Žirmūnų g. Nr. 104 AB Vilniaus
šilumos tinklai sąskaitose už šilumą už
8, 9, 10 mėnesius atsirado iki šiol nesutiktas rekvizitas „Šilumos kiekis su nepaskirstytu karštu vandeniu“.
20. Nepaskirstytasis karšto vandens kiekis – viršijantis leistinas apskaitos
prietaisų paklaidas skirtumas tarp geriamojo vandens karštam vandeniui
paruošti kiekio, išmatuoto daugiabučio namo įvade, ir butų karšto vandens
skaitiklių rodmenų sumos.
Tačiau
esmė tame, kad pastate Žirmūnų g. Nr. 104, kur yra 120 butų, vienas buto savininkas neleido įrengti
savo bute karšto vandens apskaitos prietaiso su nuotoliniu parodymų nuėmimu ir
jam šilumos tiekėjas skaičiuoja karšto vandens sunaudojimą pagal normas.
O jo sunaudotą
su karštu vandeniu (kas viršija karšto
vandens normą) šilumą AB Vilniaus
šilumos tinklai paskirsto visiems namo butų savininkams.
Taigi apie
nepaskirstytą karštą vandenį Šilumos
ūkio įstatymo prasme, vadovaujantis sveiko proto logika, nereikia net užsiminti, nes tai nieko bendro neturi su apskaitos prietaisų
parodymų paklaidomis.
Kad tai
akivaizdžiai ir nepaneigiamai visiškai nesiderina su sveiko proto logika yra
akivaizdu ir nepaneigiama, o ir tiek Civilinis kodeksas, tiek Šilumos ūkio įstatymas, tiek Šilumos tiekimo
ir vartojimo taisyklės tokio nonsenso, kaip apmokėti už ne savo sunaudotą produktą, neįteisina.
Vadovaujantis sveiko proto logika yra
akivaizdu ir nepaneigiama, kad jeigu buto savininkas neleidžia įrengti karšto
vandens apskaitos prietaiso savo bute, tą reikia
vertinti kaip jo atsisakymą vartoti
karštą vandenį, arba aiškų ketinimą jį vogti ........
Tokiu būdu šiam šilumos vartotojui šilumos tiekėjas visa tai turėjo nuodugniai ir
prieinamai išaiškinti.
O taip pat
tą patį padaryti ir bendrijos pirmininkui.
Šis šilumos vartotojas ir šilumos tiekėjo, ir bendrijos pirmininko , turėjo būti
perspėtas, kad jeigu jis neleis įrengti
karšto vandens apskaitos prietaiso savo
bute, tai turės pasirinkti vieną iš
dviejų:
Ø
Arba
apmokėti skirtumą tarp geriamo vandens
apskaitos prietaiso, įrengto prieš karšto vandens ruošimo įrenginį, parodymo,
ir butų karšto vandens apskaitos prietaisų su nuotoliniu duomenų nuėmimu
parodymų sumos.
Ø
Arba
karšto vandens tiekimas jam bus atjungtas.
Taigi jeigu šilumos tiekėjas ir bendrijos pirmininkas tai
būtų atlikę, šis šilumos vartotojas tikrai nebūtų tapęs „šilumos vagimi“ ( pasak Būsto rūmų prezidento J. Antanaičio).
Tokiu būdu, kas paneigs, kad AB Vilniaus šilumos tinklai be „Valstybinio reketo“ dalyvio tapo ir „šilumos vagių“ stogu, nes Šilumos tiekimo vartojimo taisyklės
skaičiuoti sunaudotą karštą vandenį pagal normas leidžia tiktai bendrabučio tipo daugiabučiuose namuose .
Vienkart tenka Komisijai pakartotinai
priminti, kad AB Vilniaus šilumos tinklai pateikiamose sąskaitose už šilumą ir toliau nėra
Šilumos tiekimo ir vartojimo taisyklėse
nustatyto rekvizito: „Butui priskirtas šilumos kiekis karštam vandeniui
paruošti“.
Vienkart mums visiškai yra nesuprantamas ir visiškai
nepateisinamas Kainų komisijos delsimas, Energetikos ministerijai vykdomas spaudimas,
kada AB Vilniaus šilumos tinklai Šilumos – pirkimo pardavimo sutartis su buitiniu šilumos vartotoju,
2017 m. gegužės 24 d. nustato:
Todėl, vadovaujantis sveiko proto logika, yra
akivaizdu ir nepaneigiama, kad jeigu tiekėjas tiekia šilumą karštam vandeniui
ruošti, tai sąskaitoje neišvengiamai turi būti ir atitinkamas rekvizitas.
Betgi pasirodo Valstybinė kainų ir
energetikos kontrolės komisijai tai suvokti tiesiog yra neprieinama, arba ji, kas
paneigs, tyčia vykdo nusikalstamą
veiką .....
Be to AB Vilniaus šilumos tinklai sąskaitose
už šilumą nėra nurodyta:
5. Duomenys apie
bendrą visame pastate šilumos suvartojimą ir šilumos paskirstymą:
Ø
Gyvenamojo namo butų ir kitų šildomų patalpų
naudingasis (sąlyginis) plotas __ m2 arba tūris ___ m3
Ø
Butų (patalpų) savininkų pasirinktas (taikomas
pagal standartines sąlygas) šilumos paskirstymo buitiniams šilumos vartotojams
metodas – ___
Tuo tarpu Šilumos ūkio įstatymas nustato:
Buitiniam šilumos vartotojui išrašytoje
sąskaitoje (mokėjimo pranešime) turi būti pateikta tiksli, aiški ir išsami
informacija, kuria remdamasis šilumos tiekėjas apskaičiavo vartotojo mokesčio
dydį už jo suvartotą šilumos kiekį patalpoms šildyti ir šilumos kiekį karštam
vandeniui ruošti bei karšto vandens temperatūrai palaikyti.
Pateiktos informacijos privalo pakakti,
kad vartotojas galėtų pasitikrinti, ar teisingai jam apskaičiuoti mokesčiai.
Todėl Kainų komisija pakartotinai prašoma nedelsiant imtis priemonių
teisingumui atstatyti, juo labiau, kad tai liečia ne vien tik Žirmūnų 104
gyvenamo namo šilumos vartotojus, o ir kitus Vilniaus miesto šilumos
vartotojus, ir ko gero visos šalies
šilumos vartotojus.
|
Vienkart turime atsakingai pažymėti, kad Kainų komisijos, kaip valdžios institucijos, konstitucinė priedermė yra ginti viešąjį interesą, ko ji akivaizdžiai ir
nepaneigiamai daugeliu atveju nedaro.
Ypatingai tai liečia „Valstybinį reketą“ (neteikiamos
centralizuotai paruošto karšto vandens tiekimo paslaugos kainų nustatymas), kuris
šilumos vartotojams kasmet atsieina ~ 5
milijonus eurų (energetikos eksperto
R.Z. paskaičiavimu), o šilumos tiekėjams neša atitinkamą pelną.
Pelną
iš nevykdomos veiklos ..... !!!!?????
.
Priedas 2
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą