2018 m. kovo 8 d., ketvirtadienis

Kaip pasielgs liberalas Vilniaus meras - Ar jis prisiims atsakomybę už "Valstybinį" reketą ??

 


     Vilniaus miesto savivaldybės merui           2018 03 08     Nr. 3
            Remigijui Šimašiui

Žiniai: Specialiųjų tyrimų tarnybai
                        

DĖL AB VILNIAUS ŠILUMOS TINKLAI NETEIKIAMOS PASLAUGOS

 
   2018 03 07 laike Nr. 2 rašėme, kad AB Vilniaus šilumos tinklai  Vilniaus miesto šilumos tiekėjas nuo pat savo veiklos pradžios šilumos vartotojams pateikia neteisingas sąskaitas už šilumą- jose nėra esminio rekvizito: Butui priskirtas šilumos kiekis karštam vandeniui paruošti.

   Nes   karštas vanduo ruošiamas ne centralizuotai, o daugiabučiuose namuose  esančiuose šilumos punktuose, ką beje patvirtina ir pats šilumos tiekėjas savo interneto svetainėje patalpintuose filmukuose.

   Tačiau, nežiūrint to,  šilumos tiekėjas, pritaikydamas Kainų komisijos patvirtintą centralizuotai paruošto karšto vandens kainų nustatymo metodiką, parengia visam miestui taikomą centralizuotai paruošto karšto vandens kainos projektą ir pateikia jį Vilniaus savivaldybei.

   Vilniaus savivaldybė  pastabų jam neturi ......

   Jeigu pastabų neturi, tai, vadovaujantis sveiko proto logika,  pritaria su sveiko proto logika nesiderinančiam centralizuoto paruošto karšto vandens kainos projektui.

   Na o Kainų komisija, AB Vilniaus šilumos tinklai pateikto projekto pagrindu,  patvirtina su sveiko proto logika nesuderinamą centralizuotai paruošto karšto vandens kainą....

 Patvirtina neteikiamos paslaugą kainą, į kurią įeina:

Ø  Normatyvinis  pelnas,
Ø  Veiklos sąnaudos,
Ø  Būtinos pajamos,
Ø  Kitos sąnaudos,
Ø  Transporto paslaugos,
Ø  Paslaugos ir darbai pagal sutartis.

  Nepriklausomo energetikos eksperto Rimanto Zabarausko  paskaičiavimu tokiu būdu AB Vilniaus šilumos tinklai kas mėnesį apskaičiuoja Vilniaus šilumos vartotojus  ~ 250.000 eurų sumai.

    Ir jeigu jums tai iki šiol buvo nežinoma, tai dabar Jums tikrai  bus tai  žinoma.

  
   Todėl pakartotinai primenam, kad  tiek generalinio AB Vilniaus šilumos tinklai direktoriaus, tiek visos  valdybos  ir visos stebėtojų tarybos tokia  veikla“ turi būti  nedelsiant  atitinkamai įvertinta.

 Sumoje tikimės, kad Jūs, mūsų pateiktą informaciją tikrai  labai atsakingai ir  tinkamai  įvertinsite.

Nes Jūs profesinė patirtis tikrai yra tam pakankama.
--------------
1997 m. stažavausi prestižinio JAV politikos tyrimų ir analizės institute Heritage Foundation. Praktinių viešojo valdymo įgūdžių sėmiausi Frydricho Naumano fonde (Vokietija), o žinias apie konkurencijos ekonomiką gilinau Vidurio Europos universitete (CEU, Vengrija). Mėnesį, praleistą Ludwig von Mises instituto vasaros universitete (Alabama, JAV), laikau vienu turiningiausių patirties prasme: į kursus laikyti austrų ekonomikos pagrindų egzaminą susirenka apie 100, ryžtasi jį laikyti 30, o išlaiko – paprastai ne daugiau kaip 10 žmonių*. Šis atestatas man itin brangus.
------------------

 O priešingu atveju Jūs  prisiimsite atsakomybę už AB Vilniaus šilumos tinklai vykdomas neteisėtas veikas.

Vienkart tenka pažymėti, kad yra ir tokia nuomonė, kad į  neteikiamos paslaugos centralizuotai paruošto karšto vandens kainą yra įtraukiamos šilumos gamybos sąnaudos tikslu sumažinti šilumos kainą....

 Kuo tai, kaip sakoma, kvepia, Jums, kaip politikui, aiškinti neverta.

Sumoje tikimės informacijos apie Jūsų priimtą sprendimą.

                           Prezidentas                   Antanas Miškinis   

2018 m. kovo 7 d., trečiadienis

Vilniaus meras informuotas apie Vilniaus šilumos tinklų neteisingas sąskaitas už šilumą .....

    Vilniaus merui Remigijui Šimašiui nusiųstas laiškas (kopija STT), kuriame rašoma:

 Tikimės,  įrodinėti, kad AB Vilniaus šilumos tinklai yra šilumos tiekėjas, nereikia.


Tikimės,  įrodinėti, kad licencijuotas šilumos tiekėjas privalo laikytis Šilumos tiekimo licencijavimo taisyklių, kurios nustato:

34. Licencijų turėtojai privalo laikytis Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimų, šių taisyklių, kitų teisės aktų, reglamentuojančių šilumos ūkio veiklą.

irgi nereikia.

Taigi Šilumos tiekėjas privalo laikytis Šilumos ūkio įstatymo, kuris nustato:

2. Jeigu pastate yra daugiau kaip vienas šilumos vartotojas, visas pastate suvartotas šilumos kiekis paskirstomas (išdalijamas) vartotojams.


  Tokiu būdu  kiekvienas daugiabučio namo šilumos vartotojas turi gauti   sąskaitą už šilumą, kurios rekvizitus nustato Šilumos tiekimo ir vartojimo taisyklės:

2. Informacija apie mokėjimą už atsiskaitymo laikotarpį
Pavadinimas
Mato vnt.
Kiekis
V/kaina be PVM
Taikomas PVM ir jo dalis, Eur
Suma su PVM, Eur
Butui (patalpoms) šildyti suvartotas šilumos kiekis
kWh

ct/kWh


Butui priskirtas šilumos kiekis pastato bendrosioms reikmėms
kWh

ct/kWh


Butui priskirtas šilumos kiekis karštam vandeniui paruošti
kWh

ct/kWh


Butui priskirtas šilumos kiekis karšto vandens temperatūrai palaikyti (cirkuliacijai)
kWh

ct/kWh


Butui priskirtas su nepaskirstytu karštu vandeniu suvartotas šilumos kiekis
kWh

ct/kWh


Suvartotas karštas vanduo
m3

Eur/m3


Apskaitos prietaisų aptarnavimas
vnt.

Eur/vnt


Iš viso






   Tačiau privalomo rekvizito: „Butui priskirtas šilumos kiekis karštam vandeniui paruošti“ AB Vilniaus šilumos tinklai pateikiamose sąskaitose už šilumą nuo pat jo šilumos tiekimo veiklos nėra.

Ir jeigu jums tai iki šiol buvo nežinoma, tai dabar Jums tikrai  bus tai  žinoma.

   Todėl tikimės, kad  tiek generalinio AB Vilniaus šilumos tinklai direktoriaus, tiek visos  valdybos  ir visos stebėtojų tarybos tokia  veikla“  bus nedelsiant  atitinkamai įvertinta ir mes būsime apie tai informuoti.

 Sumoje tikimės, kad Jūs, kaip teisės mokslų daktaras, buvęs Laisvosios rinkos instituto direktorius, buvęs teisingumo ministras, buvęs Seimo narys, Vilniaus meras,  mūsų pateiktą informaciją tikrai  labai atsakingai įvertinsite, o šilumos vartotojai pradės gauti teisingas sąskaitas už šilumą.


    
                           Prezidentas                   Antanas Miškinis   

 ---------------------------







2018 m. kovo 4 d., sekmadienis

Energetikos viceministro veiksmai (neveikimas) dangsto "Valstybinį reketą" .........


 

1. Specialiųjų tyrimų tarnyba,                     
2. Energetikos ministras  Žygimantas  Vaičiūnas,
3. Respublikos Prezidentės vyriausioji patarėja, Ekonominės ir socialinės politikos grupės vadovė Lina Antanavičienė,
4. Premjeras  S. Skvernelis

elektroniniu būdu gavo Buitinių vartotojų sąjungos pateiktą informaciją, įrodančią kad energetikos viceministro V. Macevičiaus veiksmai (neveikimas) dangsto „Valstybinį reketą“, kad pastarasis meluoja Vyriausybės kanceliarijai.

  Viceministras V. Macevičius vadovauja Šilumos tarybai, kurios kompetencija yra svarstyti  šilumos ir karšto vandens kainodaros klausimus, šilumos ūkį reglamentuojančių teisės aktų stebėsenos rezultatus.

 Deja yra, kaip yra – Šilumos taryba dėl viceministro V. Macevičiaus kaltės  iš esmės  visiškai nieko neveikia.

  Tuo tarpu,  jeigu Šilumos taryba svarstytų šilumos ir karšto vandens kainodaros klausimus, šilumos ūkį reglamentuojančių teisės aktų stebėsenos rezultatus,  o Energetikos ministerija vykdytų Šilumos tiekimo ir vartojimo taisyklių stebėseną, „Valstybinis reketas“ nebevyktų.

  Deja yra, kaip yra – viceministro veiksmai (neveikimas) iš esmės dangsto „Valstybinį reketą“.

  Kodėl jis taip elgiasi, ar čia kur nors slypi asmeninis jo interesas, ar yra kitos  tokio elgesio priežastys,  ir turi išaiškinti Specialiųjų tyrimų tarnyba.

   O energetikos ministras, jeigu jis šią informaciją paliks iš esmės nenagrinėtą, atitinkamai nepaprotins   savo asmeninio (politinio) pasitikėjimo valstybės tarnautojo, o pastarasis nedelsiant nepradės veikti pagal savo kompetenciją, – tuo pačiu  ir pats ministras iš esmės  prisidės prie „Valstybinio reketo“ dangstymo.


.


2018 m. kovo 2 d., penktadienis

Kuo galima pasitikėti nustatant šilumos kainas ???



Specialiųjų tyrimų tarnybos interneto svetainėje skelbiama:

Siekdami teisinio reguliavimo skaidrumo ir stengdamiesi užkirsti kelią galimybei pasinaudoti netobulų įstatymų spragomis atliekame teisės aktų ar jų projektų antikorupcinį vertinimą.
Teisės aktų ar jų projektų antikorupcinis vertinimas – teisės aktų ir (ar) teisės aktų projektų vertinimas, siekiant nustatyti esamo ar numatomo teisinio reguliavimo trūkumus, galinčius sudaryti sąlygas pasireikšti korupcijai, taip pat pasielgti nesąžiningai, neteisingai, neskaidriai, neobjektyviai.
Teisės aktus ar jų projektus antikorupciniu požiūriu vertiname:
  • savo iniciatyva;
  • Respublikos Prezidento, Seimo Pirmininko, Ministro Pirmininko, Seimo komiteto, komisijos, frakcijos siūlymu.

  Tuo tarpu  Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija paviešino:

Publikuota: 2018.02.28. Atnaujinta:

Keičiasi šilumos supirkimo tvarka

  Komisija, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos šilumos ūkio įstatymo 3 str. nuostatomis dėl konkurencijos šilumos gamybos srityje, patvirtino teisės aktus, naujai reglamentuojančius šilumos supirkimą tiek iš nepriklausomų šilumos gamintojų, tiek iš centralizuotai tiekiamos šilumos tiekėjų.

  Šie pakeitimai palies 12 šilumos tiekėjų (arba 18 savivaldybių), kurių sistemose veikia nepriklausomi šilumos gamintojai.

  Naujos redakcijos Šilumos supirkimo iš nepriklausomų šilumos gamintojų tvarkos ir sąlygų aprašas, taip pat Šilumos kainų nustatymo metodikos bei Vidutinės biokuro kainos nustatymo tvarkos ir sąlygų aprašo pakeitimai įsigalios 2018 m. gruodžio 1 d.

  Pagal naują tvarką šilumos supirkimo aukcionas bus organizuojamas 2018 m. gruodžio 20 d., superkant šilumą 2019 m. sausio mėnesiui.
Šiuo metu Lietuvoje veikia 42 nepriklausomi šilumos gamintojai (24 – reguliuojami), daugiausia jų veiklą vykdo Kaune (11) ir Klaipėdoje (6), Vilniuje yra 5 nepriklausomi šilumos gamintojai.


Tokiu būdu naujos redakcijos

1. Šilumos supirkimo iš nepriklausomų šilumos gamintojų tvarkos ir sąlygų aprašas,
 2. Šilumos kainų nustatymo metodika,
 3. Vidutinės biokuro kainos nustatymo tvarkos ir sąlygų aprašas

  įsigalios 2018 m. gruodžio 1 d.

  Šiuos Kainų komisijos teisės aktų pakeitimus iššaukė „nepriklausomų“  šilumos tiekėjų vykdytas  aršus, itin agresyvus šilumos tiekėjų puolimas per užsakomuosius straipsnius žiniasklaidoje ir pan.

  Tuo tarpu yra akivaizdu ir nepaneigiama, kad tiems „nepriklausomiems“ šilumos tiekėjams rūpi tiktai savo pelnai, o ne šilumos vartotojų interesai.

 Vienareikšmiškai pasitikėti šioje situacijoje šilumos tiekėjais, vadovaujantis sveiko proto logika, irgi niekaip neišeina, nes jie parengia neteikiamos paslaugos centralizuotai paruošto karšto vandens kainų projektus, kuriems  savivaldybės, kaip taisyklė, pastabų neturi, o Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija  juos su savo pastabomis  patvirtina. (Tai šilumos vartotojai vadina „Valstybiniu reketu“.)
                           
  Tokiu būdu, vadovaujantis sveiko proto logika, negalima pasitikėti ir savivaldybių  administracijomis.

  Ypatingai negalima pasitikėti Valstybine kainų ir energetikos kontrolės komisija, kuri patvirtina neteikiamos paslaugos centralizuotai paruošto karšto vandens kainas.

 Ko pasėkoje nepriklausomo energetikos  eksperto Rimanto Zabarausko paskaičiavimu vien Vilniaus šilumos vartotojai per metus nuskriaudžiami ~ 2,5 milijono eurų sumai.

  Iš kitos pusės, mūsų turima informacija,  yra pagrindas įtarti, kad į nevykdomos veiklos sąnaudas gali būti perkeliamos šilumos gamybos sąnaudos, tikslu tokiu būdu sumažinti šilumos kainas .......!!!!!

  Šiuo metu Specialiųjų tyrimų tarnybai yra pateikta daugiau negu reikia informacijos, kad įrodyti, jog šilumos tiekėjai pelnosi iš nevykdomos veiklos, kad Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija akivaizdžiai ir nepaneigiamai neteisėtai nustato neteikiamos paslaugos kainas.

 Sumoje, viešojo intereso tikslu, Seiomo Socialdemokratų darbo frakcija yra paprašyta pasiūlyti Specialiųjų tyrimų tarnybą įvertinti antikorupciniu požiūriu: 

1.Šilumos supirkimo iš nepriklausomų šilumos gamintojų tvarkos ir sąlygų aprašą,                                                                                                                                                2.Šilumos kainų nustatymo metodiką,                                                                                                 3.Vidutinės biokuro kainos nustatymo tvarkos ir sąlygų aprašą

kurie pradės galioti nuo 2018 m. gruodžio 1 d.



.