Projektas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
ŠILUMOS ŪKIO ĮSTATYMO NR. IX-1565 11 IR 12 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMAS
11 straipsnis. Šilumos pirkimo–pardavimo vieta ir tiekimo–vartojimo
riba tarp šilumos tiekėjo ir šilumos vartotojo
1. Šilumos ir karšto vandens tiekėjas atsako už
sutartyse nustatytos kokybės šilumnešio pristatymą šilumos vartotojams iki
tiekimo–vartojimo ribos. Sutartys su
vartotoju turi atitikti Civilinio kodekso ir kitų teisės aktų,
reglamentuojančių vartojimo sutarčių sudarymą, nuostatas.
2. Šilumos pirkimo–pardavimo vieta ir tiekimo–vartojimo riba
nustatomos šilumnešio vamzdynų vietoje, kurioje tiekėjo įrenginiai
sujungti su vartotojo nuosavybės arba vartotojų bendrosios dalinės nuosavybės
teise priklausančiais įrenginiais. Atsiskaitomieji apskaitos prietaisai
įrengiami šilumos pirkimo–pardavimo vietoje. Jeigu nėra techninės galimybės
atsiskaitomuosius apskaitos prietaisus įrengti šilumos pirkimo–pardavimo
vietoje, šilumos nuostolius atkarpose tarp šilumos pirkimo–pardavimo vietos ir
apskaitos prietaiso apmoka vamzdynų savininkas. Sutartimis tiekimo–vartojimo
riba gali būti nustatyta kitoje vietoje negu šilumos pirkimo–pardavimo vieta.
Tokiu atveju vartotojo nuosavybės arba vartotojų bendrosios dalinės nuosavybės
teise priklausančiais įrenginiais šilumos pristatymo iki tiekimo–vartojimo
ribos papildomas sąnaudas apmoka šie vartotojai. Pirmenybė pasirinkti
tiekimo–vartojimo ribą suteikiama buitiniam šilumos vartotojui.
3. Jeigu į pastatą pristatomas šilumnešis patenka ir į pastato
patalpose įrengtus šildymo, vėdinimo ir (ar) karšto vandens prietaisus, šilumos
tiekėjas turi teisę, pateikęs raštišką prašymą patalpų savininkams, patikrinti,
ar nėra šilumnešio nutekėjimų bet kurioje pastato šildymo ir karšto vandens
sistemos vietoje.
Papildyti 11 straipsnį
nauja 4 dalimi:
„4. Jeigu prie šilumos perdavimo tinklo prijungiamas
naujas pastatas arba rekonstruojamų, atnaujinamų (modernizuojamų) ar
remontuojamų pastatų (jų dalių), rekonstravimo, atnaujinimo (modernizavimo) ar
remonto, kuriais atkuriamos ar pagerinamos pastato atitvarų ir (ar) inžinerinių
sistemų fizinės ir energinės savybės, kaina sudaro daugiau kaip 25 procentus
pastato vertės, neįskaitant žemės sklypo, ant kurio stovi pastatas, ir gavus
daugumos pastatų savininkų sutikimą, šilumos
tiekėjai įrengia vartotojo bute ar kitose patalpose suvartotos šilumos
apskaitos prietaisus tiekimo–vartojimo ribos vietoje.“
Tai išplaukia iš ES direktyvos reikalavimų.
Betgi, tarkime labai gerai, tiktai
už kokią kainą būtų įrengiami prietaisai???
Tarkime yra firmų, kurios tą patį galėtų padaryti žymiai žymiai pigiau.
Taigi šių prietaisų įrengimo
kaina turėtų būti valstybės ar savivaldybių reguliuojama.
Be to Įstatyme turėtų būti
nustatytas šių prietaisų statusas:
kai juos įrengia šilumos tiekėjas,
kai juos įrengia kita firma.
Tai liečia prietaisų nuosavybę, jų priežiūrą, metrologinę kontrolę,
šilumos paskirstymą ir t.t.
********************************************************************
12 straipsnis. Atsiskaitymas su šilumos tiekėju
1.
Šilumos vartotojai atsiskaito su šilumos tiekėju už sunaudotą šilumą pagal
šilumos pirkimo–pardavimo vietoje įrengtų atsiskaitomųjų šilumos apskaitos
prietaisų rodmenis. Vyriausybės
ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka šilumos tiekėjas privalo suteikti
slaptažodį šilumos vartotojams, kad šie galėtų elektroninių ryšių priemonėmis
susipažinti su šilumos pirkimo–pardavimo vietoje įrengtų atsiskaitomųjų šilumos
apskaitos prietaisų rodmenimis.
2.
Jeigu pastate yra daugiau kaip vienas šilumos vartotojas, visas pastate
suvartotas šilumos kiekis paskirstomas (išdalijamas) vartotojams, o kiekvienas
vartotojas moka už jam priskirtą šilumos kiekį, išmatavus, įvertinus ar kitaip
pagal Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos rekomenduojamus taikyti
ar su ja suderintus metodus nustačius, kokia visų vartotojų bendrai suvartoto
šilumos kiekio dalis tenka tam šilumos vartotojui. Šių dalių matavimo,
nustatymo ar įvertinimo metodą šilumos vartotojai pasirenka Civilinio kodekso nustatyta sprendimų
priėmimo tvarka iš Valstybinės
kainų ir energetikos kontrolės komisijos rekomenduotų taikyti metodų. Kiti
metodai gali būti taikomi tik suderinti su Valstybine kainų ir energetikos
kontrolės komisija. Kol vartotojai pasirenka metodą, taikomas pastato šildymo
ir karšto vandens sistemą bei įrengtus atsiskaitomuosius apskaitos prietaisus
atitinkantis metodas.
3.
Atsiskaitymo dokumentas yra sąskaita už šilumą. Buitiniam šilumos vartotojui
išrašytoje sąskaitoje turi būti pateikta tiksli, aiški ir išsami informacija, kuria
remdamasis šilumos tiekėjas apskaičiavo vartotojo mokesčio dydį už jo suvartotą
šilumos kiekį patalpoms šildyti ir šilumos kiekį karštam vandeniui ruošti bei
karšto vandens temperatūrai palaikyti. Pateiktos informacijos privalo pakakti,
kad vartotojas galėtų pasitikrinti, ar teisingai jam apskaičiuoti mokesčiai.
Savivaldybės institucijos turi teisę nustatyti, kad buitiniams šilumos
vartotojams vietoj sąskaitų už šilumą būtų išduodami mokesčio už šilumą
pranešimai. Buitinio šilumos vartotojo reikalavimu šilumos tiekėjas privalo
išduoti sąskaitą, kai vartotojas apmoka su tiekimo sąskaita susijusias
papildomas šilumos tiekėjo sąnaudas. Savivaldybės institucijai nustačius, kad
buitiniams šilumos vartotojams vietoj sąskaitų būtų išduodami mokesčio už šilumą
pranešimai, į šilumos kainą neįtraukiamos sąskaitų už šilumą parengimo ir
pateikimo vartotojams sąnaudos.
Papildyti 12 straipsnį
nauja 4 dalimi:
„4. Šilumos ir (ar) karšto
vandens tiekėjai nemokamai teikia vartotojams sąskaitas už šilumą ir mokėjimo
už šilumą pranešimus.“
Galima
sutikti, kad vartotojams tai yra naudinga, betgi vadovaujantis sveiko proto
logika, tai primena gūdžius sovietinius – valstybinio kapitalizmo laikus – „nemokama
paslauga“ .................
Betgi yra ir tokia
patarlė –nemokami pietūs būna tik
pelėkautuose .......
O be to
nustato:
2. Šilumos ir (ar) karšto vandens kainos grindžiamos tiekėjo būtinomis
(valstybės normuojamomis) šilumos ar karšto vandens ruošimo (pirkimo),
perdavimo, įvadinių atsiskaitomųjų šilumos ir (ar) karšto vandens apskaitos
prietaisų įrengimo, priežiūros ir patikros, sąskaitų (mokėjimo pranešimų) už
šilumą ir (ar) karštą vandenį parengimo ir pateikimo vartotojams bei apskaitos
sąnaudomis.
Todėl Energetikos ministerijai siūloma Šilumos ūkio įstatyme nustatyti
visai šaliai vieną šilumos kainą.
Kiek bus sutaupyta ir popieriaus ir šilumos tiekėjų, savivaldybių,
Kainų komisijos specialistų darbo laiko .................
Na ir Šilumos ūkio įstatymas labai "suplonėtų" ....
.
.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą