Seimo Antikorupcijos komisijai 2013-12-10
DĖL
VILNIAUS SAVIVALDYBĖS TVARKYMO IR ŠVAROS TAISYKLIŲ
20 13 m. spalio 16 d. Vilniaus miesto savivaldybės
tarybos sprendimo Nr.
1-1502 buvo pakeistos TVARKYMO IR ŠVAROS TAISYKLĖS nustatant
:
Tvarkoma
teritorija – asmeniui nuosavybės teise
priklausanti ar Lietuvos Respublikos įstatymų, administracinių aktų, sutarčių,
susitarimų ar teismo sprendimų pagrindu valdoma ar priskirta teritorija, ar
faktiškai naudojama, jei teritorijų planavimo dokumentuose nėra apibrėžta
(nurodyta).
Faktiškai naudojama teritorija
laikoma teritorija iki gretimos teisės aktų nustatyta tvarka priskirtos ar
faktiškai naudojamos teritorijos, bet ne daugiau kaip 20 metrų nuo pastatų
išorinių atitvarų, išskyrus teritorijas, besiribojančias su A, B, C kategorijų
gatvėmis.
Prie faktiškai naudojamos teritorijos taip
pat priskiriamos pastatui priskirtų buitinių atliekų ir antrinių žaliavų
rūšiavimo konteinerių stovėjimo aikštelės.
Tikėtina, kad savivaldybės taryba rėmėsi Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo 2013 m. balandžio 24 n u t a r t i m i:
„ Atsižvelgdama
į tai, kas išdėstyta, teisėjų kolegija konstatuoja, kad pirmosios instancijos
teismas netinkamai vertino bylos faktines aplinkybes bei interpretavo ir taikė
materialinės teisės normas, todėl priimtas sprendimas dalyje, kurioje
konstatuota, kad Kauno miesto savivaldybės tarybos 2012 m. vasario 23 d.
sprendimas Nr. T-61 „Dėl Kauno miesto tvarkymo ir švaros bei Želdinių tvarkymo,
priežiūros ir apsaugos taisyklių“ pakeitimo“ ta apimtimi, kuria trečiu sakiniu
papildytas Kauno miesto tvarkymo ir švaros taisyklių 2 punktas
„Jeigu
teritorijų planavimo dokumentuose teritorija nėra apibrėžta (nurodyta)
FAKTIŠKAI NAUDOJAMA TERITORIJA laikoma teritorija iki gretimos teisės aktų
nustatyta tvarka priskirtos ar faktiškai naudojamos teritorijos, bet ne daugiau
kaip 20 metrų nuo pastatų išorinių atitvarų.“
prieštarauja Lietuvos Respublikos
teritorijų planavimo įstatymo (2009 m. gruodžio 22 d. įstatymo Nr. XI-619
redakcija) 2 straipsnio 40 daliai, Lietuvos Respublikos žemės įstatymo
(2010 m. birželio 18 d. įstatymo Nr. XI-912 redakcija) 2 straipsnio 11 ir 14
dalims, 40 straipsnio 6 daliai, Lietuvos Respublikos daugiabučių namų
savininkų bendrijų įstatymo (2001 m. spalio 9 d. įstatymo Nr. IX-532
redakcija) 26 straipsnio 1 dalies 1 punktui, Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2001 m. gegužės 23 d. nutarimu Nr. 603 patvirtintų Butų ir kitų patalpų
savininkų bendrosios nuosavybės administravimo pavyzdinių nuostatų (2004 m.
sausio 5 d. nutarimo Nr. 3 redakcija) 4 punktui,
negali būti pripažįstamas teisėtu ir
pagrįstu. „
Tokiu būdu teismas tiktai nustatė, kad
nuostata
„Jeigu teritorijų planavimo dokumentuose
teritorija nėra apibrėžta (nurodyta) FAKTIŠKAI NAUDOJAMA TERITORIJA laikoma
teritorija iki gretimos teisės aktų nustatyta tvarka priskirtos ar faktiškai
naudojamos teritorijos, bet ne daugiau kaip 20 metrų nuo pastatų išorinių
atitvarų“
neprieštarauja visai eilei teisės aktų.
Ir tiktai tai.
Tačiau Teismas nenustatė
sąvokos, kas gi yra ta „faktiškai
naudojama teritorija“, kaip ji nustatoma.
Betgi, ....vadovaujantis vien tiktai sveiko proto
logika, faktiškai naudojama
teritorija tai ir turi būti faktiškai
naudojama ..... o ne „ne daugiau, kaip 20
metrų“ riba apibrėžta aplink
daugiabutį namą teritorija.
„Ne daugiau kaip 20 metrų“ tiktai gali
nustatyti šios teritorijos ribą, o ne faktines aplinkybes, kurios sąlygoja
teritorijos priskyrimą „faktiniam
teritorijos naudojimui“.
Taisyklėse nėra nustatyti
kriterijai, požymiai ir t.t. įrodantys, kad daugiabutis namas tikrai „faktiškai
naudoja teritoriją“.
Savaime suprantama, jeigu
asmuo TIKRAI naudoja teritoriją savo poreikiams tenkinti ar
kitais tikslais, jis ir turi pareigą ją prižiūrėti.
Taip pat savaime suprantama,
kad jeigu daugiabučio namo savininkams priskiriama „faktiškai naudojama teritorija“, tai be pareigų ją prižiūrėti, jie turi turėti ir atitinkamas
teises į tą teritoriją, visų pirma tam, kad galėtų jiems nustatytas pareigas
vykdyti.
O tokių teisių Taisyklėse nustatyta nėra.
Nenustačius sąvokos
„faktiškai naudojama teritorija“, nesant nustatyta tvarka patvirtino teisės
akto kaip gi nustatyti tą „ teritoriją“
ir ją „priskirti“ daugiabučiams namams,
kaip ją prižiūrėti, atveria plačią landą
korupcijai, piktnaudžiavimui.
Nes Taisyklėse nustatomos labai plačios pareigos tvarkant tas
„teritorijas“:
Daugiabučiai namai
savo „tvarkomose
teritorijose“ privalo:
7.1.
sušluoti, surinkti ir išvežti šiukšles,
atliekas ir kitas nenaudojamas ar nereikalingas medžiagas ar daiktus;
7.2.
išvežti susikaupusias šiukšles iš
šiukšlių dėžių, sutvarkyti teritoriją aplink jas ir buitinių atliekų bei
antrinių žaliavų rūšiavimo konteinerius ir užtikrinti, kad šiukšlių dėžės ir
konteineriai nebūtų perpildyti bei teritorijos aplink juos nebūtų užterštos;
7.3. šienauti pievas, vejas, kelkraščius, skiriamąsias juostas, griovius ir
kitas teritorijas, kuriose auga žolė ar piktžolės;
7.4.
valyti ir tvarkyti kiemus, žemės
sklypus, eismo zonas ir kitas teritorijas, ne vėliau kaip per 5 kalendorines
dienas išvežti sąšlavas ir kitas atliekas iš jų susidarymo vietų;
7.5.
rudenį (rugsėjo–lapkričio mėnesiais) krintančius lapus sušluoti ar kitaip
surinkti ir ne vėliau kaip per 5 kalendorines dienas išvežti į kompostavimo
aikšteles;
7.6.
nuimti ir nuvalyti skelbimus nuo medžių, stulpų, tvorų, suoliukų, šiukšlių
dėžių, kelio ženklų, šviesoforų, informacinių nuorodų, skulptūrų, paminklų,
atminimo lentų ir su jais susijusių įrenginių;
7.7. nuimti, nugriauti ar
išmontuoti neteisėtai įrengtą išorinę reklamą neatlyginant nuostolių jos
savininkui.
Ir t.t. ir
pan.
Ir nejaugi šios visos pareigos bus taikomos
daugiabučiams namams ???
„Prie faktiškai naudojamos teritorijos
taip pat priskiriamos pastatui priskirtų buitinių atliekų ir antrinių
žaliavų rūšiavimo konteinerių stovėjimo aikštelės.“
Betgi butų savininkai moka
atliekų šalinimo mokestį, tame tarpe ir už tai, kad atliekų tvarkytojas
sutvarkytų konteinerių aikšteles po atliekų išvežimo.
O kaipgi daugiabučiai namai gali užtikrinti tvarką aplink
konteinerius, kada jie pastatyti taip, kad į juos neša atliekas keli namai, o
savivaldybė ignoruoja pasiūlymą pakeisti jų stovėjimo vietą.
Betgi praktikoje daug atvejų, kada antrinių
žaliavų konteineriai, skirti visam
kvartalui, pastatyti šalia konkrečiam
namui skirtų konteinerių .....
Yra ir tokių faktų, kada kai kuriems namams
neįrengtos konteinerių stovėjimo aikštelės ir jie stovi gatvės važiuojamoje
dalyje ir savivaldybei arba tai nerūpi, arba tai ji daro tikslingai – nėra konteinerių
aikštelės, nėra ir pareigos ją prižiūrėti ....
Akivaizdu, kad savivaldybė nesusitvarko su konteinerių aikštelių vietų parinkimu
ir problemą nutarė perkelti daugiabučių namų savininkams.
Sumoje šis teisės aktas akivaizdžiai neišbaigtas, perdėm
vienpusiškas, demonstruojantis piktnaudžiavimą savo galiomis ir, kas
paneigs, kad tikslingai, todėl visų
vilniečių vardu prašome apginti viešąjį interesą – rasti galimybę paprašyti
Specialiųjų tyrimų tarnybą atlikti jo korupcijos analizę.
Buitinių vartotojų
sąjungos prezidentas
Antanas Miškinis
*************************************************************************
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą