Dėl AB ,,Lietuvos geležinkeliai" išsaugojimo
2002 metais, vėliau nužudytas, VSD pulkininkas Vytautas Pociūnas parengė specialią pažymą ,,2K" apie pavojų šalies nacionaliniam saugumui siekiant ..užvaldyti" įmonę ,,Lietuvos geležinkeliai" (toliau -LG).
Tam net buvo sukurtas projektas ,,2K" (Klaipėda - Kaliningradas).
Tokie bandymai laikas nuo laiko vis pasikartoja.
2006 metais grupei LR Seimo narių, kartu su užsienio reikalų ministerija, pasisekė įtikinti Europos komisiją, kad suskaldyti, o vėliau privatizuoti Lietuvos geležinkelius Lietuva negali.
Būtina įvertinti, pavojus kylančius iš šalimais esančio Rusijos anklavo - Kaliningrado srities.
Jeigu LG bus suskaldyti, o vėliau neišvengiamai, privatizuotas pelningas krovinių vežimas, valstybė patirs ne tik milžiniškus finansinius nuostolius.
Bus sužlugdytas Klaipėdos jūsų uostas, nes kroviniai, ypač iš Baltarusijos, bus nukreipti į Kaliningradą ir kitus Rusijos uostus.
LG infrastruktūra bus palikta rūpintis valstybei.
O svarbiausia valstybė praras labai svarbų strateginį objektą, kuris tampa neįkainojamu ir nepakeičiamu karinio konflikto stveju.
Nei viena ES valstybė neturi panašios problemos.
Reikaluajame:
1. LR Seimui įpareigoti LR Vyriausybę susitarti su EK padarant, objektyviai būtiną, išimtį Lietuvai neskaldant LG. Tai būtina daryti dėl kylančios realios grėsmės valstybės nacionaliniam saugumui įvertinant Kaliningrado anklavo buvimą ir vykdomą aktyvų jo militarizavimą.
2. LR Seimui priimti specialų įstatymą dėl ,,Lietuvos geležinkelių" statuso keitimo iš AB į Valstybinę įmonę, neatšaukiamai paliekant ją stateginės reikšmės įmonių sąraše.
3. Įstatyme uždrausti, bet kokius bandymus siekiant privatizuoti LG, kaip keliančius didžiulę grėsmę Lietuvos nacionaliniam saugumui ir valstybės ekonomikai.
Daktaras Algimantas Matulevičius, Tautos ateities forumo pirmininkas
.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą