2019 m. rugsėjo 17 d., antradienis

Kaip Prezientas vykdo savo pažadą ......

  
              
              ----------------------------------------------------------------------------

                               BUITINIŲ    VARTOTOJŲ    SĄJUNGA
                                              Nepriklausoma  visuomeninė organizacija
            
Kodas 300572367;  Žirmūnų g. Nr. 104-106 , Vilnius, 09121                                                         8-686-65887,8-5-2764865,antanas1940@gmail.com ,     http://krantai.blogspot.com

 
                         ******************************************************

  LR  Prezidento kanceliarijai                        2019 09 17     Nr. 3
  
                         
DĖL   LAIŠKŲ PREZIDENTUI

  Į laišką  Prezidentui, kuriame pateikiama akivaizdi ir nepaneigiama informacija, įrodanti, kad energetikos ministras Žymantas Vaičiūnas sulaužė savo duotą priesaiką „gerbti ir vykdyti LR Konstituciją ir įstatymus, sąžiningai tarnauti Lietuvos žmonių gerovei“, gavome sekančio turinio laišką:

LIETUVOS RESPUBLIKOS PREZIDENTO KANCELIARIJOS
ASMENŲ APTARNAVIMO SKYRIUS

Buitinių vartotojų sąjungos
prezidentui Antanui Miškiniui
antanas1940@gmail.com
                                                                                                                 2019-08-  Nr. (1D-2566)- 2D-                       
                                                                                                    Į 2019-08-07 Nr. 2
                                                                                                                                

DĖL JŪSŲ KREIPIMOSI

Su Jūsų kreipimusi „Dėl energetikos ministro Žymanto Vaičiūno priesaikos sulaužymo“,
adresuotu Lietuvos Respublikos Prezidentui Gitanui Nausėdai, susipažinta.

Atsižvelgdami į Jūsų keliamus klausimus,

Jūsų kreipimąsi perdavėme Lietuvos Respublikos Vyriausybei.

Apie priimtą sprendimą būsite informuotas.

Skyriaus vedėja Asta Bogušienė


V. Paltanavičienė, tel. 8 706 64 193, el. p. vaida.paltanaviciene@prezidentas.lt


  
buvome nustebinti, kad tokia ypatingai svarbi Prezidentui informacija jo nepasiekė.

    Ryšium su tuo prašome pateikti Prezidento patvirtintos tvarkos, nusakančios jam skirtų laiškų nagrinėjimo tvarką, elektroninę kopiją, arba internetinę nuorodą.

             Prezidentas                   Antanas Miškinis

.


2019 m. rugsėjo 16 d., pirmadienis

Savo teises reikia pasiimti patiems .....



                                        ------------------------------------------------------------------
                              Valstybinė energetikos reguliavimo taryba

Biudžetinė įstaiga, Verkių g. 25C-1, LT-08223 Vilnius, tel. (8 5) 213 5166, faks. (8 5) 213 5270, el. p. info@vert.lt.
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188706554


Antanui Algimantui Miškiniui                                        
Žirmūnų g. 104-106, LT-09121, Vilnius

AB „Energijos skirstymo operatorius“                                                            



                2019-09-       Nr. R2-
                Į 2019-08-07 prašymą  Nr. 14















DĖL SKUNDONAGRINĖJIMO








            Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (toliau – Taryba) 2019 m. rugpjūčio 7 d. gavo Antano Algimanto Miškinio (toliau – Pareiškėjas) skundą (reg. Nr. R3-187) (toliau – Skundas) dėl sudėtingo elektros skaitiklio parodymų nuskaitymo daugiabučiame gyvenamajame name, adresu Žirmūnų g. 104, Vilniuje (toliau – Namas), kuriame gyvena Pareiškėjas, pakeitus mechaninius elektros apskaitos prietaisus (toliau – EAP) naujais. 

Pareiškėjas Skunde nurodė, kad Name pakeitus mechaninius EAP naujais, EAP indikatoriai atsidūrė aukščiau langelių butų elektros skydelių durelėse. Dėl šios priežasties EAP rodmenų nuskaitymas tapo labai sudėtingas.  Atsižvelgdamas į tai, Pareiškėjas prašo įpareigoti AB „Energijos skirstymo operatorius“ išspręsti susidariusią problemą. 

           Taryba susipažinusi su Pareiškėjo pateiktą informaciją bei patikrinusi faktines aplinkybes vietoje (2019 m. rugpjūčio 27 d. Faktinių aplinkybių patikrinimo aktas Nr. 12OV8-422), nustatė, kad namo laiptinės apskaitos skirstomajame skyde sumontuotas EAP – GAMA100, vienfazis, elektroninis. Laiptinės skydas užrakintas, su durelėse įrengtais langeliais. EAP skystųjų kristalų ekranas yra virš skydo durelių – vizualiai nuskaityti EAP parodymus, nenaudojant pašalinio šviesos šaltinio ar neatidarius skydo durelių –  sudėtinga.  

Komisija pagal kompetenciją išnagrinėjo Pareiškėjo skundą.

            Elektros įrenginių įrengimo bendrųjų taisyklių,  patvirtintų 2012 m.
vasario 3 d. Lietuvos Respublikos energetikos ministro įsakymu Nr. 1-22
„Dėl Elektros įrenginių įrengimo bendrųjų taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės), 155punkte, numatyta, kad komercinėse apskaitos spintose, įvadinėse apskaitos spintose ar įvadinėse apskaitos skirstomosiose spintose viduje įrengtų elektros apskaitos schemos elementų ir prietaisų apsaugai nuo tyčinių jų gadinimo, falsifikavimo, savavališko apskaitos schemos keitimo, atjungimo ir pan. turi būti įrengtos specialios plombuoti pritaikytos permatomos durelės (dangčiai). \

Jei plombuoti pritaikytos durelės nepermatomos, tai rodmenims nuskaityti minėtose durelėse (dangčiuose) skaitiklių skalių aukštyje turi būti įrengti langeliai su permatomais įdėklais, įtvirtintais iš durelių (dangčių) vidinės pusės. 

            Taryba, atsižvelgdama į tai kas išdėstyta ir vadovaudamasi Vartotojų skundų nagrinėjimo Valstybinėje energetikos reguliavimo taryboje taisyklių, patvirtintų Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2019 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. O3E-225 „Dėl Vartotojų skundų nagrinėjimo Valstybinėje energetikos reguliavimo taryboje taisyklių patvirtinimo“, 52 punktu, priima sprendimą patenkinti Pareiškėjo reikalavimus ir įpareigoja AB „Energijos skirstymo operatorius“ kartu su Namo bendrojo naudojimo objektų valdytoju organizuoti tinkamą Namo laiptinių skyduose esančių EAP parodymų nuskaitymą pagal Taisyklių reikalavimus, esant būtinybei – rekonstruoti laiptinių apskaitų skirstomuosius skydus. Apie įpareigojimo įvykdymą prašome informuoti Tarybą. 

           Jeigu Jūs nesutinkate su šiuo atsakymu, vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 36 straipsniu Jūs turite teisę šį atsakymą apskųsti savo pasirinkimu Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka administracinių ginčų komisijai (skundas gali būti paduotas per vieną mėnesį nuo rašto įteikimo dienos Lietuvos administracinių ginčų komisijai, Vilniaus g. 27, Vilnius) arba Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka administraciniam teismui (skundas gali būti paduotas per vieną mėnesį nuo rašto gavimo dienos Vilniaus apygardos administraciniam teismui, Žygimantų g. 2, Vilnius). 
 

Tarybos pirmininkė                                                                                                                Inga Žilienė              


 

Arūnas Tyla, tel. +370 620 96218, el. p. arunas.tyla@vert.lt

.

2019 m. rugpjūčio 29 d., ketvirtadienis

Gal ką sudomins kek iš mūsų išreketuota nuo 2002 metų ...

*********************************************************************
Energetikos ministerijai                                                     
                                        2019 08 29   Nr. 6
       
                          
DĖL   STANDARTINIŲ  ELEKTROS  ENERGIJOS  PIRKIMO–PARDAVIMO SUTARČIŲ  SU  BUITINIAIS  VARTOTOJAIS  SĄLYGŲ  APRAŠO  PAPILDYMO


 Energetikos įstatymas nustato:

30 straipsnis. Energijos apskaita
1. Pagaminta, perduodama, skirstoma, parduodama, eksportuojama, importuojama ar tranzitu perduodama energija turi būti įtraukiama į apskaitą.
2. Šio straipsnio 1 dalyje nurodytos energijos apskaita turi būti tvarkoma energijos matavimo priemonėmis, kurių teisinis metrologinis patvirtinimas yra atliktas Lietuvos Respublikos metrologijos įstatymo nustatyta tvarka.
3. Energijos matavimo priemones savo lėšomis įrengia ir eksploatuoja perdavimo, skirstymo ar laikymo energetikos objektus nuosavybės teise ar kitais teisėtais pagrindais valdančios energetikos įmonės.
4. Energijos matavimo priemones tarp energetikos objektų įrengia ir eksploatuoja energiją perduodančius energetikos objektus nuosavybės teise ar kitais teisėtais pagrindais juos valdančios energetikos įmonės savo lėšomis.

Atitinkamai Elektros energijos tiekimo ir naudojimo taisyklės   nustato:

VII. ELEKTROS APSKAITOS ĮRENGIMAS IR EKSPLOATAVIMAS
 62. Vartotojų elektros apskaita įrengiama vadovaujantis Elektros įrenginių įrengimo bendrosiose taisyklėse ir kituose teisės aktuose nurodytais techniniais įvadinių elektros apskaitos spintų (skydelių), prietaisų įrengimo vietų, elektros skaitiklių, matavimo transformatorių ir kitų elektros apskaitos schemos elementų reikalavimais.
63. Įvadinė elektros apskaitos spinta (skydelis), elektros apskaitos prietaisai ir elektros apskaitos schemos elementai yra elektros tinklo neatskiriamos dalys.
64. Elektros apskaita įrengiama operatoriaus ir vartotojo elektros tinklo nuosavybės riboje arba kitoje (sutartyje ar naujojo vartotojo elektros įrenginių prijungimui prie elektros tinklų išduotose prijungimo sąlygose) nurodytoje elektros tinklo vietoje.
65. Nustatytuose elektros apskaitos prietaiso įrengimo taškuose elektros apskaitos prietaisus savo lėšomis įrengia, prižiūri ar keičia operatorius. Elektros apskaitos prietaisai keičiami nemokamai teisės aktuose nustatytais atvejais (pasibaigus jų metrologinės patikros terminui ar jiems sugedus ne dėl vartotojo kaltės ir kt.).

Tuo tarpu šios, vartotojams esminės, Energetikos įstatymo nuostatos  Standartinių elektros energijos pirkimo–pardavimo sutarčių su buitiniais vartotojais sąlygų apraše kažkodėl tai  nėra.
   Todėl jos nėra ir sutartyse su vartotojais, kas yra akivaizdžiai nesąžininga silpnosios sutarčių pusės atžvilgiu.

    Ryšium su tuo, ginant vartotojų viešąjį interesą, siūlome   Standartinių elektros energijos pirkimo–pardavimo sutarčių su buitiniais vartotojais sąlygų aprašą suderinti su Energetikos įstatymo aukščiau pateikta nuostata.



Prezidentas                   Antanas Miškinis

2019 m. rugpjūčio 7 d., trečiadienis

Ar priesaiką sulaužęs energetikos ministras vėl bus juo patvirtintas ??


  Laikinas energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas yra prisiekęs „gerbti ir vykdyti LR Konstituciją ir įstatymus, sąžiningai trnauti Lietuvos žmonių gerovei“.

   Tačiau jis sulaužė savo priesaiką ignoruodamas  privalomuosius Šilumos ūkio įstatymo reikalavimus:

Daugiabučio namo šildymo ir karšto vandens sistemos privalomieji reikalavimai apima technines galimybes vartotojams reguliuoti šilumos suvartojimą pastate.


Prezidentas Gitanas Nausėda apie tai yra du kartus laiškais informuotas.

Tokiu būdu, priesaiką sulaužiusio ministro  patvirtinimas suteiks informaciją pamastymui apie Prezidento kompetenciją ir potenciją (žr. A. Valinsko komentarus).

O kad Ž. Vaičiūnas vėl taps energetikos ministru ( kas paneigs) greičiau TAIP, negu NE.

.

2019 m. rugpjūčio 6 d., antradienis

Prezidentas naujas - jo dvare tvarka sena ?????

 

Tai ištrauka iš  Prezidentūros interneto svetainės { https://www.lrp.lt/lt/asmenu-aptarnavimas }:

 Asmenų aptarnavimas
  Asmenų aptarnavimo skyrius yra Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijos struktūrinis padalinys, tiesiogiai pavaldus Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijos kancleriui.   
   Asmenų aptarnavimo skyrius pagal nustatytą tvarką Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijoje organizuoja asmenų aptarnavimą.
Skyriaus specialistai priima prašymus bei aptarnauja asmenis, konsultuoja juos rūpimais klausimais ir teikia jiems reikalingą informaciją. Informacija teikiama ir telefonu.
Skyriaus specialistai taip pat nagrinėja asmenų prašymus, skundus ir pranešimus, adresuotus Lietuvos Respublikos Prezidentui ir Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijai, į juos atsako, apibendrina prašymuose keliamas problemas, rengia pažymas ir jas teikia Lietuvos Respublikos Prezidentei.

 Tokiu būdu, parašę laišką Prezidentui, atsakymą, labai tikėtina, gausite pasirašytą Asmenų aptarnavimo skyriaus darbuotojo.

  O kad  Jūsų informacija viena ar kita forma pasiekė Prezidentą – jokios garantijos, nes apie jos svarbą sprendžia ne atitinkamas Prezidento patarėjas pagal savo kompetenciją, o ..........

  Kaip kad  ir buvo prie  liūdnai pagarsėjusios Jos Kilnybės D.G..

  Tikslu  tai patvirtinti ar paneigti  Prezidentui adresuotas laiškas yra  nusiųstas  Prezidento  kabinetui  (Priedas).

Jame prašoma įsteigti patarėjų grupę, kuri  kompleksiškai ir sistemiškai užsiimtų tik vartotojų teisių apsaugos politika, problemomis,

Kadangi vartotojų teisės yra  totališkai  ir sistemiškai   pažeidinėjamos, o valdžios institucijos, kurių konstitucinė priedermė yra ginti viešąjį interesą, jos totališkai ir sistemiškai nevykdo.

Geras pavyzdys -  totalinis Valstybinis reketas -   prievartinis neteikiamos centralizuotai paruošto karšto vandens tiekimo paslaugos kainos taikymas.

Dėl ko vien Vilniaus šilumos vartotojai, ekspertų paskaičiavimu, kasmet apvagiami keliais milijonais eurų.

********************************************************** 
Priedas


Lietuvos respublikos Prezidentui                  2019 08 06     Nr. 1
 Gitanui Nausėdai

                         
DĖL   VARTOTOJŲ   TEISIŲ   APSAUGOS


 Visi suaugę Lietuvos žmonės yra pirkėjai, paslaugų naudotojai.

  Jie yra pavadinti vartotojais.

     Tačiau yra, kaip yra ir to nuslėpti neįmanoma – vartotojų teisių apsaugos padėtis šalyje yra   nepaneigiamai nepatenkinama, ir de fakto nėra tokios valdžios institucijos, kuri, vykdydama savo konstitucinę priedermę ginti vartotojų viešąjį interesą, gintų jų teises.

  Tuo tarpu, mūsų turima informacija, nėra  tokios Prezidento patarėjų grupės, kuri konkrečiai, kompleksiškai ir sistemiškai užsiimtų tik  vartotojų teisių apsaugos politika, kuri stebėtų vartotojų teisių apsaugos stovį ir atitinkamai informuotų Prezidentą.

  O su vartotojų teisių apsauga yra jau  pvz. taip, kad nuo 2010 metų šalyje klesti Valstybinis reketas – prievartinis neteikiamos centralizuotai paruošto  karšto vandens tiekimo paslaugos kainos taikymas, ko pasėkoje vien Vilniaus šilumos vartotojai kasmet apvagiami kelių milijonų eurų sumai.

  Arba kitas pavyzdys – Šilumos ūkio įstatymas nustato privalomuosius reikalavimus daugiabučių namų šildymo ir karšto vandens sistemoms.

   Iki š. m. sausio 1  dienos šie reikalavimai buvo detalizuoti atitinkame energetikos ministro patvirtintame teisės akte.

  Tačiau nuo š. m. pradžios tame energetikos ministro patvirtintame teisės akte  privalomojo reikalavimo, suteikiančio daugiabučio namo butų savininkams galimybę reguliuoti savo butų šildymą, nebeliko.

  O ši galimybė ekspertų paskaičiavimu leistų sutaupyti iki 25 procentus daugiabučių namų šildymui naudojamos šilumos.

    T.y. atitinkami ir šilumos gamybai sunaudojimo kuro.

 O  Šilumos ūkio įstatyme nustatytus privalomus reikalavimus turi remti Vyriausybė.

 Tuo tarpu energetikos ministerija pradėjo finansiškai remti individualių namų savininkus, šildymo katilus keičiančius naujais.

 T. y. pradėjo remti tikrai pasiturinčius asmenis, kurių tarpe neabejotinai yra žinomų politikų ...

 Tuo tarpu Premjeras visą šią informaciją ignoruoja.

O panašių pavyzdžių, įrodančių nepatenkinamą vartotojų teisių padėtį šalyje, yra  aibės

   Sumoje reali padėtis tokia, kad šalyje tik Prezidento institucija yra  paskutinė instancija, galinti iš esmės pakeisti situaciją.

    O tam tikslui būtų tikslinga įsteigti Vartotojų teisių apsaugos (ar panašaus pavadinimo) Prezidento patarėjų grupę, kuri  konkrečiai, kompleksiškai ir sistemiškai užsiimtų tik vartotojų teisių apsaugos politika, kuri stebėtų vartotojų teisių apsaugos stovį ir atitinkamai informuotų Prezidentą.

  Vertinant viso to.  kas aukščiau išdėstyta,  svarbą valstybei, tikimės Jūsų dėmesio vartotojų teisių apsaugos problemoms spręsti.

   Vienkart mes tikimės, kad šis mūsų laiškas,  vertinant jame pateiktos informacijos  svarbą,  Jus tikrai pasieks ir mes gausime ne formalų, iš esmės bevertį,  Asmenų aptarnavimo skyriaus atsakymą, o Jūsų nuomonę į mūsų pasiūlymą.


 Вuitinių vartotojų sąjungos prezidentas                   Antanas Miškinis



 *********************************** 
              
















2019 m. liepos 14 d., sekmadienis


Путин после 2024 года останется у власти в качестве премьера

Путин после 2024 года останется у власти в качестве премьера
Кремль планирует изменить избирательное законодательство в России к 2021 году, чтобы Владимир Путин после выборов 2024 года, когда останется у власти в качестве премьер-министра, смог контролировать Госдуму еще и в качестве лидера «Единой России». Об этом со ссылкой на свои источники пишет Bloomberg.
Предполагается, что полномочия премьера Путина будут «расширены в ущерб президентским», но для этого нужно согласие парламента, в котором при таком сценарии нужно сохранить большинство «Единой России» после выборов через два года. Однако источники издания отмечают, что могут возникнуть сложности, так как рейтинги партии и её членов падают.
Для сохранения контроля планирует изменить законодательство — долю депутатов по партийным спискам сократят с 50% до 25% (112 человек), остальные 75% будут избирать по округам — как номинально независимых. В итоге Путин сможет получить контроль над Госдумой за несколько лет до истечения своих президентских полномочий.
Два источника, близких к Кремлю, и высокопоставленный член «Единой России» подтвердили Bloomberg, что потенциально такой сценарий позволит господину Путину остаться у власти после 2024 года.
В свою очередь, в разговоре с «URA.RU» председатель наблюдательного совета консалтинговой компании «Бакстер Групп», политтехнолог Дмитрий Гусев выразил сомнение, что сценарий, описанный в материале Bloomberg, осуществим. По его словам, у «Единой России» при большинстве в Госдуме не раз были возможности изменить избирательное законодательство, но этого не происходило.
«Скорее всего, речь идет лишь о некоторых прикидках, дискуссии без окончательных решений», — прокомментировал РБК политолог Николай Миронов идею парламентской реформы.

2019 m. liepos 12 d., penktadienis

Pažiūrėsime, kaip LR Prezidentas kurs Gerovės Valstybę be vietos savivaldos su Valstybiniu reketu ???



Lietuvos Respublikos Prezidento Gitano Nausėdos inauguracijos kalba Seime

2019-07-12
Brangūs Lietuvos žmonės,
Jūsų ekscelencijos Prezidentai Dalia Grybauskaite, Valdai Adamkau, Vytautai Landsbergi,
Pone Seimo pirmininke,
Gerbiami Seimo nariai,
Gerbiami svečiai,
šiandien, priimdamas Lietuvos žmonių man suteiktus įgaliojimus, pirmiausia norėčiau padėkoti – Lietuvos vadovams garbingai ir išmintingai vadovavusiems valstybei sudėtingiausiais jai periodais.
Semdamiesi jėgų iš Tautos istorijos ir didžiavyrių – nuo karaliaus Mindaugo iki Nepriklausomybės akto signatarų, nuo pirmųjų Lietuvos kariuomenės savanorių iki partizanų, tremtinių ir sovietmečio disidentų – nuo pamatų sukūrėme valstybę, tapusia Europos Sąjungos šalių šeimos nare ir patikima Šiaurės Atlanto aljanso partnere.

Sukūrėme valstybę, kuri šiandien gyvena turbūt sėkmingiausią ir ekonomiškai turtingiausią laikmetį šalies istorijoje.

Tačiau kodėl tada daugelio mūsų neapleidžia jausmas, kad nuolat verždamiesi pirmyn pamiršome kažką labai svarbaus? Kodėl statistika ir žmonių savijauta žengia skyrium? Kaip, kalbėdami apie dviejų greičių Europą, nepastebėjome, jog sukūrėme dviejų greičių Lietuvą?

Prezidento priesaikos žodžiai, kuriuos ką tik ištariau, tai ne tik įstatymuose numatytas tekstas – tai mano asmeninis įsipareigojimas Tautai ir Tėvynei.

Prisiekiau saugoti Lietuvos žemių vientisumą.

Bet Lietuva šiandien yra kur kas daugiau nei nuostabus žemės lopinėlis prie Baltijos. Lietuva – tai pirmiausia jos žmonės. Čia Vilniuje ir mano gimtojoje Klaipėdoje, Skuode ir Peterbore, Kaune ir Bergene, Rietave ir Alikantėje.

Nėra ir negali būti dviejų, trijų ar penkių Lietuvų. Ji yra viena – mūsų visų.

Nėra Lietuvos lietuvių ir užsienio lietuvių. Visi mes esame viena tauta.

Lietuvos vientisumas neatsiejamas nuo mūsų visuomenės vienybės. Tik vieningi būsime stiprūs. Tik kartu sutelkę jėgas, veikdami kryptingai ir bendrai būsime valstybė, kuri gyvena gerai ir kurioje gyventi gera.

Susiskaldymas, pyktis, nuolatinė priešprieša, konfliktai – visa tai atima brangų laiką, kurį galėtume ir turėtume skirti Lietuvos kūrimui ir stiprinimui bei pakerta pasitikėjimą valstybe.

 Nežabotas konkuravimas skaldo mus į priešų stovyklas ir veda į akligatvį, kuriame neįmanoma susitarti nei dėl strateginių šalies tikslų, nei dėl priemonių jiems įgyvendinti.

Prezidento – vienintelio Tautos visuotinai rinkto valstybės vadovo – pareiga kurti darbingą terpę racionaliam visų politinių jėgų bendradarbiavimui, subalansuoti jų veiklą Valstybei reikalinga ir efektyvia linkme.

Mes, Lietuva, ne kartą parodėme, kad gebame pamiršti visus prieštaravimus ir susivienyti svarbiausiais istorijos momentais.

Taip buvo Sąjūdžio laikais, 1991 metų sausį, taip buvo 2003 metais, kai balsavome dėl narystės Europos Sąjungoje, taip buvo, kai pasiekėme nacionalinį susitarimą dėl Lietuvos gynybos politikos.

Šiandien mes privalome dar kartą susivienyti, nes sprendimai, kuriuos priimsime dabar, lems valstybės ateitį artimiausius 30 metų.

Nacionaliniai susitarimai dėl švietimo, socialinės atskirties mažinimo, regionų politikos, valstybės prioriteto – tiek finansavimo, tiek ir požiūrio prasme - suteikimas kultūrai,  – yra tos sritys, kuriose imsiuosi asmeninės iniciatyvos ir telksiu visas politines jėgas, nevyriausybines organizacijas, piliečių judėjimus, sąžiningus, profesionalius ir atsakingus žmones bendram tikslui.

Prisiekiau būti lygiai teisingas visiems.

Tai reiškia, kad būsiu aktyviai veikiantis prezidentas ir atsakingai išnaudosiu visas Konstitucijos man suteikiamas galias ir Tautos palaikymą.

Žmonių viltys, išsakytos per Prezidento rinkimus, parodė, kad Prezidento institucija pelno didžiausią piliečių pasitikėjimą. Prezidentas – tai žmonių atstovas, turintis tiesioginį Tautos mandatą.

Todėl savo pareigas suprantu kaip įpareigojimą ryžtingai ginti ir atstovauti visų piliečių interesus.

Teisingumo jausmo trūkumas greta ekonominių paskatų yra viena svarbiausių priežasčių, dėl kurių Lietuvos žmonės ryžtasi palikti savo šalį.

Prezidentas privalo užtikrinti, kad įstatymų viršenybė galiotų kiekvienam, kad teisėsaugos sistema būtų apsaugota nuo politikų įtakos, kad teisingumą vykdytų profesionalūs ir nepriekaištingos reputacijos žmonės, kad iš kiekvieno valstybės pareigūno būtų reikalaujama asmeninės atsakomybės.
Manau, kad pasiekti tai galima principingumu ir atvirumu, todėl stiprinsiu ir plėsiu pilietinės visuomenės galimybes tiesiogiai dalyvauti sprendžiant svarbiausius Lietuvos valstybės gyvenimo klausimus.

Šiandien prisiekiau tarnauti Tėvynei, demokratijai, Lietuvos žmonių gerovei.

Gerovė nėra vien iliuzija ar tiesiog gražus žodis. Tai kiekvieno iš mūsų teisė, o visiems mums kartu, t. y. valstybei - pareiga.

Turime suprasti - gerovės valstybės nebus, jei kiekvienas rūpinsimės tik savimi, jei didės socialinė atskirtis, o žmonės jausis svetimi savo šalyje.

Todėl iškeldami Gerovės valstybės idėją išskyrėme penkis esminius šalies rodiklius:

Pajamų nelygybės mažinimas. Šiandien pajamų atotrūkis tarp 20 proc. labiausiai pasiturinčiai gyvenančių žmonių ir 20 proc. mažiausiai pasiturinčių sudaro daugiau nei 7 kartus. Europos Sąjungoje šis rodiklis yra 5 kartai ir mes privalome link jo artėti per artimiausius 5 metus.

Antrasis – biudžeto mokestinių pajamų didinimas nuo šiandieninių 30 procentų iki 35 procentų BVP. Tai daugiau nei 2 mlrd. eurų papildomų lėšų, kurias galėtume skirti socialinei apsaugai, sveikatai, kultūrai, viešosioms paslaugoms ir atlyginimams.

Trečiasis – regioninės atskirties mažinimas.

Ketvirtasis – efektyvus ES fondų lėšų panaudojimas.

Penktasis ir, žvelgiant į ateitį, manau, pats svarbiausias rodiklis yra švietimo kokybės pažanga.

Mes privalome baigti niekaip nesibaigiančias švietimo reformas, pasiekti nacionalinį susitarimą dėl švietimo pokyčių, kuris nebus peržiūrimas keičiantis valdžiai. Ir investuoti lėšas ir laiką į savo vaikų išsilavinimą, nes tai – pati prasmingiausia investicija.

Būtent šie Gerovės Lietuvos rodikliai man bus Vyriausybės ir visų politinių jėgų bendro darbo vertinimo kriterijais.

Todėl skirdamas ministrus, pasirašydamas įstatymus, kritikuodamas ir girdamas viską vertinsiu pagal tai, kiek institucijos ir pareigūnai tarnauja Lietuvos žmonių gerovei.

Šiandien prisiekiau visomis išgalėmis stiprinti Lietuvos nepriklausomybę.

Turime visada prisiminti – Laisvės ir nepriklausomybės niekas nedovanoja, ją reikia išsikovoti ir ginti.

Lietuva niekada nebuvo daugiausia karių ar ginklų turinčia valstybe. Visos didžiausios mūsų tautos pergalės iškovotos žmonių ryžto, pasiaukojimo ir išmintingos politikos, leidusios telkti sąjungininkus, dėka.

Todėl vykdydama užsienio politiką Lietuvos Respublika bus patikimu partneriu, kuris turi vertybinį stuburą, paremtą visuotinai priimtinomis tarptautinėmis teisės normomis.

Mūsų strateginis kursas privalo išlikti tvirtas ir nuoseklus – dar gilesnė euroatlantinė integracija ir glaudūs santykiai tiek su Europos Sąjunga, tiek su JAV.

Turime plėtoti ir vystyti dvišalius santykius su kaimyninėmis valstybėmis – Lenkija, Latvija, Estija –kartu siekti energetinės nepriklausomybės bei ginti savo interesus Europos Sąjungoje ir NATO.

Privalome stiprinti saugumą, išlaikydami krašto apsaugos sistemos finansavimo įsipareigojimus, investuodami į gynybinius pajėgumus, didindami reguliarios kariuomenės pajėgas ir plėsdami aktyvų rezervą bei piliečių, pasiruošusių ginti valstybę skaičių.

Brangūs Lietuvos žmonės,
Priesaika, kurią šiandien daviau Tautai ir Tėvynei, yra užrašyta Lietuvos Respublikos Prezidento įstatyme, tačiau ją ištarti galėtume kiekvienas iš mūsų.

Būti ištikimam Lietuvai, saugoti ją, stiprinti nepriklausomybę, tarnauti Tėvynei, demokratijai, Lietuvos žmonių gerovei, sąžiningai eiti savo pareigas – tai juk kiekvieno Lietuvos sūnaus ir dukros priesaika savo šaliai.

Vykdykime ją kartu.
Vardan tos, Lietuvos!
Ir tepadeda mums Dievas.

Gitanas Nausėda, Lietuvos Respublikos Prezidentas
--------------------------------------------------------- 

2019 m. liepos 11 d., ketvirtadienis

Kapitonas viena akimi aklas ir prastai girdintis ..................


 
 
 
 (9) Rimantas Zabarauskas yra  Europos vartotojų konsultacinės grupės Energetikos pogrupės narys, energetikos ekspertas.  





.


.

Jo KIlnybė (Jo ekscelencija) ar tiesiog Lietuvos Prezidentas

 Kokiu įgaliojimus turi Lietuvos prezidentas, paaiškina Verslo žinios:

VŽ paaiškina: kokius įgaliojimus turi Lietuvos prezidentas


Kad LR Konstitucijos kūrime dalyvavo KGB, blaiviai mastant abejoti nedera.

Tai ir turime, ką turime -Ar Jo Kilnybę, ar parlamentinės respublikos prezidentą ...............


O kokios iš esmės yra Lietuvos prezidento galios, demonstruoja nušalinto prezidento R. Pakso situacija: niekas iš valdžios jo neaplanko, o valstybei nuo to nė kiek ne blogiau.


Taigi Lietuvos prezidentų galios visiškai priklauso nuo Seimo ir Vyriausybės pajėgumo pasiimti tai, kas jiems priklauso pagal LR Konstituciją.

.

Tiktai ar bus nuo to geriau ...????

Darbą pradeda Valstybinė energetikos reguliavimo taryba


VERT.jpgKonsoliduojant energetikos sektoriaus reguliavimą ir priežiūrą, 2019 m. liepos 1 d. veiklą pradeda Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT).
VERT vykdys veiklą konsolidavus energetikos reguliavimo, rinkos priežiūros ir kontrolės funkcijas, prie Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos (Komisija) prijungus Valstybinę energetikos inspekciją prie Energetikos ministerijos (VEI).
Pasak VERT pirmininkės Ingos Žilienės, šis dviejų institucijų funkcijų ir kompetencijų konsolidavimas leis žengti žingsnį link kokybiškesnio ir efektyvesnio energetikos rinkos reguliavimo.  Nuolat bendradarbiavusių institucijų kompetencijų apjungimas užtikrins kvalifikuotą ES elektros ir gamtinių dujų sektorių tinklų kodeksų įgyvendinimą, mažins priežiūros administracinę naštą, optimizuojant funkcijas, padės efektyviau spręsti vartotojų skundus „vieno langelio" principu. Be to, dirbant kartu bus stiprinamos ir VERT darbuotojų kompetencijos.
Tiek Komisija, tiek VEI vykdė priežiūrą bei kontrolę iš esmės tų pačių ūkio subjektų atžvilgiu energetikos sektoriuje. Konsolidavus abiejų institucijų funkcijas, VERT specialistai įvertins tiek reguliuojamų sąnaudų ekonominį pagrįstumą, tiek  techninį įrenginių patikimumą ir saugumą, poreikį investicijoms ir kt. Svarbi bendra veiklos sritis – energetikos įmonių investicijų techninis bei ekonominis vertinimas. Efektyvios ir būtinos investicijos užtikrina vartotojams patikimas ir saugias paslaugas už prieinamą kainą. Ūkio subjektams vykdant infrastruktūrinę veiklą, investuojama ne tik tam, kad būtų pasiekta ekonominė nauda, bet didžioji dalis lėšų skiriama  saugumui ir patikimumui užtikrinti, ypatingai energetikos sektoriuje.
Nuo liepos 1 d. VERT greta ekonominio rinkos reguliavimo atliks ir šias techninės priežiūros funkcijas:
  • Energetikos objektų ir įrenginių priežiūrą;
  • Energetikos darbuotojų atestavimo kontrolę;
  • Energinio efektyvumo tikrinimą;
  • Energetikos įrenginių eksploatavimo veiklos atestatų išdavimą.
VERT ne tik apjungia dviejų iki šiol gyvavusių institucijų funkcijas, bet nuo 2019 m. liepos 1 d. priskirta ir nauja funkcija – vykdyti didmeninės ir mažmeninės prekybos naftos produktais rinkos priežiūrą bei licencijavimą. VERT turės išduoti šiame sektoriuje veikiančioms įmonėms veiklos leidimus ar licencijas, prieš tai atlikusi minėtų ūkio subjektų finansinio, technologinio bei vadybinio pajėgumo vertinimą.
Po konsolidavimo procesų  VERT  ieškos sprendimų, kad veiklos procesai būtų darnūs, o sprendimai būtų priimami sklandžiai ir operatyviai bei atspindėtų visų rinkos dalyvių ir vartotojų, valstybės interesus.
Apie visus pokyčius pranešime VERT svetainėje adresu www.vert.lt, nuo šiol į mus kreipkitės el. pašto adresu info@vert.lt.
VERT tikisi konstruktyvaus bendradarbiavimo su institucijomis, asociacijomis, reguliuojamais ūkio subjektais, siekiant bendrų tikslų energetikos ir geriamojo vandens sektoriuose.