„Lietuvos žinių“
žurnalistas ekonomikai Arvydas Jockus kartu su Seimo nariu Nagliu Puteikiu
pasigyrė aptikę "pilkąjį
energetikos kardinolą".
Seimo Energetikos ir
Seimo Antikorupcijos komisijų nario bei
Seimo Audito komiteto pirmininko pavaduotojo Naglio Puteikio nuomone tai ministro pirmininko
patarėjas energetikos ir aplinkos apsaugos klausimais Tomas Garasimavičius, valstybės valdomos energetikos įmonių grupės
„Lietuvos energija“ deleguotas žmogus Vyriausybėje.
Tuo tarpu valstybės
valdoma „Lietuvos energija“ įmonių grupė apima elektros energijos ir šilumos
gamybą, suskystintų gamtinių dujų tiekimą per SGD terminalą ir prekybą
gamtinėmis dujomis, gamtinių dujų tiekimą, pirkimą (importą) ir pardavimą
klientams, elektros ir gamtinių dujų skirstymo operatoriaus funkcijų atlikimą
ir t.t.
Savaime suprantama, kad tai yra supermonopolija –natūrali monopolija.
Betgi yra, kaip yra – tai ir didelis pliusas, priklausomai
nuo jos vadovybės kompetencijos ir
pilietiškumo.
Pvz. ši supermonopolija pradėjo diegti vartotojų
elektros ir gamtinių dujų apskaitos prietaisų nuotolinio duomenų perdavimo
sistemą, tuo nutraukiant apskaitos
prietaisų parodymų deklaravimą.
( ESO išmanieji skaitikliai atnešė 6 procentus sutaupymų )
( ESO išmanieji skaitikliai atnešė 6 procentus sutaupymų )
T. y. ji lygiuojasi į
XXI amžių.
Tuo tarpu geriamo
vandens tiekėjai toliau įrenginėja vartotojų apskaitos prietaisus be
nuotolinio duomenų perdavimo galimybės.
T.y. pasilieka apskaitos prietaisų parodymų deklaravimas
..... kai kam taip mielas sovietinių laikų reliktas
....
Tokiu būdu šioje vietoje kalbėti apie tikslią geriamo
vandens apskaitą akivaizdžiai yra prasilenkti su
sveiko proto logika.
Todėl sumoje tiktai reiktų
stebėtis, jeigu visos šalies
elektros ir dujų energetika neturėtų savo atstovo prie Vyriausybės.
O ne elgtis atvirkščiai.
Bet taip jau yra
mūsų šalyje –vos tik pasirodo veiklus,
kompetentingas ar tai politikas, ar tai verslo atstovas, tuojau Kremliaus penktoji kolona
imasi priemonių jį diskredituoti, eliminuoti, persekioti .....
Tokiu būdu abiems ponams: žurnalistui ir Seimo nariui, šioje vietoje vertėtų gerai susimastyti ...., žinoma jeigu dar nevėlu .....
Na o ponui Seimo Energetikos ir Seimo Antikorupcijos
komisijų nariui Nagliui Puteikiui viešai k siūlome
mobilizuoti savo potenciją ir
kompetenciją sekančioms konkrečioms problemoms spręsti:
I. Imtis priemonių, kad
Seimas atliktų valstybės gėdos - neteikiamos paslaugos centralizuotai paruošto karšto vandens tiekimo
prievartinio taikymo detalus tyrimas – taip vadinamo „Valstybinio reketo“ tyrimas.
II, Imtis priemonių, kad būtų nustatyta kokius neteisėtus pelnus iš šios „Valstybinio reketo“ nuo 2010 metų gavo šilumos tiekėjai, kaip per tą laiką nukentėjo šilumos vartotojai.
III, Imtis priemonių, kad būtų atliktas išsamus ir dalykiškas Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės
komisijos veiklos auditas, ypatingai atkreipiant dėmesį į tai, kad Klaipėdos gamtinių dujų vartotojams naudojantiems
kaloringesnes SGD terminalo dujas, tenka
mokėti tiek pat, kiek moka mažiau kaloringų Gazpromo dujų vartotojai, nes tuo yra suinteresuoti (kas paneigs) ne kurie Seimo nariai ......
IV. Imtis priemonių,
kad Lietuvos respublikos šilumos ūkio
įstatymo 2, 3, 20, 22, 28, 31, 32 straipsnių pakeitimo ir papildymo įstatymas
2011 m. rugsėjo 29 d. Nr. XI-1608, Vilnius
8 straipsnis. Baigiamosios
nuostatos
2. Iki bus sudarytos sutartys su šio įstatymo reikalavimus atitinkančiais
pastato šildymo ir karšto vandens sistemų prižiūrėtojais (eksploatuotojais),
šildymo ir karšto vandens sistemas prižiūri esami prižiūrėtojai, bet ne ilgiau
kaip iki 2012 m. liepos 1 d.
3. Vyriausybė ar jos įgaliota
institucija ir Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija iki šio
įstatymo įsigaliojimo priima šiam įstatymui įgyvendinti reikalingus teisės
aktus.
kas liečia šilumos tiekėjo šilumos punktų
perdavimą, ir investicijų į juos padengimą, būtų pagaliau nors, ir po 6 metų,
įvykdytas.
V. Imtis priemonių, kad Lietuvos
Respublikos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo Nr. X-764
pakeitimo įstatymo
2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir
įgyvendinimas
1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2, 3 dalis ir
šio įstatymo 1 straipsnyje išdėstyto Lietuvos Respublikos geriamojo vandens
tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatymo 39 straipsnį, įsigalioja 2014 m. lapkričio
1 d.
2. Lietuvos
Respublikos Vyriausybė, Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Lietuvos
Respublikos sveikatos apsaugos ministerija ir Valstybinė kainų ir energetikos
kontrolės komisija iki 2014 m. spalio 31
d. pagal šio įstatymo 1 straipsnyje išdėstytame Lietuvos Respublikos
geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatyme nustatytą kompetenciją priima šio įstatymo įgyvendinamuosius
teisės aktus.
nuostata, kas liečia geriamo vandens
pirkimą karšto vandens ruošimui daugiabučiuose namuose būtų pagaliau, nors ir po trijų metų, įgyvendinta.
VI. Imtis priemonių, kad Seimui būtų
pateiktas jame „užsigulėjęs“:
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS NUTARIMAS
DĖL ŠILUMOS, KARŠTO, ŠALTO VANDENS NUOTOLINIO APSKAITOS PRIETAISŲ
RODMENŲ NUSKAITYMO SISTEMOS ĮDIEGIMO LIETUVOJE
PROJEKTO
2010 m. birželio d.
Nr. Vilnius
2)
kiekvienas vartotojas privalo susimokėti už perkamas prekes ar paslaugas tik
tokia kaina, kuri atitinka nupirktų prekių, paslaugų kiekį ir kokybę;
3)
tik Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje vien 2009 m. su nepaskirstytu karštu vandeniu
buvo sunaudota šilumos už 35,4 mln. litų;
4)
nepaisant nuolatinių energetiką reguliuojančių įstatymų pataisų, nepavyksta
įdiegti objektyvios ir teisingos vartotojų atsiskaitymo už tik savo sunaudotus
energetinius resursus ir paslaugas sistemos;
s i e k d a m a s:
2)
padidinti Lietuvos mokslo, pramonės ir verslo bendradarbiavimo efektyvumą ir
konkurencingumą bei tenkinant Lietuvos viešąjį interesą;
1)
parengti šilumos, karšto, šalto vandens, o taip pat elektros energijos, dujų
nuotolinio apskaitos prietaisų rodmenų nuskaitymo sistemos įdiegimo programą
iki 2011 m. liepos 1 d.;
2)
šios programos įgyvendinimui numatyti galimybę panaudoti Europos Sąjungos
struktūrinės paramos lėšas.
SEIMO PIRMININKAS
Teikia
Seimo nariai:
Julius Veselka
Jonas
Ramonas
Michal
Mackevič
Valentinas
Mazuronis
Kęstas
Komskis
VII. Imtis
priemonių, kad Seimo kanceliarija
pradėtų kontroliuoti Seimo priimtų įstatymų vykdymą.
VIII. Imtis priemonių, kad Seime nuo pernai „užstrigęs“ LIETUVOS
RESPUBLIKOS INFRASTRUKTŪRŲ REGULIAVIMO
TARYBOS ĮSTATYMAS, padarantis galą nebaudžiamam Valstybinės kainų ir
energetikos kontrolės komisijos Lietuvos
respublikos įstatymų nepaisymui, būtų priimtas.
Mūsų
nuomone, ir kas ją paneigs, tai yra
pilietinė Seimo nario pareiga ...............
.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą