Kadangi Vyriausybė ar jos įgaliota
institucija jau KETURI metai kaip neparengia, ir iš esmės nesiruošia
parengti Šilumos ūkio įstatymo pakeitimų įstatymo įgyvendinimo poįstatyminių teisės aktų, š.m. spalio
4 dieną raštu Nr. 3 pakartotinai,
remiantis Energetikos ministerijos ir
Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos pateikta informacija, Vilniaus apygardos prokuratūra buvo paprašyta pagal savo kompetenciją pasinaudoti Prokuratūros įstatymo jai suteikta teise –
kreiptis į teismą apginti viešąjį šilumos vartotojų interesą – prašyti teismą
įpareigoti Vyriausybę įvykdyti Šilumos
ūkio įstatymo pakeitimo įstatymo 2011 m. rugsėjo 29 d., Nr. XI-1608,
nuostatą:
Vyriausybė
ar jos įgaliota institucija iki šio
įstatymo įsigaliojimo priima šiam įstatymui įgyvendinti reikalingus teisės
aktus.
Į tai
gautas prokurorės Dianos Kasperavičienės pasirašytas 2015 10 23 nutarimas Nr. 2.1.5-66
„Atsisakyti taikyti viešojo intereso
gynimo priemones“, kuriame rašoma, kad atsisakoma taikyti viešojo intereso
gynimo priemones - kreiptis į teismą
prašant įpareigoti Vyriausybę įvykdyti
Šilumos ūkio įstatymo pakeitimo įstatymo 2011 m. rugsėjo 29 d., Nr. XI-1608,
nuostatą dėl poįstatyminių teisės aktų parengimo.
Nurodytas motyvas Konstitucinio
teismo 2010 05 13 nutarimas.
Betgi Lietuvos respublikos konstitucinis teismas 2010
m. gegužės 13 d nutarime
„Dėl Lietuvos respublikos administracinių bylų teisenos
įstatymo 16 straipsnio 2 dalies (2007 m. gruodžio 18 d. redakcija)
atitikties Lietuvos respublikos konstitucijai, Lietuvos respublikos prezidento
2007 m. gegužės 29 d. dekreto nr. 1k-988 „Dėl valstybinės lošimų priežiūros
komisijos nario atleidimo“ atitikties Lietuvos respublikos konstitucijai, Lietuvos
respublikos azartinių lošimų įstatymo 26 straipsnio (2003 m. liepos 4 d.
redakcija) 4 daliai“
aiškina:
14.Nagrinėjamos
konstitucinės justicijos bylos kontekste pažymėtina, kad ir valstybės valdžią
įgyvendinančių institucijų veikloje, be joms pavestų valstybės funkcijų
vykdymo, esama ir kitokios veiklos, inter alia susijusios su vidinio
administravimo funkcijų vykdymu.
Paminėtina ir tai, kad dėl Respublikos Prezidento ar Vyriausybės
veiklos gali atsirasti ir asmens teisių ar laisvių pažeidimas, inter
alia žala.
Šiame kontekste
pažymėtina, kad Administracinių bylų teisenos įstatymo 15 straipsnio „Bylos,
priskirtos administracinių teismų kompetencijai“ 1 dalyje inter
alia nustatyta, kad administraciniai teismai sprendžia bylas dėl
valstybinio administravimo subjektų priimtų teisės aktų ir veiksmų teisėtumo,
taip pat šių subjektų atsisakymo atlikti jų kompetencijai priskirtus veiksmus
teisėtumo ir pagrįstumo ar vilkinimo atlikti tokius veiksmus (1 punktas (2000
m. rugsėjo 19 d. redakcija), žalos, atsiradusios dėl viešojo administravimo
subjektų neteisėtų veiksmų, atlyginimo (Civilinio kodekso 6.271 straipsnis) (3
punktas (2007 m. birželio 7 d. redakcija), tarnybinių ginčų, kai viena ginčo
šalis yra valstybės ar savivaldybės tarnautojas, turintis viešojo
administravimo įgaliojimus (įskaitant pareigūnus ir įstaigų vadovus) (5 punktas
(2000 m. rugsėjo 19 d. redakcija).
Šios nuostatos suponuoja, kad administraciniai teismai gali
nagrinėti inter alia bylas dėl Respublikos Prezidento ar Vyriausybės
veiklos (neveikimo), kuria buvo (galėjo būti) pažeistos asmens teisės ar laisvės,
rezultato ar jo padarinio, inter alia žalos atlyginimo.
Betgi Vyriausybei ar jos įgaliotai
institucijai iki šiol neparengiant Šilumos ūkio įstatymo įgyvendinamųjų tiesės
aktų yra pažeidžiamos tiek šilumos punktų savininkų šilumos tiekėjų, tiek daugiabučių namų savininkų, kuriems šilumos
tiekėjų šilumos punktai pagal savo funkcijas yra priskirti kaip
bendrojo naudojimo objektai, teisės.
Taigi ir akivaizdus viešojo intereso pažeidimas, ir
akivaizdi teisė administraciniams teismams nagrinėti bylas dėl Vyriausybės
neveikimo.
Ryšium su tuo, Visuomenės informavimo įstatymo žiniasklaidos priemonėms nustatytais
terminais, Vilniaus apygardos prokuratūra paprašyta informacijos:
- Kodėl Apygardos prokuratūra
nesinaudoja aukščiau pateiktu Konstitucinio
teismo išaiškinimu, o iškreiptai taiko Konstitucinio teismo aiškinimus
tikslu išvengti viešojo intereso gynimo.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą