2015 m. birželio 14 d., sekmadienis

Vilniaus šilumos tiekėjas prašomas pradėti centralizuotai paruošto karšto vandens tiekimą ..







Kainų komisija, planuodama nustatyti AB ,,Vilniaus energija“  karšto vandens kainą, teigia:


Kintamoji karšto vandens kainos dedamoji.


Bendrovės projekte planuojamas realizuoti karšto vandens kiekis (5 446,5 tūkst. m3) apskaičiuotas iš būtino paruošti karšto vandens kiekio (6 081,1 tūkst. m3) atėmus 10,5 proc. karšto vandens netektis daugiabučiuose namuose bei
atsižvelgus į tai, kad Bendrovė nuo 2015 m. sausio 1 d. turi tiekti karštą vandenį IR namams, netinkamai įgyvendinusiems 2-ojo karšto vandens tiekimo būdo
1 pasirinkimą (kaip tai išaiškinta 2014 m. spalio 14 d. Lietuvos Aukščiausio teismo   nutartimi civilinėje byloje Nr. 3K-3-435/2014).

   Kaip nurodyta 2015 m. kovo 20 d. Bendrovės rašte Nr. 010-02-4940, Bendrovė, atsižvelgdama į minėtą LAT nutartį, 2015 m. vasario 27 d. raštu Nr. 010-02-4941R  pateikė Vilniaus miesto savivaldybei atnaujintą Atsiskaitomųjų karšto vandens apskaitos prietaisų įrengimo/aptarnavimo veiklos planą, papildytą Vilniaus miesto daugiabučių namų skaičiumi, kuriuose nuo 2015 m. sausio 1 d. taikomas 1-asis apsirūpinimo karštu vandeniu būdas2.


1 Šilumos karštam vandeniui ruošti pirkimas iš šilumos tiekėjo, o geriamojo vandens karštam vandeniui ruošti pirkimas iš geriamojo vandens tiekėjo (Šilumos ūkio įstatymo 2 straipsnio 2 dalis).


2Centralizuotai  paruošto karšto vandens pirkimas iš karšto vandens tiekėjo (Šilumos ūkio įstatymo 2 straipsnio 2 dalis).



Tokiu būdu Kainų komisija tvirtina, kad AB ,,Vilniaus energija“  nuo 2015 m. sausio 1 d. turi tiekti karštą vandenį  IR namams, netinkamai įgyvendinusiems 2-ojo karšto vandens tiekimo būdo1 pasirinkimą.


  Vienas iš tokių namų yra daugiabutis namas Žirmūnų g. Nr. 104, kurio butų savininkų 2005 metų šilumos pirkimo –pardavimo sutartyse nustatyta, kad šilumos tiekėjas tiekia namui šilumą šildymui ir geriamo vandens pašildymui.


Kur tokios sutartys buvo pasirašytos po šilumos tiekėjo ilgoko įtikinėjimo atsisakyti centralizuotai paruošto, lauko tinklais pastatui pristatyto, ir tenai karšto vandens vartotojams parduodamo karšto vandens tiekimo.


Kur šilumos tiekėjo šilumos punkto priežiūrą ir eksploataciją atlikdavo ne šilumos tiekėjas, o daugiabučio namo šildymo ir karšto vandens sistemos prižiūrėtojas, kuriam už karšto vandens ruošimą buvo atlyginama per šilumos punkto priežiūros mokestį tol, kol Šilumos ūkio įstatymas  nustatė, kad šilumos punktai yra šilumos perdavimo tinklo dalis, o Kainų komisija šilumos punkto priežiūros sąnaudas  įtraukė į šilumos kainą.


Kur Šilumos ūkio įstatymas nuo 2011 11 01 šilumos tiekėjui kategoriškai uždraudė prižiūrėti savo šilumos punktą (ruošti pastatui karštą vandenį) , pagal paskirtį jį priskirdamas pastato bendrojo naudojimo objektui.


Kur šį šilumos punktą prižiūri (eksploatuoja) pastato šildymo ir karšto vandens sistemos prižiūrėtojas, kuriam už karšto vandens ruošimą yra atlyginama per šildymo ir karšto vandens sistemos priežiūros mokestį.


Kur nuo 2015 sausio mėnesio šilumos tiekėjas pradėjo taikyti karšto vandens kainą, tokiu būdu neteisėtai iš šilumos vartotojų išreikalaudamas iš šilumos vartotojų  ~ 0,24 euro už vieną kubą geriamo vandens, pašildyto iki karštam vandeniui nustatytos temperatūros (pateikti tikslią sumą yra paprašytas šilumos tiekėjas).


     Tokiu būdu, vadovaujantis sveiko proto logika, ir Kainų komisijos tvirtinimu, šiam daugiabučiam namui šilumos tiekėjas, imdamas karšto vandens kainą privalo jį ir tiekti


   Todėl šilumos tiekėjas AB ,,Vilniaus energija“  yra viešai prašomas nedelsiant daugiabučiui namui Vilnius, Žirmūnų g. Nr. 1014 pradėti centralizuotai paruošto, lauko tinklais į pastatą pristatomo karšto vandens tiekimą.


O Kainų komisiją  ir Vilniaus savivaldybės merą, teisės mokslų daktarą R. Šimašių viešai prašome tai užtikrinti, nes, vadovaujantis sveiko proto logika, imti mokestį už paslaugą, kurios neteiki yra nusikaltimas.


   Vienkart Kainų komisijai siūlome itin atsakingai, itin atidžiai perskaityti  2014 m. spalio 14 d. Lietuvos Aukščiausio teismo   nutartį civilinėje byloje Nr. 3K-3-435/2014, ir  mums atsakyti  ar ši  nutartis gali būti taikoma aukščiau paminėto namo šilumos vartotojams.

********************************************

P.S. 


Nieko niekam neįpareigojantis pasamprotavimas kilęs skaitant   AB ,,Vilniaus energija“  inicijuotas bylas.


  Kada viena garsi užsienio firma nusipirko vieną garsią šalies draudimo bendrovę, nedelsiant buvo įkurtas specialus Vidaus audito skyrius, kuriam vadovavo užsienietis pakankamai gerai mokantis lietuvių kalbą.


   Tarpusavyje tos draudimo firmos darbuotojai šį skyrių vadino Imuniteto tarnyba ....

Koks jos tikslas, vadovaujantis sveiko proto logika, aiškinti neverta.


  Kad kas nors panašaus, sprendžiant pagal AB ,,Vilniaus energija“  bylas, būtų įkurta prancūzų firmos Dalkia,  nepatikėtina.

     Nes kaip gi kitaip suprasti  kad ir aukščiau paminėtą LAT nutartį, kurioje rašoma, kad  AB ,,Vilniaus energija“  teigia esanti karšto vandens tiekėja (nors visu kelių metų bylinėjimosi laikotarpiu ji savo šilumos punktus (jų nuosavybę) jau buvo perdavusi AB Vilniaus šilumos tinklai), o  nori, kad geriamą vandenį karštam vandeniui ruošti šilumos vartotojai pirktų iš geriamo vandens tiekėjo .......


.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą