2015 m. spalio 29 d., ketvirtadienis

Buitinių vartotojų sąjunga tikisi .......



















  Susipažinusi  su  Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos laišku Priedas 1,    Buitinių vartotojų sąjunga laiko tikslinga išdėstyti  Šilumos ūkio įstatymo esmines nuostatas, kurios reguliuoja karšto vandens tiekimą daugiabučiams namams ir karšto vandens tiekimo organizavimą daugiabučiuose namuose.

Šilumos ūkio įstatymas nustato šiuos  karšto vandens tiekimo - organizavimo  pastatams būdus, kuriuos realizuoja  šilumos tiekėjai:

1.   Karšto vandens TIEKIMAS – centralizuotai paruošto karšto vandens pristatymas ir pardavimas karšto vandens vartotojams.
Kada karštas vanduo grupei pastatų yra ruošiamas centralizuotai katilinėse, arba kvartalinėse boilerinėse.
O į juos pristatomas atvira šildymo sistema arba karšto vandens tiekimo lauko tinklais.
Sovietinių laikų reliktas, retai dar pasitaikantis.

2. Karšto vandens tiekimo daugiabučiuose namuose ORGANIZAVIMAS.
  Kada karštas vanduo ruošiamas daugiabučiuose namuose besirandančiuose šilumos tiekėjams priklausančiuose šilumos punktuose.
Šilumos punktas yra  vientisas, nedalomas šiuolaikinis technologinis įrenginys, skirtas pastatų patalpoms tiekiamos šiluminės energijos reguliavimui ir karštam vandeniui pastatuose ruošti.


   Kadangi Šilumos ūkio įstatymas nuo  2008 01 01 nustatė: Šilumos punktas – prie šilumos įvado prijungtas šilumos perdavimo tinklo įrenginys, su šilumnešiu gaunamą šilumą transformuojantis pristatymui į pastato šildymo prietaisus,  todėl Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija šilumos punktų priežiūros (eksploatavimo, t.y. karšto vandens ruošimo) sąnaudas įtraukdavo į šilumos kainas.

  Tačiau nuo  2010 metų gegužės mėnesio Kainų komisija pradėjo nustatinėti centralizuotai paruošto karšto vandens kainas, o šilumos tiekėjai pradėjo jas taikyti.

   Tokiu būdu šilumos tiekėjai pradėjo imti neteikiamos paslaugos, centralizuotai paruošto, pastatams pristatyto ir tenai parduoto karšto vandens mokestį, kadangi jie karštą vandenį ir toliau ruošė pastatuose besirandančiuose savo šilumos punktuose, o už karšto vandens ruošimą jiems buvo atlyginama per šilumos kainą.

  Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija šios neteikiamos paslaugos mokestį motyvavo ( ir tebemotyvuoja) Šilumos ūkio įstatymo 15 straipsnio Karšto vandens tiekimo daugiabučiuose namuose ORGANIZAVIMAS nuostata:  2. Kol vartotojai pasirenka karšto vandens tiekėją arba apsirūpinimo karštu vandeniu būdą, karšto vandens tiekėjas yra šilumos tiekėjas, nes, savaime suprantama, kad daugiabučių namų šilumos vartotojus tenkino esama situacija ir jie nieko nedarė.

Beje jie taip ir  nesuprato, kad iš jų buvo pradėtas imti neteikiamos paslaugos mokestis........

   Tuo tarpu nuo 2011 11 01 Šilumos ūkio įstatymas (20 straipsnis) nustatė, kad šilumos tiekėjai daugiabučiuose namuose nebegali būti karšto vandens ruošėjais  ir jų šilumos punktus perdavė prižiūrėti (eksploatuoti  t.y. ruošti karštą vandenį ) daugiabučių namų šildymo ir karšto vandens sistemų prižiūrėtojams.

Vienkart Šilumos ūkio įstatymas nustatė, kad šilumos tiekėjų daugiabučiuose namuose besirandantys šilumos punktai pagal savo paskirtį yra bendrojo naudojimo objektai.

Todėl, vadovaujantis vien tik sveiko proto logika, net ir kalba apie centralizuotai paruošto, daugiabučiams namams  pristatyto ir tenai parduoto karšto vandens kainą neturėjo eiti.

 Tačiau Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija ignoravo ir toliau tebeignoruoja  Šilumos ūkio įstatymo 20 straipsnį  ir toliau nustatinėja centralizuotai paruošto karšto vandens kainas, jas motyvuodama tik Šilumos ūkio įstatymo 15 straipsniu,  o šilumos tiekėjai jas taiko.

  Jas taiko ir UAB ,,Vilniaus energija“,  nors nuo 20212 metų pradžios savo nuosavybėje šilumos punktų nebeturi ....

Mūsų turimomis žiniomis tiek Rusijoje, tiek Baltarusijoje neteikiamų paslaugų mokesčių nėra.

O ES šalyje, kuri save laiko demokratine ir pastoviai teikia nemokamas   demokratijos pamokas aukščiau paminėtoms šalims, TOKS MOKESTIS YRA ....

Todėl Kainų komisija ir yra paklausta:

Ø    Kokiais ES teisės aktais, LR Konstitucijos, Kodeksų nuostatomis vadovavosi  Komisija, įteisindama nesuteiktos paslaugos – centralizuotai paruošto karšto vandens kainą, nors ir tokia paslauga akivaizdžiai ir nepaneigiamai neteikiama ir negali būti teikiama ( pvz. UAB ,,Vilniaus energija“, kuri nuo 2012 metų pradžios nebeturi savo nuosavybėje daugiabučių namų šilumos punktų )

Deja tokios informacijos Kainų komisija nepateikė ir savo 2015 10 28 laiške Nr. R2-(ŠP)-3335.

 O jos šiame laiške pareikštas motyvas, kad „Komisijos kompetencijai nėra priskirta vertinti kitų institucijų priimtų teisės aktų nuostatų  atitikties viena kitai“ yra visiškai niekinis, kadangi Kainų komisija privalo  vadovautis visu Šilumos ūkio įstatymu ištisai, o ne jos pasirinktomis atskiromis, visiškai atplėštomis nuo Įstatymo esmės, nuostatomis, nekalbant jau apie elementarią  sveiko proto logiką .....

    Sumoje tikimės, kad ši informacija padės Vyriausiajai  administracinių ginčų komisijai teisingai išspręsti skundą, o tiems, kurie vadovaujasi sveiko proto logika, padės teisingai įvertinti neteikiamos paslaugos centralizuotai paruošto karšto vandens tiekimo    problemą.

********************* *****************************

Priedas 1








Komentarų nėra:

Rašyti komentarą