Karšto vandens sistemos prižiūrėtojo
statusas
LR šilumos ūkio įstatyme
nustatyta, kad karštas vanduo – iš
geriamojo vandens paruoštas, pašildant jį iki higienos normomis nustatytos temperatūros, vanduo.
Karšto vandens sistemos
prižiūrėtojas šaltą geriamąjį vandenį pašildo iki higienos normomis temperatūros vandens.
Pagal Produktų saugos įstatymą – tai karšto
vandens gamintojas ir vandens
pašildymo paslaugos teikėjas.
|
Taip rašoma:
Asta Razmienė
NVSC Vilniaus
departamento Visuomenės sveikatos saugos
kontrolės skyriaus
vedėja
Vilnius 2017 m.
kovo 14d.
|
Tokiu būdu pagal Produktų
saugos įstatymą daugiabučių namų šildymo
ir karšto vandens sistemų prižiūrėtojai yra atsakingi už pastatuose paruošto
karšto vandens saugumą.
Jeigu pripažįstame sveiko proto logiką, tai jie turi vadovautis atitinkamais,
nustatyta tvarka patvirtintais, teisės aktais.
Tačiau, kas liečia legioneliozės prevenciją, kol kas mums internete pavyko surasti tiktai:
Vilnius, 2018 m
Metodines
rekomendacijas parengė: Aleksienė G., Petraitis R., Rašimaitė B., Razmienė
A., Vaidginas R., Valinčiūtė G.
Rekomendacijos
skirtos įstaigų, organizacijų (ypač padidintos rizikos objektuose)
legioneliozės profilaktikos planams rengti.
Šios
metodinės rekomendacijos parengtos pagal Europos ligų prevencijos ir kontrolės
centro 2017 m.
techninį dokumentą „European Technical Guidelines for the Prevention, Control
and Investigation of Infections Caused by
Legionella Species“,
(dokumentą
galima rasti https://ecdc.europa.eu/sites/portal/files/documents/Legionella%20GuidelinesFinal%20updated%20f
Pasaulio
sveikatos organizacijos bei kitų šalių rekomendacijas, skirtas legioneliozės prevencijai
ir valdymui.
Pagrindinis metodinių rekomendacijų tikslas – aprašyti
legioneliozės profilaktikos plano rengimo etapus ir
procedūras, kuriomis būtų galima valdyti Legionella bakterijų keliamą riziką
vandens tiekimo sistemose.
|
Savaime suprantama, kad rekomendacijos ir lieka tiktai rekomendacijomis, juo labiau, kad
jos dargi nėra atsakingai nustatyta
tvarka patvirtintos.
Visų pirma jos yra skirtos įstaigų, organizacijų (ypač
padidintos rizikos objektuose) legioneliozės
profilaktikos planams rengti.
T.y. tokiems atvejams, kada pastate, arba jo dalyje yra
vienas šeimininkas.
Betgi daugiabučiame name
gali būti kad ir koks 120 savininkų ir kas gi juos privers vykdyti šias
rekomendacijas, o šildymo ir karšto vandens sistemos prižiūrėtojas argi pajėgs
tinkamai jas įvykdyti.
O ir šiuo metu
galiojančiuose daugiabučių namų šildymo ir karšto vandens sistemų priežiūros
teisės aktuose nėra nustatyta jų
prižiūrėtojams nei teisės, nei pareigos atlikti legioneliozės prevencines
priemones.
[Betgi iš kitos pusės Valstybinės kainų ir energetikos
kontrolės komisijos ir savivaldybių dėka
daugiabučių namų karšto vandens tiekėjais ( menamais) yra šilumos tiekėjai, vykdantys
Valstybinį reketą ....]
Tokiu būdu, šiuo
metu daugiabučių namų šildymo ir karšto
vandens sistemų prižiūrėtojai neturi nei teisių, nei pareigų vykdyti legioneliozės prevencines priemones.
Betgi daugiabučių namų šildymo ir karšto vandens
sistemų prižiūrėtojai yra tiktai samdiniai, o kur
daugiabučių namų savininkų pareigos ir atsakomybė ???
O tuo tarpu 65 0C karšto
vandens padavimas į butus, vykdant legioneliozės termošoką, yra visai reali
grėsme apsišutinti – ypač vaikams.
Todėl sumoje, vadovaujantis
sveiko proto logika, visų pirma reikia
apibrėžti asmenis, kuriems
įpareigojimas ir teisė atlikti legioneliozės prevenciją turi būti
nustatyta atitinkamame, Vyriausybės, ar Sveikatos apsaugos ir Energetikos
ministerijų patvirtintame teisės akte, kuris turi atitikti realias šių asmenų galimybes tai įvykdyti.
O kadangi tokio teisės akto nėra, tai tenka kreiptis į
Vyriausybę su peticija parengti ir patvirtinti
atitinkamus teisės aktus legioneliozės prevencijai atlikti
daugiabučiuose namuose.
Pažymėtina, kad neteisėtas legioneliozės termošokas iš esmės savo tikslo nepasiekia o
tiktai neša nuostolius šilumos ir karšto vandens vartotojams, o šilumos
tiekėjams – pelnus jų sąskaita ...
O kad tai nerūpi Prokuratūrai, tai anokia čia naujiena,
jeigu jinai teisina Valstybinį reketą, kurio mokestį moka ir ne kurie
prokurorai ....
Ir kas paneigs, kad
ir dėl savo niekinės teisinės kompetencijos šioje srityje, ir tuo pačiu dėl aklo pasitikėjimo Kainų komisijos
vyriausiuoju energetikos ekspertu, turinčiu aukštąjį universitetinį socialinių
mokslų studijų srities teisės krypties išsilavinimą ..........
.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą