„Kelerius metus pažaidėme, vyko eksperimentas, o šiandien jau aišku,
kad jis nepasiteisino.
Verslas nemažai investavo į biokuro katilines, ypač Kaune, Klaipėdoje,
bet žiemos mėnesiais kainų vartotojams tai beveik nesumažino.
Laimėjo tie keli verslininkai, kurie pirmieji pasistatė biokuro
katilines, tapo nepriklausomais šilumos gamintojais ir susižėrė pelną, nes parduodavo
šilumą tik šiek tiek pigiau nei brangias dujas kūrenančios miestų elektrinės“,
– teigia konsultantas energetikos klausimais ir Kauno
technologijos universiteto dėstytojas Valdas Lukoševičius.
Akivaizdžiai gudrauja buvęs Valstybinės kainų ir energetikos
kontrolės komisijos narys.
AKIVAIZDŽIAI !!!!
Jokio žaidimo ar eksperimento su nepriklausomais šilumos
gamintojais nebuvo ir tada, kada jis buvo Valstybinės kainų ir energetikos
kontrolės komisijos narys, nėra jo ir dabar.
Šilumos ūkio įstatymas visą laiką buvo orientuotas
į „nepriklausomų – nereguliuojamų“
šilumos gamintojų viršpelnių užtikrinimą ir apie kokią nors konkurenciją
šilumos gamyboje, vadovaujantis sveiko proto logika, visą laiką net kalba
negalėjo eiti.
Štai taip atrodė Šilumos
ūkio įstatymo 10 straipsnis. Šilumos supirkimas iš nepriklausomų gamintojų 2008
metų sausio 1 dieną:
Šilumos tiekėjai Vyriausybės nustatyta
šilumos supirkimo iš nepriklausomų gamintojų į šilumos tiekimo sistemas tvarka
superka iš nepriklausomų gamintojų šilumą, atitinkančią kokybės, tiekimo
patikimumo, aplinkos apsaugos reikalavimus ir parduodamą mažesne kaina negu tiekėjų palyginamosios šilumos gamybos sąnaudos ar
kitų nepriklausomų gamintojų parduodamos šilumos kainos.
Jeigu
nepriklausomas šilumos gamintojas yra vienintelis arba jei vienas ar keli
nepriklausomi šilumos gamintojai gamina
daugiau kaip 50 procentų šilumos vienoje centralizuoto šilumos tiekimo
sistemoje, jiems privaloma šilumos
gamybos kainodara taikoma kaip ir kitoms šilumos tiekimo įmonėms.
Štai taip atrodo Šilumos
ūkio įstatymo 10 straipsnis. Šilumos supirkimas iš nepriklausomų gamintojų dabar:
Visais
atvejais šiluma, superkama iš nepriklausomų šilumos gamintojų, negali būti
brangesnė negu šilumos tiekėjo palyginamosios šilumos gamybos sąnaudos.
Nepriklausomiems šilumos gamintojams yra
privaloma šilumos gamybos kainodara šio įstatymo nustatyta tvarka kaip ir
kitiems šilumos tiekėjams, jeigu nepriklausomo šilumos gamintojo nuosavybės ar
kitu pagrindu valdomo šilumos gamybos arba bendros šilumos ir elektros
energijos gamybos (kogeneracinio) įrenginio statybai ar modernizavimui
finansuoti yra pasinaudota ar naudojamasi Europos Sąjungos finansine parama,
nacionalinės atsinaujinančių energijos išteklių plėtros programos finansavimo
šaltiniais, valstybės ar savivaldybės dotacija ar subsidija arba elektros
energijos gamybai termofikaciniu režimu kombinuotojo elektros energijos ir
šilumos gamybos ciklo elektrinėse patvirtintomis viešuosius interesus
atitinkančių paslaugų lėšomis ir (ar) remtinos elektros energijos gamybos
apimčių priemonėmis ar atsinaujinančių energijos išteklių naudojimui skatinti
taikomomis fiksuoto tarifo priemonėmis arba jeigu nepriklausomas šilumos
gamintojas ar nepriklausomų šilumos gamintojų, susijusių kontrolės ar
priklausomybės santykiais, grupė vienoje centralizuoto šilumos
tiekimo sistemoje gamina daugiau kaip 1/3 metinio šilumos kiekio.
Esant
pagrįstam nepriklausomo šilumos gamintojo, kuris vienoje centralizuoto
šilumos tiekimo sistemoje gamina šilumos kiekį, sudarantį daugiau kaip 1/3
metinio šilumos kiekio, prašymui, Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės
komisija turi teisę priimti motyvuotą sprendimą jam netaikyti privalomos
šilumos gamybos kainodaros, jeigu nepriklausomas šilumos gamintojas ar
nepriklausomų šilumos gamintojų, susijusių kontrolės ar priklausomybės
santykiais, grupė vienoje centralizuoto šilumos tiekimo sistemoje gamina
šilumos kiekį, nedarantį reikšmingos įtakos galutinei tos centralizuoto šilumos
tiekimo sistemos kainai, lyginant su padėtimi, jeigu nepriklausomam
šilumos gamintojui būtų taikoma privaloma šilumos gamybos kainodara.
Pažymėtina, kad Valstybinė
kainų ir energetikos kontrolės komisija visą laiką tenkino nemotyvuotus nepriklausomų
šilumos gamintojų prašymus būti nereguliuojamais.
Beje nemažą laiko tarpą nereguliuojami šilumos
gamintojai šilumos gamybos įrengimų statymui galėjo pasinaudoti ES parama ......
Beje tenka pažymėti,
kad „konkurencija šilumos gamyboje“ buvo aktyviai „skatinama“ Prezidentūros, tenkinant
vienos, žiniasklaidos informacija su
rusišku kapitalu galimai susijusios, energetikos bendrovės interesus ....
Akivaizdu, kad konkurencija šilumos gamyboje nėra valdžios
interesas, nes pastaroji veržiasi
valdyti šilumos gamybos įmones ir jokie konkurentai jai tikrai nereikalingi.
O kas liečia Šilumos
ūkio įstatymą, tai jame yra ir tokia
nuostata:
Karšto vandens ruošimas ir tiekimas
grindžiami konkurencija vartotojams pasirenkant karšto vandens tiekėją ar
apsirūpinimo karštu vandeniu būdą.
Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės
komisija ir savivaldybių institucijos numato priemones konkurencijai karšto vandens ūkyje skatinti ir užtikrina
jų įgyvendinimą.
Betgi Šilumos ūkio įstatymo 20 straipsnis nustatė:
Daugiabučio namo šilumos punktus, nuosavybės teise priklausančius
šilumos ir (ar) karšto vandens tiekėjui ar tretiesiems asmenims, pastato
šildymo ir karšto vandens sistemos prižiūrėtojas (eksploatuotojas) prižiūri
(eksploatuoja) šio įstatymo pagrindu, nesudarydamas
atskirų sutarčių su šilumos punktų savininkais.
Taigi konkurencija karšto vandens tiekime galima tiktai vykdant jo centralizuotą ruošimą ir tiekimą į pastatus lauko tinklais ......
O ką tai reiškia, vadovaujantis
sveiko proto logika, geriau jau
patylėti ...
Užtenka jau to, kad į
teisinės prostracijos duobę kritusi Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės
komisija nustatinėja centralizuotai paruošto, lauko tinklais daugiabučiams
namams pristatyto ir tenai parduoto karšto vandens kainas, o apgailėtinai šioje
vietoje atrodantys, šilumos tiekėjai jas
taiko .....
O šilumos vartotojai
elgiasi taip, kaip ta liaudis pagal Užkalnį .....................
O Valstybinę kainų ir energetikos kontrolės komisiją kuruojantis
Seimo Ekonomikos komitetas kasmet svarsto jos metinę ataskaitą ir jai pritaria,
o Seimas ją patvirtina .......
O kurgi yra, ką gi veikia vartotojų teises ginančios asociacijos,
jų skėtinės organizacijos ???
Ir ką gi jos gali
veikti ar nuveikti, jeigu jų „nusipelnę energetikos
ekspertai“ ( anot tikrai daug nusipelniusio
energetikai, buvusio ilgamečio Valstybinės energetikos inspekcijos viršininko
Vytauto Miškinio – vieno vamzdžio galo
specialistai),
kaip tie galutinai nuplušę kiemo
gaidžiai, tesugeba giedoti vieną ir tą
pačią giesmę apie tai, kad didžiausia mūsų šalies šilumos ūkio bėda yra ta, kad nekokybiškai
aptarnaujamos daugiabučių namų šildymo ir karšto vandens sistemos
...............
Tokiu būdu sumoje,
kas paneigs, kad aukščiau aprašyta situacija labai jau adekvati Antono
Pavlovičiaus Čechovo apsakyme „Palata Nr. 6“ aprašytai situacijai.....
.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą