Susipažinusi su Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos laišku Priedas 1, Buitinių vartotojų sąjunga laiko tikslinga išdėstyti Šilumos ūkio įstatymo esmines nuostatas, kurios reguliuoja karšto vandens tiekimą daugiabučiams namams ir karšto vandens tiekimo organizavimą daugiabučiuose namuose.
Šilumos ūkio įstatymas nustato šiuos karšto
vandens tiekimo - organizavimo pastatams būdus, kuriuos
realizuoja šilumos tiekėjai:
1. Karšto vandens TIEKIMAS – centralizuotai paruošto karšto
vandens pristatymas ir pardavimas karšto vandens vartotojams.
Kada karštas vanduo grupei
pastatų yra ruošiamas centralizuotai katilinėse, arba kvartalinėse boilerinėse.
O į juos pristatomas atvira
šildymo sistema arba karšto vandens tiekimo lauko tinklais.
Sovietinių laikų
reliktas, retai dar pasitaikantis.
2. Karšto vandens tiekimo daugiabučiuose namuose ORGANIZAVIMAS.
Kada karštas vanduo ruošiamas daugiabučiuose
namuose besirandančiuose šilumos tiekėjams priklausančiuose šilumos punktuose.
Šilumos punktas yra vientisas,
nedalomas šiuolaikinis technologinis įrenginys, skirtas pastatų patalpoms
tiekiamos šiluminės energijos reguliavimui ir karštam vandeniui pastatuose ruošti.
Kadangi Šilumos
ūkio įstatymas nuo 2008 01 01 nustatė: Šilumos
punktas – prie šilumos įvado
prijungtas šilumos perdavimo tinklo įrenginys, su šilumnešiu gaunamą
šilumą transformuojantis pristatymui į pastato šildymo prietaisus, todėl Valstybinė kainų ir energetikos
kontrolės komisija šilumos punktų priežiūros (eksploatavimo, t.y. karšto vandens ruošimo) sąnaudas įtraukdavo į
šilumos kainas.
Tačiau nuo 2010 metų gegužės mėnesio Kainų komisija
pradėjo nustatinėti centralizuotai paruošto karšto vandens kainas, o šilumos
tiekėjai pradėjo jas taikyti.
Tokiu būdu šilumos tiekėjai
pradėjo imti neteikiamos paslaugos,
centralizuotai paruošto, pastatams pristatyto ir tenai parduoto karšto vandens
mokestį, kadangi jie karštą vandenį ir toliau ruošė pastatuose besirandančiuose
savo šilumos punktuose, o už karšto vandens ruošimą jiems buvo atlyginama per
šilumos kainą.
Valstybinė kainų ir
energetikos kontrolės komisija šios neteikiamos paslaugos mokestį motyvavo ( ir tebemotyvuoja) Šilumos ūkio įstatymo
15 straipsnio Karšto vandens
tiekimo daugiabučiuose namuose ORGANIZAVIMAS nuostata: 2. Kol
vartotojai pasirenka karšto vandens tiekėją arba apsirūpinimo karštu vandeniu
būdą, karšto vandens tiekėjas yra šilumos tiekėjas, nes, savaime
suprantama, kad daugiabučių namų šilumos vartotojus tenkino esama situacija ir jie
nieko nedarė.
Beje jie taip ir nesuprato, kad iš jų buvo pradėtas imti
neteikiamos paslaugos mokestis........
Tuo tarpu nuo 2011
11 01 Šilumos ūkio įstatymas (20 straipsnis) nustatė, kad šilumos tiekėjai
daugiabučiuose namuose nebegali būti
karšto vandens ruošėjais ir jų
šilumos punktus perdavė prižiūrėti (eksploatuoti
t.y. ruošti karštą vandenį ) daugiabučių
namų šildymo ir karšto vandens sistemų prižiūrėtojams.
Vienkart Šilumos ūkio įstatymas nustatė, kad šilumos tiekėjų
daugiabučiuose namuose besirandantys šilumos punktai pagal savo paskirtį yra
bendrojo naudojimo objektai.
Todėl, vadovaujantis vien tik sveiko proto logika, net ir
kalba apie centralizuotai paruošto, daugiabučiams namams pristatyto ir tenai parduoto karšto vandens kainą
neturėjo eiti.
Tačiau Valstybinė
kainų ir energetikos kontrolės komisija ignoravo ir toliau tebeignoruoja Šilumos ūkio įstatymo 20 straipsnį ir toliau nustatinėja centralizuotai paruošto
karšto vandens kainas, jas motyvuodama tik Šilumos ūkio įstatymo 15 straipsniu, o šilumos tiekėjai jas taiko.
Jas taiko ir UAB
,,Vilniaus energija“, nors nuo 20212 metų pradžios savo nuosavybėje
šilumos punktų nebeturi ....
Mūsų turimomis žiniomis tiek Rusijoje, tiek Baltarusijoje
neteikiamų paslaugų mokesčių nėra.
O ES šalyje, kuri save laiko demokratine ir pastoviai teikia
nemokamas demokratijos pamokas aukščiau paminėtoms
šalims, TOKS MOKESTIS YRA ....
Todėl Kainų komisija ir yra paklausta:
Ø
Kokiais ES teisės aktais, LR
Konstitucijos, Kodeksų nuostatomis vadovavosi Komisija, įteisindama
nesuteiktos paslaugos – centralizuotai paruošto karšto vandens kainą, nors ir tokia paslauga akivaizdžiai
ir nepaneigiamai neteikiama ir negali būti teikiama ( pvz. UAB ,,Vilniaus
energija“, kuri nuo 2012 metų pradžios nebeturi savo nuosavybėje daugiabučių
namų šilumos punktų )
Deja tokios
informacijos Kainų komisija nepateikė ir savo 2015 10 28 laiške Nr. R2-(ŠP)-3335.
O jos šiame laiške pareikštas
motyvas, kad „Komisijos kompetencijai
nėra priskirta vertinti kitų institucijų priimtų teisės aktų nuostatų
atitikties viena kitai“ yra visiškai
niekinis, kadangi Kainų komisija privalo vadovautis visu Šilumos ūkio įstatymu ištisai,
o ne jos pasirinktomis atskiromis, visiškai atplėštomis nuo Įstatymo esmės,
nuostatomis, nekalbant jau apie elementarią sveiko proto logiką .....
Sumoje tikimės,
kad ši informacija padės Vyriausiajai
administracinių ginčų komisijai teisingai išspręsti skundą, o tiems,
kurie vadovaujasi sveiko proto logika, padės teisingai įvertinti neteikiamos
paslaugos centralizuotai paruošto karšto vandens tiekimo problemą.
********************* *****************************
Priedas 1
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą