Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos Farmacijos departamentas atsakė į klausimą, kuo vadovaujantis vaistai priskiriami receptiniams.
Dėl šešių receptininiams vaistams priskyrimo kriterijų neverta diskutuoti.
Tačiau kriterijus
2) dažnai ir labai dideliu mastu vartojami netinkamai ir todėl gali kelti tiesioginį ar netiesioginį pavojų sveikatai;
vadovaujantis sveiko proto logika yra labai jau nekonkretus ir abejotinas.
Vadovaujantis šiuo kriterijumi reiktų degtinę, viskį, konjaką parduoti tik su receptais.
Ir aplamai bet kokį vaistą "dažnai ir labai dideliu mastu vartojant netinkamai gali kilti tiesioginįs ar netiesioginis pavojus sveikatai".
Kad apsidraudimo atvejai yra kasdienybė, rodo tai, kad vaistinės kai kuriuos receptinius vaistus parduodavo be recepto ir nieko blogo neatsitiko,
O atsakymas, kad "vaistų priskyrimas receptiniams ar nereceptiniams vaistiniams preparatams yra griežtai reguliuojamas" apsidraudimą tik patvirtina.
O ir kas paneigs, kad vaistininkų profesionalų kompentecija šioje vietoje yra tikrai ne prastesnė nei minsterijos klerkų ....
Tuo tarpu sveikatos apsaugos ministras, reikalaujantis aklai vykdyti įstatymus neatlikus patikrinimo ar "neperlenkiama lazda" vaistus priskiriant prie receptinių, tiktai patvirtino tą faktą, kad jis ne tik yra ministras "be kojos", bet ir be ko tai daugiau ....
*********************************************
PRIEDAS
Laba diena,
Dėkojame už Jūsų laišką ir išsakytas mintis.
Atkreipiame dėmesį, kad vaistų priskyrimas receptiniams ar nereceptiniams vaistiniams preparatams yra griežtai reguliuojamas.
Vaistinių preparatų priskyrimą receptiniams vaistiniams preparatams reglamentuoja Farmacijos įstatymo 10 straipsnis.
Vadovaujantis šio straipsnio 2 dalimi receptiniams vaistiniams preparatams priskiriami tie,
kurie atitinka nustatytus kriterijus.
Šie kriterijai yra įtvirtinti ES teisės aktuose (Direktyvoje 2001/83/EB) ir yra vienodi visose Europos Sąjungos šalyse.
Vaistiniai preparatai priskiriami receptiniams, jei atitinka vieną iš kriterijų nurodytų Farmacijos
įstatyme:
1) vartojami be gydytojo priežiūros (netgi laikantis nurodymų) gali kelti tiesioginį ar netiesioginį pavojų sveikatai;
2) dažnai ir labai dideliu mastu vartojami netinkamai ir todėl gali kelti tiesioginį ar netiesioginį pavojų sveikatai;
3) jų sudėtyje yra medžiagų ar jų darinių, kurių veikimą ir (ar) nepageidaujamas reakcijas reikia tirti toliau;
4) paprastai skiriami gydytojo vartoti parenteraliniu būdu;
5) dėl farmacinių savybių, naujumo arba visuomenės sveikatos interesais vartotini gydymui, kurį galima taikyti tik ligoninėje;
6) skirti gydyti ligoms, kurios turi būti diagnozuojamos ligoninėje arba įstaigoje, turinčioje atitinkamą diagnostikos įrangą (nors jie gali būti vartojami ir pacientas gali būti stebimas kitomis
sąlygomis);
7) skirti ambulatoriniam gydymui, tačiau galintys sukelti sunkius padarinius sukėlusią nepageidaujamą reakciją, dėl to šiuos vaistinius preparatus turi paskirti gydytojas, o pacientas, kol
vartoja šiuos vaistinius preparatus, turi būti specialiai gydytojo prižiūrimas.
Vaistų klasifikacija gali būti keičiama gamintojo ar Valstybinės vaistų kontrolės tarnybos iniciatyva, jei gaunama naujos informacijos apie vaisto saugumą ir veiksmingumą.
Tai pavieniai atvejai.
Galutinį sprendimą priima Valstybinė vaistų kontrolės tarnyba.
Todėl apibendrinant tikslinga pabrėžti, kad klasifikacijos keitimas grindžiamas nustatytais kriterijais ir turima informacija apie vaisto saugumą ir veiksmingumą.
Pagarbiai
Miglė Domeikienė
Vaistinių ir farmacijos specialistų
skyriaus vedėja
Lietuvos Respublikos
sveikatos apsaugos ministerijos
Farmacijos departamentas,
Tel. 8 5 264 8755
Faks. 8 5 266 1402
El. p.
migle.domeikiene@sam.lt
Šis el. laiškas ir jo priedai yra konfidenciali informacija, kuri nuosavybės teise priklauso Sveikatos apsaugos ministerijai ir yra skirta tik
šio laiško adresatui. Neteisėtas šio el. laiško turinio atskleidimas, kopijavimas ar platinimas užtraukia teisinę atsakomybę.
|
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą