Susitikime taip pat dalyvavo Lietuvos šilumos tiekėjų
asociacijos viceprezidentas Romualdas Morkvėnas, keli šilumos tiekėjų atstovai, Geriamo vandens tiekėjų asociacijos
prezidentas su savo advokate ...., bei Buitinių
vartotojų sąjungos prezidentas Antanas Miškinis.
Susitikimo tikslas buvo Komisijos pirmininką informuoti apie
neteikiamą centralizuotai paruošto karšto vandens tiekimo paslaugą, kurios kainas
nustatinėja Valstybinė kainų ir
energetikos kontrolės komisija, o šilumos tiekėjai jas taiko ir tokiu būdu gauna neteisėtą pelną šilumos vartotojų
sąskaita,
(Buitinių vartotojų sąjunga tai vadina „Valstybiniu reketu“.)
Energetikos ekspertas ir Buitinių vartotojų sąjungos
prezidentas Komisijos pirmininką informavo, kad
šio „Valstybinio reketo“
priežastis yra visiškai netinkamas Šilumos ūkio įstatymo 15 - to straipsnio ( kuris niekaip negali būti taikomas dėl visiško jo neatitikimo
realiai situacijai) vieno sakinio
interpretavimas, vykdomas tiek Energetikos ministerijos, tiek Kainų komisijos.
Jie pasiūlė Šilumos
ūkio įstatymo 15-tą straipsnį nustatyti negaliojančiu, kas neišvengiamai turėjo būti padaryta atliekant Šilumos ūkio įstatymo
20 - to straipsnio pakeitimą, nustatantį, kad šilumos tiekėjo šilumos punktai be
sutarčių perduodami prižiūrėti (eksploatuoti) daugiabučių namų šildymo ir
karšto vandens sistemų prižiūrėtojams, vienkart uždraudžiant šilumos tiekėjams
tapti savo šilumos punktų prižiūrėtojais.
Deja tiek Energetikos ir Aplinkos ministerijoms, tiek Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisijai tai
suvokti pasirodė visiškai neprieinama.
Pažymėtina, kad pasitarime Aplinkos ministerijos Vandenų
politikos skyriaus vyr. specialistė taip ir nesiliovė
postringavusi apie antro apsirūpinimo karštu vandeniu būdu realizavimą, nors ir ministerijai prieš
kurį laiką buvo raštu paaiškinta, kad tai visiškai ne jos kompetencija, o ministerija turi
nedelsdama parengti Geriamo vandens ir nuotekų tvarkymo įstatymo poįstatyminius
teisės aktus, kuriuos ji turėjo parengti iki 2014 11 01 ir to iki šiol to nepadarė.
O iš jos pasisakymų 2017 04 30 Aplinkos ministerijoje įvykusiame pasitarime yra akivaizdu ir nepaneigiama, kodėl Premjero patarėjas visiškai pelnytai ją kelis kartus pavadino nekompetentinga.
Ir kas ypatingai pažymėtina, kad ši Aplinkos ministerijos
specialistė atstovavo ministeriją dar praeitos Vyriausybės pasitarimuose.
Taigi ne Vandenų politikos skyriaus vedėjas, ne Vandenų
departamento direktorė ..... o vyr. specialistė ....
(Čia visiškai vietoje klausimas – kam gi šie abu valstybės tarnautojai reikalingi ir
kokia gi tada jų kompetencija ???)
Deja, tokiu būdu sumoje yra akivaizdu, kad Aplinkos ministerijoje vandenų politiką vykdo kas
jau kas, bet tiktai ne ministrai ... o juo labiau esamas ....
O Energetikos
ministerijos Šilumos ūkio ir energijos efektyvumo skyriaus vedėja, jai
pritardama, taipogi toliau postringavo
apie apsirūpinimo karštu vandeniu būdo pasirinkimą, visiškai nesuvokdama, kad Šilumos ūkio įstatymo 20 -tas straipsnis iš esmės privalomai nustatė apsirūpinimo karštu vandeniu būdą ruošiant
jį daugiabučių namų šilumos punktuose ir šilumos vartotojai turi tiktai vieną
pasirinkimą – ruošti karštą vandenį savo butuose.
Deja yra, kaip yra - visos šalies šilumos ūkio ir energijos efektyvumu "rūpinasi" pagal išsilavinimą teisininkė .........
Ir gal kas paneigs, kad ji nėra perskaičiusi Šilumos ūkio įstatymo nuo pradžios iki pabaigos, jau nekalbant apie jos suvokimą kad 20- to straipsnio įgyvendinimas padaro netaikomu 15 - tą straipsnį.
O ką jau bekalbėti apie jos techninį šilumos ūkio supratimą ....
Todėl nereikia stebėtis, kad Šilumos tiekimo ir vartojimo taisykles patartina skaityti tada, kada kankina žiauri nemiga ....
Pažymėtina, kad po pasitarimo energetikos ekspertas R. Zabarauskas
prisipažino, kad jį tiesiog šokiravo tokia baisi valstybės tarnautojų nekompetencija.
(Mūsų nuomone tokius
valstybės tarnautojus derėtų vadinti valdininkais (nuo rus. чиновники ), kad
nežeminti kompetentingų ir pareigingų valstybės tarnautojų.)
Na o pasitarime dalyvavę šilumos tiekėjų atstovai ir Geriamo
vandens tiekėjų asociacijos prezidentas su
savo advokate ... kalbėjo tiktai apie savo problemas.
Pažymėtina, kad Geriamo vandens tiekėjų asociacijos prezidentas, postringaudamas
apie geriamo vandens netektis, nutylėjo, kad geriamo vandens tiekėjai ypatingai
vangiai įrenginėja apskaitos prietaisus, kas nepaneigiamai rodo, kad geriamo
vandens kainos yra nustatytos neteisingos, žymiai užaukštintos.
Jis nutylėjo, kad įrenginėjami geriamo vandens apskaitos prietaisai be
nuotolinio duomenų nuskaitymo, kas yra vakarykštė diena ...
Taipogi pažymėtina, kad šilumos tiekėjų atstovai į klausimą, kodėl prieš kurį laiką jie neleido
Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės komisijai paviešinti iš karšto vandens tiekimo veiklos jų gaunamų
pelnų, tai paneigė, sakydami, kad tai buvo pačios Kainų komisijos iniciatyva ......
Iš tiesų pavydėtinas Kainų komisijos - "nepriklausomas reguliatoriaus" kuklumas - slepti savo "veiklos" rezultatus ....
Sumoje susitikimas
nors ir nedavė konkrečių rezultatų sprendžiant „Valstybinio reketo“ problemą,
tačiau buvo naudingas tuo, kad leido pagilinti žinias ir supratimą, kaip iš esmės vyksta valstybės valdymas, kas tai iš esmės atlieka, ir
kokio žemo ..žemo .... žemo lygio jis yra ............
.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą