www.lrytas.lt straipsnyje
„Vilniuje – dar nematytos spūstys,
sukaustytas visas miestas“ aprašomos spūstys sostinės gatvėse, pažymima,
kad jos plečiasi kiekvieną dieną, o penktadienį
vairuotojai jau nuo popietės per miesto centrą slinko vėžlio greičiu.
Rašoma, kad prie to prisidėjo ir orai, ir avarijos, ir kelio
remontai, ir nemandagūs aplinkiniai bei šventės ir t.t. ir pan.
Nerašoma tiktai apie
vieną tikrai esminį dalyką – sankryžų
pervažiavimą užsidegus žaliam šviesoforo signalui.
Vadovaujantis sveiko proto logika, prieš sankryžą sustoję
autotransporto vairuotojai turėtų stebėti šviesoforą, kuris kartais matomas už
kelių šimtų metrų, ir užsidegus žaliam jo signalui visi vienu kartu pajudėti iš
vietos.
Kad tai padidintų eismo pralaidumą, matyt įrodinėti nereikia.
Vienoje „Žinių radijo“ laidoje buvo diskutuota ir kalbėta, kad pvz.
Malaizijoje yra taip, kaip ir turi būti, o situaciją pas mus vienas laidos
dalyvis ironizuodamas pavadino „nosių
krapštymu sustojus prieš sankryžas.....“
Vienkart tenka pažymėti, kad ganėtinai daug jaunų
vairuotojų, kaip sakoma, „krapštosi
nosis“, o po to kaip raketos lekia pirmyn.... ir kuo tai dažnokai baigiasi,
aiškinti neverta ....
Neįtikėtina, kad to
nemato Seimo nariai, kitų valdžių atstovai.
Mato neabejotinai, tačiau nė piršto nepajudina situacijai
pakeisti.
Nieko nedaro ir
Susisiekimo ministerija.
Dargi atvirkščiai.
Štai ką ji atsako į pasiūlymą imtis priemonių eismo
pralaidumui didinti:
„Susisiekimo ministerijos nuomone,
dalyvavimas didelio intensyvumo eisme (didmiestyje) neturėtų būti tapatinamas
su važiavimu kolonoje.
Transporto priemonių kolona yra organizuotas darinys,
važiuojantis tuo pačiu maršrutu ir greičiu, o intensyviame miesto eisme
kiekvienas transporto priemonės vairuotojas dalyvauja eisime atskirai,
skirtingu greičiu, rėžimu, maršrutu ir pan.“
(Laišką pasirašė
tuometinis viceministras V. Kondratovič, o jį parengė Kelių transporto skyriaus
vyriausiasis specialistas A. S. ir Saugaus eismo skyriaus vyriausiasis
specialistas A. K.)
Tokiu būdu
Susisiekimo ministerija, štai taip pagal savo ne kompetenciją ( ar dar kai kas baisiau ...) formuoja valstybės transporto
politiką .... „intensyviame miesto eisme
kiekvienas transporto priemonės vairuotojas dalyvauja eisime atskirai,
skirtingu greičiu, rėžimu, maršrutu ir pan.“ ..............
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą