Perskaičiau straipsni
Lietuva, užuot racionaliai vertinusi savo nacionalinius interesus,
šiandien elgiasi taip, lyg siektų pati save parklupdyti. Pastarųjų mėnesių
sprendimai dėl santykių su Baltarusija ne tik rodo stulbinantį
nekompetencijos lygį, bet ir atskleidžia pavojingą tendenciją — valdžia
renkasi politinę savidestrukciją, už kurią mokės paprasti žmonės ir Lietuvos
verslas. Lietuvos valdžia pompastiškai paskelbė uždarysianti pasienio punktus su
Baltarusija. Buvo žadama, kad šis sprendimas skaudės Aleksandrui Lukašenkai,
kad tai esą strateginis smūgis. A. Lukašenka į raginimus atsiprašyti
sureagavo griežtai ir kategoriškai. Realybė išsiskleidė su priešingu efektu: ·
Baltarusija nereagavo su baime
— ji atsakė kietai ir ramiai. ·
Lietuvos valdžia, užuot
pasiekusi politinę naudą, pati užspaudė Lietuvos verslą į kampą. ·
Vežėjai tapo įkaitais,
tūkstančiai vilkikų įstrigo Baltarusijoje, o nuostoliai gali pasiekti ir
milijardines sumas. Premjerės Ingos Ruginienės patarėjas Ignas Dobrovolskas pranešė, kad
Šalčininkų punktas liks uždarytas, nes Baltarusija net nesvarstė jo laikinai
atidaryti. Tai tapo brutaliu realybės šaltu dušu: visa Lietuva pamatė, kad
Minskas laikosi kietai, o Vilnius – tik mosuoja tuščiais pareiškimais. Baltarusija ne tik nepasitraukė, bet smogė dar skaudžiau: iki 2027 metų
pabaigos uždraudė Lietuvos komerciniam transportui judėti per savo
teritoriją. Tai reiškia: ·
Lietuvos vežėjai negali grįžti
namo. ·
Verslas patiria nuostolius,
kuriuos teks padengti iš savo kišenių. ·
Lietuvos valdžia neturi jokio
plano, jokio sprendimo ir neplanuoja atsiprašyti už padarytą žalą. Ir viso to priežastis? Neva strateginis sprendimas uždaryti pasienį. Iš
tiesų — tai elementarus kvailumas, prastas situacijos įvertinimas ir
diplomatinis negebėjimas. Baltarusija paruošė "12 milijardų bombą": politinė avantiūra
gali sužlugdyti valstybės biudžetą Tarsi to būtų maža, Lietuvai ant galvos krinta milžiniškas arbitražo
ieškinys. ·
didžiausias ieškinys per visą
Lietuvos istoriją, ·
beveik ketvirtadalis viso
Lietuvos metinio biudžeto, ·
finansinis smūgis, kuris gali
sukelti ilgalaikę ekonominę krizę. Ir vėl — sprendimas buvo priimtas neatsakingai, be analitinio
pasirengimo, be pasekmių modeliavimų, be atsakomybės. Lietuvai nuo 2022-ųjų vasario sustabdžius baltarusiškų kalio trąšų
tranzitą, arbitražo procesą prieš šalį inicijavusi Baltarusijos trąšų
gamintoja „Belaruskalij“ siekia prisiteisti daugiau nei 12 mlrd. eurų dolerių
(apie 11,8 mlrd. eurų) siekiančius nuostolius, paskelbė Nuolatinis arbitražo
teismas Hagoje. Kam skauda? Lietuva vykdo kvailą, neatsakingą ir valstybės interesams priešišką
politiką, kurią galima vadinti savižudiška be jokio perdėjimo. ·
Verslas griūva, nes valdžia
priima sprendimus be realybės jausmo. ·
Ekonomika kenčia nuo
neprasmingų sankcijų, kurių poveikis Baltarusijai minimalus, o Lietuvai —
katastrofiškas. ·
Diplomatija pakeista
agresyviais pareiškimais, kurie neduoda jokios praktinės naudos. ·
Lietuvos tarptautinė reputacija
nukenčia, nes valstybė suvokiama kaip neprognozuojama ir neprofesionali. Šiandienos Lietuvos politika neprimena strateginio veikimo. Tai veikiau
emocinis, neapgalvotas bėgimas į sieną pilnu greičiu. Lietuvos žmonėms ir verslui belieka vienas klausimas: Kiek mums dar
kainuos politinis kvailumas? Vaidas Žemaitis
Lekstutis |
|
************************** Ir negaliu su juo iš esmės
nesutikti. Nes geri santykiai su
Baltarusija yra Lietuvos valstybės itin gyvybiškai interesas. Nes Baltarusija ir Rusija yra
sąjunginė valstybė. Ir bet kokios sankcijos
Baltarusijai stumia ją prie Rusijos su visomis Lietuvai neigiamomis pasekmėmis. Tai akivaizdu ir, vadovaujantis
sveiko proto logika ir mūsų valstybės interesais, yra nepaneigiama. Kad tai sistemingai darė ir daro Trečias frontas konservatoriai yra suprantama
– rusofobija ir blogi santykiai su Baltarusija yra jų prorusiškos orientacijos maskuotė. O kodėl taip elgiasi socdemų vyriausybė
– man nesuprantama. Todėl teks jos paklausti ar
toks jos elgesys atitinka Lietuvos valstybės interesą. Ir kas paneigs, kad Vyriausybė taip stengiasi kad ir užmaskuoti visišką betvarkę ir impotenciją valstybės sienos apsaugoje Betgi valstybės interesas
Vyriausybei turi būti aukščiau visko. ******************** Štai LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS SIENOS IR JOS
APSAUGOS ĮSTATYMAS nustato: Lietuvos Respublikos valstybės siena (toliau – valstybės siena) – linija ir šia linija einantis vertikalus paviršius, apibrėžiantis Lietuvos Respublikos teritorijos ribas sausumoje, žemės gelmėse, oro erdvėje, pasienio vandenyse, teritorinėje jūroje ir jos gelmėse. Lietuvos Respublikos valstybės sienos apsauga (toliau – valstybės
sienos apsauga) – veikla, kuria siekiama:
1) išvengti
neteisėtų valstybės sienos ženklinimo pakeitimų; 2)
užtikrinti, kad fiziniai asmenys (toliau – asmenys), juridiniai asmenys
(toliau fiziniai asmenys ir juridiniai asmenys kartu – fiziniai ir juridiniai
asmenys), juridinių asmenų filialai, atstovybės bei juridinio asmens statuso
neturintys asmenys laikytųsi valstybės sienos ir pasienio teisinio režimo; 3) užtikrinti
asmenų, visuomenės ir valstybės interesus pasienio kontrolės punktuose ir
vietose, kuriose galioja pasienio teisinis režimas. |
Taigi valstybės siena yra – linija ir šia linija
einantis vertikalus paviršius, apibrėžiantis Lietuvos Respublikos
teritorijos ribas sausumoje, žemės gelmėse, oro erdvėje, pasienio
vandenyse, teritorinėje jūroje ir jos gelmėse.
Panagrinėkime vieną esminį atveji : siena yra – linija ir šia linija einantis vertikalus paviršius, apibrėžiantis
Lietuvos Respublikos teritorijos ribas sausumoje, oro
erdvėje.
Iš čia ir keletas klausimėlių:
|
Iki kokio aukščio tiesiasi valstybės oro siena. Iki kokio aukščio valstybės oro sieną saugo Valstybės
sienos apsaugos tarnyba. Kas aukščiau saugo valstybės oro sieną. |
Ir savaime suprantama, kad pagal Valstybės
sienos ir jos apsaugos įstatymą..
O kas yra ta sienos apsauga tai
ji kalba pati už save, savaime suprantama, kad pagal tą patį įstatymą .....
Geras klausimas, ką apie visa tai mano p.p.e. su visu savo liokajų tuntu ??
Na o Seimo
Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas vis dar
nepateikia informacijos:
|
1.Kuriai konkrečiai šalęs valdžios institucijai teisės aktas
nustato pareigą saugoti Lietuvos Respublikos suverenitetą ir jos konstitucinę
santvarką. 2.Kada paskutinį kartą Komitetas gavo pasiūlymą dėl regioninį ir transatlantinį saugumą
stiprinančių priemonių iš Strateginių tyrimų ir
analizės centro – viešosios įstaigos, kaip tai nustato Lietuvos respublikos
nacionalinio saugumo pagrindų įstatymas, II DALIS
RIZIKOS VEIKSNIAI IR PAVOJAI LIETUVOS SAUGUMUI. SAUGUMO
UŽTIKRINIMO PRIEMONĖS, 9 skyrius RIZIKOS VEIKSNIAI IR PAVOJAI
LIETUVOS SAUGUMUI. |
Savaime suprantama, kad tautos
išrinktieji elgiasi taip, kaip kadaise sakė
velionis A.M.B. – Jūs mus išrinkote,
tai mes ir valdysime, o jūs ramiai dirbkite ...
Taigi ir kas paneigs, kad tame bburatinų
Seimo komitete tvarka kaip „ tame mažame
paryžiuje“ ....
Ir ką šie buratinei gali atsakyti, jeigu jų Seimas taip jau nustatė, kad -nebėra institucijos, atsakingos už Lietuvos Respublikos suverenitetą ir jos konstitucinę santvarką.
Ir argi jiems reikia pasiūlymų dėl regioninį ir transatlantinį
saugumą stiprinančių priemonių iš Strateginių
tyrimų ir analizės centro?
Juk jie save laiko proto bokštais.
Taigi yra, kaip yra.
Prezidentas, Seimo NSG komitetas, Vyriausybė, kaip teigia Kazlų rūdos
bočiai -DIRBA GERAI ....
Todėl sumoje - Ilsėkimės ramybėje.
Amen ....

Komentarų nėra:
Rašyti komentarą