Tai ištrauka iš Prezidentūros interneto svetainės { https://www.lrp.lt/lt/asmenu-aptarnavimas
}:
Asmenų aptarnavimas
Asmenų aptarnavimo skyrius yra Lietuvos Respublikos Prezidento
kanceliarijos struktūrinis padalinys, tiesiogiai pavaldus Lietuvos Respublikos
Prezidento kanceliarijos kancleriui.
Asmenų aptarnavimo skyrius
pagal nustatytą tvarką Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijoje
organizuoja asmenų aptarnavimą.
Skyriaus specialistai priima
prašymus bei aptarnauja asmenis, konsultuoja juos rūpimais klausimais ir teikia
jiems reikalingą informaciją. Informacija teikiama ir telefonu.
Skyriaus
specialistai taip pat nagrinėja asmenų prašymus, skundus ir pranešimus,
adresuotus Lietuvos Respublikos Prezidentui ir Lietuvos Respublikos Prezidento
kanceliarijai, į juos atsako, apibendrina prašymuose keliamas problemas, rengia
pažymas ir jas teikia Lietuvos Respublikos Prezidentei.
Tokiu būdu, parašę laišką Prezidentui, atsakymą, labai tikėtina, gausite pasirašytą Asmenų aptarnavimo skyriaus
darbuotojo.
O kad Jūsų informacija viena ar kita forma pasiekė
Prezidentą – jokios garantijos, nes apie jos svarbą sprendžia ne atitinkamas Prezidento
patarėjas pagal savo kompetenciją, o ..........
Kaip kad ir buvo prie liūdnai pagarsėjusios Jos Kilnybės D.G..
Tikslu tai patvirtinti
ar paneigti Prezidentui adresuotas laiškas yra nusiųstas Prezidento kabinetui (Priedas).
Jame prašoma
įsteigti patarėjų grupę, kuri kompleksiškai
ir sistemiškai užsiimtų tik vartotojų teisių apsaugos politika, problemomis,
Kadangi
vartotojų teisės yra totališkai ir sistemiškai pažeidinėjamos,
o valdžios institucijos, kurių konstitucinė priedermė yra ginti viešąjį
interesą, jos totališkai ir sistemiškai nevykdo.
Geras pavyzdys - totalinis Valstybinis reketas - prievartinis neteikiamos centralizuotai paruošto karšto vandens tiekimo paslaugos kainos taikymas.
Dėl ko vien Vilniaus šilumos vartotojai, ekspertų paskaičiavimu, kasmet apvagiami keliais milijonais eurų.
**********************************************************
Priedas
Priedas
Lietuvos respublikos
Prezidentui 2019
08 06 Nr. 1
Gitanui Nausėdai
DĖL VARTOTOJŲ TEISIŲ APSAUGOS
Visi suaugę Lietuvos žmonės yra pirkėjai, paslaugų naudotojai.
Jie yra pavadinti vartotojais.
Tačiau yra, kaip yra ir to nuslėpti
neįmanoma – vartotojų teisių apsaugos padėtis šalyje
yra nepaneigiamai nepatenkinama, ir de fakto nėra tokios
valdžios institucijos, kuri, vykdydama savo konstitucinę priedermę ginti
vartotojų viešąjį interesą, gintų jų teises.
Tuo tarpu, mūsų turima informacija, nėra tokios Prezidento patarėjų grupės, kuri konkrečiai, kompleksiškai
ir sistemiškai užsiimtų tik vartotojų teisių apsaugos politika, kuri
stebėtų vartotojų teisių apsaugos stovį ir atitinkamai informuotų Prezidentą.
O su vartotojų teisių apsauga yra jau pvz. taip, kad
nuo 2010 metų šalyje klesti Valstybinis reketas – prievartinis
neteikiamos centralizuotai paruošto karšto vandens tiekimo paslaugos
kainos taikymas, ko pasėkoje vien Vilniaus šilumos vartotojai kasmet
apvagiami kelių milijonų eurų sumai.
Arba kitas pavyzdys – Šilumos ūkio įstatymas nustato
privalomuosius reikalavimus daugiabučių namų šildymo ir karšto vandens
sistemoms.
Iki š. m. sausio 1 dienos šie reikalavimai
buvo detalizuoti atitinkame energetikos ministro patvirtintame teisės akte.
Tačiau nuo š. m. pradžios tame energetikos ministro
patvirtintame teisės akte privalomojo reikalavimo, suteikiančio
daugiabučio namo butų savininkams galimybę reguliuoti savo butų šildymą,
nebeliko.
O ši galimybė ekspertų paskaičiavimu leistų sutaupyti
iki 25 procentus daugiabučių namų šildymui naudojamos šilumos.
T.y. atitinkami ir šilumos gamybai sunaudojimo
kuro.
O Šilumos ūkio įstatyme nustatytus privalomus reikalavimus
turi remti Vyriausybė.
Tuo tarpu energetikos ministerija pradėjo finansiškai remti
individualių namų savininkus, šildymo katilus keičiančius naujais.
T. y. pradėjo remti tikrai pasiturinčius asmenis, kurių tarpe
neabejotinai yra žinomų politikų ...
Tuo tarpu Premjeras visą šią informaciją ignoruoja.
O panašių pavyzdžių, įrodančių nepatenkinamą vartotojų teisių padėtį
šalyje, yra aibės
Sumoje reali padėtis tokia, kad šalyje tik
Prezidento institucija yra paskutinė instancija, galinti
iš esmės pakeisti situaciją.
O tam tikslui būtų tikslinga įsteigti Vartotojų
teisių apsaugos (ar panašaus pavadinimo) Prezidento patarėjų
grupę, kuri konkrečiai, kompleksiškai ir sistemiškai užsiimtų tik
vartotojų teisių apsaugos politika, kuri stebėtų vartotojų teisių apsaugos
stovį ir atitinkamai informuotų Prezidentą.
Vertinant viso to. kas aukščiau išdėstyta, svarbą
valstybei, tikimės Jūsų dėmesio vartotojų teisių apsaugos problemoms spręsti.
Vienkart mes tikimės, kad šis mūsų
laiškas, vertinant jame pateiktos
informacijos svarbą, Jus tikrai pasieks ir mes gausime ne
formalų, iš esmės bevertį, Asmenų aptarnavimo skyriaus atsakymą, o
Jūsų nuomonę į mūsų pasiūlymą.
Вuitinių vartotojų sąjungos prezidentas Antanas
Miškinis
***********************************
|
|
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą