X. Y.
gyv.Z
g.bb-nn ,Vilniaus m.
Lietuvos Respublikos
Seimo pirmininkui
Gerb.Viktoriui Pranskiečiui
Gedimino
pr.53,LT-01109 Vilniaus m.
Skundas
Dėl Seimo Ekonomikos komiteto vadovo neobjektyvaus 2017-08-08
kolektyvinio pareiškimo
išnagrinėjimo.
2017-10-12
Vilnius
2017-10-10 aš gavau elektroninį atsakymą į 2017-08-08
kolektyvinį piliečių pareiškimą dėl Lietuvoje
tiekiamų paslaugų be sutarčių.
Aš,kaip pirmas pasirašęs
šį pareiškimą surinkau visus pasirašusių buitinius vartotojus ,kurie susipažino su 2017-10-09
elektroniniu atsakymu iš LR seimo Ekonomikos komiteto ,kuri
pasirašė Virginijumi Sinkevičiumi.
Visi pasirašusieji yra buitiniai vartotojai ir teisininkai ir jie nustėro,kaip juos kvailina LR seimo Energetikos komiteto pirmininkas Virginijus Sinkevičius ir todėl jie
prašo manę parašyti skundą Gerb Seimo
pirmininkui ir nurodyti visų
pasirašusiųjų buitinių vartotojų
teisinius argumentus,nes jie, gavė tokį
atsakymą ,jiems tapo akivaizdu, kad
Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas
nevykdo savo pareigų ir stengiasi aiškinti savo neveiklumą ir
apsileidimą bei nežinojimą ir kad jos
pareigos objektyviai pateikti atsakymą ir
nekomentuoti teisės aktus ir
sutartis dėl karšto vandens tiekimo
nebuvimo iki šiolei ,nes tai padarė
LAT ir jis jau pasisakė ir todėl jie buvo priversti manęs parašyti tokį skundą Jums,kad šis komitetas negali
vykdyti savo pareigų,o tik imituoja jos
vykdymą ir jis yra aukščiau LAT ir išvis
nesupranta,kad Seimo Energetikos komiteto pirmininkui nesuteikta
aiškinti LAT nutartį kitaip ir
kvailinti mus buitinius vartotojus ir pažeidinėti viešojo administravimo
įstatymo nuostatas ir jo
reikalavimus,nes kiek jie suprato,kad jam neveikia..
1.Dėl sutarčių sudarymo.
20 l 7-03-29 baigė galioti 2002-02-01 šilumos ūkio nuomos sutartis, tarp
AB ,,Vilniaus šilumos tinklai", Vilniaus miesto
savivaldybės, UAB ,,Vilniaus energija" ir Prancūzijos
bendrovės ,,Dalkia" , kurios
pagrindu UAB ,,Vilniaus energija" iki 2017-03-29 vykdė
šilumos ir karšto
vandens tiekimo veikla Vilniaus mieste
ir kad nebuvo jokių sutarčių su buitiniais vartotojais dėl
karšto vandens tiekimo,nes nebuvo
reglamentuojančių teisės aktų dėl karšto
vandens tiekimo ir karšto geriamojo
vandens tiekimo ,nes nebuvo nuo 210 metų iki šiol dėl seimo kaltės parengta ir priimta šie ir
tai minėtas komitetas nenori pastebėti ir rašo tokį biurokratinį atsakymą
mums ir taip žemina savo autoritetą,nes
yra valstybės institucija.
Atkreipiu Gerb. seimo pirmininke Jūsų dėmesį į tai
,kad šios nuomos sutarties
pagrindu jau
yra šilumos tiekėjas
AB ,,Vilniaus šilumos
tinklai"(toliau-VŠT
) tik ne karšto vandens tiekėjas ,nes gi nėra reglamentuojančių teisės
aktų dėl karšto vandens tiekimo ir tai nustatė LAT.
VKEKK 2017-03-30 nutarimu Nr.
03-102 ,,Dėl
energetikos veiklos
licencijos akcinei
bendrovei ,,Vilniaus šilumos tinklai"
išdavimo" išduotos energetikos veiklos licencijos pagrindu nuo 2017-03-30
pradėjo vykdyti VŠT,kuri toliau be
teisės aktų reglamentuojančių karšto vandens tiekimo ir sutarčių
dėl karšto vandens tiekimo teikia
sąskaitas buitiniams vartotojams ir tai žino minėtas komitetas ir tai ją tenkina ir ji
nedaro iki šiolei ir vengia
vykdyti savo pareigas šiuo klausimu,nes jai neįdomu ,kad niekas nesidomi šiuo
klausimų ir nekelia klausimų dėl kitų
dalykų ir todėl yra išvis darosi keista tokia šios institucijos veikla ir
todėl yra nesaugus buitiniai vartotojai
bei bendrovės užsiminačios vandens tiekimą buitiniams vartotojams.Taigi
iš šio komiteto atsakymo matosi ,kad ji iki šiolei nesupranta ,kad nėra sutarties dėl
karšto vandens tiekimo ir nėra reglamentuojančių teisės aktų dėl karšto vandens tiekimo ir dėl to yra
pasisakęs LAT nes jis nurodė,kad turi būti priimtas įstatymas ,tačiau
šios komiteto vadovas ir rašo savo atsakyme,kad ji yra aukščiau LAT ir
ji randa kažką ir net komentuoja teisės aktą,nors LAT jau yra pasisakęs ir tai rodo,kad šis komitetas nesiorientuoja
,kad iki 2015 m. nerado LAT teisės aktų
reglamentuojančių teisės aktų dėl karšto vandens tiekimo ir nėra sudarytų sutarčių dėl karšto vandens tiekimo
su buitiniais vartotojais ir tai rodo,kad šio komiteto pirmininkas
išvis nesiorientuoja ir todėl rašo nesąmones mums ir buitiniams vartotojams ir mus kvailina ir
taip mus apgaudinėja ir to išvis negalima daryti.
Seimo Energetikos komiteto pirmininkas nesupranta,kad
negalima vadovautis nuostata t.y.
Šilumos pirkimo-pardavimo sutarčių su buitiniais šilumos vartotojais
standartinių sąlygų aprašo, kuri patvirtinto Lietuvos Respublikos energetikos ministro
2012-09-07 jsakymu Nr. 1-173 ,,Dėl Šilumos pirkimo-pardavimo sutarčių su
buitiniais šilumos vartotojais
standartinių sąlygų aprašo patvirtinimo"
5 punkte, ir energetikos ministro 2010-10-25 įsakymu Nr. 1-297 ,,Dėl
šilumos tiekimo ir vartojimo taisyklių patvirtinimo", nes LAT
nenustatė,kad šie ministro įsakymai nėra teisinis pagrindas dėl to,kad nėra išvis teisės aktų
reglamentuojančių dėl karšto geriamojo vandens tiekimo sutarčių
sudarymo ir šis teismas aiškiai
konstatavo,kad nėra teisės aktų reglamentuojančių teisės aktų dėl karšto vandens tiekimo
vartotojams ir todėl rašymas tokio mums atsakymo ,rodo,kad yra itin žemas
išprusimas komiteto vadovo parašiusi šį elektroninį atsakymą mus ir toks atsakymas itin žemina
valstybės įvaizdį ir ši komitetą nenorą
rengti teisės aktų reglamentuojančių dėl karšto vandens tiekimo t.y. įstatymo.
Atsižvelgiant į aukščiau jau nurodytas aplinkybes , darytina
išvada, kad Seimo Energetikos komitetos
pirmininkas pučia migla mums ,nes LAT jų nerado teisės aktų
reglamentuojančių teisės aktų dėl karšto vandens tiekimo iki 2014 metų ir todėl negalima jais remtis ir komentuoti savo atsakyme
ir jis pridengdamas savo teisinį neraštingumą šioje srityje , neveiklumą
ir aplaidumą stengiasi apgauti mus
buitinius vartototojus ir jam nesinori
rengti šio įstatymo.
2.Dėl buitiniams
vartotojams pateiktų sąskaitų už nepriskaitytą karšto vandens kainos dalį.
Seimo Energetikos komiteto
pirmininkas pučia migla savo 2017-10-09
atsakyme mums ,kad neva yra energetikos ministro 2010 -10-25 įsakymą Nr.
1-297 buvo patvirtinta nauja Šilumos tiekimo ir vartojimo taisyklių redakcija,nors LAT pripažino,kad nėra ir šis
teisės aktas nėra reglamentuojantis dėl karšto vandens tiekimo buitiniam
vartotojui,tačiau jis toliau rašo savo
savo atsakyme tai .Keista,kad Seimo
Ekonmikos komiteto pirmininkas
nesupranta klausimo , ar vartotojai tinkamai pasirinko II apsirūpinimo
karštu vandeniu būdu, galutinai yra išsprendė Lietuvos Aukščiausiasis Teismas
(toliau -
LAT) 2014-10-14 nutartimi civilineje byloje Nr. 3K-3-435/2014 (S): nagrinėdamas pareigos atsiskaityti už patiektą geriamaji vandeni karštam vandeniui ruošti klausimą,
konstatavo, kad ,,šalių sudarytomis 2000-2004
m. sutartimis dėl šalto vandens tiekimo ir nuotekų šalinimo bei valymo paslaugų
teikimo buvo susitarta, ,kad daugiabučio namo savininkai turėjo pasirinkti su
teikiamais paslaugų teikėjais pasirašyti atitinkamas sutartis šilumos ir karšto
vandens tiekimo sutartis, sudaryti naujas sutartis su vandens tiekeju, karšto
vandens tiekėju. LAT pripažino, kad su geriamojo vandens tiekėju UAB ,,Vilniaus
vandenys" turėjo atsiskaityti UAB ,,Vilniaus energija" kaip karšto
vandens tiekėjas, turėjo pirkti geriamaji
vandeni karštam vandeniui ruošti, o ne vartotojai.Tačiau UAB ,,Vilniaus
energija" subjektyviai jvertinusi
LAT nutarties turini, pateikė vartotojams sąskaitas už laikotarpiu nuo 2010 m.
gegužės iki 2015 m. sausio mėnesio
vartotojams suvartoto, bet neapmokėto geriamaji vandeni karštam vandeniui
ruošti,tačiau dėl to VKEKK nieko nedarė ir todėl Seimo Energetikos komiteto
pirmininkas,kad viskas teisingą .
Man tenka konstatuoti ,kad VKEKK yra apsileidusi ir savo
neveiklumą demonstruoja toliau dėl tokius
veiksmus dėl ankstesnės bendrovės ir toliau tai tęsia VŠT .LAT 2014-10-14 nutartyje pabrėžė, kad
,,nagrinėjamoje byloje buvo sprendžiamas skolos tarp dviejų ūkio subjektų
priteisimo pagal sudarytas sutartis klausimas".VKEKK žino,kad LAT
nepasisakė dėl UAB ,,Vilniaus energija" pareigos atlikti valstybės
reguliuojamų kainų perskaičiavimo veiksmus nei ginčo, nei jokiu kitu
laikotarpiu vartotojų atžvilgiu, LAT apskritai nepasisakė dėl vartotojų teisių
ir pareigų susiklosčiusioje situacijoje. Susidariusi situacija nėra reglamentuota ir šiuo metu
galiojančiuose Lietuvos Respublikos
teisės aktuose, t. y. Lietuvos Respublikos teises aktuose nėra nurodyta, kokiu
būdu turėtų būti apskaičiuojami
mokėjimai už patiektą, bet
neapmokėtą karštą vandeni laikotarpiu,
kai karšto vandens tiekėjas faktiškai nevykdė karšto vandens tiekėjo veiklos,
ir ar karšto vandens tiekėjas turi teisę tokius mokėjimus už praeitą laikotarpj
pateikti apmokėti vartotojams. Nei Seimo Energetikos komiteto pirmininkui
ir VKEKK, nei kitai ginčus ne teismo tvarka nagrinėjančiai valstybės
institucijai nėra suteikta teisė spręsti dėl minėtų mokėjimų teisėtumo bei duoti privalomojo pobūdžio
nurodymus dėl nuostolių atlyginimo
vienai iš šalių,tačiau šio komiteto vadovas tokius bendrovės sprendimus ir todėl toks
gimė atsakymas mums ir rašo,kad minėtų bendrovių sąskaitos už karštą vandenį
nuo 2010 iki2015 metų yra teisėti ir tai
rodo ,kad šis komitetas išvis rodo
nesugebėjimą spręsti šią teisinė situaciją
ir tai rodo,kad ji yra
suinteresuotą spręsti ne vartotojų naudai
ir rodo jos kompetencijos stoka bei jos suinteresuotumą išspręsti mūsų
pareiškimą objektyviai .
Atsižvelgiant į tai, kas yra išdėstyta, darytina išvada, kad Seimo Ekonomikos
komitetui arba VKEKK ir energetikos
ministerija nėra įgaliotos aiškinti šio LAT nutartį ir juo labiau jo vykdymo
sukeliamas teisinies pasekmes, t. y. ir jos
nėra kompetentingos pasisakyti dėl AB ,,Vilniaus šilumos tinklai"
sąskaitų už nepriskaitytą karšto vandens
kainos dali teikimo vartotojams teisėtumo,tačiau buitiniams vartotojams rašo miglotus nepagrįstus atsakymus ir todėl jų veiksmai yra neteisėti. Kitaip
tariant, Seimo Ekonomikos komitetas,VKEKK ir energetikos ministerija nėra
kompetentingos spręsti dėl priskaičiuotų mokesčių už geriamąjį vandeni karštam vandeniui ruošti teisėtumo
nuo 2010 iki 2015 metų .Tačiau šis
komiteto vadovas iki šiolei nejaučia savo kaltės dėl parašyto atsakymo mums vartotojams dėl to ir
toliau toleruoja tokius savo veiksmus.
3.Dėl permokos už UAB ,, Vilniaus energija" suteiktas
paslaugas gražinimo.
Seimo
Ekonomikos komiteto vadovo
elektroninio 2017-10-09 atsakymo dalyje
mums nieko nerašo,kodėl šis
komitetas arba VKEKK 10 mėnesius
vilkina vykdyti Vilniaus miesto apygardos administracinio teismo 2015-12-11
sprendimą administracinėje byloje Nr. I-2731-426/2015 panaikino Komisijos 2010
-12-15 nutarimą Nr. 03-316 ,,Dėl šilumos bazines kainos dedamają uždarajai
akcinei bendrovei ,,Vilniaus energija"", Lietuvos vyriausiasis
administracinis teismas 2017 m.
sausio 24 d. nutartimi administracineje byloje Nr. A-2681-822/2016 minėtą
Vilniaus apygardos administracinio teismo sprendimą paliko nepakeistą.Seimo Ekonomikos komiteto
vadovą ir VKEKK rodo savo
apsileidimą,nevykdymą šio teismo nutarties ir toliau vilkina vykdymą
nutarties vykdymą ir todėl vadovas toliau kuria savo biurokratinį atsakymą mums, buitiniams
vartotojams jau 10 mėnesius,nes minėtas komitetas yra suinteresuotą nieko nedaryti pagal šio
teismo nutartį ir tokį surašė tokį
biurokratinį atsakymą mums šioje dalyje
ir jis galvoja,kad tai
tenkins buitinius vartotojus ir neva
jokio seimo kontrolės dėl VKEKK nevykdymo teismo nutarties,nes ši permoka
atsirado dėl jos kaltės ir niekas iki šiolei nėra nubaustas ir
vilkina jau mėnesių.
4.Dėl teisės aktų,
reglamentuojančių karšto vandens tiekimą bei VKEKK reguliuojamų subjektų viešai
skelbiamą informaciją.
Seimo Ekonomikos komiteto vadovas specialiai savo
atsakyme parašyti užmiršo,kad jos yra pareiga informuoti Seimą,energetikos
ministeriją,vyriausybę ir prezidentę,kad nuo 2010 iki 2017 metų nėra reglamentuojančių teisės aktų dėl
karšto vandens tiekimo buitiniams ir
tai neriboja jo kompetencijos ir niekas neprašo rengti teisės aktus šios
srities ir kuria savo teorijas šioje srityje.
5.Seimo
komitetų įgaliojimai dėl rengimo teisės aktų.
Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas nežino už ką gauna atlyginimą ir
todėl priversti Gerb. Seimo pirmininką prašyti supažindinti raštiškai jį su savo komiteto įgaliojimais;
1) svarstyti
įstatymų, kitų Seimo priimamų teisės aktų projektus, su jais susijusias
pataisas ir pasiūlymus ir rengti išvadas dėl jų;
2) savo iniciatyva arba Seimo pavedimu rengti
įstatymų, kitų Seimo priimamų teisės aktų projektus;
3) pagal
kompetenciją svarstyti valstybės institucijų vadovų, kuriuos skiria Seimas arba
kurių paskyrimui reikalingas Seimo pritarimas, ir jų pavaduotojų kandidatūras,
taip pat šių pareigūnų atleidimo klausimus ir teikti Seimui išvadas;
4) svarstyti
pasiūlymus dėl ministerijų ir kitų valstybės institucijų steigimo ar
panaikinimo; rengti ir teikti Seimui išvadas, pasiūlymus ir (ar) rekomendacijas
dėl su komiteto veiklos kryptimis susijusių institucijų veiklos;
5) atliekant
parlamentinę kontrolę, išklausyti ministerijų, kitų valstybės institucijų
informaciją ir pranešimus, kaip vykdomi Lietuvos Respublikos įstatymai ir kiti
Seimo priimti teisės aktai; prireikus teikti valstybės ir savivaldybių
institucijoms komiteto išvadas, pasiūlymus ir (ar) rekomendacijas; kontroliuoti,
kaip laikomasi įstatymų ir vykdomi Seimo nutarimai, kaip laikomasi šiuose
teisės aktuose nustatytų jų įgyvendinimo terminų, stebėti ir vertinti, kaip
atsižvelgiama į komiteto pasiūlymus ir (ar) rekomendacijas; savo iniciatyva
arba Seimo pavedimu atlikti atskirų problemų parlamentinius tyrimus ir pateikti
Seimui, prireikus – ir kitoms valstybės ir savivaldybių institucijoms komiteto
išvadas, pasiūlymus ir (ar) rekomendacijas; teisės aktų nustatyta tvarka gauti
iš valstybės ir savivaldybių institucijų reikiamus duomenis, dokumentus ir
kitokią atliekant parlamentinę kontrolę reikalingą medžiagą; svarstyti Seimui
atskaitingų valstybės institucijų veiklos metines ataskaitas ir pateikti
Seimui, prireikus – ir kitoms valstybės ir savivaldybių institucijoms komiteto
išvadas, pasiūlymus ir (ar) rekomendacijas;
6) svarstyti
Vyriausybės programą; savo iniciatyva arba Seimo pavedimu svarstyti Vyriausybės
programos įgyvendinimo priemones, kiekvienų metų veiklos prioritetus ir
planuojamus pasiekti rezultatus ministrams priskirtose valdymo srityse ir
teikti Seimui savo išvadas, pasiūlymus ir (ar) rekomendacijas; svarstyti
Vyriausybės veiklos metinę ataskaitą ir teikti Seimui išvadas;
7) svarstyti
Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių
rodiklių patvirtinimo įstatymo projektą ir valstybės konsoliduotųjų ataskaitų
rinkinį;
8) analizuoti ir
kontroliuoti einamųjų metų valstybės biudžeto lėšų naudojimo ekonominį
efektyvumą, svarstyti ir teikti išvadas bei pasiūlymus dėl Vyriausybės pateikto
kitų metų valstybės biudžeto projekto straipsnių ir programų pagal komitetui
priskirtas veiklos kryptis, vertinti programų tikslingumą ir joms numatytų
asignavimų pagrįstumą;
9) svarstyti
valstybinio audito ataskaitas ir išvadas;
10) nagrinėti gautus kreipimusis;
11) teikti
pasiūlymus dėl rengiamo Seimo sesijos darbų programos projekto, prireikus
sudaryti komiteto darbo planą;
12) dalyvauti
palaikant tarptautinius ir tarpparlamentinius Seimo ryšius pagal Užsienio
reikalų komiteto teikiamus ir Seimo valdybos patvirtintus tarptautinio
bendradarbiavimo prioritetus;
13) Seimo
valdybai teikti pasiūlymus ir pagrindimą dėl komitetui skirtinų lėšų poreikio;
14) dalyvauti
rengiant ir derinant Lietuvos Respublikos poziciją dėl pasiūlymų priimti
Europos Sąjungos teisės aktus (kaip jie apibrėžti šio statuto 1801 straipsnio
4 dalyje), svarstyti pasiūlymus priimti Europos Sąjungos teisės aktus ir kitus
Europos Sąjungos dokumentus (kaip jie apibrėžti šio statuto 1801straipsnio
4 ir 5 dalyse) ir prireikus teikti Seimo Europos reikalų komitetui arba
Užsienio reikalų komitetui išvadas dėl jų;
15) prireikus
teikti išvadas Seimo Europos reikalų komitetui arba Užsienio reikalų komitetui,
ar pagal teisėkūros procedūrą priimamų aktų projektai (kaip jie apibrėžti šio
statuto 1801 straipsnio 3 dalyje) galimai neprieštarauja
subsidiarumo principui;
16)
bendradarbiauti su Europos Parlamentu ir kitomis Europos Sąjungos
institucijomis, taip pat su Europos Sąjungos valstybių narių ir kitų valstybių
nacionalinių parlamentų komitetais;
17) svarstyti
pareigūnų, kuriuos į pareigas Europos Sąjungos institucijose teikia Lietuvos
Respublika ir kuriems teikti reikalingas Seimo pritarimas, kandidatūras;
18) nagrinėti ir
svarstyti kitus klausimus, prireikus pateikti Seimui, kitoms valstybės ir savivaldybių
institucijoms komiteto išvadas, pasiūlymus ir (ar) rekomendacijas;
19) vykdyti
Seimo pavedimus.
Aš manau
nebūtų reikalo dar jam išvardyti,ką turi
daryti seimo narys.
Aš supratau ,kad Seimo Ekonomikos komiteto vadovas nežino, kad LAT
ir LVAT nutartis yra įsiteisėjusios, kurias yra
privalomi valstybės ar savivaldybių institucijoms, tarnautojams ar pareigūnams,
fiziniams bei juridiniams asmenims ir seimo nariams ir seimo komitetams turi
būti vykdomi visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje (CPK ,BPK ir ABTĮ ) ir tai turi daryti šis Seimo Ekonomikos komitetas, nors
vadovas kitaip galvoja ,kad jam nereikia
rengti teisės aktus reglamentuojančius dėl karšto vandens tiekimo ir tada
bendrovės tūrės teisinį pagrindą teikti vartotojams sutartis, o dabar išvis
nežino ką daryti ir šios bendrovės džiaugiasi tokią betvarkę.
Primenu Gerb. Seimo pirmininke ,kad Europos
Žmogaus Teisių Teismas (toliau – ir Teismas) yra konstatavęs, kad pagal Žmogaus
teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos (toliau – Konvencija) 6
straipsnį saugoma teisė į teismą būtų tik iliuzinė, jei susitariančiosios
valstybės nacionalinėje teisinės sistemoje būtų leidžiama nevykdyti galutinio
ir privalomo teismo sprendimo, tuo pakenkiant vienai iš šalių. Todėl bet kokio
teismo sprendimo vykdymas laikytinas sudėtine 6 straipsnyje nurodyto „bylos
nagrinėjimo“ dalimi. Tai reiškia, jog nepagrįstai ilgai užsitęsęs privalomo
sprendimo vykdymas gali pažeisti Konvenciją (žr. Europos Žmogaus Teisių Teismo
1997 m. kovo 19 d. sprendimą byloje Hornsby prieš Graikiją (pareiškimo Nr.
18357/91), par. 40; 2009 m. sausio 15 d. sprendimą byloje Burdov prieš Rusiją
(Nr. 2) (pareiškimo Nr. 33509/04), par. 65–66). Tokio užsitęsimo pagrįstumas
turi būti vertinamas visų pirma atsižvelgiant į vykdymo proceso sudėtingumą,
paties pareiškėjo bei kompetentingų institucijų elgesį, taip pat teismo
priteistos sumos dydį bei sprendimo pobūdį (žr. Europos Žmogaus Teisių Teismo
2007 m. vasario 15 d. sprendimą byloje Raylyan prieš Rusiją (pareiškimo Nr.
22000/03), par. 31; 2015 m. birželio 16 d. sprendimą byloje Rafailovič ir
Stevanovič prieš Serbiją (pareiškimų Nr. 38629/07 ir 23718/08), par. 78). Nors
Teismas atsižvelgia į nacionaliniais įstatymais nustatytus vykdymo proceso
terminus, jų nesilaikymas nebūtinai reiškia Konvencijos pažeidimą. Šioks toks
vėlavimas ypatingomis aplinkybėmis gali būti leidžiamas, bet jis niekuomet
negali būti toks, kad būtų pažeista Konvencijos 6 straipsnio 1 dalies saugomos
teisės esmė (žr. pirmiau cituotą sprendimą Burdov (Nr. 2), par. 67). Be to,
Europos Žmogaus Teisių Teismas yra konstatavęs, kad sprendimo dėl tam tikro
turto suteikimo vykdymas gali užtrukti ilgiau nei pinigų sumokėjimas (žr.
Europos Žmogaus Teisių Teismo 2014 m. gegužės 28 d. sprendimą byloje Kopnin ir
kiti prieš Rusiją (pareiškimo Nr. 2746/05), par. 33, ir kt.). Neveltui LVAT
įvairiose bylose tai konstatuoja, kad apeliacinės instancijos teismas pagrįstai
sprendė, jog žalos administracinėje
byloje priteisimas neatleidžia skolininko nuo pareigos įvykdyti Vilniaus
apygardos administracinio teismo
sprendimą ir vykdymo procese taikyti priverstinio vykdymo priemones bei
sankcijas – skirti CPK 771 straipsnio 5 dalyje nustatytą baudą, nes jis gi atsakovas VKEKK vengia tai daryti
ir vilkina šios nutarties vykdymą.
Atkreipia Gerb. seimo pirmininko dėmesį į tai,
kad Europos Žmogaus Teisių Teismas 2016 m. birželio 1 d. sprendime
Arbačiauskienė prieš Lietuvą (pareiškimo Nr. 2971/08) yra pažymėjęs, kad nors
kartais kompensacija gali būti laikoma pakankama teisinės gynybos priemone dėl
valstybės neįvykdyto teismo sprendimo, ji nebūtų tinkama alternatyva
priemonėms, kurias nacionalinė teisinė sistema turėjo užtikrinti pareiškėjui
tam, kad būtų atkurtos jo nuosavybės teisės; konkrečios bylos aplinkybėmis
Europos Žmogaus Teisių Teismas nusprendė, kad civilinis ieškinys negali būti
laikomas veiksminga teisinės gynybos priemone dėl ilgai nevykdomo teismo
sprendimo, kuriuo pareiškėjui suteikta teisė įsigyti turtą (žr. mutatis
mutandis (su būtinais (atitinkamais) pakeitimais) cituotą Arbačiauskienė prieš
Lietuvą, par. 110),o gal pas mus
neveikia ir galima palaukti gal per 2-3 metus ir tada
gal išnyks bendrovė iš kurios turi išreikalauti mano ir kitų buitinių vartotojų
permokas ir išnyks vykdymo teismo sprendimų ir nutarčių , tai nori Seimo Ekonomikos
komiteto vadovas ir užmiršo kieno tai pareiga .
Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas dėl
neišprusimo nežino teisėkūros ,kurie
yra Konstitucijoje, TPĮ, kituose
įstatymuose, įstatymo galią turinčiuose teisės aktuose (Seimo statute) bei
Konstitucinio Teismo praktikoje. Dėl įstatymų leidybos stadijų Konstitucinis
Teismas pasisakė 1993 m. lapkričio 8 d. nutarime: „Įstatymų leidybos procesas -
tai visuma juridiškai reikšmingų veiksmų, būtinų, kad būtų priimtas įstatymas
ir atliekamų tam tikra griežta logine ir laiko seka. Visuotinai pripažintos yra
šios pagrindinės įstatymų leidybos proceso stadijos: įstatymų leidybos
iniciatyvos teisės realizavimas, įstatymo projekto svarstymas, projekto
priėmimas, priimto įstatymo promulgavimas ir įsigaliojimas. Tik pasibaigus
vienai stadijai nuosekliai prasideda kita stadija. Minėta nuosekli įstatymų
leidybos proceso stadijų seka iš esmės yra įtvirtinta ir Lietuvos Respublikos
Konstitucijoje: įstatymų leidybos iniciatyvos teisės realizavimas - 68
straipsnyje, įstatymų priėmimas - 69 straipsnyje, įstatymų promulgavimas ir
įsigaliojimas - 70 - 72 straipsniuose.TPĮ 1 straipsnio 3 dalis numato, kad šis
įstatymas taip pat netaikomas teisės taikymo aktams, išskyrus nuostatas dėl
teisės aktų registravimo, skelbimo ir įsigaliojimo. Todėl pvz., teismų
sprendimams, jų rengimui, priėmimui, paskelbimui ir įsiteisėjimui bendros
teisėkūrą reguliuojančios normos nebus taikomos, o ir negalėtų būti taikomos
dėl paties teismo sprendimo, nutarimo ar nutarties ypatumų Šių teisės aktų priėmimą
reguliuoja specialios normos išdėstytos teismo procesą reguliuojančiuose
aktuose (Civilinio proceso kodekse, Baudžiamojo proceso kodekse, Teismų
įstatyme, Administracinių teisės pažeidimų kodekse, Administracinių bylų
teisenos įstatyme). Tiesa, dalis teismų sprendimų - Lietuvos Aukščiausiojo
Teismo ir Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo sprendimai, nutartys,
nutarimai, taip pat įsiteisėję administracinių teismų sprendimai dėl norminių
administracinių aktų teisėtumo dažnai laikomi ne tik teisės taikymo aktais, bet
ir turinčiais norminį pobūdį, kadangi jais gali būti formuojama bendra šių
teismų bei žemesnės instancijos teismų praktika. Visi Lietuvos Aukščiausiojo
Teismo ir Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo sprendimai, nutartys,
nutarimai, taip pat visi įsiteisėję administracinių teismų sprendimai dėl
norminių administracinių aktų teisėtumo registruojami ir skelbiami Teisės aktų
registre, t.y. jie yra Teisės aktų registro objektais. (TPĮ 6 straipsnio 2
dalies 20 punktas ir 22 straipsnio 1 dalis) TPĮ 20 straipsnio 1 dalis numato,
kad norminis teisės aktas įsigalioja kitą dieną po oficialaus paskelbimo Teisės
aktų registre, jeigu pačiame teisės akte nenumatyta vėlesnė įsigaliojimo data,
o 5 dalis nustato, kad teisės taikymo aktas, kuris yra Teisės aktų registro
objektas, įsigalioja nuo paskelbimo Teisės aktų registre, jeigu pačiame teisės
taikymo akte nenumatyta vėlesnė įsigaliojimo data. Tačiau aptariamiems teismų
sprendimams šios nuostatos visa apimtimi negali būti taikomos, jų įsiteisėjimą
reguliuoja jau minėtos specialios normos ir tik teismas turi teisę komentuoti
teismo nutartį ir sprendimą ,o ne Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas, gal
būt priims seimas tokį įstatymą,ir
kad šis komitetas bus viršesnis už LAT
ir LVAT ir jis nevykdys jo sprendimų ir nutarčių, o kai bus gerai gyventi ,taip
turbūt masto šis komiteto vadovas. Aš suprantu, kad nežino, kad reikia parengti
karšto vandens įstatymą ir karšto
geriamojo vandens įstatymą ir jo pagrindu vyriausybė parengs nutarimus
dėl vartojimo karšto vandens ir karšto
geriamojo ir sutarčių sudarymą,
Energetikos ir aplinkos ministerijos parengs institucija dėl teikimo karšto vandens ir karšto geriamojo vandens. VKEKK parengs
nutarimus dėl karšto vandens ir karšto geriamojo vandens tiekimo ,kaip yra su
šaltu vandeniu, su dujomis, su elektros
energija ir šiluma ir taip toliau ir
todėl buitiniai vartotojai laukia jau nuo paskelbimo LAT ,kada gi bus parengtas
karšto vandens įstatymas ir karšto geriamojo vandens įstatymas jau praėjo trys
metasi ir buitinius vartotojus kvailina
ir pučia migla dėl to, o kaip gerai yra
gauti atlyginimą už tai. Primenu ,kad VKEKK rašo mums ,kad reikia rengti reglamentuojančius teisės dėl karšto vandens
tiekimo ir ji gali padėti seimui ir
energetikos ministeriją tik yra keistas šio komiteto vadovo pozicija ir todėl gimė šis skundas.
Atsižvelgiant
į tai, kas išdėstyta, darytina išvada, kad Seimo Ekonomikos komiteto pirminko toks rašymas tokio atsakymo
yra nepateisinama ir žemina šios
institucijos autoritetą , o gal Jūs tai tenkina . Apie priimtą sprendimą pagal mūsų skundą Gerb. Seimo pirmininke maloniai prašome parašyti objektyvų atsakymą mums.
Pagarbiai,
X. Y.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą