Na ir kas paneigs, kad Valstybės sienos apsaugos tarnyba yra atkakli kaip žilas ožys ir rami kaip belgas.
Nes štai ji atkakliai
tvirtina:
Patikiname,
kad vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybės sienos ir jos apsaugos įstatymo
4 straipsnio 13 dalimi, VSAT vadas yra patvirtinęs Sprendimo neįleisti užsieniečių
į Lietuvos Respublikos teritoriją vykdymo ir pagalbos poreikio įvertinimo tvarkos
aprašą (toliau – tvarkos aprašas), kurio
nuostatos taikomos Lietuvos Respublikos Vyriausybei priėmus sprendimą, kad užsieniečiai,
ketinantys kirsti ar kirtę Europos Sąjungos išorės sieną tam nenustatytose vietose
arba tam nustatytose vietose, tačiau pažeidę valstybės sienos kirtimo tvarką, ir
esantys pasienio ruože, į Lietuvos Respublikos teritoriją neįleidžiami, esant paskelbtai valstybės lygio ekstremaliajai situacijai dėl
masinio užsieniečių antplūdžio ir siekiant užtikrinti Lietuvos Respublikos nacionalinį
saugumą bei viešąją tvarką.
Pakartotinai informuojame, kad tvarkos aprašas yra skirtas išskirtinai tarnybiniam
naudojimui ,siauram subjektų ratui –VSAT
pareigūnams, nėra viešo pobūdžio, todėl viešai neskelbtinas.
Atkreipiame
Jūsų dėmesį, kad teisė gauti informaciją
nėra absoliuti, ji gali būti ribojama siekiant valstybės saugumo, viešosios tvarkos
užtikrinimo tikslų.
Be kita
ko, Jūsų tikslas susipažinti su tvarkos aprašo nuostatomis nepagrįstas konkrečiais
argumentais, pagrindžiančiais Jūsų susidomėjimo proporcingumą informacijos atskleidimui,
taip pat nenurodytas gautos informacijos panaudojimo tikslas.
O tuo tarpu Delfi.lt
pranešė:
Baltarusijos generalinė prokuratūra iškėlė baudžiamąją bylą pagal Baudžiamojo kodekso 128 straipsnį
("Nusikaltimai žmonijos saugumui") dėl situacijos su migrantais
Baltarusijos ir Lietuvos pasienyje.
Iš bylos
medžiagos matyti, kad laikotarpiu nuo 2021 m. rugpjūčio 4 d. iki dabar Lietuvos
Respublikos valstybės pareigūnai tyčia ir sąmoningai neteisėtai trukdė užsienio
migrantams naudotis savo pabėgėlių teisėmis, pažeisdami tarptautines sutartis,
įskaitant 1951 m. liepos 28 d. JT konvenciją dėl pabėgėlių statuso, 1966 m.
gruodžio 16 d. Tarptautinį pilietinių ir politinių teisių paktą, 1948 m.
Visuotinė žmogaus teisių deklaracija. Neturėdami teisinio pagrindo, jie naudojo
fizinę jėgą prieš bejėges ir sunkias gyvenimo situacijas, neteisėtai
deportuoti, sąmoningai neteikė medicininės pagalbos dėl savo rasės, tautybės,
tautybės ir religijos", – nurodė Generalinė prokuratūra.
Ji tvirtina, kad dėl tokių Lietuvos veiksmų 10 migrantų žuvo ir ne mažiau
kaip 10 buvo sužalota, patyrė fizinį ir
psichologinį smurtą.
-------------------------------
Ir ką gi galima
pagalvoti sugretinus visa tai.?
Ir kaip suprasti teiginį, kad „teisė gauti informaciją nėra
absoliuti, ji gali būti ribojama siekiant valstybės saugumo, viešosios tvarkos užtikrinimo
tikslų“.
Nes parengti
TVARKĄ VSAT įpareigojo Įstatymo leidėjas, kuris nenustatė, kad ji yra skirta VSAT
tarnybiniam naudojimui ir pan.
Taigi ir visiškai pagrįstas klausimas – ar ne ryšium su
Baltarusijos prokuratūros veiksmais ši
TVARKA nėra vieša.
Ir čia vėlgi
klausimas VRR ministrei – kaip ji vertina situaciją ir kodėl nepaprotina
VSAT ??
Ir iš čia visiškai pagrįsti įtarimai, kad tai ji galimai
davė nurodymą TVARKOS neviešinti.
Na o pabaigai viešas klausimas Seimo pirmininkei – kaip ji
vertina aukščiau aprašytą situaciją ?
***********************
P. s. O kas liečia
TVARKOS tarnybinį naudojimą, tai man kažkodėl prieš akis iškilo vienu metu
sovietmečiu Vilniaus geležinkelio stotyje užrašas virš praustuvų – „Kojas
prausti draudžiama“.
Ir visikai nenustebčiau jeigu VSAT būtų nustatyta tarnybiniam
naudojimui skirta tvarka, kaip naudotis praustuvais ir tualetu, kam naudoti
tualetinį popierių .......
Šiuo atveju visiškai sutinku su teiginiu, kad teisė gauti
šią informaciją man nėra absoliuti, nes ji ribojama
siekiant valstybės saugumo, viešosios tvarkos užtikrinimo tikslų.
.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą