Aplinkos ministerija suinteresuotoms institucijoms ir
visuomenei pateikė Šilumos ūkio įstatymo
33 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą:
Pakeisti 33 straipsnį ir išdėstyti taip:
,,33 straipsnis. Maksimalios
šilumos suvartojimo normos daugiabučiuose namuose.
1. Valstybinė kainų ir energetikos
kontrolės komisija nustato maksimalias metines šilumos suvartojimo daugiabučių
namų butams ir kitoms patalpoms šildyti normas. Šios normos taikomos nustatant daugiabučius namus, kurie energiją
vartoja neefektyviai.
2. Daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų valdytojai, vadovaudamiesi
šio straipsnio 1 dalyje nurodytomis šilumos suvartojimo normomis, planuoja ir
įgyvendina energiją taupančias priemones kaip privalomuosius statinių naudojimo
ir priežiūros reikalavimus. Savivaldybės vykdomoji institucija, pagal
kompetenciją vykdydama statinių naudojimo priežiūrą, turi teisę raštu
įpareigoti daugiabučio namo, kuriame daugiau kaip 10 procentų viršyta pagal šio
straipsnio 1 dalį nustatyta šilumos suvartojimo norma, bendrojo naudojimo
objektų valdytoją per 24 mėnesius parengti ir teisės aktų nustatyta tvarka įgyvendinti
energijos vartojimą mažinančias priemones, kurios leistų sumažinti nurodytą
šilumos suvartojimą ne mažiau kaip iki nustatytos normos. Vykdant šį
savivaldybės įpareigojimą daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų
sprendimu gali būti parengtas ir įgyvendintas namo atnaujinimo (modernizavimo)
projektas pagal Vyriausybės ar savivaldybės tarybos patvirtintą programą.
3. Jei bendrojo naudojimo objektų
valdytojas nesiima priemonių šio straipsnio 2 dalyje nurodytam įpareigojimui
įgyvendinti (neparengia ir nepateikia butų ir kitų patalpų savininkams
pasiūlymo dėl energiją taupančių priemonių įgyvendinimo ar neįgyvendina jų
priimto sprendimo), jam gali būti taikomos administracinės nuobaudos pagal
Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 1894 straipsnį.“
2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas
Šis įstatymas įsigalioja 2014 m. spalio 1d.
********************************
Praleiskime tylomis,
be komentarų šiuos delikačius momentus:
Ø
kad galiojantį Šilumos ūkio įstatymo 33 straipsnį gindamas Seime Premjeras jam trimitavo
ditirambus;
Ø
kad Seimas šio straipsnio poįstatyminių
teisės aktų parengimui termino nenustatė..., o Prezidentė jį tokį pasirašė ....,;
Ø
kad Seimo Peticijų komisija labai jau nenoromis pripažino peticija A.M. pasiūlymą šį terminą nustatyti;
Ø
kad Buitinių vartotojų sąjungai raštu Energetikos ir Aplinkos
ministerijas paklausus, kur galima internete rasti vieną, abiejų ministerijų
patvirtintą, Tvarką, skirtą galiojančio Šilumos ūkio įstatymo 33 straipsnio
įgyvendinimui, buvo gautas atsakymas,
kad toks Įstatymo įpareigojimas abiems ministerijoms yra NEMOTYVUOTAS,
NETIKSLINGAS IR NEGALI BŪTI ĮGYVENDINAMAS ............
Taigi situacijos
nekomentuojame, tiktai konstatuojame,
kad yra .... kaip yra..... ir visa laimė, kad
valstybės griovimo profesionalai konservatoriai per 4 savo valdymo metus
nespėjo iš abiejų ministerijų išvaryti visų specialistų -profesionalų, kurie ir
padarė tokią išvadą, kuriai ir Buitinių vartotojų sąjunga pritaria.
Tarkime Įstatymo pakeitimo
nuostatų ketinimai geri ir sveikinti – savo
būstą jo savininkai turi tinkamai prižiūrėti.
Ir senai, reikėjo
imtis priemonių juos „paskatinti“, bet
tą padaryti neleido įvairaus plauko kosmopolitai – liberastai ir kiti valstybės
griovėjai, gerai suvokdami ką daro, nes
būstas, jo tinkamas užlaikymas yra socialinės rimties garantas.
Beje savo tikslų jie ir dabar neatsisakė, ir yra tokia nuomonė, kad jie, pasikabinę
raudonus kaklaraiščius,
dėvi raudonas kojines tam, kad vienas kitą atpažintų ....
Betgi yra ir keletas esminių Įstatymo pakeitimo projekto momentų.
Visų pirma tai, kad Šilumos ūkio įstatymo 33 straipsnis VISIŠKAI nesiderina su Šilumos ūkio įstatymo paskirtimi ir tikslais:
1. Šis įstatymas reglamentuoja šilumos ūkio
valstybinį valdymą, šilumos ūkio subjektų veiklą, jų santykius su šilumos
vartotojais, tarpusavio ryšius ir atsakomybę.
2. Įstatymo tikslai:
1) mažiausiomis
sąnaudomis užtikrinti patikimą ir kokybišką šilumos tiekimą šilumos vartotojams;
2) šilumos ūkyje
įteisinti pagrįstą konkurenciją;
3) ginti šilumos
vartotojų teises ir teisėtus interesus;
4) didinti šilumos
gamybos, perdavimo ir vartojimo efektyvumą;
5) gaminant šilumą,
plačiau naudoti vietinį kurą, biokurą ir atsinaujinančiuosius energijos
išteklius;
6) mažinti šilumos
energetikos neigiamą poveikį aplinkai.
Akivaizdu, kad 33 Šilumos ūkio įstatymo 33 straipsnio, kuris
tiesiogiai surištas su daugiabučių namų renovacija, nuostatų vieta tarp daugiabučių namų renovacijai skirtų
teisės aktų; jo nuostatos turi būti perkeltos į Bendrijų įstatymą; į Butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios nuosavybės administravimo pavyzdinius nuostatus ir pan.
Tikimės, kad Aplinkos
ir Energetikos ministerijos šią pastabą
priims geranoriškai, kaip visuomenės ir specialistų (Energetikos ministerijos)
pasiūlymą.
Dar vienas svarbus momentas
– ar kas nors ant kelių realių daugiabučių namų patikrino „Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės
komisijos nustatytas maksimalias metines šilumos suvartojimo
daugiabučių namų butams ir kitoms patalpoms šildyti normas“, ir rezultatus
aptarė su šių namų valdytojais, kurie ateityje turėtų atlikti atitinkamus paskaičiavimus ??
Ar patikrinta, kaip daugiabučių namų valdytojams, kaip sakoma, yra „įkandamas“ paskaičiavimas, kaip jų statinio šilumos sunaudojimas
atitinka šias normas ?
Nes senai žinoma, kad teorija
su praktika kartais labai jau nesueina
....
O patikrinti šias normas būtina, nes kas žino, gal vėl
gali tekti padaryti išvadas – normos
NEMOTYVUOTOS,
NETIKSLINGOS IR NEGALI BŪTI ĮGYVENDINAMOS.
Beje kažką tai panašaus šia linkme teko išgirsti Lietuvos
šilumos tiekėjų asociacijoje.
O gal abejonės be
pagrindo, gal Kainų komisija atliko šių normų patikrinimą natūroje;
patikrino, ar jos yra „įkandamos“ daugiabučių namų valdytojams ??
Tai greitu laiku sužinosime ir paviešinsime.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą