2018.04.27
Valstybinė
kainų ir energetikos kontrolės komisija, vykdydama 2017 m. sausio mėn. Lietuvos vyriausiojo
administracinio teismo sprendimą, kuriuo paliktas galioti
2015 m. gruodžio 11 d. Vilniaus apygardos administracinio
teismo sprendimas įpareigoti Komisiją iš naujo apskaičiuoti UAB „Vilniaus
energija“ 2010–2015 m. šilumos bazinės kainos ir karšto vandens kainos
kintamąsias dedamąsias, šiandien,
balandžio 27 dieną patvirtino
perskaičiuotas UAB „Vilniaus energija" 2010–2015 m. šilumos bazinės kainos
ir karšto vandens kainos dedamąsias.
Komisija nustatė,
kad minėtu laikotarpiu UAB „Vilniaus energija" šilumos tiekimo veiklai
nepagrįstai priskyrė 2,98 mln. Eur.
Komisija
iki 2018 m. liepos 19 d. pagal naujai apskaičiuotą šilumos bazinę kainą ir
karšto vandens kainą perskaičiuos atitinkamu laikotarpiu vartotojams taikytas
konkrečias šilumos bei karšto vandens kainas.
Komisija
praneša, kad perskaičiuojant kainas bus įvertintas skirtumas tarp UAB
„Vilniaus energija" faktiškai gautų pajamų ir to, ką bendrovė turėjo
gauti, jeigu būtų taikomos naujai apskaičiuotos kainos.
Jei bus
nustatyta permoka, ji turėtų būti pridėta prie likusios grąžinti sumos, kurią Komisija
nustatė kaip nepagrįstą atlikus UAB „Vilniaus energija" patikrinimą – iki
UAB „Vilniaus energija" nutraukiant šilumos tiekimo veiklą Vilniaus
mieste, buvo grąžinta apie 6 mln. Eur (likutis apie 18 mln. Eur).
Komisija teigia, kad siekiant tinkamai
įvykdyti teismo sprendimą dėl UAB „Vilniaus energija" 2010 m. šilumos ir
karšto vandens kainų perskaičiavimo, ji visapusiškai
ir išsamiai išnagrinėjo bendrovės šilumos tiekimo veiklai priskirtas
faktines 2006−2008 m. sąnaudas.
Tačiau,
vadovaujantis sveiko proto logika, niekaip
neįmanoma suvokti, kaip gi atrodo tas „visapusiškas ir išsamus išnagrinėjimas“, nes
tuo metu AB Vilniaus energija jau nebeturėjo techninių galimybių vykdyti
centralizuotai paruošto karšto vandens tiekimo veiklą.
Betgi,
nors ir techninių galybių nebuvo ir
veikla niekaip negalėjo būti vykdoma, teismai priėmė sprendimą perskaičiuoti
nevykdomos veiklos kainas.
O kadangi į nevykdomos veiklos sąnaudas buvo
įtrauktos šilumos gamybos sąnaudos – tai
ir šilumos kainos buvo nustatytos neteisingos.
Lietuvos
vyriausiąjį administracinį teismą suklaidino ekspertas auditorius K.A. (pavardė žinoma), o taip pat „vartotojų teisių gynėjai“ :
Ø Seimo
narys Juozas Imbrasas,
Ø Bronius
Cicėnas,
Ø Lietuvos
nacionalinės vartotojų federacijos prezidentė Alvita Armanavičienė.
O taip pat jų ir šilumos tiekėjo advokatai, Vilniaus
savivaldybės ir Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos atstovai.
{Kompanija, kaip lenkai sako, nedidelė bet labai maloni .....}
Tuo tarpu Lietuvos
Vyriausiasis Administracinis Teismas jau yra informuotas apie jo priimtą akivaizdžiai ir nepaneigiamai neteisingą,
bet neskundžiamą nutartį, tačiau kol kas tyli ....
O Auditorių rūmai yra informuoti apie eksperto auditoriaus
K. A. veiksmus.
Tokiu būdu
jau septyni metai vyksta „Valstybinis
reketas“, kurį 2017 metų sausio mėnesį
įteisino ne bet kas, o Lietuvos
Vyriausiasis Administracinis Teismas.
O Seimas, suklaidintas Seimo Ekonomikos
Komiteto, metai iš metų, tvirtindamas
metines Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos ataskaitas,
tokiu būdu pritaria „Valstybiniam
reketui“.
Tokiu būdu sumoje „Valstybiniame
rekete“ dalyvauja:
Ø
Seimas,
Ø
Seimo Ekonomikos komitetas,
Ø
Lietuvos Vyriausiasis Administracinis Teismas,
Ø
Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės
komisija,
Ø
Šilumos tiekėjai,
Ø
Savivaldybių administracijos,
Ø
Auditoriai, atliekantys metinius licencijuotų
šilumos tiekėjų veiklos auditus.
Nes ŠILUMOS
TIEKIMO LICENCIJAVIMO TAISYKLĖS, patvirtintos LR Vyriausybės, nustato, kad asmuo,
kuris verčiasi šilumos tiekimo veikla, privalo per 4 mėnesius nuo metų pabaigos atlikti nepriklausomą licencijuojamos veiklos sąnaudų
auditą ir jo rezultatus pranešti licenciją išdavusiai institucijai – Valstybinei
kainų ir energetikos kontrolės komisijai ar savivaldybių administracijoms.
{Šiose Taisyklėse
licencijuojamos veiklos sąnaudų auditu laikoma licenciją turinčio asmens
sąnaudų, susijusių su konkrečia licencijuojama veikla, patikrinimas ir
nustatymas.}
Tokiu būdu jau septyni
metai, kaip auditoriai pateikia Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės komisijai ir
savivaldybių institucijoms neteisingus auditų rezultatus.....
O kadangi Specialiųjų
tyrimų tarnyba ir Vilniaus apygardos prokuratūra
savo neveikimu dangsto „Valstybinį
reketą“, todėl jeigu Seimo Ekonomikos komitetas, turėdamas šią informaciją, ir
vėl pritars Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos metinei ataskaitai,
tai bus akivaizdus ir nepaneigiamas paties aukščiausio
lygio korupcijos įrodymas.
Visą informaciją
apie „Valstybinį reketą“ gauna ir Prezidentės patarėjai, tačiau Prezidentūra
tyli.
Todėl labai
tikėtina, kad ir Prezidentūra dalyvauja „Valstybiniame rekete“ ....
.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą