2014 m. liepos 11 d., penktadienis

Kas bus su „akcija –atrakcija“ ....


Daugiabučių namų renovacijos  - apšiltinimo vajų  vertinti kaip  „akciją – atrakciją“ kitaip neišeina.
Klestinti korupcija, kvalifikuotų statybininkų stygius, daugiabučių namų savininkų nekompetencija, valdžios institucijų abuojumas ir t.t. ,yra nepaneigiami faktai, todėl valdžios pasirinktas renovacijos modelis (JESICA) nėra tinkamas tokiomis mūsų sąlygomis.
Nepaneigiamai akivaizdu, kad valdžiai visiškai nerūpi renovacijos rezultatai, kad jai rūpi tiktai renovuotų daugiabučių namų skaičius.
Iš esmės renovacija yra itin ydinga ta prasme, kad pirmoje eilėje renovuojami neprižiūrimi daugiabučiai  namai.
Savaime suprantama, kad ir renovuoti tokių savininkų namai bus neprižiūrimi.
Tai didžiulė ir itin opi socialinė problema, kurią valdžia visiškai ignoruoja.

Jeigu valdžiai iš esmės rūpėtų būsto problemos  sprendimas, tai visų pirma ji padarytų du dalykus:
Ø  Patvirtintų Būsto kodeksą.
Ø  Atkurtų valstybės griovimo profesionalų konservatorių ir liberalų panaikintą Statybos ir Urbanistikos ministeriją.

Nėra ministerijos, nėra ir urbanistinės politikos –miestuose statyba vyksta neplaningai, tenkinant trumpalaikius amoralaus verslo ir tokios pat vietinės valdžios interesus.
Nėra ministerijos – nėra ir daugiabučių namų renovacijos  politikos.
Valentinui Mazuroniui palikus Aplinkos ministerijos vadovo postą vargu ar atsiras kitas toks „aktyvistas -komjaunuolis“, tad ir tokia  renovacija prislops, nes nėra jos pamatuotos, planingos, atsakingos politikos.
Mūsų sąlygomis tiktų daugiabučių namų kompleksinės renovacijos ESCO modelis:
  • ESCO (angl. energy saving company) – energetinių paslaugų įmonė, kurios veiklos pagrindinis tikslas didinti energijos efektyvumą ir mažinti kliento išlaidas energijai. 
  • ESCO pilnai įgyvendina projektą ir prisiima su tuo susijusią projekto techninę ir įgyvendinimo riziką.
  • Įgyvendinant ESCO projektą,  mokėjimai už projekto įgyvendinimą yra tiesiogiai susiejami su gaunamais realiais sutaupymais, kurie apskaičiuojami kaip skirtumas tarp esamų išlaidų ir išlaidų po projekto įgyvendinimo.
  • Investuotojas už savo lėšas padidina kliento energijos gamybos ar vartojimo efektyvumą, o investuotus pinigus susigrąžina per sutaupytas lėšas už energijos išteklius.

Betgi geras klausimas – kodėl vietinės  ESCO kompanijos nesiima daugiabučių namų renovacijos, kodėl neateina užsienio ESCO kompanijos ????
Kodėl gi valdžia faktiškai ignoruoja šį renovacijos modelį ???
ESCO firmų atsakymas – nėra stabilumo, nėra garantijų, nėra valdžios palaikymo  ....

O šalyje renovuotinų daugiabučių namų 34.000.
Nuo 2103 metų pradžios renovuoti  28.

Taigi komentarai,  kaip sakoma, nereikalingi .....
********************************************************************



2014 m. liepos 10 d., ketvirtadienis

Kainų komisija nevykdo Energetikos įstatymo nuostatos ..............

.

Energetikos įstatymas Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės komisijai nustato funkciją:
16) ne rečiau kaip kartą per metus skelbia rekomendacijas, susijusias su paslaugų energetikos sektoriuje kainų atitiktimi skaidrumo, nediskriminavimo ir kitiems teisės aktų nustatytiems reikalavimams, ir teikia jas Konkurencijos tarybai;

   Kainų komisijos patvirtinti REIKALAVIMAI  REKOMENDACIJOMS,  SUSIJUSIOMS  SU  PASLAUGŲ ENERGETIKOS  SEKTORIUJE  KAINŲ  ATITIKTIMI  SKAIDRUMO,  NEDISKRIMINAVIMO  IR  KITIEMS REIKALAVIMAMS  nustato:
  Standartines Rekomendacijas Komisija parengia ne rečiau kaip kartą per metus iki liepos 1 d.

     Ryšium su tuo,  Visuomenės informavimo įstatymo   visuomenės informavimo priemonėms nustatytais terminais, konkurencijos taryba birželio 24 dieną buvo paprašyta  sekančios informacijos:

Ø  Kainų komisijos 2013 metais iki  liepos 1 dienos Tarybai pateiktų Rekomendacijų kopijos.

Ø  Šių Rekomendacijų Tarybos vertinimo, ir jo  pagrindu  priimtų teisės aktų ir kitų dokumentų,  kopijų. 

Deja informacija Visuomenės informavimo nustatytais terminais gauta nebuvo.

Tiktai liepos 4 dieną buvo gauta informacija, kad „išanalizavus 2013-2014 metų Konkurencijos tarybos ir Kainų komisijos susirašinėjimą, bei iš pastarosios gavus papildomą informaciją , nustatyta, kad šiai dienai Kainų komisija nėra teikusi minėtų rekomendacijų Konkurencijos tarybai“.

Tokiu būdu prie visos aibės Kainų komisijos nevykdomų Įstatymų nuostatų prisideda ir ši.

Taigi yra, kaip yra ....

Nes Seimo Ekonomikos komitetas, vadovaujamas „auksaburnio“ Žemaitaičio,   teigiamai įvertino Kainų komisijos ataskaitą už 2013 metus ....

.


Laikas susivokti, kad „nemokamų pietų nebūna“ ......



   Mažeikių „Santarvė“ rašo, kad kintančiu „gyvatuko“ mokesčiu pasipiktinę  mažeikiškiai žada kreiptis į vartotojų teises ginančias institucijas.



    Rašoma, kad nei šilumos tiekėjas („šilumininkai“ ....???), nei daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų valdytojai juos tenkinančio atsakymo nepateikė.

   Iš straipsnio turinio galima spręsti, kad butų savininkams nežinoma, kad „visa kas patiekta  turi būti apmokėta“.

Arba jie to nenori žinoti.

Tuo tarpu Lietuvos Aukščiausiasis Teismas 2004 m. rugsėjo 29 d. nutartyje, priimtoje civilinėje byloje 519-oji DNSB v. UAB „Vilniaus energija“, bylos Nr. 3K-3-514/2004, nurodė, kad „name gyvenantys asmenys turi dvejopą padėtį šilumos energijos vartojimo požiūriu.
Viena vertus, jie yra vartotojai, nes šilumos tiekėjas parduoda šilumos energiją kiekvienam iš gyventojų suvartojimui buityje. Kaip vartotojas gyventojas–abonentas turi sumokėti už tiek energijos, kiek suvartojo savo poreikiams.  Kartu jis yra šilumos kiekio vartotojas ir kita prasme – kaip turto savininkas.

Tiekiama į namą šilumos energija yra naudojama patalpoms šildyti, „gyvatukui“.
Visa energija, tiekiama į namą, turi būti pagal šioje byloje esančias sutartis apskaitos prietaisais apskaitoma ir pagal įstatymą paskirstoma.

Dalis energijos apmokama kaip suvartota konkrečių vartotojų.

 Kita dalis, kurią sudaro neapmokėtoji kaip vartotojų dalis, turi būti apmokėta tiekėjui kaip namo savininkų.

Ši dalis turi būti tarp jų paskirstoma pagal bendrasavininkių nuosavybės dalį gyvenamajame name, nes pagal CK 4.76 straipsnį kiekvienas iš bendraturčių atsako tretiesiems asmenims pagal prievoles, susijusias su bendru daiktu (turtu), taip pat privalo mokėti išlaidas jam išlaikyti.

Namo gyventojai gauna šilumą kaip vartotojai ir kaip savininkai, todėl už ją ir sumoka ir kaip vartotojai (pagal individualaus vartojimo prietaisų rodmenis), ir kaip savininkai (likusią dalį, fiksuotą tiekėjo apskaitos prietaisu, paskirstytą tarp jų kaip bendraturčių)“.

  Iš straipsnio turinio galima spręsti, kad šilumos vartotojams tinkamai, jiems prieinama forma, nepaaiškinama, kad , kaip sakoma,nemokamų pietų nebūna“, kad už tai ką sunaudojai, būk malonus apmokėti.

 Antra vertus, kaip taisyklė, dauguma vartotojų yra linkę tiktai reikalauti, o pasitvarkyti savo daugiabučiame name visiškai nenori.

 Taigi yra, kaip yra ...

 Betgi Mažeikiuose nėra jau taip blogai – čia, kaip reta išimtis, galioja Šilumos ūkio įstatymas.

  Pažymėtina, kad Mažeikių šilumos tiekėjas savo šilumos punktų neturi, visi jie yra daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektai.

Tokiu būdu mieste yra de fakto realizuotas taip vadinamas „antras karšto vandens tiekimo būdas“be karšto vandens tiekėjo.

Taigi mažeikiškiai nemoka nepateiktos paslaugos – centralizuotai paruošto karšto vandens kainos.

O tuo tarpu kitų miestų daugiabučių namų savininkai prie tokių pat sąlygų ( šilumos punktai yra jų nuosavybė)  moka nepateiktos paslaugos – centralizuotai paruošto karšto vandens kainas - ~ 3 litai už kubą karšto vandens ......
..
Kaip sakoma, neįtikėtina, bet faktas.

Nors ir Jos Kilnybė Prezidentė Putiną prilygino Hitleriui, tačiau tokio  absurdo jų valdomose valstybės tikrai nei buvo ir nei yra.


Ir kas žino, gal kada nors Jos Kilnybės valdymo laikotarpis bus prisimintas tiktai siejant jį su prievartiniu  nepateiktos paslaugos apmokėjimu, juo labiau kad visa tai išplaukė iš Prezidentūros, kaip mistinė „konkurencijos karšto vandens  tiekime“  idėja, kaip masinė psichozė „Pasirink karšto vandens tiekėją“.

  
Tai   Prezidentūros valdoma Kainų komisija šilumos tiekėjus privertė taikyti netiekiamos paslaugos – centralizuotai paruošto karšto vandens tiekimo kainą.

   O Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (direktorius Feliksas Petrauskas)   yra tos pačios nuomonės, kaip ir Kainų komisija (pirmininkė D. Korsakaitė).

Taigi jeigu mažeikiečiai į jas kreipsis, tai kas žino, ar ir jiems neteks mokėti nepateiktos paslaugos mokesčio ....
.
.

Tai būtų latentinio nepotizmo akivaizdus pavyzdys .....


.

AB „Lietuvos dujos“ neeiliniame visuotiniame akcininkų susirinkime nuspręsta  išrinkti naują valdybą:

Vadovas
Viktoras Valentukevičius, AB „Lietuvos dujos“ generalinis direktorius.

Valdyba

Dr. Dalius Misiūnas, Valdybos pirmininkas, „Lietuvos energija“, UAB generalinis direktorius ir valdybos pirmininkas.
  1. Mindaugas Keizeris,  „Lietuvos energija“, UAB valdybos narys, strategijos ir plėtros direktorius.
  2. Ilona Daugėlaitė, „Lietuvos energija“, UAB valdybos narė, organizacinio vystymo direktorė.
  3. Ieva Lauraitytė, „Lietuvos energija“, UAB Teisės tarnybos direktorė.
  4.  ????????????



Taigi viena vieta AB „Lietuvos dujos“ valdyboje kol kas lieka laisva .............



   Todėl labai geras klausimas – kam gi, kokiai gi itin svarbiai „personai“ rezervuota ši vieta ???


Energetikų tarpe sklando nuomonė, kad ši vieta rezervuota Istorijos daktaro laipsnį turinčiam     Prezidentės patarėjui Nerijui Ūdrėnui, žiniasklaidos turima informacija neskaidriais ryšiais siejamam su rusišku kapitalu susijusia viena Suomijos firma.


Betgi paskutinėje LRT televizijos debatų laidoje antros kadencijos siekianti prezidentė Dalia Grybauskaitė,   jai įprasta kalbos maniera   smerkė protegavimą ir nepotizmą ir atrodytų  nuoširdžiai piktinosi jo  plačiomis apraiškomis šalyje.

[VIKIPEDIJA:
Nepotizmas (angl. nepotism) – tarnybinės padėties naudojimas giminėms ar draugams proteguoti.
 Sąvoka „nepotizmas“ kilo iš lotynų kalbos žodžio „nepos“ („neptiris“), kuris reiškia „vaikas“, „palikuonis“.

  Termino „nepotizmas“ atsiradimas siejamas su viduramžių bažnyčiomis, kuomet popiežiai į garbingas bažnyčios pozicijas paskirdavo savo giminaičius.

Pavyzdžiui, popiežius Kalikstas III, priklausantis Borgia šeimai, tapęs popiežiumi paskyrė du savo sūnus kardinolais.[1]]

  Šiandieninėje visuomenėje nepotizmas reiškiasi įvairiai: ne tik artimųjų įdarbinimu, bet ir paaukštinimu pareigose, atlyginimo didinimu ar darbo sąlygų gerinimu, atsižvelgiant ne į pasiekimus ar kompetenciją, bet į giminystės ar kitus ryšius.

  Egzistuoja ir vadinamasis latentinis nepotizmas, kai tarnyboje esantys asmenys rūpinasi savo artimųjų, pažįstamų darbo padėtimi nebūtinai toje pačioje institucijoje, kurioje patys dirba.]



  Jeigu taip, kaip mano energetikai,  įvyktų, tada, vadovaujantis sveiko proto logika, kas paneigs, kad tai būtų latentinio nepotizmo akivaizdus, klasikinis  pavyzdys.


.
..
.
.

2014 m. liepos 9 d., trečiadienis

Verta gerai pamastyti ....



Seimo nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto pirmininkas Artūras Paulauskas Buitinių vartotojų sąjungą informavo:

„Atsakydami į Jūsų paklausimą     dėl  Nacionalinio saugumo  pagrindų įstatyme  numatyto Vyriausybės įsteigto Strateginių tyrimų   ir analizės centro  veiklos bei jo rengiamų pasiūlymų, informuojame, kad Komitetas palaiko tokio centro steigimą, kuris analizuotų bei prognozuotų išorės ir vidaus saugumo aplinkos pokyčius, sektų rizikos veiksnių, pavojų, grėsmių atsiradimą bei vystymąsi, ir teiktų pasiūlymus Seimui, Respublikos Prezidentui, Valstybės gynimo tarybai ir kitoms nacionalinį saugumą užtikrinančioms institucijoms dėl nacionaliniam saugumui stiprinti reikalingų priemonių.

Komitetas kreipėsi į LR Vyriausybę nuomonės  Nacionalinio saugumo  pagrindų įstatymo nuostatų įgyvendinimo bei tokio centro poreikio“.

   Galima tiktai pasidžiaugti pilietine  Komiteto ir jo pirmininko pozicija.

  Betgi vadovaujantis sveiko proto logika tokio Centro nebuvimas visiškai atitinka mūsų šaliai priešiškų išorės ir vidaus  jėgų interesus.
 
 Todėl verta gerai pamastyti,  kodėl   konservatorių ekstremistai Seime taip aktyviai prievartauja Vyriausybę skirti milijonus Krašto apsaugos ministerijai{ lyg tai būtų nežinoma, koks korupcijos lygis, kaip taisyklė, egzistuoja uždarose valdžios sistemose}  visiškai nesirūpindami Strateginių tyrimų   ir analizės centro  steigimu.

Todėl vienkart verta gerai pamastyti, o kodėl gi Vyriausybė nevykdo Nacionalinio saugumo  pagrindų įstatymo nuostatų ..........

O kodėl tyli vyriausiasis šalies ginkluotųjų pajėgų vadas ???


   Nejaugi jie nesuvokia kam tai naudinga ???!!!!



..
.
.
.

2014 m. liepos 8 d., antradienis

JAV 39-tas prezidentas vieši Rusijoje su neoficialiu vizitu



JAV taikant „sankcijas“ Rusijos nekuriems fiziniams asmenims į Rusiją atvyko 39-tas JAV prezidentas.

Jis atskrido į Murmanską su privačiu lėktuvu.

„Tai asmeninis vizitas. 12 liepos ponas Karteris išskris atgal. Tikslesnės informacijos neturime,“ pareiškė Rusijos Užsienio reikalų ministerijos Murmansko apskričiai.

90-metis Džimis Karteris iš lėktuvo persėdo į sraigtasparnį, kuris jį pristatė į vienos kompanijos turistinį lagerį.

Kur viena  savaitė turistiniame namuke kainuoja 13.450 dolerių.

 Vadovaujantis  sveiko proto logika sunku patikėti, kad jis nesusitiks su Rusijos atstovais ir nekalbės Ukrainos tema, kad jis nėra ryšininkas tarp Obamos ir Putino.  

x

2014 m. liepos 7 d., pirmadienis

Duomenų apsaugos inspekcija prašoma įvertinti bendrijų pirmininkų "veiklą" ...





       Gana dažnas reiškinys yra daugiabučių namų bendrijų pirmininkų veikla, nustatant butuose gyvenančių žmonių skaičių ( pvz., kada karšto vandens suvartojimas skaičiuojamas  pagal normas).

    Tūlas bendrijos pirmininkas pateikia šilumos tiekėjui, ar geriamo vandens, skirto karštam  vandeniui ruošti, tiekėjui „aktą“, po kuriuo yra pasirašiusi  grupė daugiabučio namo gyventojų, kaip taisyklė, apkvailintų jo „gerbėjų“, teisinių beraščių.

   O tiekėjai  šio „akto“ duomenis panaudoja mokėjimams apskaičiuoti.

 
      Ryšium su tuo  Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija yra  paprašyta pagal savo kompetenciją, pateikiant nuorodas į konkrečius  teisės aktus, patvirtinti arba paneigti, kad bendrijų pirmininkai elgiasi neteisėtai.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


P.S.  Mums tokio teisės akto, kuris  bendrijų pirmininkams  tokių „aktų“ pagrindu,  ar panašiai, ar kitaip ,  suteiktų  teisę nustatyti butuose gyvenančių žmonių  skaičių nepavyko.
,

.
.

2014 m. liepos 3 d., ketvirtadienis

Klausimų daug, atsakymas, pasitelkus sveiko proto logiką, tiktai vienas


Kodėl V. Landsbergis atsisakėLietuvos pilietybės? -  klausia Seimo narys Povilas Gylys Vakarų eksprese.

Geras klausimas – kodėl marksistinės estetikos profesorius atsisakė Lietuvos pilietybės..

  Jisai  gimė 1932 metais, taigi tarkime, kad prieškario Lietuvoje jis 8 metus buvo Lietuvos pilietis.

O toliau ??

Toliau pagal priimtus apibrėžimus -  sovietinė okupacija, aneksija, vokiečių okupacija, sovietmetis.

 Betgi pagal marksistinės estetikos profesorių pokaris tai buvo Lietuvos okupacija.

Tarkime kad taip.

Tada  klausimas - kaip gi pavadinti subjektą, kuris šalies okupacijos metu tampa marksistinės estetikos profesoriumi ???

Kitaip, kaip užkietėjusiu kolaborantu jį pavadinti niekaip neišeitų.

O kad toks  kolaborantas galėtų  tapti de fakto Lietuvos piliečiu prieštarauja sveiko proto logikai.

O gal sovietmetis  vis tiktai buvo aneksijos laikotarpis ???

Nes turėjome gi tokias pat teises kaip ir kiti Sovietų sąjungos gyventojai.

Dargi buvome  jų gerbiami kaip darbštūs žmonės.

Turėjome gi ir tokias pat balsavimo teises tuometiniuose valdžios „rinkimuose“.

Dauguma mūsų ėjo  į tuos rinkimus – balsavimus, kurių rezultatai iš anksto buvo aiškus.

Neabejotina, kad marksistinės estetikos profesorius bent kartą tikrai dalyvavo tuose rinkimuose – balsavimuose.

Taigi vis tik iš esmės tai buvo aneksija – turėjome dargi  formalius valstybės požymius: Lietuvos tarybinė socialistinė respublika, jos himnas, vėliava, visos vietinės valdžios struktūros, ko okupacijos metu nebūna.

Tada dar vienas klausimas – kodėl  gi marksistinės estetikos profesorius taip įnirtingai eksploatuoja Lietuvos okupacijos sąvoką.


Nors ir klausimų daug, atsakymas, pasitelkus sveiko proto logiką,  tiktai vienas ......

Konkurencijos tarybai priminta, kad būtina laikytis LR Įstatymų

    


 Energetikos įstatymas Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės komisijai nustato funkciją:

16) ne rečiau kaip kartą per metus skelbia rekomendacijas, susijusias su paslaugų energetikos sektoriuje kainų atitiktimi skaidrumo, nediskriminavimo ir kitiems teisės aktų nustatytiems reikalavimams, ir teikia jas Konkurencijos tarybai;


   Kainų komisijos patvirtinti REIKALAVIMAI  REKOMENDACIJOMS,  SUSIJUSIOMS  SU  PASLAUGŲ ENERGETIKOS  SEKTORIUJE  KAINŲ  ATITIKTIMI  SKAIDRUMO,  NEDISKRIMINAVIMO  IR  KITIEMS REIKALAVIMAMS  nustato:

  Standartines Rekomendacijas Komisija parengia ne rečiau kaip kartą per metus iki liepos 1 d.



    Ryšium su tuo,  Visuomenės informavimo įstatymo   visuomenės informavimo priemonėms nustatytais terminais,  Konkurencijos taryba birželio 24 diena buvo paprašyta pateikti:


Ø  Kainų komisijos 2013 metais iki  liepos 1 dienos Tarybai pateiktų Rekomendacijų kopijos.

Ø  Šių Rekomendacijų Tarybos vertinimo, ir jo  pagrindu  priimtų teisės aktų ir kitų dokumentų,  kopijų. 


   Deja Visuomenės informavimo įstatymo nustatytais terminais  informacija nebuvo gauta.


  Todėl Konkurencijos tarybai   liepos 2 dieną      buvo priminta, kad LR Įstatymų būtina laikytis, o jeigu šią savaitę prašoma informacija nebus gauta, tada teks  kreiptis į Vyriausiąją   administracinių ginčų komisiją.






2014 m. birželio 30 d., pirmadienis

Generalinis policijos komisaras prašomas padėti Elektrėnų gyventojams



  Gavus Elektrėnų  daugiabučių namų gyventojų skundus, kad viena bendrovė prie jų laiptinių totališkai rengia susirinkimus, vienkart ir prašymą padėti užtikrinant jų rimtį ir viešąją tvarką, buvo kreiptasi į Elektrėnų policijos komisariato vadovą su prašymu Visuomenės informavimo įstatymo žiniasklaidos priemonėms nustatytais terminais informuoti apie priimtas priemones.

Deja atsakymas buvo gautas pažeidžiant Visuomenės informavimo įstatymo nustatytus terminus ir tik po priminimo.

 Buvo tikėtasi, kad Elektrėnų policija į informaciją atitinkamai reaguos, tačiau vėl gavome informaciją, kad niekas nepasikeitė.

Tada buvo pakartotinai kreiptasi į komisariato vadovą, tačiau rezultatas buvo tas pats – Visuomenės informavimo įstatymas buvo ignoruotas.

Pagaliau paskambino Elektrėnų policijos pareigūnė ir pradėjo primygtinai reikalauti pasakyti, kas gi skundėsi dėl rimties trikdymo ir viešosios tvarkos pažeidimų.

Jai buvo paaiškinta, kad    „viešosios informacijos rengėjas, skleidėjas, jų dalyvis, žurnalistas turi teisę išsaugoti informacijos šaltinio paslaptį, neatskleisti informacijos šaltinio“, ir ji buvo paprašyta paaiškinti, kodėl nevykdomas Visuomenės informavimo įstatymo reikalavimas.

Į tai pareigūnė pareiškė, kad ji dirba tiktai pagal Policijos įstatymą, kad ji laišką gavo tik šią dieną, kad ji apie mūsų pokalbį informuos savo viršininką.
  
Iš viso to galima suprasti, kodėl daugiabučių namų gyventojai nesikreipė į policiją.

Vienkart sumoje darytina išvada, kad Elektrėnų policijoje klesti netvarka, ir kad labai abejotina, ar jos viršininkas atitinka savo pareigybės  reikalavimus.

Todėl Policijos generalinis komisaras paprašytas pagal savo kompetenciją įvertinti situaciją, vienkart atkreipti dėmesį  ar komisariato vadovas atitinka savo pareigybei

Lietuvis Gediminas Grinius ultramaratone užėmė trečią vietą.


  Tai yra pirmasis G. Griniaus laimėjimas tokio aukšto lygio kalnų ultramaratone, užtikrinantis jam vietą pasauliniame šio sporto elite.



Pažymėtina, kad Gediminas  Grinius yra Kęstučio Griniaus (signataro, vartotojų teisių gynimo veterano) sūnus.


2014 m. birželio 26 d., ketvirtadienis

Kodėl, kodėl, kodėl .......

                                    
Kodėl Suomijoje ir Estijoje terminalo statybos kainuoja pigiau?

Suomijos ir Estijos planuojamų dviejų SGD terminalų, sujungtų vamzdynu Baltijos jūroje, sąmata kelia įdomių klausimų apie išlaidas lietuviškam terminalui.
Paskaičiuokime: kaimynai ketina pastatyti du terminalus ir sujungti juos 60 kilometrų ilgio vamzdynu Baltijos jūroje už 1 mlrd. eurų.
Nedrąsu net spėti, kiek šie darbai kainuotų Lietuvoje. Mat vienintelio lietuviško terminalo statybų kaštai be itin brangių povandeninio vamzdyno statybos darbų – panašūs, apie 3 mlrd. litų.
Šią sumą sudaro: 453 mln. litų (kranto infrastruktūros statybų darbai), 220 mln. litų (dujotiekis Klaipėda–Kuršėnai), 68 mln. litų (dujotiekis Jurbarkas–Klaipėda), 29 mln. litų (dujotiekio Vilnius–Kaunas–Šakiai infrastruktūros darbai).
Dar apie 1,44 mlrd. litų kainuos laivo–dujų saugyklos nuoma iš Norvegijos kompanijos „Hoegh LNG“ 10 metų, po 144 mln. litų kasmet. Skaičiuojama, kad apie 720 mln. litų (maždaug pusę sumos, išleistos laivo nuomai) kainuos laivo įsigijimas po 10 metų.
Taip pat apvali suma, 71,2 mln. litų, 2009-2012 metais buvo išleista terminalo projekto konsultantams.
Peršasi klausimas: kodėl lietuviškos išlaidos terminalui žymiai didesnės nei pas kaimynus?
Atsakymą čia, matyt, galėtų pateikti interesų grupė, kuri po valstybės sparnu vykdė terminalo statybų projektą.
Įdomu tai, kad Europos Sąjunga atsisakė suteikti paramą Estijos ir Suomijos projektui, nes įvertino jį kaip per brangų. ES ekspertų nuomonės apie Lietuvos terminalo kainą nebuvo paklausta, šį projektą finansuoja mūsų valstybė.
Daugiau naudingos informacijos apie SGD terminalo projektą ir kitus šalies energetikoje vykusius procesus  galima rasti Seimo komisijos dėl 2007 metų Nacionalinės energetikos strategijoje suformuluotų siekių įgyvendinimo rezultatų įvertinimo ir situacijos energetikos sektoriuje išsiaiškinimo išvadose.
 Andrius Janukonis
********************************************************************************* 
P.S.
Tų kodėl galima išvardinti aibę.

Kodėl tiek milijonų be konkurso, vienam paslaugos teikėjui, išleista prie Sekmoko  atominės elektrinės propagandai ??

Kodėl žlugdomas biokuro diegimas šilumos gamybai ???

Kodėl praeitą vasarą kone dvigubai buvo pakilusios elektros kainos verslui ???

Kodėl apie 200 milijonų skiriama Krašto apsaugos ministerijai, kur korupcijos mastas nuspėjamai yra didžiulis, nes sistema yra uždara.

Kodėl referendumas dėl žemės vykdomas atskirai, kas kainuoja keliolika milijonų litų ?

Kodėl keliamos aukštų valdininkų algos, o policininkams ne ??

Vadovaujantis sveiko proto logika, vertinat tai, kas  vyksta šalyje sistemiškai, kompleksiškai ir istoriškai,  nesunku suvokti, kad vyksta  gerai užmaskuotas valstybės pamatų griovimas..