Kainų komisija, planuodama
nustatyti AB ,,Vilniaus energija“ karšto vandens kainą, teigia:
Kintamoji karšto vandens kainos dedamoji.
Bendrovės projekte planuojamas realizuoti karšto
vandens kiekis (5 446,5 tūkst. m3) apskaičiuotas iš būtino paruošti karšto vandens kiekio (6
081,1 tūkst. m3) atėmus 10,5 proc. karšto vandens netektis daugiabučiuose
namuose bei
atsižvelgus į tai, kad Bendrovė nuo 2015 m. sausio 1 d. turi tiekti karštą vandenį IR namams, netinkamai įgyvendinusiems 2-ojo karšto vandens tiekimo būdo1 pasirinkimą (kaip tai išaiškinta 2014 m. spalio 14 d. Lietuvos Aukščiausio teismo nutartimi civilinėje byloje Nr. 3K-3-435/2014).
atsižvelgus į tai, kad Bendrovė nuo 2015 m. sausio 1 d. turi tiekti karštą vandenį IR namams, netinkamai įgyvendinusiems 2-ojo karšto vandens tiekimo būdo1 pasirinkimą (kaip tai išaiškinta 2014 m. spalio 14 d. Lietuvos Aukščiausio teismo nutartimi civilinėje byloje Nr. 3K-3-435/2014).
Kaip nurodyta 2015
m. kovo 20 d. Bendrovės rašte Nr. 010-02-4940, Bendrovė, atsižvelgdama į minėtą
LAT nutartį, 2015 m. vasario 27 d. raštu Nr. 010-02-4941R pateikė Vilniaus miesto savivaldybei
atnaujintą Atsiskaitomųjų karšto vandens apskaitos prietaisų įrengimo/aptarnavimo
veiklos planą, papildytą Vilniaus miesto daugiabučių namų skaičiumi, kuriuose
nuo 2015 m. sausio 1 d. taikomas 1-asis
apsirūpinimo karštu vandeniu būdas2.
1 Šilumos karštam vandeniui
ruošti pirkimas iš šilumos tiekėjo, o geriamojo vandens karštam vandeniui
ruošti pirkimas iš geriamojo vandens tiekėjo (Šilumos ūkio įstatymo 2 straipsnio 2 dalis).
2Centralizuotai paruošto karšto vandens pirkimas iš karšto
vandens tiekėjo (Šilumos ūkio įstatymo 2
straipsnio 2 dalis).
Tokiu
būdu Kainų komisija tvirtina, kad AB ,,Vilniaus energija“ nuo 2015 m.
sausio 1 d. turi tiekti karštą vandenį IR
namams, netinkamai įgyvendinusiems 2-ojo karšto vandens tiekimo būdo1 pasirinkimą.
Vienas iš tokių namų yra daugiabutis namas
Žirmūnų g. Nr. 104, kurio butų savininkų 2005 metų šilumos pirkimo –pardavimo sutartyse
nustatyta, kad šilumos tiekėjas tiekia
namui šilumą šildymui ir geriamo vandens pašildymui.
Kur tokios
sutartys buvo pasirašytos po šilumos
tiekėjo ilgoko įtikinėjimo atsisakyti centralizuotai paruošto, lauko
tinklais pastatui pristatyto, ir tenai karšto vandens vartotojams parduodamo
karšto vandens tiekimo.
Kur šilumos tiekėjo šilumos punkto
priežiūrą ir eksploataciją atlikdavo ne šilumos tiekėjas, o daugiabučio namo
šildymo ir karšto vandens sistemos prižiūrėtojas, kuriam už karšto vandens ruošimą
buvo atlyginama per šilumos punkto priežiūros mokestį tol, kol Šilumos ūkio įstatymas nustatė,
kad šilumos punktai yra šilumos perdavimo tinklo dalis, o Kainų komisija
šilumos punkto priežiūros sąnaudas įtraukė
į šilumos kainą.
Kur Šilumos
ūkio įstatymas nuo 2011 11 01 šilumos
tiekėjui kategoriškai uždraudė prižiūrėti savo šilumos punktą (ruošti
pastatui karštą vandenį) , pagal paskirtį jį priskirdamas pastato
bendrojo naudojimo objektui.
Kur šį
šilumos punktą prižiūri (eksploatuoja) pastato šildymo ir karšto vandens
sistemos prižiūrėtojas, kuriam už karšto
vandens ruošimą yra atlyginama per šildymo ir karšto vandens sistemos
priežiūros mokestį.
Kur nuo 2015
sausio mėnesio šilumos tiekėjas pradėjo taikyti karšto vandens kainą, tokiu
būdu neteisėtai iš šilumos vartotojų
išreikalaudamas iš šilumos vartotojų ~
0,24 euro už vieną kubą geriamo vandens, pašildyto iki karštam vandeniui nustatytos temperatūros (pateikti tikslią sumą yra paprašytas šilumos
tiekėjas).
Tokiu būdu, vadovaujantis sveiko proto logika, ir Kainų komisijos tvirtinimu,
šiam daugiabučiam namui šilumos tiekėjas, imdamas
karšto vandens kainą privalo jį ir tiekti.
Todėl šilumos tiekėjas AB ,,Vilniaus energija“ yra viešai prašomas
nedelsiant daugiabučiui namui Vilnius, Žirmūnų g. Nr. 1014 pradėti
centralizuotai paruošto, lauko tinklais į pastatą pristatomo karšto vandens
tiekimą.
O Kainų komisiją ir Vilniaus savivaldybės merą, teisės mokslų daktarą
R. Šimašių viešai prašome
tai užtikrinti, nes, vadovaujantis
sveiko proto logika, imti mokestį už paslaugą, kurios neteiki yra nusikaltimas.
Vienkart
Kainų komisijai siūlome itin atsakingai, itin atidžiai perskaityti 2014 m.
spalio 14 d. Lietuvos Aukščiausio teismo nutartį
civilinėje byloje Nr. 3K-3-435/2014, ir mums atsakyti
ar ši nutartis gali būti taikoma
aukščiau paminėto namo šilumos vartotojams.
********************************************
P.S.
Nieko niekam neįpareigojantis pasamprotavimas
kilęs skaitant AB ,,Vilniaus
energija“ inicijuotas bylas.
Kada viena garsi užsienio firma nusipirko
vieną garsią šalies draudimo bendrovę, nedelsiant buvo įkurtas specialus Vidaus audito skyrius, kuriam
vadovavo užsienietis pakankamai gerai mokantis lietuvių kalbą.
Tarpusavyje
tos draudimo firmos darbuotojai šį skyrių vadino
Imuniteto tarnyba ....
Koks jos tikslas, vadovaujantis sveiko proto logika, aiškinti neverta.
Kad kas nors panašaus, sprendžiant pagal AB
,,Vilniaus energija“ bylas, būtų įkurta prancūzų firmos Dalkia, nepatikėtina.
.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą