2017 m. gruodžio 13 d., trečiadienis

Vilniaus šilumos tiekėjas slepia ir savo valdymo organų atlyginimus, ir pelną, gautą iš "Valstybinio reketo" .....




Akcinių bendrovių įstatymas nustato:

18 straipsnis. Valdymo organai
     1. Bendrovės valdymo organai yra visuotinis akcininkų susirinkimas, stebėtojų taryba, valdyba ir administracijos vadovas.


Kas yra AB Vilniaus šilumos tinklai valdymo organai,  pateikta jos interneto svetainėje:

 Stebėtojų taryba:

1)     Rita Balčiūnienė Vilniaus miesto savivaldybės tarybos narė
2)     Valerij Stankevič  Vilniaus miesto savivaldybės tarybos narys
3)     Kasparas Adomaitis Vilniaus miesto savivaldybės tarybos narys
4)     Romualda Poševeckaja  Vilniaus miesto savivaldybės tarybos narė
5)     Aleksandr Fiodorov  Vilniaus miesto savivaldybės tarybos narys
6)     Vincas Jurgutis  Vilniaus miesto savivaldybės tarybos narys
7)     Marius Skarupskas  Vilniaus miesto savivaldybės tarybos narys

Valdyba:

1)     Virginijus Pauža Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Miesto ūkio ir transporto departamento direktorius
2)     Edvardas Varoneckas Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Teisės departamento direktorius
3)     Gerimantas Bakanas AB „Lietuvos geležinkeliai“ direktoriaus pavaduotojas
4)     Vytautas Švetkauskas UAB „NIF Lietuva“ direktorius

Vadovas     AB Vilniaus šilumos tinklų direktorius MANTAS BUROKAS


Taip pat yra pateikta:
 Darbo užmokestis
Vidutinis mėnesinis darbo užmokestis pagal darbuotojų grupes
Vidutinis mėnesinis darbo užmokestis neatskaičius mokesčių (Eur) 2016 m.
Vidutinis mėnesinis darbo užmokestis atskaičius mokesčius (Eur) 2016 m.
Vidutinis mėnesinis darbo užmokestis neatskaičius mokesčių (Eur) 2016 m. IV ketv.
Vidutinis mėnesinis darbo užmokestis atskaičius mokesčius (Eur) 2016 m. IV ketv.
Vadovaujantys darbuotojai
 2 609,0
1 976,8
 2 703,4
 2 054,6

Specialistai
 1 203,6
   903,6
 1 257,4
 955,7

Tokiu būdu visų pirma tenka pastebėti, kad nenurodyta, kas yra Stebėtojų tarybos ir Valdybos pirmininkai, ir bent  jau jų elektroninio pašto adresai, kad galima būtų pateikti  pvz. informaciją apie šilumos tiekėjo vykdomą „Valstybinį reketą“.

O svarbiausia tai, kad nevykdoma Energetikos įstatymo nuostata:

  Energetikos įmonės, kurios vykdo licencijuojamą veiklą arba kurių teikiamų paslaugų kainos yra valstybės reguliuojamos, viešai skelbia įmonių valdymo organų nariams nustatytą darbo užmokestį ir kitas su valdymo organų narių funkcijomis susijusias išmokas.

   Ryšium su tuo:

1)    AB Vilniaus šilumos tinklai   pasiūlyta nedelsiant  įvykdyti šią Energetikos įstatymo nuostatą.

2)    Valstybinę kainų ir energetikos kontrolės komisija  paprašyta pagal savo kompetenciją įvertinti  Energetikos įstatymo nevykdymą.


 Vienkart tenka pžymėti,kad dar birželio mėnėsį Vilniaus šilumos tiekėjas buvo paprašytas pateikti už gegužės mėnesi gautus pelnus: iš  šilumos, ir iš nevykdomos centralizuotai paruošto karšto vandens tiekimo  ("Valstybinio reketo") veiklų,  o atsakymo kaip nėra, taip ir nėra ....

 Štai taip natūroje ir atrodo naujo Vilniaus šilumos tiekėjo  pažadėtas savo veiklos skaidrumas ....

O jau apie pažadą  sumažinti šilumos kainas 20 procentų, 

 geriau jau ir neprisiminti ....


.

 



2017 m. gruodžio 10 d., sekmadienis

Tuo būdu teisėjos bendrai gaunama pensijos suma sudarė 7.727,15 Lt (2.238 Eur) ........



Lietuvos Respublikos Ministrui Pirmininkui Sauliui Skverneliui PDF Drukuj
Autor: Jonas Ivoška ir Ryšard Maceikianec   
Sobota, 28 października 2017 

Žiniai: Lietuvos Respublikos Seimo Pirmininkui Viktorui Pranckiečiui;
Lietuvos Respublikos Seimo daugumos lyderiui Ramūnui Karbauskiui
Vilnius, 2017 10 26 d.


Ketvirtoji pramonės revoliucija jau beldžiasi į veržliausių kraštų technologijų duris. Lietuva, kaip ne itin pramoniškas kraštas, šiandien vargu ar gali daryti esminę įtaką visuotinei technologinei-techninei pažangai.

Tačiau pilietinės savivaldos srityje mes galėtume būti tarp pirmaujančių europinės kultūros kraštų, realiai įgyvendindami Visuotinės žmogaus teisių deklaracijos, Tarptautinio pilietinių ir politinių teisių pakto, 

Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos, Pagrindinių teismų nepriklausomumo principų nuostatas, padėjusias vertybinius pagrindus pilietinei visuomenei išsiugdyti.

Jau ketvirtis amžiaus, kai Lietuvos Respublikos Konstitucijos preambulėje išreikštas lietuvių tautos siekis tapti darnia pilietine visuomene ir teisine valstybe. 

Ar kas nors daroma mūsų šalyje, įgyvendinant šį konstituciškai išreikštą lūkestį? 

Ar yra valstybinė institucija gavusi funkcinę užduotį modeliuoti pilietinės visuomenės sampratą?

Nesant duomenų, kad valstybės instituciniu lygmeniu ta linkme kas nors daroma, mes, neformalai, ėmėmės iniciatyvos paskatinti civilizuotos pilietinės savivaldos kūrybinį procesą. 

Tuo tikslu parengtas ir paviešintas Lietuvos Respublikos konstitucinės reformos projektas, rengiami sisteminiai pilietinės visuomenės valstybingumo pagrindai, kaip Piliečių santalkos „Teisės ir tiesos valdžia“ veiklos programa.

Atrodo, kad visa mąstanti Lietuva mato ir supranta, kad šalyje kažkas negerai, jeigu iš jos masiškai bėga darbingiausi žmonės. 

 Deja, į priežasčių paieškas ir net diskusiją, kodėl žmonės netenka vilties čia įgyvendinti savo lūkesčius, įsijungiama nesuprantamai vangiai.

Jeigu nevyriausybinis sektorius, neturėdamas nei lėšų, nei kitų svertų paskatinti žiniasklaidą įtraukti visuomenę į sąmonės revoliuciją, dar bando savo siaurose sekcijose aiškintis krašto demografinės griūties priežastis, tai valstybinis sektorius, sočiau pasimaitinęs, žymia dalimi skurstančiųjų sukurtais ištekliais, abejingai dreifuoja.

Įdomu, ar tvarkant viešuosius finansus valstybėje žvelgiama į tolimesnę nei vienerių metų perspektyvą?

 Ar tvirtindami biudžetą Seimo nariai žino, pavyzdžiui, kokiose biudžeto eilutėse paslėptos Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos neadministruojamos valstybinės pensijos, ar kitokiu pavadinimu mokamos išmokos iš valstybės biudžeto? 

Ar daug kam žinoma, kad papildomai prie „Sodros“ pensijų daugiau kaip 106000 asmenų gauna su savo įmokomis į „Sodros“ fondą nesusietas valstybines pensijas? 

Pagal socialinės apsaugos ir darbo ministerijos surinktus ir 2016-02-05 raštu Nr. (27.4-23) SD-829 pateiktus duomenis, pensinėms išmokoms ne iš „Sodros“ biudžeto mokėti, pavyzdžiui, 2015 metais panaudota 132, 57 milijono eurų valstybės biudžeto lėšų.

Postebėtina, kad mūsų ES kaimynai – Latvija, Estija ir Lenkija nuo sovietinio tipo privilegijų, kaip priemonės visuomenę priešinti ir ją skaldyti, atsisakė visiems laikams iškart po nepriklausomybės paskelbimo.


Dalis pensijų, mokamų ne iš socialinio draudimo fondo, empatiškai yra pateisinamos (pavyzdžiui politiniams kaliniams ir tremtiniams bei daugiavaikėms motinoms). 

Tačiau nemažai biudžeto lėšų, kurios nemokestinių pensijų pavidalu skiriamos kaip tęstinė padėka už praeityje patikėtas darbines funkcijas valstybiniame sektoriuje (sovietmečio ir naujai nomenklatūrai), yra akivaizdžiai privileginės ir mokamos nesilaikant Visuotinės žmogaus teisių deklaracijos, skelbiančios jog visi žmonės yra lygūs savo orumu ir teisėmis. 

Pažeidžiami ir Lietuvos Respublikos Konstitucijos 29 bei 52 straipsniai, kuriuose įtvirtintos nuostatos neleidžia teikti privilegijų ir skirti privileginių pensijų.

Dėl tokios dvejopų standartų taikymo sistemos mūsų šalis pirmauja Europos Sąjungoje pagal atskirtį tarp skirtingų piliečių grupių, o neteisingumo ir socialinio nesaugumo jausmai bei atviras Konstitucijos ir įstatyminių  normų ignoravimas vis pastebimiau didina nepasitikėjimą valstybe ir  skatina emigraciją, dėl kurios Lietuva atsidūrė tarp sparčiausiai nykstančių šalių.

Pažimėtina, kad pagal Piliečių santalkos „Teisės ir tiesos valdžia“ programinius metmenis, pretenduojančius į pilietinės visuomenės sisteminių vertybių turinio atskleidimą, nesiekiama visuotinės lygiavos. 
Čia teigiama, jog žmogui tapus neįgaliu ar ribotai įgaliu, jam skiriamos išmokos pagal gyvybinius žmogaus poreikius, jo indėlį į socialinio draudimo fondus ir dalyvavimą tautos tvarumui ir pažangai reikšmingoje veikloje. 

Turint tokius orientyrus, beliktų nustatyti kriterijus ir visiems mokėti sutinkamai su Lietuvos Respublikos Konstitucija po vieną pensinę išmoką, vienoje socialinės paramos institucijoje.

Kuo ydinga ir nesąžininga dabartinės socialinės paramos praktika, pailiustruosime vienu tikru pavyzdžiu.

Teisėjai T. S., dirbusiai Lietuvos Aukščiausiame Teisme ir Lietuvos Respublikos Konstituciniame Teisme, pagal jos įnašus į valstybės socialinio draudimo fondą, buvo paskirta „Sodros“ pensija 1491,39 Lt (432 Eur). Greta šios pensijos jai buvo paskirta ir teisėjo valstybinė pensija – 3470,62 Lt (1005 Eur). Šiai teisėjai apsirodė, kad 4962 Lt (1437 Eur) gaunama suma jai per maža. 

Teisėja kreipėsi į teismą ir buvę kolegos teisėjai 2011-12-15 nutartimi adm. byloje Nr. A502-2996/2011, kuri galutinė ir neskundžiama, pripažino jog teisėjos reikalavimas jai skirti ne 3470,62 Lt, o 6235,76 Lt (1806 Eur) teisėjo valstybinę pensiją yra pagrįstas.

 Tuo būdu teisėjos bendrai gaunama pensijos suma sudarė 7.727,15 Lt (2.238 Eur).

Priimdamas sprendimą, teismas nustatė, kad teisėjai T. S. per nepakankamos pensijos mokėjimo laikotarpį  padaryta 154 873,58 Lt (44 854 Eur) turtinė žala, tad iš mokesčių mokėtojų sunešto valstybės biudžeto buvo priteista ir ši suma. 

Priteisus papildomai dar 5 proc. dydžio metines palūkanas ir bylinėjimosi išlaidas, į pensiją išėjusios teisėjos finansinė padėtis dar truputį pagerėjo.

Šiuo pavyzdžiu visiškai nenorima ką nors pasakyti apie buvusios teisėjos asmenines savybes. Čia keliamas Lietuvos piliečių ne lygiateisiškumo klausimas. 

Štai Lietuvos Aukščiausiojo Teismo teisėjai, kurie kažin ar mažiau kaip 80 proc. nagrinėtinų  kasacinių skundų nutaria nanagrinėti neva nėra kasacijos pagrindų, ir skundo atmetimui sugaišę vos keliasdešimt minučių, kad būtų surašyta trafaretinė nutartis, gali gauti daugiau kaip 2000 Eur pensinę sumą, o penkių – šešių  vaikus pagimdžiusių ir išauginusių motinų vidutinė pensija tuo laiku, kai buvo teisiamasi dėl T. S. pensijos, pagal žiniasklaidos duomenis tesiekė 600 Lt (207 Eur). 

Jeigu niekieno nekontroliuojamo ir už nieką neatsakančio pareigūno (kol galioja LR CK 6.272 str., teisėjas apsaugotas nuo atsakomybės net už tyčinį darbo broką), baigusio darbinę veiklą senatvės orumas įkainuotas daugiau kaip 10-ties daugiavaikių motinų orumas, tai ar mes gerbiame Visuotinę žmogaus teisių deklaraciją, skelbiančią visų žmonių lygybę savo orumu ir teisėmis?

Pastebėtina, kad abejingai žvelgdami į krašto ateitį, neieškant tobulesnių pilietinės savivaldos formų, kai per trečdalis milijono šalies pensininkų atsidūrę žemiau skurdo ribos, arba balansuoja ties ta riba, mes neišlipsime iš demografinių netekčių tarpeklio.

 Tik atkūrę piliečių pasitikėjimą savo ir viso krašto ateitimi bei tikėjimą, kad tėvų žemėje atsiranda visos galimybės tenkinti saviraiškos ir pripažinimo motyvus, mes sustabdysime demografinį tautos nukraujavimą. Kelias į pilietinę visuomenę – Lietuvos pažangos ir išlikimo kelias.

 Jeigu atsakingai suprasime, kad pilietinės visuomenės esmę sudaro funkcionali tautos valstybingumo sistema, grindžiama realia pilietine savivalda bei kiekvieno žmogaus laisvės ir lygiateisiškumo darna, mūsų vaikai nesirinks kelio į tautos nebūtį.

Gerbiamas Premjere, mes, naudodamiesi konstitucine teise į informaciją, prašome pranešti, kada bus nutraukti prieštaraujančių Konstitucijai išmokų mokėjimai, kaip ydinga priemonė visuomenei manipuliuoti ir skaldyti?

 Ar savo kadencijos laikotarpiu planuojate pradėti sisteminę valstybingumo reformą

Piliečių santalkos „Teisės ir tiesos valdžia“ atstovas, advokatas Jonas Ivoška, Vilnius, el.p.: jonas@ivoska.lt

Labdaros ir paramos fondo „Vilniaus klodai“ pirmininkas Ryšard Maceikianec, Vilnius, el.p.: pogonlt@gmail.com



Atsakymas


LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINES APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJA
Biudžetinė įstaiga. A, Vivulskio g. 11. LT-03610 Vilnius, tel. (8 5)266 8176. (8 5} 266 8169. faks. (S 5)2664209, el.p.@socmin.lt. http://www.socmin.lt Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 1886 03515

Piliečių santalkai „Teisės ir tiesos valdžia"    2017 11 22      Nr. (27.4-23) SD-6490
atstovui Jonui Ivoškai      
                                   Į  2017-10-26     prašymas
Labdaros ir paramos fondui „Vilniaus klodai"
pirmininkui Ryšard Maceikianec
kopija

Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijai      2017-11 -02      S-2939
DĖL PATEIKTŲ PASIŪLYMŲ
Gerb. Jonai Ivoška ir Ryšard Maceikianec,

išnagrinėjome Jūsų kreipimąsi dėl pensinio pobūdžio išmokų iš valstybės biudžeto sistemos reformavimo. 

Dėkojame už pareikštą nuomonę ir iniciatyvą.

Iš tiesų, esama pensinio pobūdžio išmokų iš valstybės biudžeto sistema sukelia daug diskusijų, visuomenėje, nes šios išmokos nepagrįstos jokiomis įmokomis ir mokamos tik tam tikroms socialinėms ar profesinėms grupėms. 

Be to, šioje sistemoje galioja niekuo nepagristi teisinio reguliavimo skirtumai - nevienodos pensinio pobūdžio išmoku skyrimo ir mokėjimo sąlygos, skirtingi baziniai dydžiai išmokoms apskaičiuoti, didelė išmokų dydžių diferenciacija. 

 Atsižvelgiant į tai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos įgyvendinimo plane, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. kovo 13 d. nutarimu Nr. 167 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos įgyvendinimo plano patvirtinimo“, yra numatyta, kad Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo,Lietuvos Respublikos vidaus reikalų, Lietuvos Respublikos krašto apsaugos, Lietuvos Respublikos kultūros ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos 2018 m. II ketvirtį Lietuvos Respublikos Vyriausybei pateiks pasiūlymus dėl valstybinių pensijų sistemos tobulinimo. 

Pateikti pasiūlymai nustatyta tvarka bus derinami su suinteresuotomis institucijomis ir visuomene.

Pagarbiai
Viceministras                                                                    Eitvydas Bingelis
Svajūnė Gaidamavičienė, tel. 2664276, el. p. svajune.gaidamaviciene@socmin.lt

Paslaptinga automobilių stovėjimo aikštelė Vilniuje ....


 Tai uždara automobilių stovėjimo aikštelė Vilniuje prieš Siemens areną, užimanti kokį ketvirtį aikštės, skirtos nemokamam automobilių stovėjimui.

 Kaip matome joje nėra nė vieno automobilio.

Ir taip tęsiasi jau kelis mėnesius.

Kokia šios  autoaikštėlės paskirtis, kas ją įrengė ir kokiu tikslu ???

Tokios   informacijos aplink ją ir prie jos pastebėti nepavyko.





2017 m. gruodžio 9 d., šeštadienis

Konservatoriaus energetikos ministro inicijuotas "Valstybinis reketas" klesti ir bujoja, kaip Sosnovskio barščiai ...


Nepriklausomas energetikos ekspertas R. Zabarauskas paskaičiavo, kiek Vilniuje šilumos vartotojams kainuoja konservatorių energetikos ministro A. Sekmoko "Valstybinis reketas":

"Realiai gyventojai ruošia karštą vandenį patys jiems priklausančiais įrenginiais daugiabučių namų šilumos punktuose.
Faktiškai   patiriamos  tik kintamosios sąnaudos, kurios yra įtrauktos į kintamąją karšto vandens kainos dedamąją, - šilumos ir šalto geriamo vandens sąnaudos karštam vandeniui paruošti. 

Kadangi karšto vandens tiekimo realiai nėra, nėra ir sąnaudų, įskaičiuotų į pastoviąją karšto vandens kainos dedamąją. 

Tačiau gyventojai šias nesamas sąnaudas apmoka per karšto vandens kainą, atsiskaitydami už jų suvartotą karštą vandenį karšto vandens "tiekėjui", kuriuo, kaip taisyklė, yra šilumos tiekėjas.

                    Štai   Vilniuje karšto vandens kaina 2017 m. spalį  buvo 4.60 €/m3 (su 9% PVM)

Ją sudaro 2 dalys:
                      pastovioji dedamoji (su 9% PVM)   0.68 €/m3 ir
                      kintamoji dedamoji (su 9% PVM)   3.92 €/m3.
                     
     Apmokėdami už 1 m3 karšto vandens 4.60 €, daugiabučių, kuriuose faktiškai nėra karšto vandens tiekimo, gyventojai permoka už karštą vandenį jo kainos pastoviąją dalį 0.68 € arba 14.8% nuo visos kainos. "
--------------------------------------------------------------------------

 Suprantama, kad Seimo nariams, prokurorams, teisėjams, policijos komisarams, STT ir FNTT darbuotojams, ministrams, partijoms vadovaujantiems, verslininkams,  Kainų komisijos  ir kitų valstybės institucijų vadovams, žurnalistams ir t.t. tai yra nereikšminga suma.

Tačiau pensininkams, kitiems mažas pajamas gaunantiems, tai jau šis tas.

 Na o šilumos tiekėjams,  "Valstybinis reketas" -  pelnas iš nieko, iš nevykdomos veiklos,  tai tikra   konservatorių energetikos ministro Dievo dovana   (savaime suprantama ne be prezidentūros tylaus pritarimo..).

    Taigi prezidentė  gali ES šalių vadovams pasigirti, kad Lietuva vienintelė Europoje, kur nėra vietinės savivaldos, kur sėkmingai, kaip Aplinkos ir Žemės ūkio ministerijų Sosnovskio barščių plantacija


jau 7 metus klesti ir bujoja "Valstybinis reketas" ...

O kad bujoja, tai įrodymas Šiaulių šilumos tiekėjo  visiškai akivaizdžiai ir neteisėtai atlikta terminė daugiabučių namų karšto vandens sistemų "dezinfekcija", kurios efektas artimas NULIUI, o šilumos tiekėjo pelnas iš  į kanalizaciją išleisto karšto vandens garantuotas.


Taigi teks išbandyti Šiaulių apygardos prokuratūros ir Valstybinės energetikos Šiaulių skyriaus teisinę potenciją ir kompetenciją....prašant įvertinti tokias šilumos tiekėjo "ofenzyvas" ...
.


.








Vairuotojams ir policijai verta apsišviesti ....


LIETUVOS RESPUBLIKOS SAUGAUS EISMO AUTOMOBILIŲ KELIAIS ĮSTATYMAS 
nustato:

6. Policijos pareigūno reikalavimu vairuotojas privalo leistis Vyriausybės nustatyta tvarka patikrinamas, ar nėra neblaivus, apsvaigęs nuo psichiką veikiančių medžiagų.


transporto priemonES vairuojančių ir KITŲ ASMENŲ neblaivumo AR APSVAIGIMO nustatymo taisyklės
nustato:

6. Siekdami nustatyti, ar transporto priemonės vairuotojas, nusikalstamos veikos padarymu įtariamas asmuo ar administracinėn atsakomybėn traukiamas asmuo yra blaivus:
6.1. policijos ar Administracijos pareigūnai pagal sveikatos apsaugos ministro patvirtintą metodiką įvertina bendrą asmens būklę; įvertinę bendrą asmens būklę ir pagrįstai įtarę, kad asmuo neblaivus, toliau atlieka Taisyklių 6.2 ir 6.3 papunkčiuose nurodytus veiksmus;


 Tokiu būdu policijos pareigūnai sustabdę vairuotoją, siekdami nustatyti ar jis yra blaivus, turi visų pirma ne kišti jam panosėm alkotesterį, o  pagal sveikatos apsaugos ministro patvirtintą metodiką įvertinti bendrą asmens būklę.
 Ši Metodika  pateikta Priede 1.

O kaip yra, kaip sakoma, natūroje tai jau visai kitas reikalas.

Mums tuojau kiša alkotesterį, o mes  tuojau pučiame ..............

Arba būna  taip, kaip, pavyzdžiui,  keturi Varėnos policijos pareigūnai tikrina vieną vairuotoją, ar jis nėra apsvaigęs nuo alkoholio.

Beje mūsų "angelų sargų" vadovybė 


 niekaip nesugeba išvardinti, kiek teisės aktų reikalavimų pažeidė šie keturi  "amsiai" sumoje (Priedas 2).

Ypatingai tas, kuris įsisprendęs į klubus rankas trukdo pravažiuojantiems ir kelia grėsmę savo saugumui.
Todėl šia proga siūlome skaitytojams pasitikrinti teisės aktų žinias.

Tą galėtų padaryti ir tie policijos pareigūnai, kurie skaitys šią informacija.

-------------------------------------------------------------------------------------- 
P.S. O  psichologai teigia, kad savigarbos deficitas rodo žmogų turint psichikos sutrikimų problemų .............

*******************************************************************
PRIEDAS  1


                                                                                                   PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro
2006 m. birželio 20 d. įsakymu Nr. V-505
(Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2017 m.  lapkričio 20 d. įsakymo Nr. V-1312
redakcija)


BENDROS ASMENS BŪKLĖS ĮVERTINIMO METODIKA

I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS

1. Bendros asmens būklės įvertinimo metodika nustato veiksmų, atliekamų siekiant nustatyti, ar asmenys yra blaivūs / neblaivūs, apsvaigę / neapsvaigę, eigą.

II SKYRIUS
ASMENS BŪKLĖS VERTINIMAS

2. Ar asmuo yra neblaivus ir (ar) apsvaigęs, vertinama pagal šiuos požymius:

2.1. iš burnos sklindantį alkoholio kvapą;
2.2. neadekvačią elgseną;
2.3. nerišlią kalbą;
2.4. nekoordinuotus judesius.

3. Esant 2 punkte nurodytiems požymiams, vertinama bendra asmens būklė (išskyrus atvejus, kai teisės aktai nustato kitaip arba to neįmanoma atlikti dėl asmens sveikatos būklės):

3.1. ar gali eiti tiesia linija – pėda po pėdos;
3.2. ar stovėdamas gali pirštu pataikyti į nosies galą (atsimerkęs ir užsimerkęs).

III SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

4. Esant pagrįstiems įtarimams, kad asmuo yra neblaivus ar apsvaigęs, jo patikrinimas tęsiamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. gegužės 12 d. nutarimu Nr. 452 „Dėl Transporto priemones vairuojančių ir kitų asmenų neblaivumo ar apsvaigimo nustatymo taisyklių patvirtinimo ir leidžiamos etilo alkoholio koncentracijos darbo metu nustatymo“ ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

*************************************************************
Priedas 2

 

2017 m. gruodžio 2 d., šeštadienis

Ar mūsų kariuomenė tam pasiruošusi ???!!!!



Джихад с небес
Lenta.ru 1 декабря 2017

Невидимые для радаров самолеты, высокоточные гиперзвуковые ракеты и футуристичные танки с необитаемой башней — не единственные достижения научно-технического прогресса на современных полях боя.

 Гражданская война в Сирии показала всему миру огромную силу дешевых и маленьких беспилотных аппаратов, которые могут и позиции противника разведать, и бомбу на них сбросить. «Лента.ру» в рамках сотрудничества с Telegram-каналом Directorate4 публикует анализ использования крылатых машин войны на бескрайних просторах Леванта.

Прошло время, когда беспилотные летательные аппараты (БПЛА) были доступны лишь узкому кругу лиц. Сегодня БПЛА продаются свободно, и вопрос лишь в цене. К сожалению, помимо мирных и созидательных целей их используют и с преступным умыслом. Перевозка наркотиков, коммерческий шпионаж, шантаж, контрабанда — вот далеко не полный список незаконного применения дронов.

Не обошли вниманием техническую новинку террористы и приравненные к ним. Еще в 2004 году ливанская «Хезболла» стала использовать самодельные БПЛА для разведки над территорией Израиля. Почти через 10 лет коммерческие дроны стали участниками войны в Сирии и Ираке.

Сначала БПЛА использовались даже не для разведки и тем более не для атак. Как и многие мирные граждане, террористы при помощи дронов снимали красивые видеоролики с высоты птичьего полета. Разумеется, что такие видео шли не в портфолио или домашнюю коллекцию. Кадры с БПЛА включались в пропагандистские фото— и видеоматериалы.

Много позже квадрокоптеры и другие беспилотники стали использовать для разведки и управления на поле боя. Связано это с тем, что в условиях сирийской или иракской войны враги примерно представляли как расположение друг друга, так и ситуацию в тылах. Боевики испытывали куда большую потребность в картах.

И здесь им на помощь пришли спутниковые снимки. Однако, мало знать, где враг — неплохо бы еще знать его численный и качественный состав, чтобы случайно не напороться на ствол танка или пулемет. А для получения этой информации беспилотники подходят как нельзя лучше.

Применение БПЛА для сбрасывания на головы противников гранат было лишь вопросом времени. И действительно, «Джунд аль-Акса» и тогда еще «Джабхат ан-Нусра» первыми заявили о применении дронов-бомбардировщиков в Сирии. Их, правда, опередила все та же «Хезболла», но она, к счастью, сражается на другой стороне. 

Подтянулось и «Исламское государство» (ИГ, запрещено в России) — в 2016 году оно с успехом отбомбилось под Мосулом по пешмерге (курдскому ополчению — прим. «Ленты.ру») и французскому спецназу. Дальше «Исламское государство» только расширило парк БПЛА и стало регулярно атаковать своих противников с воздуха.

Таким образом, перед армиями Ирака и Сирии встал вопрос защиты от нового оружия террористов. Стороны конфликта справлялись с этой задачей по-своему: во время штурма Мосула у правительственных частей были замечены системы Blighter AUDS Counter-UAV. Они позволяли не только обнаружить, но и нейтрализовать нежелательный летательный аппарат.

В характеристиках данной модели указан радиус действия: до 10 километров. То есть одна машина на открытом пространстве может, теоретически, обеспечивать безопасность большой группировки войск. Однако данная модель в первую очередь рассчитана борьбу с крупными военными беспилотниками. 

А мелкие, типа коммерческих БПЛА (квадрокоптеров), переделанные под боевые, они засекают лишь с дистанции в 2,5 километра. По словам командующего силами США в Ираке полковника Бретта Сильвии, только к концу января 2017 года — то есть в разгар боев в Мосуле — им удалось сбить десяток БПЛА боевиков ИГ.

Другим средством борьбы с БПЛА стала тайваньская мобильная система RAYSUN MD1. Эта установка уступает стационарному коллеге — ее радиус действия около 1 километра. По заявлению производителя, RAYSUN MD1 может перехватить сигнал дрона в течение 3 секунд, посадить устройство или вернуть его владельцу, если он на это запрограммирован.

 Кроме того, прибор позволяет отдельно контролировать сигнал ISM или GPS. Например, пользователь может только обрезать сигнал ISM, сохраняя работу GPS, чтобы отслеживать положение владельца БПЛА для его последующего уничтожения.

Кроме тайваньской системы, по словам американских военных, в Ираке используется американская разработка Dronedefender, которая имеет вид винтовки с оптическим прицелом и дополнительными антеннами направленного действия. Согласно технической документации, винтовка работает до 5 часов и способна поражать БПЛА на расстоянии до 400 метров.

Аналогом на рынке противобеспилотных ружей является российская разработка ZALA Rex 1. Но, как и другие устройства подобного плана, она имеет все те же недостатки — небольшая автономность работы (около 3 часов), вредное воздействие на оператора (запрещено работать за смену более 4 часов 40 минут) и опасное воздействие на окружающих.

 Она также не способна обнаруживать БПЛА в автоматическом режиме — оператор должен самостоятельно находить цель, то есть об эффективной работе в ночное время речи не идет.

В условиях современной войны с различными террористическими группировками, действующими полупартизанскими методами и широко использующими небольшие БПЛА, вопрос защиты военной инфраструктуры встает особенно остро. Методы боевиков угрожают не только личному составу войсковых формирований, но и ее вооружению и припасам.

Один из ярких примеров: атака боевиков «Исламского государства» в Дейр-эз-Зоре на армейский склад боеприпасов, устроенный на территории стадиона. Находясь за линией фронта, примерно в трех километрах от цели, они направили легкий БПЛА, несущий на себе выстрел для подствольного гранатомета, прямиком на склад. В результате все хранящиеся десятки тонн патронов и снарядов были уничтожены.

Страдают от беспилотников ИГ и российские военнослужащие, в районе Пальмиры на авиабазе Т4 (Тияз). По их словам, такие налеты доставляют немало хлопот — квадрокоптеры появляются буквально из ниоткуда. 

Сбивают их самым простым способом — стрельбой из стрелкового оружия. К счастью, боевикам не удалось убить с помощью БПЛА ни одного российского солдата, но наносить ранения — вполне.

Так или иначе, террористы продолжат совершенствование своей техники, в том числе и БПЛА. Учитывая основательный подход ИГ к военному производству, которое оно демонстрировало весь последний год, надо думать, что нас ждет еще немало неприятных сюрпризов. Террористы вполне могут позволить себе оплатить обучение сторонников группировки по интересующим их специальностям. 

того, квалифицированных кадров у них хватает и без этого. Так что можно смело утверждать: разработки «чудо-оружия» продолжаются. А это значит, что существующую технику необходимо совершенствовать. 


Telegram-канал Directorate4 // Демонстрация различных боевых и разведывательных беспилотников боевиков «Исламского государства», изъятых в Мосуле.


2017 m. gruodžio 1 d., penktadienis

Padėti galėtų Seimo narė A. Maldeikienė .....



Žemiau pateiktą  informaciją savo interneto svetainėje platina ne kurie  šilumos tiekėjai: 
Aktualūs klausimai:
VKEKK DAŽNIAUSIAI UŽDUODAMI KLAUSIMAI IR KOMISIJOS ATSAKYMAI
(2017-11-17 versija)
Kur kreiptis, jeigu daugiabučių namų savininkų bendrija netinkamai paskirsto šilumą ir taiko kainas bei tarifus, skaičiuojant mokesčius už šilumą ir karštą vandenį?
Bendrijos valdybos (bendrijos pirmininko) veiklą kontroliuoja revizijos komisija (revizorius).
 Jei nustatoma pažeidimų, medžiaga perduodama svarstyti bendrijos narių (įgaliotinių) susirinkimui. 
Ne mažiau kaip 1/5 bendrijos narių teisę prašyti teismo paskirti ekspertus, kad šie ištirtų, ar bendrija, bendrijos valdyba (bendrijos pirmininkas) veikė tinkamai.
Dėl netinkamo bendrijos veiklos vykdymo vartotojai taip pat turi teisę kreiptis į teismą Civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka.

Ją galima surasti adresu: http://www.regula.lt/Puslapiai/bendra/vartotojams/silumos-sektorius.aspx


Betgi tai  "gryno vandens" dezinformacija, tai "Valstybinio reketo" atmaina.

Nes nėra tokio įstatymo, kuris šilumos tiekėjui leistų perduoti savo funkciją sudaryti sutartis su daugiabučių namų butų savininkais, paskirstyti jiems šilumą ir pateikti už sunaudotą šilumą sąskaitas.

Betgi ne kas kitas, kaip Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija pagal savo nuostatus:

10.16. kontroliuoja, kaip taikomos valstybės reguliuojamos kainos ir tarifai



O Šilumos ūkio įstatymas nustato:

2 straipsnis. Atsiskaitymas su šilumos tiekėju

1. Šilumos vartotojai atsiskaito su šilumos tiekėju už sunaudotą šilumą pagal šilumos pirkimo–pardavimo vietoje įrengtų atsiskaitomųjų šilumos apskaitos prietaisų rodmenis. Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka šilumos tiekėjas privalo suteikti slaptažodį šilumos vartotojams, kad šie galėtų elektroninių ryšių priemonėmis susipažinti su šilumos pirkimo–pardavimo vietoje įrengtų atsiskaitomųjų šilumos apskaitos prietaisų rodmenimis.

3. Atsiskaitymo dokumentas yra sąskaita už šilumą arba, savivaldybės institucijoms nustačius, mokesčio už šilumą pranešimas, kuris išrašomas buitiniams šilumos vartotojams (toliau kartu – sąskaita (mokėjimo pranešimas). Buitiniam šilumos vartotojui išrašytoje sąskaitoje (mokėjimo pranešime) turi būti pateikta tiksli, aiški ir išsami informacija, kuria remdamasis šilumos tiekėjas apskaičiavo vartotojo mokesčio dydį už jo suvartotą šilumos kiekį patalpoms šildyti ir šilumos kiekį karštam vandeniui ruošti bei karšto vandens temperatūrai palaikyti. Pateiktos informacijos privalo pakakti, kad vartotojas galėtų pasitikrinti, ar teisingai jam apskaičiuoti mokesčiai.



   Kad šilumos tiekėjai platina tokią informaciją yra suprantama, kadangi išvengti savo pareigų vykdymo jiems yra naudinga, kaip jiems naudingas yra ir "Valstybinis reketas" - pelnas iš neteikiamos paslaugos.


Dėl tos pačios priežasties jie taip uoliai neteisėtai vykdo, taip vadinamą,  daugiabučių namų karšto vandens sistemų terminę dezinfekciją, kurios rezultatai geriausiu atveju yra niekiniai,

Na, o kodėl tyli Lietuvos šilumos tiekėjų asociacijos vadovybė, yra visiškai suprantama, nes šioje vietoje ji yra priversta atstovauti neteisėtus asociacijos narių interesus.

[Kaip sakoma, kieno vežime sėdi,


to ir giesmę giedi ... ]


Yra dar tokia Šilumos taryba prie Energetikos ministerijos .....

Yra dar Seimo Ekonomikos komitetas, Energetikos komisija....

Yra dar STT, prokuratūra .....

Viskas yra, kas priklauso būti "teisinėje" valstybėje .....

Kaip sakoma, šioje vietoje, galėtų padėti nebent Seimo narė Aušra Maldeikiennė, asociacijos "Viešasis interesas" vadovė.

Tačiau ji turi rimtesnių darbų, kaip   Seimo narių  stebėjimas  ir auklėjimas .......

 

..