2013 m. liepos 2 d., antradienis

O liaudiškai tariant išėjo, kaip sakoma, „du šabesgojai parašė – o trečias pasirašė....“

                


                     BUITINIŲ    VARTOTOJŲ    SĄJUNGA
                  Nepriklausoma, todėl valdžios neremiama,  visuomeninė organizacija
             Visuomenės informavimo priemonės valdytoja
                               8-686-65887,8-5-2764865,
**************************************************************




 Klasikiniu reiškiniu galima vadinti tai, kad nors ir, tarkime, šviesoforas matomas už kelių šimtų metrų, užsidegus žaliai jo  šviesai iš vietos vienu metu pajuda vos keli automobiliai.

 Jeigu judėti vienu metu pradėtų visi tie automobiliai, kurių vairuotojai mato žalią šviesoforo signalą, sankryžose pralaidumas padidėtų kokiais 30 procentų.

 Tai visiškai akivaizdu.

 Tiktai kažkaip keista, kad valdžia šios problemos spręsti nė nebando.

 Tikslu sužinoti Susisiekimo ministerijos nuomonę jai parašėme:
...................

  „Tačiau kai ką galima nuveikti ir esamoje situacijoje.

 Tai  autotransporto priemonių  tinkamas judėjimas kolonoje,  kas tikrai kokia 30 procentų padidintų gatvių  pralaidumą.

 
  Deja  Kelių eismo taisyklėse mums nepavyko aptikti nieko konkretaus šia tema.

  Pėstiesiems nustatyta tvarka kaip elgti kolonoje, o vairuotojams  ne ..............


  Todėl  Kelių eismo taisyklėse     būtina nustatyti reikalavimus transporto vairuotojams, kaip  jie turi elgtis važiuodami kolona.

  O Administracinių teisės pažeidimų kodekse nustatyti  realias, veiksmingas baudas už šių reikalavimų nevykdymą.

  Tai nustačius,  orientuoti Policiją į pastovią eismo kolonoje reikalavimų vykdymo kontrolę.


  Todėl viešojo intereso gynimo tikslu prašome tai ir inicijuoti.“


 
Na ir kaip gi į tai reagavo Susisiekimo ministerija, kurios paskirtis
 

 Ogi taip:
 Susisiekimo ministerijos nuomone, dalyvavimas didelio intensyvumo mieste (didmiestyje) neturėtų būti tapatinamas su važiavimu kolonoje.

 Transporto kolona yra organizuotas darinys, važiuojantis tuo pačiu maršrutu ir greičiu, o intensyviame miesto eisme kiekvienos transporto priemonės vairuotojas dalyvauja esme atskirai, skirtingu greičiu, maršrutu ir pan.“

  
Atsakymą paruošė ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento vyriausieji špecialistai  A.K ir A.S., o jį pasirašė viceministras V.K. .........

 
  Taigi ministerijos, kurios paskirtis „formuoti valstybės politiką visų rūšių transporto saugaus eismo srityje ir organizuoti, koordinuoti ir kontroliuoti jos įgyvendinimą nuomone sinchroniškai pajudėti iš vietos užsidegus žaliam šviesoforo signalui, ir tuo pačiu žymiai padidinti sankryžų pralaidumą,  NEBŪTINA ....

 Komentarai, kaip sakoma, nebereikalingi ....


 O liaudiškai tariant išėjo, kaip sakoma, „du šabesgojai parašė – o trečias pasirašė....“

 Žinoma jeigu tikslas nėra tikslingai nespręsti didmiesčių transporto „kamščių“ problemą.


********************************************************************
P.s.

Šabas(hebr. שבת, šabbāt, „poilsis“) – judėjų kassavaitinė šventė, prasidedanti penktadienio saulėlydžio metu ir pasibaigianti šeštadienio vakare (tradiciškai – kai danguje pamatomos 3 žvaigždės).  

Šabo metu judėjams draudžiama dirbti, kurti ugnį maisto gaminimui ar net toli keliauti iš savo namų. Talmude surašyti 39 darbai, kuriuos rabinai draudžia dirbti per šabą.

Mozės laikais už darbą šabo metu, buvo skiriama mirties bausmė – užmėtymas akmenimis.


Šabesgojus (jud.) - gojus, atliekantis žydų darbus ir pavedimus, kurių jie patys negali ar nenori atlikti.

Terminas kilo iš žodžių "šabas"+"gojus" ir pirmine prasme reiškė senovės judėjų ir izraelitų vergą, šabo (išeiginė žydų diena nuo penktadienio vakaro iki šeštadienio vakaro) metu atlikdavusį visus draudžiamus judėjams atlikti darbus ir veiksmus.

Kai vergų nebegalima buvo turėti, šabesgojai pradėti samdyti.

Ši tradicija išliko iki šiol.




Komentarų nėra:

Rašyti komentarą