2016 m. gegužės 26 d., ketvirtadienis

Vyriausybė vykdo sau naudingą energetikos verslą po energetinės nepriklausomybės nuo Rusijos priedanga



Antradienį Seimas pritarė tam, jog Vyriausybė ir toliau žiūrėtų, kas naudingiau valstybinėms energetikos kompanijoms, o ne Lietuvos žmonėms.

Tokią išvadą šiandien padarė Darbo partijos frakcija, kai Seimas atmetė Elektros energetikos įstatymo projektą, kuriuo siekta užtikrinti Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos (Kainų komisija ) nepriklausomumą.

„Labai gaila, kad šiandien kolegos Seimo nariai nesuprato mūsų teikto įstatymo projekto reikalingumo. Kuriam, beje, galima sakyti pritaria ir Europos Audito Rūmai.
Šiuo metu galiojančiame Energetikos įstatyme numatyta, kad Vyriausybė turi teisę reglamentuoti valstybės reguliuojamų kainų nustatymo principus.
Tai reiškia, jei Vyriausybė tvirtina kainų nustatymo principus, Komisija nėra nepriklausoma institucija“,
– sako projekto iniciatorius, Seimo Darbo partijos frakcijos seniūnas Kęstutis Daukšys.

Europos Audito Rūmų praėjusių metų specialioje ataskaitoje pažymima, kad valstybės narės turėtų užtikrinti, jog jų Nacionalinės reguliavimo institucijos (NRI), Lietuvos atveju Kainų komisija , būtų nepriklausomos ir nebūtų ribojamas jų vaidmuo.

Europos Audito Rūmų duomenimis, dvi Lietuvos Vyriausybei priklausančios rinkoje įsitvirtinusios energetikos bendrovės, taikydamos tarifus pagal Vyriausybės kainų nustatymo principus, galės iki 2024 m. surinkti 167 mln. eurų daugiau nei tuo atveju, jei tarifus būtų nustačiusi Kainų komisija .

„Trumpiau tariant, mūsų šalies žmonės sumokės 167 mln. eurų daugiau ir taps pasipelnymo šaltiniu. Todėl mes ir siūlėme įteisinti nuostatą, jog Valstybinė kainų ir energetiko kontrolės komisija taptų nepriklausoma nuo Vyriausybės“,
 – teigia K. Daukšys.

Vertinant situaciją sistemiškai ir kompleksiškai yra akivaizdu, kad jokie įstatymai nepadės Kainų komisijai tapti nepriklausoma tol, kol Vyriausybė užsiims energetikos verslu.

Tuo tarpu Vyriausybės apetitai nemažėja – ji ruošiasi valdyti dalį Vilniaus šilumos ūkio, išvarydama prancūzų investitorių.

 Lietuva iki šiol neturi energetinės strategijos, o milžiniški energetikos projektai įgyvendinami.

Vadovaujantis sveiko proto logika normalioje šalyje tai neįmanoma, bet yra, kaip yra – Lietuvoje Vyriausybė elgiasi taip, kaip jos verslui naudinga, Seimas bejėgiškai tai stebi, o prezidentūra savo tylėjimu Vyriausybę palaiko .......

Štai čia ir yra visa problemos esmė ir prasmė - po energetinės nepriklausomybės nuo Rusijos priedanga Vyriausybė vykdo sau naudingą energetikos verslą.

Elektros jungtis su Švedija, elektros jungtis su Lenkija ......... kiek valdžios pagyrų dėl energetinės nepriklausomybės nuo Rusijos .....

Štai kaip atrodo elektros energijos srautai 2016 05 26 19.50 val., iš esmės tas pats nuo ryto.


Švedija elektros energijos nei perka, nei parduoda.

Tas pats su Lenkija ir dar gražiau – ji dažnai neperka pigesnės elektros energijos, kad nepadarytų žalos savo elektrinėms, kurios gamina brangesnę elektros energiją ....

Ir tai visiškai normalu kapitalizme  – VERSLAS.

To tarpu Lietuva energetikoje migruoja į valstybinį kapitalizmą, kaip ir buvo Sovietų sąjungoje.


Ir kitaip negali būti, kada valstybę valdo žmonės iš praeities, susiformavę praeityje, atstovaujantys praeitį .....


.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą