*************************************************************** LR Vyriausybės
kanceliarijai
2016.01.18 Nr.
1
DĖL GERIAMO VANDENS TIEKIMO IR NUOTEKŲ
TVARKYMO ĮSTATYMO VYKDYMO
Gavome Aplinkos ministerijos atsakymą į
Jūsų 2015 12 17 raštą Nr. 17- 4462 dėl
LIETUVOS RESPUBLIKOS GERIAMOJO VANDENS TIEKIMO IR NUOTEKŲ
TVARKYMO ĮSTATYMO NR. X-764 PAKEITIMO ĮSTATYMAS (Įstatymas), 2014 m. birželio 12 d. Nr.
XII-939,
2 straipsnis. Įstatymo
įsigaliojimas ir įgyvendinimas
1. Šis įstatymas, išskyrus šio
straipsnio 2, 3 dalis ir šio įstatymo 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos
Respublikos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo 39
straipsnį, įsigalioja 2014 m.
lapkričio 1 d.
2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Lietuvos Respublikos aplinkos
ministerija, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija ir Valstybinė
kainų ir energetikos kontrolės komisija iki
2014 m. spalio 31 d. pagal šio įstatymo 1 straipsnyje išdėstytame
Lietuvos Respublikos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatyme
nustatytą kompetenciją priima šio
įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.
vykdymo.
Atitinkami
pakeitimai turėjo būti įnešti į LR Vyriausybės 2007 01 31 nutarimą Nr. 127 „Dėl atsiskaitymo už patiektą geriamąjį
vandenį ir suteiktas nuotekų tvarkymo paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimą“
(Aprašas).
Deja tai nepadaryta, šiame
dokumente geriamas vanduo karšto vandens ruošimui iš viso nepaminėtas.
Kadangi Geriamo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo
įstatymo nuostata:
2. Karštam vandeniui
ruošti patiekto geriamojo vandens kiekis nustatomas pagal pastate prieš karšto
vandens ruošimo įrenginius įrengto atsiskaitomojo geriamojo vandens apskaitos
prietaiso rodmenis.
Kai geriamasis vanduo
tiekiamas karštam vandeniui ruošti daugiabučio namo karšto vandens ruošimo
įrenginiuose, geriamojo vandens pirkimo ir pardavimo vieta
yra atsiskaitomasis geriamojo vandens apskaitos prietaisas, įrengtas
pastate prieš karšto vandens ruošimo įrenginius.
yra imperatyvi,
tai turėjo būti nustatyta ir „Geriamojo vandens tiekimo ir (arba) nuotekų tvarkymo
viešosios sutarties standartinių sąlygų apraše (Priedas 2).“
Turėjo būti imperatyviai nustatyta, kad geriamo
vandens karštam vandeniui ruošti pirkimo sutartis sudaro daugiabučių namų
bendrojo naudojimo objektų valdytojai (bendrijos,
savivaldybių paskirti administratoriai, jungtinės veiklos sutarties įgalioti
asmenys), o su geriamo vandens
tiekėju atsiskaito daugiabučių namų geriamo vandens karštam vandeniui ruošti
vartotojai.
Kaip tai iš esmės
išaiškino Lietuvos aukščiausiasis teismas, kai tai yra
su geriamo vandens ir šilumos daugiabučių namų vartotojais.
Deja šiame teisės akte yra nustatyta:
40.
Geriamojo vandens, tiekiamo karštam vandeniui ruošti, pirkimo ir pardavimo
vieta – atsiskaitomasis geriamojo vandens apskaitos prietaisas, įrengtas
pastate prieš karšto vandens ruošimo įrenginius.
41.
Daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkai turi teisę geriamojo vandens
pirkimo ir pardavimo vietą pasirinkti įvade, sudarydami rašytinį visų
savininkų, kuriems geriamasis vanduo tiekiamas iš to įvado, susitarimą ir
numatydami tai sutartyse su geriamojo vandens tiekėju ir nuotekų tvarkytoju.
42. Atsiskaityti už patiektą geriamąjį vandenį ir suteiktas nuotekų
tvarkymo paslaugas daugiabučiuose namuose geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų
tvarkymo paslaugų pirkimo ir pardavimo vieta – kiekvienas butas ar kita patalpa, išskyrus atvejus, nurodytus Aprašo 40 ir
41 punktuose.
T.y. nustatyta, kad už geriamą vandenį karštam vandeniui
ruošti turi atsiskaityti ne „kiekvienas butas ar kita patalpa“, o daugiabučių namų bendrojo naudojimo
objektų valdytojai, kurie tikrai nėra geriamo vandens karštam vandeniui ruošti
vartotojai.
Tuo tarpu geriamo vandens karštam vandeniui ruošti
tiekimas yra tokia pat viešoji vartojimo
paslauga, kaip ir geriamo vandens tiekimas.
Mūsų turima
informacija Aplinkos ministerija, tenkindama nesąžiningus geriamo vandens
tiekėjų norus (o kas žino, gal ir ne, kaip sakoma, už
ačiū..), vengia
Vyriausybei pateikti Įstatymą atitinkančius teisės aktų projektus, ignoruoja
atitinkamus Energetikos ministerijos pasiūlymus, nevykdo Civilinio kodekso
nuostatų, Lietuvos aukščiausiojo teismo išaiškinimų, ir tuo
pačiu, pateikdama Vyriausybei abu aukščiau
paminėtų dokumentų projektus, ją įžūliai apgaudinėja.
Ryšium su tuo, Visuomenės informavimo įstatymo žiniasklaidos
priemonėms nustatytais terminais, prašome
informacijos:
Ø Kodėl
daugiau kaip metai nevykdomas aukščiau
paminėtas Įstatymas.
Ø
Ar bus imamasi atitinkamai įvertintas Aplinkos ministerijos elgesys.
Buitinių
vartotojų sąjungos prezidentas
Antanas Miškinis
Priedas 1
LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
NUTARIMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2007 M. SAUSIO 31 D.
NUTARIMO NR. 127 „DĖLATSISKAITYMO UŽ PATIEKTĄ GERIAMĄJĮ VANDENĮ IR SUTEIKTAS
NUOTEKŲ TVARKYMO PASLAUGAS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2015 m. rugsėjo 10 d. Nr. 989
Vilnius
Vilnius
Pakeisti Lietuvos Respublikos
Vyriausybės 2007 m. sausio 31 d. nutarimą Nr. 127 „Dėl Atsiskaitymo už patiektą
geriamąjį vandenį ir suteiktas nuotekų tvarkymo paslaugas tvarkos aprašo
patvirtinimo“:
„Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos geriamojo vandens
tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo 5 straipsnio 4 punktu, Lietuvos
Respublikos Vyriausybė nutaria:“.
2. Pakeisti nurodytu nutarimu
patvirtintą Atsiskaitymo už patiektą geriamąjį vandenį ir suteiktas nuotekų
tvarkymo paslaugas tvarkos aprašą ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).
********************************************************************
Priedas 2
LIETUVOS
RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
NUTARIMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2007 M. SAUSIO 31 D. NUTARIMO NR.
126 „DĖLVIEŠOSIOS VANDENS TIEKIMO SUTARTIES STANDARTINIŲ SĄLYGŲ PATVIRTINIMO“
PAKEITIMO
2015 m. rugsėjo 10
d. Nr. 990
Vilnius
Vilnius
Pakeisti Lietuvos
Respublikos Vyriausybės 2007 m. sausio 31 d. nutarimą Nr. 126 „Dėl Viešosios
vandens tiekimo sutarties standartinių sąlygų patvirtinimo“ ir jį išdėstyti
nauja redakcija:
NUTARIMAS
DĖL GERIAMOJO
VANDENS TIEKIMO IR (ARBA) NUOTEKŲ TVARKYMO VIEŠOSIOS SUTARTIES STANDARTINIŲ
SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO
Vadovaudamasi
Lietuvos Respublikos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo 5
straipsnio 3 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
Patvirtinti
Geriamojo vandens tiekimo ir (arba) nuotekų tvarkymo viešosios sutarties
standartinių sąlygų aprašą (pridedama).“
Ministras
Pirmininkas
Algirdas Butkevičius
Aplinkos
ministras
Kęstutis Trečiokas
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2007 m. sausio 31 d. nutarimu Nr. 126
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2015 m. rugsėjo 10 d. nutarimo Nr. 990
redakcija)
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2007 m. sausio 31 d. nutarimu Nr. 126
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2015 m. rugsėjo 10 d. nutarimo Nr. 990
redakcija)
GERIAMOJO
VANDENS TIEKIMO IR (ARBA) NUOTEKŲ TVARKYMO VIEŠOSIOS SUTARTIES STANDARTINIŲ
SĄLYGŲ APRAŠAS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Geriamojo vandens tiekimo ir
(arba) nuotekų tvarkymo viešosios sutarties standartinių sąlygų aprašas (toliau
– Aprašas) nustato geriamojo vandens tiekimo ir (arba) nuotekų, paviršinių
nuotekų tvarkymo viešųjų sutarčių dėl geriamojo vandens pirkimo–pardavimo ir
(arba) nuotekų tvarkymo paslaugų teikimo, paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų
teikimo (toliau – sutartis) sudarymo, įsigaliojimo, nutraukimo tvarką ir
sąlygas, sutarties galiojimo terminą, geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų
tvarkymo, paviršinių nuotekų tvarkymo paslaugų teikimo tvarką ir sąlygas,
geriamojo vandens tiekimo ir vartojimo, nuotekų ir paviršinių nuotekų atidavimo
ribas, geriamojo vandens pirkimo ir pardavimo vietas, geriamojo vandens tiekimo
ir nuotekų tvarkymo paslaugų kainos nustatymo tvarką, paviršinių nuotekų
tvarkymo paslaugų kainos nustatymo tvarką, abonento ir vartotojo atsiskaitymo
už patiektą geriamąjį vandenį ir suteiktas nuotekų (taip pat ir paviršinių)
tvarkymo paslaugas tvarką, suvartoto geriamojo vandens ir išleistų nuotekų
kiekio nustatymo tvarką, jeigu patalpų ar teritorijos savininkas nesutinka
įsileisti geriamojo vandens tiekėjo ir nuotekų tvarkytojo atstovų, kai
sugadinamas ar kitaip pažeidžiamas geriamojo vandens ir (arba) nuotekų
apskaitos prietaisas, šalių teises, pareigas ir atsakomybę už įsipareigojimų
nevykdymą (įskaitant netesybas), pretenzijų teikimo, nagrinėjimo ir ginčų
sprendimo tvarką.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą