2015 m. gruodžio 19 d., šeštadienis

Kaip Susisiekimo ministerija formuoja valstybės transporto politiką .....





www.lrytas.lt straipsnyje „Vilniuje – dar nematytos spūstys, sukaustytas visas miestas“ aprašomos spūstys sostinės gatvėse, pažymima, kad jos  plečiasi kiekvieną dieną, o penktadienį vairuotojai jau nuo popietės per miesto centrą slinko vėžlio greičiu.

 Rašoma, kad prie to prisidėjo ir orai, ir avarijos, ir kelio remontai, ir nemandagūs aplinkiniai bei šventės ir t.t. ir pan.

 Nerašoma tiktai apie vieną tikrai esminį dalyką – sankryžų pervažiavimą užsidegus žaliam šviesoforo signalui.

Vadovaujantis sveiko proto logika, prieš sankryžą sustoję autotransporto vairuotojai turėtų stebėti šviesoforą, kuris kartais matomas už kelių šimtų metrų, ir užsidegus žaliam jo signalui visi vienu kartu pajudėti iš vietos.

Kad tai padidintų eismo pralaidumą,  matyt įrodinėti nereikia.

Vienoje „Žinių radijo“ laidoje   buvo diskutuota ir kalbėta, kad pvz. Malaizijoje yra taip, kaip ir turi būti, o situaciją pas mus vienas laidos dalyvis ironizuodamas pavadino „nosių krapštymu sustojus prieš sankryžas.....“


Vienkart tenka pažymėti, kad ganėtinai daug jaunų vairuotojų, kaip sakoma,  „krapštosi nosis“, o po to kaip raketos lekia pirmyn.... ir kuo tai dažnokai baigiasi, aiškinti neverta ....

 Neįtikėtina, kad to nemato Seimo nariai, kitų valdžių atstovai.

Mato neabejotinai, tačiau nė piršto nepajudina situacijai pakeisti.

Nieko nedaro ir Susisiekimo ministerija.

 Dargi atvirkščiai.

Štai ką ji atsako į pasiūlymą imtis priemonių eismo pralaidumui didinti:

  „Susisiekimo ministerijos nuomone, dalyvavimas didelio intensyvumo eisme (didmiestyje) neturėtų būti tapatinamas su važiavimu kolonoje.

 Transporto priemonių kolona yra organizuotas darinys, važiuojantis tuo pačiu maršrutu ir greičiu, o intensyviame miesto eisme kiekvienas transporto priemonės vairuotojas dalyvauja eisime atskirai, skirtingu greičiu, rėžimu, maršrutu ir pan.“

(Laišką pasirašė tuometinis viceministras V. Kondratovič, o jį parengė Kelių transporto skyriaus vyriausiasis specialistas  A. S. ir  Saugaus eismo skyriaus vyriausiasis specialistas A. K.)

   Tokiu būdu Susisiekimo ministerija, štai taip pagal savo ne kompetenciją ( ar dar kai kas baisiau ...) formuoja valstybės transporto politiką .... „intensyviame miesto eisme kiekvienas transporto priemonės vairuotojas dalyvauja eisime atskirai, skirtingu greičiu, rėžimu, maršrutu ir pan.“ ..............





.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą