Pozicija.org rašo:
Nūnai gausus propagandininkų
būrys įvairiuose žiniasklaidos portaluose ėmė šaukti apie kylantį nacionalizmo
pavojų, apie dešiniuosius ekstremistus, o kai kurie jų (P.Gritėnas, B.Gailius
ir kt.) netgi ėmė rėkti apie atgimstantį fašizmą Lietuvoje.
Tuo tarpu skaitytojas pats
be jokių „pagalbininkų“ gali susipažinti su steigiamo naujo dešiniosios pakraipos politinio judėjimo
programa, kuri erzina ES pinigų įsisavintojus ir jų išlaikomus
propagandistus bei politinius veikėjus
|
Atgimimo įkvėptas Sąjūdis įstengė atkurti
nepriklausomą Lietuvos valstybę. Tačiau atkurtos valstybės gyvenimo,
vadovaujantis Sąjūdžio iškelta Lietuvos vizija, sutvarkyti nepavyko. Lietuvos
valstybė netapo lygi ir teisinga visiems. Jos oligarchinis pobūdis lėmė
milijoninę emigraciją, demografinę krizę, didžiulę socialinę atskirtį,
augantį politinį pasyvumą bei susitaikymą su esama būkle, nacionalinės
savigarbos praradimą.
|
Deja yra kaip yra – nepriklausomos Lietuvos nėra ............
Lietuva yra imperijos, kuri vadinasi Europos sąjunga,
dalis.
O ES teisės aktai yra viršesni už Lietuvos
Konstituciją.
Deja yra, kaip yra –
kokia yra Lietuvos politinė
santvarka turi aiškinti Konstitucinis teismas, nes Konstitucijoje tai tyčia
nebuvo nustatytą.
Todėl ir prezidentas elgiasi ne
taip, kaip prezidentai elgiasi kitose ES parlamentinėse respublikose.
Dargi konstitucinėse monarchijose karaliai nesielgia taip, kaip
Lietuvos respublikos prezidentai.
O taip yra
todėl, kad Lietuvoje yra labai jau silpna pilietinė visuomenė.
Lietuvos respublikos Konstitucija, jos piliečių
priimta 1992 m. spalio 25 d. referendume, nustatė:
LIETUVIŲ TAUTA
– prieš daugelį amžių sukūrusi Lietuvos valstybę, – jos teisinius pamatus grindusi Lietuvos Statutais ir Lietuvos Respublikos Konstitucijomis, – šimtmečiais atkakliai gynusi savo laisvę ir nepriklausomybę, – išsaugojusi savo dvasią, gimtąją kalbą, raštą ir papročius, – įkūnydama prigimtinę žmogaus ir Tautos teisę laisvai gyventi ir kurti savo tėvų ir protėvių žemėje – nepriklausomoje Lietuvos valstybėje, – puoselėdama Lietuvos žemėje tautinę santarvę, – siekdama atviros, teisingos, darnios pilietinės visuomenės ir teisinės valstybės, atgimusios Lietuvos valstybės piliečių valia priima ir skelbia šią KONSTITUCIJĄ |
Deja yra, kaip yra –
NĖRA atviros, teisingos, darnios
pilietinės visuomenės ir teisinės valstybės.
Ir tiktai paprastos
konstrukcijos mąstymo subjektai, gali
teigti priešingai (žinoma išskyrus
patologinius melagius ir penktąją koloną).
Nes yra elementari
tiesa:
1. Visose iš totalitarinių režimų išsivadavusiose
Baltijos, Balkanų, Vidurio ir Rytų Europos valstybėse buvo įvykdytos vietos
savivaldos administracinės teritorinės reformos ir suformuoti jų dariniai,
savo dydžiais analogiški daugeliui ES valstybių narių, išskyrus Lietuvą, municipalitetų
2. Vietos savivalda
yra kiekvienos demokratinės visuomenės sąlyga, atributas.
Būtent vietos savivaldos lygmeniu įmanoma visiškai įgyvendinti
vieną iš pagrindinių demokratijos principų: visi veiksnūs piliečiai turi
lygias teises ir galimybes dalyvauti bendruomenės reikalų valdyme.
Ji yra demokratijos produktas, viena iš pripažintų, tautai
priklausančios valdžios įgyvendinimo formų.
Kuo visuomenė demokratiškesnė, tuo labiau joje išplėtoti
savivaldos pagrindai.
|
Kita elementari tiesa
– nepilietinė valdžia stengiasi kaip įmanoma priešintis
pilietinės visuomenės stiprinimui.
Štai todėl ir LR Konstitucijoje nėra nustatyta konkreti (seniūnijų) vietos savivaldos forma.
Jeigu Lietuvos nepriklausomybę 1918 metais atkūrė
pilietiškai nusiteikęs elitas, tai to niekaip negalima pasakyti apie 1990 m. kovo 11 dieną.
O jis mus ir apgavo,
ir mes nubalsavome už tokią esamą
LR Konstituciją, nes rinktis nebuvo iš ko .....
Pastaruoju metu, atsiliepdamos į visuomenės nepasitenkinimą, kuriasi aibė partijų, žadėdamos spręsti
aibę susikaupusių problemų.
Tuo tarpu, blaiviai
mąstant, yra akivaizdu, kad net jeigu bent viena iš jų Seime turėtų absoliučią
daugumą, vien jau įvertinant valdžios institucijų biurokratinio aparato inerciją ir verslo
grupių įtaką jam, bei kitas esmines neteisinės valstybės valdymo ypatybes, vis tiek jai ne tiek jau daug pavyktų
nuveikti,
Ir, kaip sakoma, duok Dieve, kad bent tik būtų priimti valstybės
ir visuomenės interesus atitinkantys įstatymai.
Savaime suprantama, kad partijų programos priklauso ir nuo to, kokiams rinkėjų ratui jos yra skirtos.
Kaip taisyklė, nedaug
ką joms prie jų gerų norų, kaip sakoma,
galima if pridėti, išskyrus keletą
momentų:
1. -
Turėtų būti aiškiai, konkrečiai aprašytos
priemonės vietos savivaldos atkūrimui, konkrečiai nurodant kokią tai naudą
duotų ir valstybei, ir žmonėms.
2. -
Kiekvienas iš mūsų (išskyrus mažamečius vaikus)
esame pirkėjai, paslaugų naudotojai, mūsų kalbos darkytojų pavadinti vartotojais, tačiau, kaip taisyklė, gerai, jei apie juos nors kiek užsiminama.
- O elektros, gamtinių dujų, šilumos, geriamo vandens tiekimo srityje
yra tokia betvarkė, kad Valstybinis kainų reguliatorius (Valstybinė energetikos
reguliavimo taryba) nusireguliavo ant tiek, kad nustatė „Valstybinio reketo“ –
neteikiamos centralizuotai paruošto karšto vandens kainos mokestį.
[Kuris pvz.
vien Vilniaus šilumos vartotojams kasmet atsieina kelis milijonus eurų. Ir taip
tęsiasi nuo 2010 metų. Ir nors Seimo partijos tai žino, tačiau nieko nedaro
šiam teisiniam absurdui užbaigti.
Pažymėtina, kad Seimo Ekonomikos komitetas, būdamas detaliai informuotas
apie Valstybinį reketą jį ignoruoja, o jo pirmininkas Rimantas Stankevičius (Socialdemokratų darbo partija) kasmet
padėkoja Valstybiniam reguliatoriui už „gerą darbą“ .... ]
Partijos programa skelbia, kad viena iš pagrindinių
jos veiklos krypčių yra
– atkurti
Tautos kaip valstybės suvereno teises – įvykdyti esmines savivaldos ir rinkimų
sistemos reformas, įgyvendinti demokratinę piliečių savivaldą.
Toliau Partijos programoje rašoma:
Politinės bendruomenės būtina telkimo sąlyga yra
valdymo demokratizavimo reforma. Jos pradžia – realios piliečių savivaldos,
tiesioginio jų atstovavimo sąlygų sukūrimas. Žmogaus laisvė pirmiausia
reiškiasi per gyvenamąją vietą.
Pagrindiniu savivaldos subjektu turi tapti vietos
bendruomenė, o ne administracija.
Savivaldos įstatyme nustatyti vietos gyventojų teisę
ir pareigą tiesiogiai priiminėti sprendimus svarbiausiais, seniūnaitijai,
seniūnijai ir savivaldybei klausimais.
Naujame savivaldos modelyje turėtų būti išspręsti
seniūnaitijų ir seniūnijų savivaldą užtikrinantys organizaciniai ir
finansinio savarankiškumo klausimai.
|
Viskas lyg ir teisinga, tiktai kyla
klausimas, ar Partijos programos rengėjai suvokia kas iš esmės yra ta vietos
savivalda ???
Kaip ji pvz. atrodo kaimyninėje Lenkijoje ?
Geriausiu atveju vargu ar jie suvokia, kad be vietos savivaldos
nėra demokratijos, nėra pilietinės visuomenės, valdžios, teisėsaugos,
spectarnybų – NĖRA TEISINĖS VALSTYBĖS, nebus ir „Gerovės valstybės“, toliau sparčiai tuštės kaimas ......,,,
Štai Partijos programoje žadama sutvarkyti ir nuolat prižiūrėti faktiškai
monopoline padėtimi piktnaudžiaujančių šilumos ir energijos skirstomųjų tinklų
kainodarą
Iš čia ir klausimas, kaip gi bus
sutvarkyta ir nuolat prižiūrima ta savo padėtimi piktnaudžiaujančių tinklų „kainodara“?
Labai jau panašu, kad Partijos
programos rengėjai nesuvokia, kad
elektros energijos ir gamtinių dujų tiekėjai yra valdžios institucijų valdomi,
o šilumos ir geriamo vandens tiekėjai yra savivaldybės įmonės ....
O jų paslaugų kainas nustato,
kontroliuoja irgi valdžios įstaiga – Valstybinis kainų reguliatorius –Valstybinė
energetikos reguliavimo taryba, kurios vadovus skiria Seimas Prezidento teikimu...
Kaip sakoma, šioje vietoje RATAS RATE ....
Kadangi Partijos steigimo laikinosios politinės tarybos narių tarpe yra buvęs Žemės ūkio viceministras ir ūkininkas,
Žemės ūkio rūmų pirmininkas, tai programoje lyg tai
ir turėjo būti skirta vietos ir Žemės
reformai.
Tačiau tam vietos neatsirado, kas, blaiviai mąstant,
neturėtų stebinti, nes labai jau vargu ar abi šios garbios personos gali būti suinteresuotos Žemės reformos kokybišku
vykdymu ...
O kaip vyksta Žemės reforma, iliustruoja
šie Nacionalinės žemės tarnybos
atsakymai Buitinių vartotojų sąjungai:
Atsakydami į Jūsų klausimą <...> kiek žemės sklypų kaimo vietovėse turi laikinus
planus,
atliktus pagal preliminarius matavimus <...>, informuojame, kad, vadovaujantis Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto registro įstatymo 9 straipsniu, žemės sklypai bei jų duomenys registruojami Nekilnojamojo turto registre, kurio tvarkytojas yra valstybės įmonė Registrų centras. Remdamiesi teisės aktų nuostatomis ir atsižvelgdami į tai, kad Nacionalinė žemės tarnyba neturi teisinio pagrindo kaupti bei sisteminti informacijos apie žemės sklypų, kuriems nėra atlikti kadastriniai matavimai, skaičių, maloniai siūlome dėl pastarojo klausimo kreiptis į valstybės įmonę Registrų centrą |
Atsakydami į Jūsų klausimą <...> kiek žemės sklypų kaimo vietovėse turi laikinus
planus,
atliktus pagal preliminarius matavimus <...>, informuojame, kad, vadovaujantis Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto registro įstatymo 9 straipsniu, žemės sklypai bei jų duomenys registruojami Nekilnojamojo turto registre, kurio tvarkytojas yra valstybės įmonė Registrų centras. Remdamiesi teisės aktų nuostatomis ir atsižvelgdami į tai, kad Nacionalinė žemės tarnyba neturi teisinio pagrindo kaupti bei sisteminti informacijos apie žemės sklypų, kuriems nėra atlikti kadastriniai matavimai, skaičių, maloniai siūlome dėl pastarojo klausimo kreiptis į valstybės įmonę Registrų centrą |
Štai taip vykdoma Žemės reforma
Europos sąjungos valstybėje ....
Bet argi visa tai sumoje Partijos elektoratui svarbu .....
.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą