Krašto apsaugos ministerija pranešė: "Dvišaliu susitarimu įtvirtinamas JAV pajėgų buvimas ir saugumo priemonių įgyvendinimas Lietuvoje".
Tokiu būdu dvišaliu susitarimu įtvirtinamas JAV karinių pajėgų bazės įsteigimas.
Tuo tarpu LR Konstitucija nustato:
137 straipsnis
Lietuvos Respublikos teritorijoje negali būti masinio naikinimo ginklų ir užsienio valstybių karinių bazių.
Vadovaujantis liaudies supratimu galima teigti - šalies saugumas svarbiau už Konstituciją .......
Betgi vadovaujantis ne liaudies, o sveiko proto logika, JAV bazių steigimas užsienyje yra jos valdžios priešrinkiminis populistinis veiksmas.
Vienkart ir Rusijai gera proga savo liaudį toliau mulkinti JAV pavojumi.
Vadovaujantis sveiko proto logika ir istorine patirtimi visos valstybės vadovaujasi tiktai savo interesais ir niekuo kitu.
Kokiu nors altruizmu santykiuose tarp valstybių nė iš tolo nedvelkia.
Jeigu valstybė turi interesą, ji randa bendrą kalbą kad ir su šėtonu.
Prieš karą Lenkija susidraugavo su hitlerine Vokietija, kad atsiplėštų Čekoslovakijos gabaliuką.
O kai kilo hitlerinės Vokietijos grėsmė vakarams, jie rado bendrą kalbą su raudonuoju šėtonu ...
Na tarkime, kad LR Konstitucijos laikymasis nebūtinas.
Tuo tarpu LR Konstitucija nustato:
LR Prezidentas:
16) ginkluoto užpuolimo, gresiančio valstybės suverenumui ar teritorijos vientisumui, atveju priima sprendimus dėl gynybos nuo ginkluotos agresijos, karo padėties įvedimo, taip pat dėl mobilizacijos ir pateikia šiuos sprendimus tvirtinti artimiausiam Seimo posėdžiui;
17) įstatymo nustatyta tvarka ir atvejais skelbia nepaprastąją padėtį ir pateikia šį sprendimą tvirtinti artimiausiam Seimo posėdžiui;
89 straipsnis
Respublikos Prezidentą, laikinai išvykusį į užsienį arba susirgusį ir dėl to laikinai negalintį eiti pareigų, tuo laiku pavaduoja Seimo Pirmininkas.
Tuo tarpu Prezidentė - vyriausiasis kariuomenės vadas, išvykdama iš šalies nepalieka Seimo pirmininkės ją pavaduoti.
Tokiu būdu, agresijos iš užsienio metu, šalis liktų be vyriausiojo kariuomenės vado su visomis iš to sekančiomis pasekmėmis.
Be to Krašto apsaugos sistemoje - itin uždaroje sistemoje, be didžiulės korupcijos, ko neišvengia nė viena uždara sistema, galima teigti, klesti didžiulė betvarkė.
Tai jau parodė švedų lėktuvėlio prieš kelis metus netrukdoma invazija į Baltarusiją ir šalies valdžios reakcija į tai.
Prireikė lėktuvo avarijos su dviejų žmonių aukomis, kad viešai būtų prabilta, kad šalies oro erdvės sienos iš esmės yra nesaugomos.
O ką rodo programišių įsilaužimas į vieną Krašto apsaugos institucijų serverį, kurį aptarnauja privati bendrovė, šnekama, kad buvusio kario personalinė įmonė ....... ?
Įsilaužimas į ne bet kokios valdžios institucijos serverį, o į tos, kuri yra atsakinga už nacionalinės kibernetinio saugumo politikos formavimą, prie kurios yra įsteigtas Nacionalinis kibernetinio saugumo centras ....
Tokiu būdu sumoje akivaizdu, kad prie tokio " nacionalinio kibernetinio saugumo supratimo ir politikos" vienas niekas yra Rusijos valstybiniams programišiams Prezidentūros interneto svetainėje paskelbti dekretą "taisyklinga lietuvių kalba" skelbiantį karą kokiam nors bantustanui ....
Esant tokiam valstybiniam "nacionalinio kibernetinio saugumo ir politikos" supratimui akivaizdu, kad užsienio žvalgyboms nėra jokių problemų prieiti prie slaptos Krašto apsaugos informacijos.
Valstybės saugumo departamentas, Krašto apsaugos žvalgyba, Vidaus reikalų ministerijos tarnybos turi šalies saugumui svarbios informacijos.
Ją apdoroti, kaupti, analizuoti, teikti išvadas ir prognozes turi Vyriausybės įsteigtas Strateginių tyrimų ir analizės centras ......
Kad tokio Centro nėra, tai dar, kaip sakoma, pusė bėdos.
Visa bėda tame kad jo ir negalvojama steigti.
Tyli Prezidentė - vyriausiasis kariuomenės vadas, tyli Seimo Nacionalinio saugumo komitetas....
Jo pirmininkas kalba apie šalies saugumo stiprinimą, o apie šį Centrą nė mur ..mur ....
Na o Vyriausybė pralenkė pati save - savo veiklos ataskaitoje už 2014 metus apie šį Centrą nė eilutės ...
Na o kam toks požiūris į šalies saugumą yra naudingas ir reikalingas, aiškinti neverta.
***************************************************
Dvišaliu susitarimu įtvirtinamas JAV pajėgų buvimas ir saugumo priemonių įgyvendinimas Lietuvoje
2015.06.17
Lietuvos
Respublikos Vyriausybė birželio 17 d. pritarė susitarimo su Jungtinių
Amerikos Valstijų (JAV) Vyriausybe sudarymui, kuris apibrėžia JAV pajėgų
buvimą Lietuvos karinėse teritorijose.
Šis dokumentas taip pat sudaro
sąlygas JAV pajėgoms iš anksto dislokuoti ir laikyti Lietuvoje karinę
techniką, ginkluotę ir įrangą, vykdyti JAV finansuojamus Lietuvos
kariuomenės infrastruktūros gerinimo darbus.
Susitarimas, kuris
įsigalios Lietuvai ir JAV apsikeitus diplomatinėmis notomis, bus
sudaromas dviejų metų laikotarpiui su galimybe jį pratęsti.
„Susitarimas įtvirtina vieną pagrindinių
Lietuvos nacionalinio saugumo interesų – strateginės partnerės JAV
buvimą Lietuvoje ir jos paramą mūsų gynybai. Sveikinu šį JAV Vyriausybės
sprendimą, kuris sudaro teisinį pagrindą JAV planams dislokuoti
ginkluotę mūsų regione. JAV skiriamos lėšos taip pat sustiprins ir
nacionalinius poligonų plėtros projektus, gerinančius sąlygas mūsų
bendroms pratyboms ir pasirengimą gynybai,“ – komentuodamas pasirašytą
susitarimą sakė krašto apsaugos ministras Juozas Olekas.
Pasak ministro, vykstant militarizacijai
prie mūsų sienų, stebint nedraugiškus veiksmus iš Rusijos pusės, šiuo
susitarimu JAV dar kartą patvirtina, kad pirmieji atvykę į Lietuvą bei
kitas kaimynines valstybes įtampai padidėjus, neketina atsitraukti, o
liks stiprinti Aljanso kolektyvinės gynybos priemonių savo narių
saugumui užtikrinti.
JAV lėšos skiriamos iš JAV „Europos
saugumo užtikrinimo iniciatyvos“ programos ir bus naudojamos Lietuvos
kariuomenės Karinių oro pajėgų Aviacijos bazei Šiauliuose, poligonams
Rukloje, Pabradėje ir kitų karinės infrastruktūros objektų, karinio
rengimo, pajėgų priėmimo sąlygoms gerinti. Šio susitarimo pagrindu dar
šiais metais minėtiems projektams JAV skirs apie 15 mln. JAV dolerių.
Visi infrastruktūros projektai, kurių
įgyvendinimui bus skiriamos JAV lėšos, jau derinami su Krašto apsaugos
ministerija. Ji prižiūrės ir atidžiai vertins visą projektų įgyvendinimo
procesą ir jo atitikimą Lietuvos įstatymams.
Iki šiol JAV pajėgų buvimą ir
atsigabenamą ginkluotę Lietuvoje apibrėžė Šiaurės Atlanto sutartis,
pasirašyta 1949 m. balandžio 4 d., ir 1951 m. birželio 19 d. Londone
pasirašytas Šiaurės Atlanto sutarties šalių susitarimas dėl jų karinių
pajėgų statuso (angl. NATO SOFA).
Pasirašius naująjį Lietuvos ir JAV
susitarimą, jo nuostatos bus taikomos ir dvišaliam Lietuvos ir JAV
techniniam susitarimui dėl operacijos „Atlanto ryžtas“ (angl. „Operation
Atlantic Resolve“), pagal kurį Lietuvoje nuo 2014 m. pavasario
dislokuojamos rotacinės JAV pajėgos. Nuostatos galios ir susitarimui dėl
pratybų ir mokymo paramos, kuris buvo pasirašytas 2014 m., kai į
Lietuvą atvyko pirmosios JAV rotacinės pajėgos.
JAV Prezidentas B. Obama dar 2014 m.
birželio 3 d. Varšuvoje paskelbė apie Europos saugumo užtikrinimo
iniciatyvą, kuria skiriama 1 mlrd. JAV dolerių sustiprinti JAV karių,
aviacijos ir karinių jūrų pajėgų dalyvavimą Europoje. Šiai iniciatyvai
buvo pritarta JAV Atstovų Rūmuose ir Senate, patvirtintas biudžetas ir
šiuo metu iniciatyva yra pradedama įgyvendinti.
***
Šiuo metu Lietuvoje nuo 2014 m.
pavasario pagal JAV operaciją „ Atlanto ryžtas“ dislokuota jau šešta
rotacinė JAV pajėgų kuopa su karine technika ir įranga, taip pat į
Lietuvoje ir kitose Baltijos šalyse ir Lenkijoje šiuo metu vykstančias
NATO pratybas „ Kardo kirtis 2015“ yra atvykę apie 50 karių su technika
iš JAV Pensilvanijos nacionalinės gvardijos 56-osios „Stryker“ brigados.
JAV reaguodamos į pasikeitusią saugumo
situaciją dėl agresyvių Rusijos veiksmų Ukrainoje operaciją „Atlanto
ryžtas“ pradėjo 2014 metų pavasarį, pagal kurią į visas Baltijos šalis
ir Lenkiją JAV atsiuntė savo rotacines karių pajėgas.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą