2013 m. gruodžio 7 d., šeštadienis

Būstas, jo tinkamas užlaikymas yra socialinės rimties garantas – jo tinkama priežiūra yra viešasis interesas




  Aplinkos ministerija suinteresuotoms institucijoms ir visuomenei pateikė Šilumos ūkio įstatymo 33 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą:

Pakeisti 33 straipsnį ir išdėstyti taip:
 ,,33 straipsnis. Maksimalios šilumos suvartojimo normos daugiabučiuose namuose.
1. Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija nustato maksimalias metines šilumos suvartojimo daugiabučių namų butams ir kitoms patalpoms šildyti normas. Šios normos taikomos nustatant daugiabučius namus, kurie energiją vartoja neefektyviai.

2. Daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų valdytojai, vadovaudamiesi šio straipsnio 1 dalyje nurodytomis šilumos suvartojimo normomis, planuoja ir įgyvendina energiją taupančias priemones kaip privalomuosius statinių naudojimo ir priežiūros reikalavimus. Savivaldybės vykdomoji institucija, pagal kompetenciją vykdydama statinių naudojimo priežiūrą, turi teisę raštu įpareigoti daugiabučio namo, kuriame daugiau kaip 10 procentų viršyta pagal šio straipsnio 1 dalį nustatyta šilumos suvartojimo norma, bendrojo naudojimo objektų valdytoją per 24 mėnesius parengti ir teisės aktų nustatyta tvarka įgyvendinti energijos vartojimą mažinančias priemones, kurios leistų sumažinti nurodytą šilumos suvartojimą ne mažiau kaip iki nustatytos normos. Vykdant šį savivaldybės įpareigojimą daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų sprendimu gali būti parengtas ir įgyvendintas namo atnaujinimo (modernizavimo) projektas pagal Vyriausybės ar savivaldybės tarybos patvirtintą programą.

3. Jei bendrojo naudojimo objektų valdytojas nesiima priemonių šio straipsnio 2 dalyje nurodytam įpareigojimui įgyvendinti (neparengia ir nepateikia butų ir kitų patalpų savininkams pasiūlymo dėl energiją taupančių priemonių įgyvendinimo ar neįgyvendina jų priimto sprendimo), jam gali būti taikomos administracinės nuobaudos pagal Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų kodekso 1894 straipsnį.“

2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas
Šis įstatymas įsigalioja 2014 m. spalio 1d.
 ********************************
 Praleiskime tylomis, be komentarų  šiuos delikačius momentus:
Ø  kad galiojantį  Šilumos ūkio įstatymo 33 straipsnį  gindamas Seime Premjeras jam trimitavo ditirambus;
Ø  kad Seimas šio straipsnio poįstatyminių teisės aktų parengimui termino nenustatė..., o Prezidentė jį tokį pasirašė ....,;
Ø  kad Seimo Peticijų komisija labai jau   nenoromis pripažino peticija  A.M. pasiūlymą šį terminą nustatyti;  
Ø  kad Buitinių vartotojų sąjungai  raštu Energetikos  ir  Aplinkos ministerijas paklausus, kur galima internete rasti vieną, abiejų ministerijų patvirtintą,  Tvarką, skirtą  galiojančio Šilumos ūkio įstatymo 33 straipsnio  įgyvendinimui, buvo gautas atsakymas, kad toks Įstatymo įpareigojimas abiems ministerijoms yra NEMOTYVUOTAS, NETIKSLINGAS IR NEGALI BŪTI ĮGYVENDINAMAS ............

 Taigi situacijos nekomentuojame, tiktai  konstatuojame, kad yra .... kaip yra..... ir visa laimė, kad  valstybės griovimo profesionalai konservatoriai per 4 savo valdymo metus nespėjo iš abiejų ministerijų išvaryti  visų specialistų -profesionalų, kurie ir padarė tokią išvadą, kuriai ir Buitinių vartotojų sąjunga pritaria.

Tarkime Įstatymo pakeitimo nuostatų ketinimai geri ir sveikinti savo būstą jo savininkai turi tinkamai prižiūrėti.

Ir senai, reikėjo  imtis priemonių juos „paskatinti“,  bet tą padaryti neleido įvairaus plauko kosmopolitai – liberastai ir kiti valstybės griovėjai, gerai suvokdami ką daro, nes būstas, jo tinkamas užlaikymas yra socialinės rimties garantas.

Beje savo tikslų jie ir dabar neatsisakė, ir yra tokia nuomonė, kad jie, pasikabinę  raudonus   kaklaraiščius, dėvi raudonas kojines tam, kad vienas kitą atpažintų ....

Betgi yra ir keletas esminių Įstatymo pakeitimo projekto  momentų.

Visų pirma tai, kad Šilumos ūkio įstatymo 33 straipsnis VISIŠKAI nesiderina su Šilumos ūkio įstatymo   paskirtimi ir  tikslais:

1. Šis įstatymas reglamentuoja šilumos ūkio valstybinį valdymą, šilumos ūkio subjektų veiklą, jų santykius su šilumos vartotojais, tarpusavio ryšius ir atsakomybę.

2. Įstatymo tikslai:
1) mažiausiomis sąnaudomis užtikrinti patikimą ir kokybišką šilumos tiekimą šilumos vartotojams;
2) šilumos ūkyje įteisinti pagrįstą konkurenciją;
3) ginti šilumos vartotojų teises ir teisėtus interesus;
4) didinti šilumos gamybos, perdavimo ir vartojimo efektyvumą;
5) gaminant šilumą, plačiau naudoti vietinį kurą, biokurą ir atsinaujinančiuosius energijos išteklius;
6) mažinti šilumos energetikos neigiamą poveikį aplinkai.

Akivaizdu, kad 33 Šilumos ūkio įstatymo 33 straipsnio, kuris tiesiogiai surištas su daugiabučių namų renovacija,  nuostatų  vieta tarp daugiabučių namų renovacijai skirtų teisės aktų; jo nuostatos turi būti perkeltos į Bendrijų įstatymą; į  Butų ir kitų patalpų savininkų bendrosios nuosavybės administravimo pavyzdinius nuostatus   ir pan. 

Tikimės, kad Aplinkos ir Energetikos  ministerijos šią pastabą priims geranoriškai, kaip visuomenės ir specialistų (Energetikos ministerijos) pasiūlymą.

Dar vienas svarbus momentas – ar kas nors ant kelių realių daugiabučių namų  patikrino „Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos  nustatytas  maksimalias metines šilumos suvartojimo daugiabučių namų butams ir kitoms patalpoms šildyti normas“,  ir rezultatus aptarė su šių namų valdytojais, kurie ateityje turėtų  atlikti atitinkamus paskaičiavimus  ??

Ar patikrinta,  kaip daugiabučių namų valdytojams, kaip sakoma, yra „įkandamas“  paskaičiavimas, kaip jų statinio šilumos sunaudojimas atitinka šias normas ?

Nes senai žinoma, kad teorija su praktika kartais labai jau  nesueina ....

O patikrinti šias normas būtina, nes kas žino, gal   vėl gali tekti padaryti išvadas – normos NEMOTYVUOTOS, NETIKSLINGOS IR NEGALI BŪTI ĮGYVENDINAMOS.

Beje kažką tai panašaus šia linkme teko išgirsti Lietuvos šilumos tiekėjų asociacijoje.

O gal abejonės be pagrindo, gal Kainų komisija atliko šių normų patikrinimą natūroje; patikrino, ar jos yra „įkandamos“ daugiabučių namų valdytojams ??

Tai greitu laiku sužinosime ir paviešinsime.




2013 m. gruodžio 6 d., penktadienis

Valstybinės energetikos inspekcijos Klaipėdos skyrius apgynė viešąjį interesą





 
Prieš kurį laiką į Buitinių vartotojų sąjungą kreipėsi Klaipėdos miesto vieno Rumpiškės gatvės daugiabučio namo buto savininkas, teigdamas, kad jo buto radiatorius „ nešildė nuo 2012m. gruodžio pabaigos iki 2013m. šildymo sezono pabaigos. Prasidėjus naujam šildymo sezonui 2013m. radiatorius ir toliau nešildo.
Namą administruoja UAB "Vėtrungės būstas".

Buto savininkas rašė, kad jo problemoms spręsti bute buvo apsilankiusios dvi komisijos: du  UAB "Vėtrungės būtas" atstovai bei UAB "Mano būstas" šilumininkas.

Buvo žodžiu pažadėta problemą išspręsti iki naujo šildymo sezono 2013m. pradžios, nes "pakentėkite, tuoj šildymo sezonas baigsis, nieko jau nespėsim padaryti".

Prasidėjus naujam šildymo sezonui 2013m. spalio mėn. 15d. dėl neveikiančio radiatoriaus iškart pranešta administratoriaus klientų aptarnavimo centrui, susitikta su  namo vadybininke.  

 Buvo paprašyta  laukti kol pašalins problemą, nurodant maksimalų 2 savaičių terminą.

 Kadangi vadybininkė  nebeatsako į telefono skambučius, manau nėra ko laukti žadėto termino pabaigos“.
  

Buitinių vartotojų sąjunga patarė kreiptis į Valstybinės energetikos inspekcijos Klaipėdos skyrių.


 Neilgai trukus gavome Klaipėdos teritorinio  skyriaus  vyr. inžinieriaus inspektoriaus Antano Katino informaciją, kad problema išspręstą.

Paskambinus buto savininkui, jis tai pavirtino.

Taigi vartotojas kentėjo visą šildymo sezoną, nes neturėjo informacijos kur kreiptis pagalbos.

Ir taip, dėl informacijos stokos,  kenčia aibė šilumos vartotojų.

Jiems labai galėtų padėti žiniasklaidos priemonės.

Deja .... deja ....

Yra  toksai  Žurnalistų etikos kodeksas, bet jis  iš esmės yra skirtas „ketvirtai valdžiai“  ginti, o ne visuomenę šviesti.

Kita vertus „saviraiškos laisvė...., nepriklausomumas, teisingumas...., nešališkumas....  žurnalisto prestižas, informacijos laisvė  ..... ką reiškia, kada žurnalistas priklauso nuo žiniasklaidos savininko ......, kada žiniasklaida yra komercinė, ir, norėdama išgyventi,  turi tenkinti liaudies toli gražu ne visai gerbtinus instinktus ...

 Sumoje šilumos vartotojų vardu dėkojame Valstybinės energetikos inspekcijos Klaipėdos skyriui ir tikimės kad jis ir toliau  sėkmingai gins vartotojų viešąjį interesą.


 Prašyti savivaldybės administraciją įvertinti jos paskirto šio daugiabučio namo  administratoriaus veiksmus, mūsų nuomone, kaip sakoma, yra bergždžias reikalas  ....

2013 m. gruodžio 4 d., trečiadienis

Ten, kur tikslas griauti valstybę, kur klesti amoralus verslas ir žiauri korupcija – sveiko proto logikai vietos nėra ....



Aplinkos ministerija staigiai sureagavo į tragediją Rygoje.

Rygos pamokos: darbo grupė nuodugniai peržiūrės statybų priežiūros tvarką“ skelbia jos interneto svetainė.

Aplinkos ministras Valentinas Mazuronis sudarė specialią darbo grupę, kuriai pavesta per trumpiausią laiką išanalizuoti nelaimės Rygoje, kai įgriuvo prekybos centro „Maxima“ stogas, priežastis ir peržiūrėti dabartinės statybų darbų priežiūros tvarką.

 Darbo grupė taip pat privalės pateikti pasiūlymus, kaip užtikrinti, kad Lietuvoje panašios nelaimės neįvyktų.
„Būtinai užmegsime konstruktyvų dialogą su kolegomis iš Latvijos – būtina išsiaiškinti tikrąsias nelaimės Rygoje priežastis. Be abejonės, tragedija Latvijoje sujudino ir Lietuvos statybų sektorių, bet negalime sau leisti vadovautis emocijomis. Reikia viską atsargiai peržiūrėti ir priimti konstruktyvius sprendimus“,
sako aplinkos ministras V. Mazuronis.

 Galėtų  nesivarginti ir darbo grupė ir ministras, tragedijos Rygoje  priežastis aiškios – statybų priežiūros atidavimas savivaldybėms – jos nebuvimas.

Konstruktyvus sprendimas ponui  ministrui, beje architektui,  turėtų būti labai aiškus, konkretus ir   senai žinomas.

Atkurti konservatorių ir liberastų sunaikintą STATYBOS IR URBANISTIKOS MINISTERIJĄ.

Beje sunaikintą tikslingai, kaip ir Energetikos ministeriją –kaip sakoma, tikslas pateisina priemones.

Panaši tragedija galėjo įvykti ir Lietuvoje, kada 2002 metais  nuslydo statomų Ledo rūmų Vilniuje stogas, ir visa laimė, kad statomų.

Štai taip  atrodė Ledo rūmų stogo atramos:
 

Ant stogo susikaupus sniegui, atramos jo  svorį vertikaliai atlaikė, tačiau įvykus stogo šlyčiai, jos sulinko į šoną......

Įdomu būtų sužinoti, koks gi konstruktorius sukurpė tokį projektą ir ką jis dabar veikia ???
.
Vadovaujantis sveiko proto logika, po šios tragedijos Statybos ir Urbanistikos ministerija turėjo būti atkurta, bet ten kur tikslas griauti valstybę, kur klesti amoralus verslas ir žiauri korupcija – tokiai logikai vietos nėra ....

.Akivaizdu, kad kai nėra Statybos ir Urbanistikos ministerijos –nėra ir atitinkamos politikos, nėra ir veiksmingos statybų kontrolės.

Tai naudinga amoraliam verslui, ir jis padarys viską, ką tik gali, kad situacija nesikeistų, o sukvailinta liaudis neabejotinai piktintųsi, jeigu tokia ministerija būtų atkurta ..... vėl padidėjo biurokratų armija ....
Kaip sakoma, atleisk jiems  Viešpatie, jie nežino ką daro ...
.
Tuo tarpu  Aplinkos ministerijai pavesta vykdyti politiką 18-oje sričių ..........

Ir tik trys iš jų siejasi su statyba, urbanistika, statinių priežiūra:

1.       urbanistikos ir architektūros, statybos ir jos priežiūros,
2.       būsto,
3.      valstybės administracinių ir kitų negyvenamųjų patalpų bei pastatų naudojimo.
.
Betgi apie kokią pavyzdžiui Būsto politiką gali eiti kalba, jeigu iki šiol nesugebama parengti ir patvirtinti Būsto kodekso.
Apie kokia urbanistikos politiką gali eiti kalba, kada Vilnius ir Kauno valdžios  kartas nuo karto vis prabyla apie dipolį, kada Šiauliai su Kuršėnais bando sekti jų pavyzdžiu....
Argi tai Vilniaus miesto problema Lukiškių aikštės rekonstrukcija ....
Ir t.t. ir pan.
Galima būtų paklausti aplinkos ministrą, kaip ministerija konkrečiai vykdo  urbanistikos ir architektūros, statybos ir jos priežiūros politiką, paprašyti pateikti šios politikos koncepciją ir pan.
.
Betgi gi gaila trukdyti ir ministrą ir jo pavaldinius, nes šiuo metu jie vykdo akciją „KAMINUKAS“ ....



***************************************************************
Svarbiausieji Aplinkos ministerijos veiklos tikslai yra:
formuoti valstybės politiką;
1.      aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės ir taršos prevencijos,
2.      gamtos išteklių naudojimo,
3.      klimato kaitos,
4.      aplinkos monitoringo,
5.      cheminių medžiagų ir preparatų valdymo,
6.      poveikio aplinkai vertinimo,
7.      atliekų (išskyrus radioaktyviąsias) tvarkymo,
8.      kraštovaizdžio ir biologinės įvairovės apsaugos,
9.      žemės gelmių,
10.  hidrometeorologijos,
11.  miškų ūkio, teritorijų
12.  planavimo ir priežiūros,
13.  urbanistikos ir architektūros, statybos ir jos priežiūros,
14.  būsto,
15.  vandens ir nuotekų,
16.  genetiškai modifikuotų organizmų valdymo,
17.  žuvininkystės vidaus vandenyse,
18.  valstybės administracinių ir kitų negyvenamųjų patalpų bei pastatų naudojimo srityse
 --------------------------------------------------------------------------------

Kas paneigs, kad Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktorius Feliksas Petrauskas savo pranešimą, skirtą tarptautinei sesijai vartotojų politikos klausimais, parašė eilėmis ir jas padeklamavo

  ...

  Buitinių vartotojų sąjunga  sužinojusi, kad 2013 m. lapkričio 3 – 6 d. Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktorius Feliksas Petrauskas dalyvavo Paryžiuje   įvykusioje 86 – ojoje Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (toliau – EBPO) Vartotojų politikos komiteto sesijoje, kurioje pristatė Lietuvos vartotojų politiką., kad   EBPO Vartotojų politikos komiteto  prezidento oficialiu kreipimusi Lietuvą atstovaujanti Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba dalyvauti kandidatės teisėmis Komiteto susitikime buvo pakviesta pirmą kartą,  Visuomenės informavimo įstatymo žiniasklaidos priemonėms nustatytais terminais, paprašė   pateikti sekančią informaciją:


Ø  EBPO Vartotojų politikos komiteto   prezidento oficialaus  kreipimosi atstovauti Lietuvą  kopiją.

Ø  Įgaliojimo Tarnybai atstovauti Komitete  Lietuvą ir pateikti jos vartotojų teisių apsaugos politiką kopiją.

Ø  Pranešimo Komitete apie Lietuvos vartotojų teisių apsaugos politiką kopiją.


 Deja šios informacijos Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba nepateikė.......

O motyvai jos nepateikti buvo labai jau intriguojantys (Priedas).

  Ypatingai tai, kad „Tarnybos direktoriaus pranešimas, skaitytas EBPO Vartotojų politikos komitete, yra autorinis darbas“.

Kadangi LIETUVOS RESPUBLIKOS  AUTORIŲ TEISIŲ IR GRETUTINIŲ TEISIŲ ĮSTATYMAS  nustato:
1) autorių teises į literatūros, mokslo ir meno kūrinius (autorių teises);
2) atlikėjų, fonogramų gamintojų, transliuojančiųjų organizacijų ir audiovizualinio kūrinio (filmo) pirmojo įrašo gamintojų teises (gretutines teises);
3) duomenų bazių gamintojų teises (sui generis teises);
4) autorių teisių ir gretutinių teisių įgyvendinimą, kolektyvinį administravimą ir gynimą, taip pat sui generis teisių įgyvendinimą ir gynimą.


  Išeitų, kad tarnybos direktoriaus pranešimas yra ar tai literatūros, ar tai mokslo, ar tai meno ...kūrinys ...

Taigi,  jeigu  jis savo pranešimą parašė eilėmis ir jas padeklamavo, tai jau, ko gero, ir autorinis  kūrinys .....

O kodėl ne ?? – pasak vieno buvusio Premjero – ar koks nors teisės aktas tai draudžia ??

 
*************************************************************************
Priedas

Gerb. p. Miškini,

Atsakydami į Jūsų pakartotinį užklausimą, pakartotinai informuojame, kad visa su dalyvavimo EBPO Vartotojų politikos komiteto 86 – ojoje sesijoje susijusi visuomenei skirta informacija yra pateikta Tarnybos interneto svetainėje http://www.vvtat.lt/index.php?2166483912 .

Jūsų prašomas kvietimas Feliksui Petrauskui dalyvauti EBPO Vartotojų politikos komiteto 86 – ojoje sesijoje yra ne Tarnybos rengtas dokumentas, o vardinis kvietimas, pasirašytas EBPO Vartotojų politikos komiteto vadovo.

Tarptautinių renginių, kuriuose dalyvauja Tarnybos darbuotojai, taip pat ir Tarnybos direktorius, organizavimo dokumentai viešai neskelbiami..

Tarnybos direktoriaus pranešimas, skaitytas EBPO Vartotojų politikos komitete, yra autorinis darbas, skirtas tik konkrečiame renginyje nagrinėtoms problemoms ir visuomenei neplatinamas.

Pagarbiai,    Tarnybos direktoriaus vardu,

Dalia Malinauskiene
Tarptautiniu ir ES reikalu koordinavimo skyriaus vedeja
Valstybine vartotoju teisiu apsaugos tarnyba
tel. nr.: 8 5 2121595
Faks. nr.: 8 5 2791466
dalia.malinauskiene@vvtat.

2013 m. gruodžio 1 d., sekmadienis

Reikia tik tiek nedaug – niekada nepamiršti, kaip yra ..




  Valstybės saugumo departamento pažymų skandalas, kuriuo netruko pasinaudoti „kišeninė“ Lietuvos žurnalistų sąjunga, Rusijos Karaliaučiaus internetinėje žiniasklaidoje pasirodę straipsniai apie Lietuvos saugumiečių veiklą, Prezidentės praeitį,  greit bus pamiršti.
   
Tuo tarpu, kas liečia VSD pažymą, tai  leidimą dirbti su valstybės paslaptį sudarančia informacija aukštesniu ar mažesniu lygiu turi visi Prezidentės patarėjai, išskyrus Spaudos tarnybą.

Iš VSD pažyma pas Prezidentę turėjo patekti tiktai per Nacionalinio saugumo grupę,  kur dirba  3 Prezidentės patarėjai, deleguoti Valstybės saugumo departamento, ir viena specialistė, visi turintys   leidimą dirbti su valstybės paslaptį sudarančia informacija, klasifikuojama slaptumo žyma "Visiškai slaptai", NATO ir ES paslaptį sudarančia informacija žymima slaptumo žyma „Secret"“.

Todėl logiška yra manyti, kad Prezidentė atidavė tos  nelemtos pažymos kopiją kam nors iš Spaudos tarnybos, kad tas asmuo   ją perduotų  savo kolegoms.

Kieno tai buvo sumanymas, ir koks jo tikslas,  kada nors paaiškės.

Tuo tarpu,  vertinant esamą situaciją, liaudies pasitikėjimas Dalia Grybauskaite toks didelis, kad ką bepaskelbtų Rusijos žiniasklaida, tuo jos elektoratas tikrai  nepatikės.

Betgi, vadovaujantis sveiko proto logika, Rusijos žiniasklaida tiktai priminė visiškai natūralų faktą, apie kurį pvz. 2013 rugsėjo mėn. 19 dieną   užsiminė  Respublika  straipsnyje  O. Strikulienė: Prezidentui paliepus, VSD panorėjus! 

 Tiktai, mūsų nuomone,  su viena neesmine pastabėle – O gal atvirkščiai ???

Ir štai kodėl.

Anokia čia paslaptis, ji žinoma senai, tiktai labai dažnai pamirštama -  Pasaulį valdo informacija.

Geras  pavyzdys JAV Federalinio tyrimų biuro vadovas E. Huveris, kuris buvo tiek prikaupęs informacijos apie valstybės vyrus ir moteris, kad jo bijojo net Prezidentai.....

Arba geras pavyzdys,    Lukašenka, kaip jis  tapo Baltarusijos diktatoriumi.

Kada Baltarusijos parlamentas jį paskyrė vadovauti kovos su korupcija komitetui, buvęs veiklus kolūkio pirmininkas prisikaupė aibę  kompromituojančios informacijos ir tik laukė tinkamos progos jos pagalba paimti valdžią.

Tą progą jam suteikė mūsų spectarnybos iš Baltarusijos,  parsigabendamos nukaršusį Burokevičių .....

Todėl VSD  veikla turi būti principingai ir atsakingai kontroliuojama.

Pagal Konstituciją tą turi atlikti Seimas ....

Turi .... bet labai jau panašu, kad, kaip sakoma, vadžios senai paleistos iš rankų ....

Esant tokiems Seimams, tokiam prezidentui, kaip Adamkus,  nieko kito, kaip natūralus procesasgamta ir valdžia nepakenčia tuštumos – neįvyko.

Taigi yra... kaip yra  ..... tiktai, jeigu norime, kad taip nebūtų, reikia niekada nepamiršti, kaip yra ......

 Tik tiek nedaug.

„ Klausytojus reikia mokyti aklai netikėti žiniasklaida.....“



                              Žurnalistų    etikos inspektoriui       2013-12-01   


 

DĖL LIETUVOS RYTO TELEVIZIJOS KLIPODAUGIABUČIŲ BENDRIJOS KRATOSI JOMS BRUKAMŲ ŠILUMOS PUNKTŲ




Įvykiai Lietuvoje

Daugiabučių bendrijos kratosi joms brukamų šilumos punktų

2013-11-23 18:21 Autorius: „Lietuvos ryto“ televizija
 

Daugiabučių bendrijas iš šilumininkų išsipirkti šilumos punktus įpareigoja prieš metus pakeistas šilumos ūkio įstatymas.

Tačiau žmonės aiškina, kad punktuose esanti įranga ir taip yra jų.

 Be to, kodėl reikia mokėti už įrangą, kurią perėmus teks sukišti dar nežinia kiek už remontą?

– skelbiama jo interneto svetainėje http://tv.lrytas.lt/?id=13852237071385133309


Paleidus vaizdo klipą girdisi reporterės Gedos Kumžienės balsas:
Šio daugiabučio namo rūsyje įrengtas šilumos punktas įkainotas pusantro tūkstančio litų.
Gyventojai nesutinka jo pirkti.“

Toliau kalba Alvydas Kačionis, bendrijos pirmininkas:
Mes nesuprantam už ką mes turim išsipirkti. Čia mūsų yra nuosavybė. Kad šilumininkai mum, nu kad per prievartą, kaip sakoma,  nori iš mūsų  paimt. Kiekvieną kartą,  jei  kas ko ... mokėt ...mokėt ....mokėt ...mokėt ....“

Reporterės Gedos Kumžienės balsas:

Perimti šilumos punktus daugiabučių namų  bendrijas įpareigoja  įstatymas, tačiau žmonės nenori papildomai mokėti ir sako, kad įranga jau senai yra jų nuosavybė.“

 

Marijampolės savivaldybės tarybos narys  Gediminas Akelaitis:
„Privatizuojant butus .... Ir namai, kada susikūrė bendrijos, tai jųjų  visas pastate esantis turtas su žeme priklausė bendrijai gyventojų ..   Bet buvo įleistas  šilumos gamintojas iki prezidentės pateikto įstatymo .... kad jis eksploatuodavo  ..... ir jis skaitė,   kad reikalinga amortizaciniai atskaitymai  .... toliau modernizavimai, skaitliukų statymai... ir taip toliau ... ir taip toliau .... Eksploatacinės tos išlaidos ... buvo lygtai ir pajamos .... eidavo viskas  į Litesko ....“


Reporterės Gedos Kumžienės balsas:
Žmonės mano, kad šilumininkai tiesiog nori atsikratyti pasenusios įrangos ir už ją dar uždirbti. Kai kuriuose daugiabučiuose namuose  šilumos punktai taip nusidėvėję, kad už juos prašoma vos lito.“


Alvydas Kačionis, bendrijos pirmininkas, stovėdamas  šilumos punkto patalpoje:
„Taip daugumoje ir būna. Nusidėvi pasiimkit. Jau dabar jūsų. Kiek dabar čia praėjo gal 10 -12 metų turbūt.   Nu jau  jis kažkiek  stipriai nusidėvėjęs.“


Reporterė Geda Kumžienė:
„Šilumininkai atkerta, kad punktus  perimti  teks, nes toks įstatymas. O veltui perduoti nesiruošiama,  nes į juos, esą, nemažai investuota. Tuos punktus, kurie smarkai susidėvėję, teks remontuoti patiems gyventojams.“
 

 Marijampolės šilumos tinklų direktorius Petras Latoža.
Kurie iki 10 metų, tie labai gerame stovyje. Jie tarnaus garantuotai dar  10 metų, tai aš galiu pažadėt. O tie, kur jau ant 20 metų, gali visko būt.“

Vos girdimas balsas : „Visą ...visus vamzdynus keist ??“.

Petras Latoža:
„Ne visus ... nu kas punkte priklauso ...o ten netiek jau yra daug vamzdynų ... Pagal situaciją ... kiekvieno namo čia skirtinga yra situacija ... Labai sakau  priklauso ir nuo vandens.... ir nuo daug ko .... Nuo priežiūros ... ar  jie apšiltinti  normaliai ir panašiai ...kokia patalpa, ar drėgmė nesilaiko toj patalpoj  ... nuo daug faktorių priklauso ....“

Reporterė Geda Kumžienė:
Marijampolėje šilumos punktus jau nusipirko nemažai bendrijų, tačiau likusios, sako, ieškos būdų, kad už pasenusią, ir ateityje brangiai kainuosiančią įrangą nereikėtų mokėti.  Reporterė Geda Kumžienė Marijampolė“

Klipas baigiasi užrašu: „Šilumininkai grasina teismais


 Taigi „šilumininkai grasina teismais“, nors ir tų „šilumininkų atstovas“ apie tai nekalbėjo, o ir negalėjo kalbėti, nes jis yra profesionalas  ir gerai, labai gerai žino, kad

yra LR Konstitucija, kuri nustato:

Ø  Nuosavybė neliečiama.
Ø  Nuosavybės teises saugo įstatymai.
Ø  Nuosavybė gali būti paimama tik įstatymo nustatyta tvarka visuomenės poreikiams ir teisingai atlyginama.
Yra Šilumos ūkio įstatymas, kuris nustato:

1. Daugiabučio namo butų ir patalpų savininkai šilumos punkto įrenginius valdo, naudoja ir jais disponuoja bendrosios nuosavybės teise.
2. Jeigu daugiabučio namo butų ir patalpų savininkai šilumos punkto įrenginių bendrosios nuosavybės teise nevaldo, bendroji nuosavybės teisė gali būti įgyjama:
1) Civilinio kodekso nustatyta daiktų pirkimo-pardavimo išsimokėtinai tvarka išsiperkant renovuotų šilumos punktų įrenginius iš trečiųjų asmenų pagal įrenginių likutinę vertę;
2) įsigyjant (įsirengiant) šilumos punkto įrenginius finansinės nuomos (lizingo) sutarties pagrindu;
3) kitais įstatymų nustatytais pagrindais.

Taigi apie kokį nors teisės aktą, kuris įpareigotų daugiabučių namų savininkus   „ iš šilumininkų išsipirkti šilumos punktus“, vadovaujantis sveiko proto logika, ir kalba negali eiti.

„Šilumininkai“ primygtinai siūlo išsipirkti jų nuosavybę šilumos punktus, nes  po „prezidentės pateikto įstatymo“ jie savo šilumos punktų   nebevaldo, neberemontuoja, nebereguliuoja daugiabučių namų šildymo ir t.t.

Tačiau šilumos punktai liko „šilumininkų“ nuosavybėje, liko nepadengtos jų investicijos – likutinė jų vertė, už juos mokami mokesčiai.

Tokioje situacijoje „šilumininkai“  atsidūrė todėl, kad  Vyriausybė ar jos įgaliota institucija ir Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija“  iki šio įstatymo įsigaliojimo( 2011 11 01), ir iki dabar,   vis ar  nepriima šiam įstatymui įgyvendinti reikalingų teisės aktų ......

Beje šilumos punktai niekaip negali būti bendrijos nuosavybė, jie yra daugiabučių namų savininkų nuosavybė, jeigu jie  juos įsirengia ar kitaip įsigyja.

Lygiai taip pat,   nėra tokio teisės akto, kuris įpareigotų „šilumininkus“ parduoti savo nuosavybę – šilumos punktus – nes „Nuosavybė neliečiama“  - ją gina LR Konstitucija.



Ir štai  tokios, atsiprašant,  informacijos      klausosi visuomenė, ir ja  aklai tiki, o teisingos informacijos šia tema žiniasklaidoje nėra, nes ji nepopuliari .... !!!!

Labai šioje vietoje tinka vienoje Žinių radijo laidoje Ryto espresso išsakyta mintis „ Klausytojus reikia mokyti aklai netikėti žiniasklaida.....“

 Tam tiktai belieka pritarti.

Tačiau visų pirma reikalinga  visomis galimomis priemonėmis užkirsti kelią dezinformacijai.

Todėl sumoje, ginant viešąjį interesą – visuomenės teisę į teisingą informaciją, prašome pagal  savo kompetenciją įvertinti Lietuvos ryto televizijos redakcijos,  reporterės Gedos Kumžienės elgesį pateikiant visuomenei tikslingai surežisuotą neteisingą informaciją.



Buitinių vartotojų sąjungos   prezidentas                   Antanas Miškinis