2017 m. vasario 24 d., penktadienis

Situacija iš serijos tyčia nesugalvosi .....


    Jeigu parašytume, kad kokioje nors parduotuvėje yra įprasta, kad, tarkime, perkant nefasuotas daržoves egzistuoja praktika, kad jos sveriamos pirkėjų  atsineštomis svarstyklėmis, vargu ar kas tuo patikėtų.....

   O jeigu taip iš tikro ir būtų, tai kiltų pagrįstos abejonės, ar tiktai tos daržovės yra nėra kokiu tai   būdu labai jau  pigiai įsigytos ir pan. ....

Betgi pas mus yra, kaip ir yra ............ kažkas tai panašaus yra pvz. Vilniuje su geriamo vandens apskaita.

 Taigi UAB „Vilniaus vandenys“  2016 05 18 informavo:

Didžiausia Lietuvoje vandentiekio bendrovė „Vilniaus vandenys” savo klientams, kurie šiuo metu neturi įrengtų vandens skaitiklių ir neturi galimybės atsiskaityti pagal jo rodmenis, ketina juos įrengti be papildomų mokesčių.

Tokiu būdu ištaisoma daugelį metų egzistavusi spraga, jog klientai už suteiktas paslaugas atsiskaitydavo ne pagal jų sunaudojimą.

Įsirengti skaitiklius bendrovė skatina nuolatos.

Tokiu būdu siekiama klientus paskatinti racionaliai naudoti vandenį.

Be to, apmokėjimo pagal skaitiklius tvarką numato ir Lietuvos Respublikos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymas.
--------------------------------

Taigi pati paslaugų teikėja pripažįsta, kad ji jau daug metų nevykdo įstatymo.

Vadovaujantis sveiko proto logika ir klausti nereikėtų – KODĖL, nes yra akivaizdu ir nepaneigiama:

-       Jai tai yra naudinga.

-       o Aplinkos ministerijoje ir Kainų komisijoje  galimai įsiveisė „riebūs kurmiai“ .....

 Nes yra akivaizdu ir nepaneigiama, jeigu geriamo vandens kaina būtų nustatyta teisinga, jo tiekėjas senai būtų įrengęs apskaitos prietaisus.

Geras klausimas – o  kas yra  tų  „riebių kurmių“ galimas  stogas  ?

Gal kas paneigs, kad tai  galimai  yra   Lietuvos vandens tiekėjų asociacija, susikūrusi tam, kad  turėtų „galimybes   efektyviau spręsti įvairius   ekonominius,  finansinius savo narių  klausimus“.

Na ir kodėl gi  ši asociacija  turi  nepasinaudoti  jai Aplinkos ministerijos ir Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos suteiktomis „galimybėmis. efektyviau spręsti įvairius   ekonominius,  finansinius    savo narių klausimus“.

O gal kas mano kitaip ??

O jeigu  geriamo vandens kaina būtų nustatyta teisinga, jo kaina nepadidėtų ir įrengus apskaitos prietaisus.

Tuo pačiu nebūtų ir geriamo vandens naudotojų nepasitenkinimo, dėl sumoje padidėjusios geriamo vandens kainos, įrengus apskaitos prietaisus.


Tuo tarpu Geriamo vandens ir nuotekų tvarkymo įstatymo jau du metus nevykdo ir pati Aplinkos ministerija - Geriamo vandens ir nuotekų tvarkymo įstatymo  įgyvendinamuosius teisės  aktus ji turėjo parengti  iki  2014 spalio 31 dienos .....

Betgi jie neparengti iki  šiol .......

Kodėl ???

Todėl, kad tam priešinasi Lietuvos vandens tiekėjų asociacija.

Kodėl ji priešinasi ?

Ji priešinasi   karšto vandens apskaitos prietaisų įrengimui butuose, nes tada geriamo vandens tiekėjams tektų paskirstyti daugiabučių namų įvade apskaitytą geriamą vandenį butams.


O štai paskutinė UAB „Vilniaus vandenys“ naujiena“


Per metus planuojama pakeisti daugiau nei 80 tūkst. Skaitiklių




„Vilniaus vandenys“ siekia užtikrinti, kad klientų naudojami apskaitos prietaisai būtų tikslūs ir su galiojančia metrologine patikra.
Todėl bendrovės specialistai nuolat vykdo geriamojo (šalto) vandens skaitiklių patikrą, o senus, nebeveikiančius ar su pasibaigusia metrologine patikra prietaisus pakeičia naujais.
 Per trejus metus, t. y. iki 2019 metų pabaigos, kartu su rangovais iš viso planuojama pakeisti kasmet maždaug po 85 tūkst. tokių vandens apskaitos prietaisų.
Kviečiame Jus atkreipti dėmesį į gaunamus pranešimus apie planuojamus darbus ir padėti specialistams užtikrinti tinkamą suvartojamo vandens apskaitą namuose.

Reaguodami į Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos kreipimąsi dėl geriamojo vandens apskaitos prietaisų atitikties teisiniams metrologijos reikalavimams, pažymime, kad daugiabučių namų gyventojų butuose įrengtus skaitiklius, kurie jau neatitinka teisės aktų reikalavimų, planuojame pakeisti pagal komisijai ir metrologijos inspekcijai pateiktą planą iki 2019 metų pabaigos.

Taip pat primename, kad nesudarius sąlygų pakeisti arba įrengti geriamojo vandens skaitiklių, mokestis už geriamąjį vandenį bus skaičiuojamas sumuojant mėnesinę pardavimo kainą bei vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugos kainą, kuri bus skaičiuojama taikant dvigubą vidutinį savivaldybėje suvartojamojo geriamojo vandens kiekį vienam gyventojui. ( ???? kuo remiantis ??)

Vadovaujantis Geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymu, atsiskaitomuosius apskaitos prietaisus įrengia ir naudoja geriamojo vandens tiekėjas ir nuotekų tvarkytojas savo lėšomis, o šių prietaisų įsigijimo, įrengimo, eksploatavimo ir patikros sąnaudos įtraukiamos į geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo paslaugų kainą.

 Pakeitus arba įrengus geriamojo (šalto) vandens apskaitos prietaisą, klientui pradedama taikyti kita mėnesinė pardavimo kaina (abonentinis mokestis).

Daugiau informacijos apie kainas rasite skiltyje „Paslaugų kainos“ arba galite skambinti klientų aptarnavimo telefonu 1889.  


Klientų aptarnavimas tel. 1889, el. p. info@vv.lt | www.vv.lt
Dominikonų g. 11, LT-01517 Vilnius, I–V 9.00–18.00 val.Nemokama avarinės tarnybos linija – 8 800 10880
--------------------


Betgi   šiuo metu šilumos tiekėjas,  "Valstybinio reketo" dalyvis, UAB ,,Vilniaus energija“  daugiabučių namų butuose įrenginėja karšto vandens apskaitos prietaisus su nuotoliniu duomenų perdavimu.

Elektros tiekėjas jau bando elektros apskaitos prietaisus su nuotoliniu duomenų nuskaitymu.

Tas pats bus ir su gamtinių dujų apskaitos prietaisais butuose.

Šiaip ar taip XXI amžius jaučiasi, bet tiktai ne UAB „Vilniaus vandenyse“, kurie ankščiau ar vėliau turės perimti abiejų vandenų apskaitos prietaisų butuose priežiūrą – vienas apskaitos prietaisas bus  iš praeito amžiaus, kitas iš šio amžiaus ....


Situacija, kaip sakoma. iš serijos tyčia nesugalvosi .....



2017 m. vasario 23 d., ketvirtadienis

Valstybė saugo „bolševikus“ ......

                .

Nacionalinė žemės tarnyba pranešė:  2016 M. VYKDYTA SUSTIPRINTA ŽEMĖS NAUDOJIMO VALSTYBINĖ KONTROLĖ

Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT), vykdydama žemės naudojimo valstybinę kontrolę, 2016 m. atliko 10 059 žemės naudojimo patikrinimus ir nustatė 2 210 pažeidimų.
Už pažeidimus skirta beveik 40 000 eurų baudų.
Didžiausias skaičius patikrinimų 2016 metais buvo atliktas Vilniaus miesto, Kauno miesto ir Rietavo savivaldybių, taip pat Vilniaus, Klaipėdos, Šilutės, Panevėžio, Šiaulių, Plungės, Pagėgių, Tauragės, Varėnos rajonų teritorijose.
Daugiausia pažeidimų atvejų (beveik 300) buvo nustatyta dėl apleistų ir nedirbamų žemės sklypų,
t. y. žemė nesutvarkyta taip, kad ji būtų tinkama naudoti pagal paskirtį, nešienaujama ir nedirbama, savaime apaugusi medžių ir krūmų želdiniais.


Betgi kelio Vilnius – Utena 37 kilometre nuo sovietinių laikų  randasi didžiulė Sosnovskio barščių, liaudyje vadinamų „bolševikais“,    plantacija.

Ši „bolševikų“ plantacija veši, bujoja, pakelėmis plinta į Vilniaus ir Molėtų puses.

Kaip mums paaiškino Nacionalinėje žemės tarnyboje, jos darbuotojai važinėja į vietas tiktai pagal skundus.

Ir tai visiškai suprantama, nes, vadovaujantis sveiko proto logika, žemės naudojimo pagal paskirtį kontrolei galėtų  būti pasitelkti dronai.

Vieno drono kaina nuo 1200 iki  500 eurų.


Turėtų .....

Tačiau yra, kaip yra .... Žemės reforma be servitutų, su laikinais planais pagal preliminarius skaičiavimus,  ...artėja prie pabaigos ... skelbė buvusi Nacionalinės žemės tarnybos valdžia ....

O buvusi Žemės ūkio ministerijos valdžia jai pritarė .....

 Kaip bus prie šios valdžios, vienas ponas Dievas žino .....

Nes valdžioje ne bet kas, o valstiečiai ...............

Taigi kol kas valstybė saugo „bolševikus“ .... kaip kad saugo pvz. bolševiko Cukrinio avinėlio paminklą






2017 m. vasario 22 d., trečiadienis

...............įžeidimas pusprotės kultūringu veidu ( iš Seimo narės A. M. leksikono)


Vertingos  Seimo narės mintys iš Žinių radijo laidos.... (T.T. –Seimo narys)

A.M. - ... ir visi šie avinai sėdės Seimo salėje, avinai .....
..................
A. M.  - Aš atėjau (į Seimą) daryti tai, ką  žadėjau. Mūsų darbas sukurti taisykles visuomenei funkcionuoti, kad mes galėtume veikti.
Atstovavimas visų pirma reiškia taisyklių sukūrimą, kad būtų kažkokios taisyklės.
Kokios turi būti šių žmonių ( Seimo narių) savybės:
A. Moralūs.
B. Tai ką sako, tai ir daro.
Todėl kad, kai tu siunti žmones į Seimą, tu jį siunti įsivaizduodamas , ką jis gali.
...............................
A. M - Kaip TU jau čia taip pergyveni dėl mano mados išmanymo ( adresuota Seimo nariui  T. T.) .....
.................
A. M.  - Toliau mokėjimas atstovauti. Ar reikia Seimo nariui aukštojo išsilavinimo – visiškai nereikia.
Aš manau, kad mano išsilavinimas Seime yra per aukštas ir tam nereikalingas.
Mano išsilavinimas reikalingas Universitete dėstyti.
Aš į Seimą atėjau keturiems metams rašyti, ką jie iš tikro išdirbinėja.
Dabar aš pradėsiu  Seimo narius  klausinėti ar jie supranta, už ką jie balsuoja.
Dažniausia jie man nesugeba paaiškinti.
Reiškia jie balsavo, šitas nesuprato, bet balsavo.....
Mano tikslas Seime išgryninti žmones už ką jie balsavo, už ką jie gali balsuoti, už ką ne.
Ir kad paskui neverktų ...
.............................
A. M. - Tiesa tada išlenda koks nors U. (Seimo narys) ... ir  perda, nieko nesuprantantis, ir kas dvi dienas keičiantis nuomonę, įskaitant K., kuris ... aš čia turiu tris jo skirtingus sakinius ....
.........................................
A. M. -Gal aš išvis nedalyvausiu balsavime, sėdėsiu salėje, užsiregistruosiu ..., mokykloje dėsčiau 30 metų .....
.............................
T. T. –Ar jūs pastebėjote, kad įžeidžiate žmones, vienus ar kitus.

A. M.– Tegu mane įžeidinėja nuo ryto iki vakaro.

T. T.–Pirma iš pamokų, kurias turime išmokti Seime, yra tolerancijos pamoka.

A. M. – Ne, ne, .... Aš ir toliau elgsiuos taip pat, tiktai truputį agresyviau... Aš niekada klasėje nesu pakėlusi toną, ir mes gerai leisdavome laiką, nes tai buvo mano mokiniai....
----------------------
A. M.  - Kuo iš tikrųjų blogas mūsų parlamentas, kad tenai vienas kitam pošlykščiai šypsosi, o ką jie ten po to galvoja....
..............................
A. M. - Aš sąmoningai stengsiuosi net inspiruoti skandalą, kad jis išryškintų ar iš tikrųjų tas žmogus suvokia .... ir tai visuomenei yra labai svarbu.
-------------------





2017 m. vasario 21 d., antradienis

Atspėkite Seimo narę ....




Klausimas Seimo narei:

  Viešojo intereso gynimo tikslu prašau pagal savo kompetenciją ir galimybes padėti spręsti šias problemas:

 II. Taip vadinamo “Valstybinio reketo“ – akivaizdžiai ir nepaneigiamai neteikiamos centralizuotai paruošto karšto vandens tiekimo paslaugos mokesčio panaikinimas.


Atsakymas:

Kalbant apie centralizuotai teikiamo karšto vandens tiekimo paslaugos mokestį akivaizdu, kad jis būtinas siekiant garantuoti  nuolatinį šilto vandens tiekimą. 

Diskutuoti galima tik dėl to, kaip tas mokestis gali būti administruojamas: ar per abonementinį mokestį, ar įtraukiant į karšto vandens kainą. 

 Nuosekliai remsiu abonementinį mokestį, nes įtraukus jį į šilumos kainą, tą mokestį privalėtų mokėti ir tie, kurie neturi tokios nepertraukiamos tiekimo sistemos.
-------------------------



2017 m. vasario 19 d., sekmadienis

Šalyje nėra veikiančios energinio vartojimo efektyvumo didinimo sistemos ..............


         
                    
                  Antanas Algimantas  Miškinis
                     Vilnius - 09121, Žirmūnų g. Nr. 104  bt. 106,  
                Tel. 8-686-65- 887,  e-mail -  antanas1940@ gmail.com,                                  
**************************************************
LR Seimo peticijų komisijai                             2017.02.19 Nr. 3


DĖL  ENERGIJOS  EFEKTYVUMO  TEISINIO  REGULIAVIMO
 

Lietuvoje iki šiol nėra visiškai įgyvendinta nė viena teisinio reguliavimo priemonė, reikalinga užtikrinti energijos vartojimo efektyvumui.
  
Nėra veikiančios energinio vartojimo efektyvumo didinimo sistemos.

Tokią išvadą pateikė Lietuvos teisės instituto mokslininkė dr. Kristina Bernotaitė, atlikusi teisės aktų analizę, kuri pristatoma jos parengtame moksliniame straipsnyje „Energinio efektyvumo teisinis reguliavimas ir taikymo ypatumai“ (Priedas 1).


Tuo tarpu LIETUVOS RESPUBLIKOS ENERGIJOS VARTOJIMO EFEKTYVUMO DIDINIMO  ĮSTATYMAS
2016 m. lapkričio 3 d. Nr. XII-2702,  Vilnius
nustato:
5 straipsnis. Energijos vartojimo efektyvumo didinimo priemonės

1. Energijos vartojimo efektyvumo didinimo politikos priemonės apima šias priemones ir (arba) jų derinius:
1) energijai ir energijos ištekliams taikomų pridėtinės vertės mokesčio ar akcizų, kurių poveikis yra galutinės energijos suvartojimo mažinimas, įvertinimas;
2) finansinės priemonės, kurios skatina diegti energijos vartojimo efektyvumo didinimo priemones ir kurių poveikis yra galutinės energijos suvartojimo mažinimas;


  O šiuo metu, daugiabučių namų šildymui ir karštam vandeniui juose ruošti  sunaudotai šilumos energijai laikinai yra nustatytas  9 procentų PVM.

  Tačiau daugiabučiai namai šilumos šildymui sunaudoja labai jau  nevienodai.

  Daugiausia tai lemia netinkama jų priežiūra, tiksliau nepriežiūra.

  Tuo tarpu, pasiūlymą PVM diferenciaciją šilumai panaudoti skatinant  jos taupymą daugiabučiuose namuose, nevertino  nei buvęs  Seimas, nei buvusi  Vyriausybė....   na ir matyt todėl ir Įstatyme to nėra ....


O Įstatymas taip pat nustato:

2 straipsnis. Pagrindinės šio įstatymo sąvokos

1.                    Energijos taupymo paslauga – atlygintina veikla, kuria sukuriama energijos taupymo paslaugos teikimo sutartyje, sudarytoje tarp energijos taupymo paslaugų teikėjo ir vartotojo, nustatyta ekonominė vertė diegiant energijos suvartojimą mažinančias technologijas ar kitas energijos vartojimo efektyvumo didinimo priemones.

2. Energijos taupymo paslaugų teikėjas – asmuo, teikiantis energijos taupymo paslaugas.


Jeigu „kitas energijos vartojimo efektyvumo didinimo priemones“ galima būtų  suprasti kaip daugiabučių namų renovaciją, tai būtų vienintelis Įstatyme paminėtas atvejis, kad būtina didinti energijos vartojimo efektyvumą ir daugiabučiuose namuose.

Betgi taip nėra, Įstatyme visiškai iš esmės nepaliečiami daugiabučiai namai ......

O tuo tarpu JESICA modelio taikymas   daugiabučių namų renovacijai yra ne kas kitas, kaip tyčinė, kas paneigs,  dargi   nusikalstama   veika, kaip ir valstybinių daugiabučių namų privatizacija, tokiu būdu vienam pastatui sukuriant kelias dešimtis, ar net virš šimto savininkų, kurie iš esmės nesuvokia esantys ne tik savo buto, bet ir viso pastato šeimininkai, su visomis iš to pastato priežiūrai sekančiomis pasekmėmis ....

  Vaizdžiai tariant tartum koks UAB – as su keliomis dešimtimis lygiateisių savininkų ...

Jeigu vadovautis sveiko proto logika, plačiau problemos  aiškinti nereikėtų ....

Todėl daugiabučių namų renovacijai turi būti taikomas ESCO modelis.

Kas yra ESCO?

ESCO - tai energetinių paslaugų bendrovė (angl. Energy Service Company), kuri, sudarydama energetinių paslaugų sutartį (angl. Energy Performance Contract) su pastato valdytoju, investuoja į priemones, padedančias gerinti pastato energinį efektyvumą, o didžiąją dalį investicijoms skirtų lėšų atgauna per sutarties galiojimo laikotarpį iš būsimų energijos sutaupymų.

Šio modelio esmė – pasiekti kuo didesnį energijos sutaupymo efektą, nepatiriant didelių pradinių investicijų.

Be to,  energetinių paslaugų sutartimi garantuojamas tam tikro lygio energijos sutaupymas pastate įdiegus energiją taupančias priemones.


Betgi ESCO modelis numatytas taikyti tiktai viešųjų pastatų  energijos vartojimo efektyvumo didinimui ......

Sumoje siūloma energijos vartojimo efektyvumo didinimo  teisės aktuose  nustatyti:

Ø  Šilumos, skirtos daugiabučių namų šildymui ir karšto vandens ruošimui juose. PVM    diferenciaciją pagal teisės aktais nustatytas šilumos sunaudojimo daugiabučiuose namuose normas.

Ø  ESCO modelio taikymą daugiabučių namų renovacijai.

   Vienkart siūloma  įvertinti Lietuvos teisės instituto mokslininkės dr. Kristinos Bernotaitės  atliktų teisės aktų analizę, išdėstytą jos   moksliniame straipsnyje „Energinio efektyvumo teisinis reguliavimas ir taikymo ypatumai“ (Priedas 1).

  Vertinant tai, kas aukščiau išdėstyta, prašau laikyti šį mano kreipimąsi peticija.


 Antanas Miškinis                   

....didelis, didelis klausimas ....


Klausimas Seimo pirmininkui:

 Kodėl Seimas prieš priimdamas sprendimą dėl karinių bazių įkūrimo nesurengė referendumo dėl Konstitucijos keitimo? 
Nes pagal mūsų Konstituciją Lietuvos Respublikos teritorijoje negali būti jokios svetimos šalies kariuomenės. 
O ji jau ilgokai čia yra.

Atsakymas: Lietuvos Konstitucija buvo parašyta tuo metu, kai čia buvo priešiška kariuomenė. Ir tai neturėtų būti vertinama vienareikšmiškai. Galiu tokį pavyzdį pateikti: Žalgirio mūšyje, nežinau, kieno teritorijoje mes kovojome, bet tada kovojome ir su Lenkijos, ir su Baltarusijos daliniais. Tai buvo draugiškos kariuomenės. Neaišku, ar Žalgirio mūšis būtų laimėtas, jeigu tos draugiškos kariuomenės nebūtų buvusios drauge. 
Bet grįžkime prie klausimo apie Konstituciją.
Konstitucinis Teismas yra atsakęs, kad tai nėra dalinių kūrimas. 
Tai Lietuvos sukurta infrastruktūra.
 O rotacinių pajėgų buvimas Konstitucijai neprieštarauja.
 Tai Konstitucinio Teismo teiginys.
 Todėl mes neturėtume abejoti, kad čia reikėtų kokio nors referendumo.

 Jeigu mes įsileistume kaip bazes, kaip nuolatines bazes, tada turbūt turėtume rengti referendumą.

Komentaras: Sunku pasakyti, ar Seimo pirmininkas  pats suprato, ką jis čia bandė pasakyti.

O gal  žurnalistai žaliąjį valstietį   labai netaktiškai, pažeisdami žurnalistinę etiką kalbino jo laisvalaikio metu ir būtent tuo metu, kai jis buvo išgėręs? Ir nemažai išgėręs?
****************************************** 
Faktas:
Klausimas labai gudriai suformuluotas, labai klastingas, klaidinantis.
Pradedamas nuo karinių bazių įkūrimo, baigiamas neteisingu Konstitucijos citavimu.
Konstitucinis teismas tikrai yra išaiškinęs. kad NATO karinių dalinių buvimas rotaciniu principu nepažeidžia Konstitucijos, kuri draudžia kitų valstybių karinių bazių buvimą šalyje.

Betgi Seimas įteisino  tai, ką ir teigia Seimo pirmininkas - nuolatinių bazių statybą ir jose nuolatinį JAV kariuomenes buvimą, ką ir draudžia Konstitucija.


Išvada: Savaime suprantama, kad Seimo pirmininkui yra nepaprastai sunku įprasti ir perprasti savo esamą padėtį.

Jam turėtų padėti patikimų, sąžiningų, aukštos  kvalifikacijos patarėjų komanda, be "kurmių" ........

Tiktai ar tokia komanda egzistuoja - didelis, didelis klausimas....



.


2017 m. vasario 18 d., šeštadienis

Kiek gauna praktikantas Vokietijoje ..


Сколько в Германии платят практикантам?

В 2015 году в Германии ввели МРОТ. Как изменилось положение практикантов? Результаты нового исследования.
Практикант
Неблагодарный это труд - работать практикантом! Если раньше студенты в Германии часто жаловались на то, что практика плохо или вообще не оплачивается, то теперь ситуация кардинально изменилась. В среднем зарплата практикантов сегодня превышает 1000 евро. Это на 82 евро больше, чем в прошлом году. А ведь еще в 2011 году 40 процентов практикантов работали безвозмездно, а в сфере искусства и культуры доля "бесплатных" практикантов составляла две трети. Остальные же зарабатывали в среднем 551 евро в месяц. Такие данные обнародовало тогда Объединение немецких профсоюзов (DGB).
Больше довольных практикантов
Однако с 2015 года, когда был введен закон о МРОТ, ситуация изменилась. Минимальный размер оплаты труда (МРОТ) составляет в ФРГ с 1 января 2017 года 8,84 евро в час (до этого было 8,50). Оплата труда практикантов также регулируется этим законом. Исключение составляет прохождение обязательной практики. Студент, который подрабатывает во время учебы на практике сроком больше трех месяцев, может рассчитывать на минимальный размер оплаты труда.
Как показывают результаты исследования консалтинговой компании Clevis, 88 процентов опрошенных практикантов довольны своими трудовыми отношениями с работодателем. И только три процента не получают зарплату во время прохождения практики. В рамках этого исследования было опрошено 5500 практикантов. Оно было выполнено совместно с биржей труда Absolventa и Магдебургским университетом.
Неравенство в оплате труда мужчин и женщин, которое в целом характеризует ситуацию на немецком рынке труда, прослеживается и в оплате практикантов. В среднем женщины получают на 20 евро меньше при прохождении обязательной практики, а разница зарплат во время стажировки по личной инициативе самого практиканта еще больше - 50 евро.
Такую разницу эксперты объясняют тем, что девушки чаще всего устраиваются на практику в сферах, где уровень заработной платы изначально ниже. Согласно результатам исследования, самые высоко оплачиваемые места для практикантов предлагают консалтинговые и юридические компании, банки, страховые и финансовые компании, а также сектор потребительских товаров. Здесь практиканты зарабатывают более 1200 евро. Чуть больще 1000 евро студенты получают в фармацевтической, химической, телекоммуникационной, промышленной и строительной отраслях. А вот меньше 1000 евро платят СМИ, энергетический сектор, машиностроение. Минимальный уровень оплаты труда практикантов, по данным Clevis, - в науке и сфере исследований.  
Работа на будущее
В среднем практика во время учебы в Германии длится пять месяцев. Как показывают результаты исследования компании Clevis, 85 процентов работодателей поддерживают тесный контакт со своими бывшими практикантами, что позволяет им своевременно привлечь к себе на работу талантливые кадры. Что касается самих практикантов, то за последние годы они стали еще более мобильными. Около половины опрошенных ради практики меняют место жительства, а 12 процентов уезжают за рубеж.
Несмотря на положительные изменения на рынке труда, Объединение немецких профсоюзов (DGB) уже высказали свои сомнения по поводу улучшения условий оплаты труда практикантов. Его представители считают, что, так как более 73 процентов всех практик приходятся на время учебы, у работодателей есть много возможностей обойти закон о минимальной оплате труда. 
Смотрите также:

Rusija ir JAV Afganistane - kas toliau ???


Новый поворот: Россия скорректировала свой курс в Афганистане

Намерена ли Москва укреплять контакты с "Талибаном", или для борьбы с ИГ важнее дружить с правительством Ашрафа Гани? От чего и от кого это зависит, выясняют эксперты.
Afghanistan Truppen in Nengarhar näch Kämpfen mit dem IS (DW/O. Deedar)
Афганские силы безопасности в Нангархаре после осенних боев с ИГ
Российская дипломатия демонстрирует на афганском направлении изрядную динамичность. 15 февраля в Москве пройдет конференция по Афганистану, в которой, судя по сообщениям местных СМИ, примут участие Россия, Китай, Пакистан, Иран и Индия. Приглашен и официальный Кабул. А ведь полтора месяца назад, в конце декабря, афганские политики были возмущены тем, что на первую подобную "московскую конференцию" правительство Ашрафа Гани приглашения демонстративно не получило, хотя там центральной темой была борьба с террористической угрозой в Афганистане. Более того, в местных СМИ заговорили о том, что вместо представителей власти в Москву отправились представители "Талибана".
Кучай напугал Кремль?
Этому предшествовали заявления спецпредставителя президента РФ по Афганистану Замира Кабулова о неких контактах Москвы с талибами. В ответ новый посол ИРА в РФ Абдул Каюм Кучай, состоящий в близком родстве с президентом Ашрафом Гани, после Нового года резко высказался в адрес России, фактически обвинив ее вместе с Таджикистаном в стимулировании афганского наркотрафика.
Но уже 7 февраля в Москве с российским министром иностранных дел Сергеем Лавровым встретился глава МИД ИРА Салахуддин Раббани, где гостю было передано официальное приглашение на вторую "московскую конференцию". Наблюдатели заговорили о сближении Москвы с официальным Кабулом.
Andrej Serenko (Andrej Serenko)
Андрей Серенко
Что же, в Кремле и в Кабуле испугались заявлений господина Кучая? Сотрудник Центра изучения современного Афганистана (ЦИСА) Андрей Серенко предлагает иную версию. По его мнению, это в гораздо большей степени связано с переменами, произошедшими в США.
"Декабрьская "московская конференция" проводилась тогда, когда в Белом доме еще была администрация Барака Обамы. Нынешний визит главы МИД ИРА в Москву прошел уже после того, когда Обаму сменил Дональд Трамп, с которым Кремль пока хотел бы сотрудничать, в том числе в Афганистане. А поскольку официальный Вашингтон поддерживает нынешнее правительство Ашрафа Гани, то заигрывания с талибами - противниками этого правительства, прекращены", - рассуждает эксперт ЦИСА.
Москва и Вашингтон: точка соприкосновения
Он подчеркивает, что накануне визита Раббани российская сторона опубликовала заявление о готовности поставлять вооружения для армии ИРА и предоставить две сотни мест в российских военных учебных заведениях для обучения афганских специалистов. "Учитывая, с кем воюет Кабул, такой шаг можно считать недружественным по отношению к талибам, которым еще совсем недавно улыбался Замир Кабулов", - говорит собеседник DW.
DW 60 Jahre Mitarbeiter Statements Günter Knabe (DW)
Гюнтер Кнабе
Немецкий эксперт по Центральной Азии Гюнтер Кнабе (Günter Knabe) отмечает, что сейчас "очень трудно понять, какие именно планы есть у администрации США в Афганистане". Но у Москвы и Вашингтона можно обнаружить одну точку соприкосновения - это борьба с "Исламским государством" (ИГ) где бы то ни было, в том числе и там, продолжает он.
"Можно констатировать, что в Афганистане ИГ набрало определенную силу, в том числе в восточной провинции Нангархар, а также на севере, например, в Бадахшане. И если США активизируют свои действия по поддержке афганской армии против ИГ, Россия это поддержит", - считает Гюнтер Кнабе. На этом фоне определенный оптимизм в Москве может вызвать следующая информация - согласно сообщению американских СМИ, 12 февраля правительственные силы в координации с военными США начали масштабную операцию против боевиков ИГ в Нангархаре.
От Бадахшана до Фарьяба
В свою очередь источник, связанный с афганскими силовыми структурами, на условиях анонимности сообщил DW, что усиление ИГ идет на всем северном направлении, от Бадахшана до Фарьяба. Численность замеченных боевиков - приблизительно полторы тысячи, однако в любой момент эта организация может там нарастить мускулы минимум до трех тысяч.
Две трети боевиков ИГ в Афганистане - это выходцы из стран Центральной Азии и из России. Многие из боевиков переброшены сюда из Сирии, Ирака и Ливии. По словам источника, на прошлой неделе крупный отряд боевиков ИГ был замечен в провинции Сари-Пуль и в соседнем Фарьябе, граничащем с Туркменией.
Источник рассказал о том, что российские силовики, находящиеся в контакте с афганскими коллегами, работающими "в поле", озабочены возможной попыткой ИГ дестабилизировать ситуацию как на севере Афганистана, так и в самих республиках Центральной Азии.
USA Afghanistan John Nicholson General (Reuters/R. Gul)
Джон Николсон
При этом российская сторона обеспокоена там, что действия правительственных войск в Нангархаре приводят не к блокированию и уничтожению ИГ, а к их выдавливанию на север страны. По данным источника, российские военные хотели бы использовать в Афганистане модель наподобие "сирийской" - побудить правительственные войска к примирению с "Талибаном" и направить и тех, и других против ИГ.
В то же время американское военное командование в Афганистане пока скептически относится к этому плану. В конце января в интервью The Wall Street Journal главнокомандующий силами США в Афганистане генерал Джон Николсон дал понять, что создаваемое Россией впечатление, будто "Талибан" борется с ИГ, иллюзорно.
С талибами против ИГ

"Москва артикулирует две задачи - это недопущение распространения ИГ в Афганистане и склонение талибов и официального Кабула к мирному соглашению. Логика такая: до тех пор, пока "Талибан" воюет с Кабулом, благоприятная среда для распространения ИГ в Афганистане сохраняется, и о полноценной борьбе с ИГ речи там быть не может", - говорит Андрей Серенко. При этом стремление склонить к переговорам талибов и Кабул - это тот пункт, по которому можно договориться со всеми внешними операторами нынешнего афганского кризиса.
"Его поддерживает и КНР, и Пакистан, да и США конкретно против этого не выступают", - так интерпретирует ситуацию сотрудник ЦИСА. При этом, отмечает он, заметных собственных возможностей влиять на ситуацию в Афганистане у Москвы пока нет, поэтому политика РФ в отношении Афганистана будет подстраиваться под курс, который изберет администрация Трампа.
С другой стороны, Москва не заинтересована в том, чтобы США посредством операций против ИГ снова начала наращивать свое военное присутствие в Афганистане, подчеркивает Гюнтер Кнабе.
"Декабрьская конференция в Москве с участием РФ, КНР и Пакистана ясно показала, что Россия старается запустить собственную стратегию в Афганистане по возвращению своего если не о военного, то дипломатического и политического влияния. И если эта политика получит сильное сопротивление со стороны США, то общности целей в Афганистане придет конец", - говорит немецкий эксперт.