yra susipažinęs su VALSTYBINIU EKSTREMALIŲjų SITUACIJŲ VALDYMO PLANU ,  su Valstybės lygio Ekstremaliosios situacijos valdymo schema ?


Ar jis, nabagėlis,  suvokia, kad ekstremaliai situacijai turi būti pasiruošusios iš anksto, tiek valdžios, tiek savivaldybių institucijos ir įstaigos, tiek verslo subjektai.

Tokiu būdu, yra akivaizdu, kad geriausiu atveju,  prezidentas neturi   nei kompetencijos, nei drąsos, kad pareikštų, jog  Valstybės lygio ekstremaliai situacija nepasiruošta.

O kadangi prezidentas yra ir Vyriausiasis kariuomenės vadas, tai  nesunku įsivaizduoti, kas nutiktų Rusijos agresijos atveju ....
******************************************
Iš faceeebok
Vakar buvo priimtas geras sprendimas – sukurtam koordinaciniam komitetui Vyriausybėje ėmė vadovauti Ministras Pirmininkas Saulius Skvernelis. Kiekvienas turi užsiimti savo darbu: medikai – medicina ir epidemiologija, logistikos specialistai – būtinų priemonių pirkimu ir tiekimu, ir visą šią veiklą būtina koordinuoti aukščiausiu lygiu.

Šalyje plintant koronaviruso infekcijai, efektyvios vadybos ir koordinacijos iki šiol stigo labiausiai. Ypač tai išryškino karantino sąlygų grįžusiems Lietuvos piliečiams taikymas. Nepateisinamas toks veiklos būdas, kai iš pradžių paskelbiamas vienoks modelis, o iškart po to, jam dar iki galo neįsigaliojus, pradedama jį keisti. Tai kelia nereikalingą sumaištį ir griauna piliečių pasitikėjimą. Žmonėms turi būti nedviprasmiškai paaiškinta, kodėl buvo priimti tokie sprendimai ir kaip jie paveiks epidemiologinę padėtį šalyje.

Kodėl taip nutiko? Pirmiausia dėl visiškai ydingo požiūrio, kad centrinė valdžia visada viską žino geriau. Šiuo metu didžioji našta perkeliama ant savivaldybių pečių, nesivarginant sistemingai įtraukti jų į sprendimų priėmimą. Tai negali tęstis – akivaizdu, kad savivaldybių deleguoti atstovai turi nedelsiant atsirasti visuose kovos su koronavirusu formatuose, įskaitant ir ištisą parą veikiantį operacijų štabą.

Svarbiausi sprendimai gali būti priimami tik įvertinus situaciją konkrečiose vietose, atsižvelgus į savivaldybių pasirengimo lygį, ir tik tada imamasi tuos sprendimus įgyvendinti. Priešingu atveju mes nuolat lipsime ant to paties grėblio – būsime priversti taisyti netinkamus sprendimus ir už tai mokėti net žmonių gyvybėmis.

Anksčiau esame nemažai kalbėję apie būtinybę pasiekti geresnį balansą tarp centrinės valdžios ir regionų, ir apie tai, kad regionams reikia atiduoti daugiau teisių ir laisvių. Dabartinė sudėtinga situacija suteikia progą jiems tai įrodyti. Regionų politika turi būti taikoma ne vien gerais laikais, bet ir sunkmečiu. Priešingu atveju ji taip ir liks vien tuščiais žodžiais.

Dar vieną tvirtą žingsnį į priekį žengsime tik įkūrę ir pajėgas sutelkę profesionaliame visą parą veikiančiame situacijos valdymo štabe. Pasaulinė krizių valdymo praktika bei kitų šalių patirtis yra vienareikšmė – kokybiškus sprendimus galima priimti tik turint tikslius duomenis apie nuolat kintančią situaciją, dirbant nuolatos, koordinuotai ir fiziškai būnant vienoje vietoje. Žinoma, laikantis būtinų saugos reikalavimų.

Valdyti situaciją laikantis tokių principų siūlo ir Lietuvos kariuomenė – sutelkti visus reikiamų kompetencijų specialistus. Tokiame centre turi dirbti tikslius duomenis turintys ir būsimus ligos plitimo scenarijus prognozuojantys epidemiologai, medicininės įrangos tiekimu besirūpinantys specialistai, į karštuosius taškus galinti išvykti medikų komanda.

Šiuo metu svarbūs sprendimai vėluoja, stringa veiksmų koordinavimas su savivaldybėmis, trūksta sklandžios komunikacijos visuomenei ir žiniasklaidai, informacijos apie svarbiausių visuomenei infrastruktūros objektų veiklą – šios spragos turi būti ištaisytos.
***************************************************
Formos viršus
Formos apačia

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą