O pradžia buvo tokia.
Išgirdau, kad Šilumos ūkio įstatymas jau nustato, kad šilumos tiekėjas gali būti daugiabučių namų šildymo ir karšto vandens sistemų prižiūrėtoju ir suabejojau.
O, kad senai bebuvau apsilankęs Šilumos ūkio įstatyme tai ir nutariau pasitikrinti.
Pasirodo, kad išties Šilumos ūkio įstatymas jau leidžia šilumos tiekėjui būti daugiabučių namų šildymo ir karšto vandens sistemų prižiūrėtoju, nors ankščiau tai draudė, kas liečia Vilnių, Kauną.
Dabar gi pasirodo kad nuo 2023 10 01 tą draudimą Seimas panaikino.
Ir Seimo Kanceliarijos Teisės departamentas to deja visiškai nevertino.
Kaip yra ir buvo įprasta šiai „teisės „ institucijai.
Pažymėtina, kad liūdno vaizdo buvęs šios institucijos vadovas yra p.p.e. teisės grupės vadovas.........
Jeigu būdamas Seimo „teisės“ institucijos vadovu jis sugebėjo vieną ir tą patį įsagstymo pakeitimą įteisinti du kartus atskirais įstatymais, tai dabar jam, kaip rusai sako, „volnomy volia..“.......
Taigi jis tą ir šiuo atveju padarė....
Beje vienas užsienio lietuvis, siekęs tapti šalies vadovu, yra išsakęs įdomia mintį –„kuo daugiau patarėjų, tuo durnesnis tas, kam jie patarinėja...“
Manau, kad žodį „durnesnis‘ tikrai derėtų pakeisti kokiu nors švelnesniu , tačiau, mano nuomone, ji verta dėmesio ir šiuo atveju.
Taigi todėl sumoje ir atsirado peticija:
------------------------------------------------
Seimo Peticijų komisijai 2024-04-19 Nr.2-24 PETICIJA DĖL ŠILUMOS ŪKIO ĮSTATYMO NUOSTATŲ NESUDERINAMUMO SU KONSTITUCINIO TEISMO IŠAIŠKINIMU LR Konstitucinis teismas savo nutarime DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠILUMOS ŪKIO ĮSTATYMO (2007 M. LAPKRIČIO 20 D. REDAKCIJA) 20 STRAIPSNIO 2, 4 DALIŲ (2012 M. BIRŽELIO 28 D. REDAKCIJA) ATITIKTIES LIETUVOS RESPUBLIKOS KONSTITUCIJAI 2016 m.
birželio 7 d. Nr. KT17-N8/2016 https://lrkt.lt/lt/teismo-aktai/paieska/135/ta1614/content išaiškino: .5.2. Paminėtina, kad 2014 m. gegužės 13 d. Šilumos ūkio įstatymo 20 ir 22 straipsnių pakeitimo įstatymo travaux préparatoires nurodyta, jog nustatytų ūkinės veiklos apribojimų tikslas – užkirsti kelią monopolinėms tendencijoms šilumos ūkyje, kai pastato šildymo ir karšto vandens sistemų priežiūrą vykdo ne nepriklausomi, o su šilumos tiekėju susiję asmenys, tiesiogiai suinteresuoti šilumos suvartojimo didėjimu. Šiais antimonopoliniais apribojimais buvo siekiama apsaugoti sąžiningą konkurenciją ir taip apginti galutinių šilumos vartotojų interesus, susijusius su ekonomišku ir racionaliu šilumos vartojimu, užtikrinančiu mažiausias sąskaitas už šilumą. Taip aiškinama, kodėl šilumos tiekėjai negali būti daugiabučių namų šildymo ir karšto vandens sistemų prižiūrėtojais. Tuo tarpu Energetikos ministerijos iniciatyva Seimas Lietuvos Respublikos šilumos ūkio įstatymo Nr. IX-1565 1, 2, 3, 7, 8, 9, 10, 10-1, 12, 15, 17, 20, 22, 30, 32, 34, 35, 36, 37 straipsnių, aštuntojo ir vienuoliktojo skirsnių pavadinimų pakeitimo ir Įstatymo papildymo 8-2, 10-2, 29-1 straipsniais įstatymu,( 2023 m. balandžio 6 d. Nr. XIV-1876 Vilnius), 20 straipsnio pakeitimu https://www.e-tar.lt/portal/legalAct.html?documentId=a6211800de7511ed9978886e85107ab2 nustatė Daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų valdytojas ir (ar) šilumos tiekėjas gali būti pastato šildymo ir karšto vandens sistemos prižiūrėtojas (eksploatuotojas). Todėl yra akivaizdu, kad ši Šilumos ūkio įstatymo nuostata ( kaip ir kitos analogiškos) prieštarauja Konstitucinio teismo išaiškinimui. Ir todėl. gerbiant teisinės valstybės statusą, ir tenkinant Konstitucijos nuostatą „Valstybė gina vartotojo interesą, būtina priimti Šilumos ūkio įstatymo pakeitimą, pašalinantį nuostatas, suteikiančias šilumos tiekėjams teisę būti daugiabučių namų šildymo ir karšto vandens sistemų prižiūrėtojais.
Vertinant tai, kas aukščiau išdėstyta, siūlau šį mano pasiūlymą laikyti peticija. Antanas Miškinis ---------------------------------------- |
O vakar gavau Seimo Peticijų komisijos s laišką:
Lietuvos Respublikos Seimo Peticijų komisija 2024 m. birželio 19 d. posėdyje iš esmės išnagrinėjo Jūsų peticiją ir priėmė sprendimą teikti Seimui išvadą netenkinti peticijoje pateikto pasiūlymo pakeisti Lietuvos Respublikos šilumos ūkio įstatymo 20 straipsnį. Seimo Peticijų komisijos išvada dėl Jūsų peticijoje
pateikto pasiūlymo Lietuvos Respublikos Seimo statuto nustatyta tvarka bus
pateikta svarstyti Seimui, kuris šiuo klausimu priims galutinį sprendimą.
Apie Seimo priimtą sprendimą Jus informuosime. Komisijos pirmininkas Edmundas Pupinis |
Mano nuomone visų pirma Seimas turėtų apsvarstyti, kodėl Seimo Kanceliarijos Teisės departamentas atitinkamai jo neinformavo.
Nes Pagrindinis Departamento uždavinys – atlikti teisinį vertinimą ir teikti teisinę pagalbą įstatymų ir kitų Seimo, Seimo valdybos, prireikus – Seimo kanclerio priimamų teisės aktų leidybos proceso metu. |
Na o toliau Seimas turėtų:
-Arba pašalinti iš Šilumos ūkio įstatymo nuostatą leidžiančią šilumos tiekėjui būti daugiabučių namų šildymo ir karšto vandens sistemų prižiūrėtoju.
-Arba kreiptis į LR Konstitucinį teismą su išaiškinimu.
O kaip pasielgs Seimas – pagyvensime, pamatysime ....
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą