„Sąskaitos už šilumą
vartotojams išrašomos „iš lubų“ ir nėra kam pasiskųsti .........“
Tokią išvadą
skelbia Rimantas Zabarauskas, Europos Komisijos
energijos vartotojų ekspertų grupės narys, kuris pristatys asociacijos Vartotojų reikalų taryba
veiklą ginant viešąjį vartotojų interesą, jos pačios Seime surengtoje
konferencijoje „Vartotojų apsauga. Kaip efektyvinsime šį darbą?“ (Priedas 1).
Sprendžiant pagal konferencijos darbotvarkę, galima spręsti, kad Savo pranešime ekspertas
yra nusprendęs ir toliau „gvildenti“ šią „problemą“.
Mūsų nuomone, geranorišku tikslu bent šiek tiek pagilinti Europos
Komisijos energijos vartotojų ekspertų grupės nario žinias, ir tuo pačiu jo kompetenciją,
verta paviešinti, kaipgi „tyčiojamasi iš
šilumos vartotojų“ ir argi tikrai jau „nėra kam
pasiskųsti“.
Pasirodo, kad tokia rūsti eksperto išvada
remiasi tiktai vieno hiperaktyvaus ( ir
kaip tokiais atvejais paprastai būna, tiek pat teisiškai neraštingo) šilumos vartotojo susikurpta detektyvine
istorija.
Tokiu būdu, gavęs, jo nuomone, žymiai padidintą sąskaitą už
šilumą, šis hiperaktyvus šilumos vartotojas nusiuntė šilumos tiekėjui 12 klausimų.
Atsakymą jisai gavo tiktai į vieną –
kadangi buvo sugedęs jo buto šilumos
apskaitos prietaisas, jo bute sunaudotos šilumos kiekis apskaičiuotas pagal
Kainų komisija patvirtintą metodiką.
Kas ypatingai papiktino jį, tai, kad šilumos tiekėjas nenurodė, kokį
šilumos paskirstymo metodą kartu su kitais daugiabučio namo butų savininkais pasirinko
jis pats ....
Todėl jis kreipėsi į energetikos ministrą, reikia
tikėtis, jau ne su 12 o su 120 klausimu
....
Savaime
suprantama, kad atsakymo iš ministro jis
kol kas nesulaukė ....
Ir
štai iš tokios istorijos Europos
Komisijos energijos vartotojų ekspertų grupės narys padaro kategorišką išvadą: „Jei vartotojai turėtų pasirinkimą, jie
nedelsiant pakeistų paslaugos tiekėją, o paslaugos tiekėjas tai žinodamas
stengtųsi ir vertintų kiekvieną vartotoją ...“
Betgi akivaizdu, kad šilumos tiekėjas tiekia
šilumą tik iki pastato įvado, tačiau Šilumos ūkio įstatymas jį įpareigoja tą šilumą
paskirstyti daugiabučio namo butams.
Betgi
akivaizdu, kad iš šilumos tiekėjų
pastangų atsikratyti jiems nebūdingos veiklos - šilumos paskirstymo butams, ir kilo Specialiųjų tyrimų tarnybos gudriai išpūstas muilo burbulas –„rubikonas“.
Tuo tarpu civilizuotose
šalyse tokią problemą sprendžia sąskaitų išrašymo (bilingo) sistemos, kurių beje
apstu ir Lietuvoje .......
Taigi
ekspertui ne šilumos tiekėją reikia kaltinti, o parašyti peticiją Šilumos ūkio įstatymo atitinkamam pakeitimui,
kuris, vertinant tai, kad jį teikia Europos Komisijos energijos vartotojų
ekspertų grupės narys, labai tikėtina būtų Seimo priimtas.
O gal ekspertas turi
omenyje aplamai šilumos tiekėjo pasirinkimą ...???
Jeigu taip,
tai valdžia rengiasi atskirti šilumos gamybą nuo šilumos tiekimo tinklų.
O nuo
šilumos tiekimo tinklų jeigu nori šildytis
civilizuotai, patikimai, tai jau niekur nepabėgsi,
Betgi ne tik čia ne visa sąskaitų išrašymo problemos esmė.
Visa esmė tame, kad, galima taip spręsti, tiek tas hiperaktyvus šilumos vartotojas, tiek
ekspertas NEŽINO, kad Vyriausybė 2011
m. vasario 9 d. nutarimu Nr.182 „Dėl
Šilumos tiekėjų sąskaitų (mokėjimų už šilumą pranešimų), teikiamų buitiniams
šilumos vartotojams vertinimo“ įpareigojo Valstybinę vartotojų teisių
apsaugos tarnybą:
1.1. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, vadovaudamasi Šilumos
tiekėjų sąskaitų (mokėjimo už šilumą pranešimų), teikiamų buitiniams šilumos
vartotojams, vertinimo taisyklėmis, privalo rinkti iš šilumos tiekėjų
informaciją apie buitiniams šilumos vartotojams šilumos tiekėjų teikiamas
sąskaitas (mokėjimo už šilumą pranešimus) už suvartotą šilumos energiją ir jas
vertinti, taip pat vertinti iš buitinių
šilumos vartotojų gautą informaciją apie šilumos tiekėjų teikiamas sąskaitas
(mokėjimo už šilumą pranešimus) už suvartotą šilumos energiją;
1.2. jeigu yra pagrindo manyti, kad šilumos tiekėjų pateiktos sąskaitos
(mokėjimo už šilumą pranešimai) galbūt pažeidžia buitinių šilumos vartotojų
teises, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba imasi visų leistinų teisės
aktuose numatytų priemonių pažeidimams pašalinti ir prireikus pateikia
informaciją pagal kompetenciją Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės
komisijai arba Valstybinei energetikos inspekcijai prie Energetikos
ministerijos. Apie nustatytus vartotojų
teisių pažeidimus Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba privalo
informuoti vartotojus, kurių teisės ar teisėti interesai pažeisti.
Tokiu būdu tas hiperaktyvus šilumos vartotojas kreipėsi, kaip sakoma, ne pagal adresą, o
ekspertas, užuot nukreipęs jį į
Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą,
rėžė - „
Sąskaitos už šilumą vartotojams išrašomos
„iš lubų“ ir nėra kam pasiskųsti .........“
Todėl tikėkimės,
kad gavęs šią informaciją Europos
Komisijos energijos vartotojų ekspertų grupės narys bent kiek pakels savo
kvalifikaciją ir atitinkamai
kompetenciją, ir savo pranešime Seime
nepadarys gėdos Europos Komisijos
energijos vartotojų ekspertų grupei ......
********************************************************
Priedas 1
KONFERENCIJA
„Vartotojų apsauga. Kaip efektyvinsime
šį darbą?“
Lietuvos Respublikos
Seimas, Gedimino pr. 53, Vilnius
I rūmai,
Konstitucijos salė
Birželis 12 d.,
penktadienis
Renginio tikslas:
Pristatyti visuomenei vartotojų valstybinių institucijų
veiklą ginant viešąjį vartotojų interesą.
Pasikeisti nuomonėmis apie tai, kas
kliudo siekti pažangos šioje srityje ir pasiūlyti sprendimus.
PROGRAMA
08.30-09.00
|
Registracija,
Seimo
I-ieji rūmai.
|
|
09.00-09.30
|
Įžanginiai pasisakymai:
A.Skardžius, LR Seimo Ekonomikos komiteto pirmininko
pavaduotojas
A.Bernatonis, LR Teisingumo ministras
E.Masiulis, Liberalų sąjūdžio pirmininkas
R.Čiužas, LR Ūkio ministerijos
atstovas, Nemaisto produktų inspekcijos viršininkas.
|
|
09.30-09.50
|
„Vartotojų apsauga. Problemos ir sprendimo
būdai. “
A.Armanavičienė, Lietuvos vartotojų reikalų tarybos
prezidentė“.
|
|
09.50-11.00
|
„Valstybinių institucijų
veikla atstovaujant ir ginant viešą vartotojų interesą. Problemos ir
sprendimo būdai“.
F.Petrauskas, LR Teisingumo ministerijos atstovas,
Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos viršininkas.
, LR Ūkio ministerijos atstovas,
Valstybinės kainų ir energetikos komisijos pirmininkė
Inga Žilienė.
|
|
11.00 -11.20
|
„Šilumos vartotojas ir jį
aptarnaujančių institucijų bei įmonių veiklos problemos“.
Rimantas Zabarauskas,
Europos Komisijos energijos vartotojų ekspertų grupės narys.
|
|
11.20-
11.40
|
“Lietuvos vartotojų nuotaikos
pasauliniame kontekste“.
Asta Ivanauskienė, Vartotojų įžvalgų
skyriaus vadovė Baltijos šalims, Nielsen tyrimų kompanija.
|
|
11.40-12.00
|
Kavos pertrauka
|
|
12.00-13.20
|
Diskusija
Nevyriausybinių ir valstybinių institucijų pasisakymai
bei pasiūlymai:
Egidijus Gaidamavičius (Lietuvos vartotojų reikalų
tarybos viceprezidentas)
Adv. Justas Vilys („Go Travel Planet ir Fresh travel
turistų gynimas teisme)
Zita Čeponytė (Lietuvos vartotojų instituto
prezidentė, vartotojų švietimas, bendradarbiavimas).
Vilmantas Marcinkevičius (Lietuvos vartotojų reikalų
tarybos viceprezidentas. EK Rekomendacijos dėl skundų bei užklausų duomenų
bazės vystymo).
Audronė Rickuvienė (Vakarų Lietuvos vartotojų
federacijos pirmininkė. Regioninis vartotojų atstovavimas).
Kiti pasisakymai ir pasiūlymai.
|
|
13.20-13.30
|
Rezoliucijos projekto pristatymas
Rimantas Zabarauskas
|
|
13.30-14.00
|
Diskusija dėl Rezoliucijos projekto
|
|
14.00
|
Pabaiga
|
|
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą