Ponas Vilniaus mere, Jūs neatsakėte į praeitų metų gruodžio mėnesio laišką mano laišką „DĖL AKIVAIZDAUS MELO“.
Todėl siunčiu Jums laišką „DĖL AKIVAIZDAUS MELO IR SAVIVALDYBĖS DALYVAVIMO
VALSTYBINIAME REKETE“ ir tikiuosi Jūsų atsakingo požiūrio į mieto, kurio meras Jūs esate, gyventojų interesus.
Laiško
tekstas žemiau:
|
|
Vilniaus miesto merui V. Benkunskui 2024-03-13 Nr. 1-24
Praeitų metų gruodžio mėnesį Jums rašiau, kad Vilniaus savivaldybė savo straipsnyje
Vilnius laimėjo tarptautinio
arbitražo byloje prieš „Veolia“ ir „Vilniaus energiją“ – priteista daugiau nei
83 mln. eurų vertės turto ir lėšų
teigia:
2002 m., A. Zuokui einant mero pareigas, Vilniaus
miesto savivaldybė išnuomojo sostinės šilumos ūkį prancūzų bendrovės „Veolia“
dukterinei įmonei „Vilniaus energija“. Tarptautinis tribunolas nustatė, jog nuomos sutartis
buvo pasirašyta ne šilumos vartotojų naudai, neapibrėžė aiškių įpareigojimų
mažinti šilumos kainas ir leido „Veolia“ ir „Vilniaus energijai“ grąžinti
sostinės šilumos ūkį miestui blogesnės būklės nei išsinuomojo jį 2002 m. |
O kitame savivaldybės
straipsnyje teigiama:
Prieš daugiau nei dešimtmetį bendrovė, gavusi gyventojų
daugumos pritarimą, senus ir neefektyvius šilumos punktus savo lėšomis
pakeitė naujais. Tai gyventojams
suteikė galimybę patiems reguliuoti šilumos intensyvumą ir sutaupyti, tačiau
tokiu būdu šilumos punktai tapo bendrovės nuosavybe. |
Taigi viename straipsnyje teigiama, kad prancūzų investitorius grąžino
sostinės šilumos ūkį miestui blogesnės būklės nei išsinuomojo jį 2002.
O kitame straipsnyje teigiama, kad tas pats investitorius , senus ir
neefektyvius daugiabučių namų šilumos
punktus savo lėšomis pakeitė naujais.
Kas iš esmės buvo
perėjimas nuo techniškai pasenusio, neefektyvaus sovietinio relikto centralizuoto karšto
vandens tiekimo, prie jo ruošimo
daugiabučių namų automatizuotuose
šilumos punktuose, o taip pat tuo pačiu prie nepriklausomo pastatų šildymo.
Rašiau, kad mano daugiabučiame name šilumos punktas buvo įrengtas 2005 metais..
Ir po to nedelsiant su šilumos tiekėju buvo sudaryta Karšto vandens pirkimo – pardavimo sutartis.
Tačiau karšto vandens kainą pradėjau mokėti tik nuo 2015 metų sausio mėnesio todėl, kad taip nusprendė
tuometinė Valstybinė kainų ir
energetikos reguliavimo komisija.
O vertinant tai, kad šilumos ir
karšto vandens kainas de fakto
nustatinėjo ne šilumos tekėtėjas o minėta Komisija, kaip ir ji
tvirtino investicijas į šilumos ūkį, man visiškai sumoje nesuprantamas tvirtinimas, kad sostinės
šilumos ūkis miestui buvo gražintas blogesnės
būklės nei išsinuomotas 2002 m.
Nes tai yra akivaizdi netiesa.
Štai kad ir straipsnis
http://www.technologijos.lt/n/pranesimai_spaudai/S-17113/straipsnis/Vilniaus-katiline--tarp-sekmingiausiu-biomases-projektu-ES
Vilniaus katilinė –
tarp sėkmingiausių biomasės projektų ES 2011-01-28 Vilniuje veikiantis kogeneracinis katilas, kūrenamas
biokuru, laikomas vienu sėkmingiausių alternatyvių energijos šaltinių taikymo
projektų ES šalyse. Tokį įvertinimą pateikė bendrovėje „Vilniaus energija“
apsilankęs Šiaurės Olandijos regionų pirmininkas ir Groningeno regiono
komisaras M.J. Van den Berg, kurį lydėjo Olandijos regionų savivaldų ir kitų
valstybinių įstaigų vadovų delegacijos. Delegacijos
vizitas modernioje Vilniaus katilinėje įvyko Nyderlandų Karalystės ambasados
Vilniuje ir Lietuvos biomasės energetikos asociacijos LITBIOMA iniciatyva. |
Todėl ir prašiau informacijos kodėl skleidžiamas akivaizdus melas,
koks tokios dezinformacijos tikslas.
Deja atsakymo iki šiol negavau.
Todėl pakartotinai prašau
informacijos kodėl skleidžiamas akivaizdus melas, koks tokios dezinformacijos tikslas.
Ir
štai Valstybinė energetikos reguliavimo taryba 2024 m. sausio 18 d. nutarimu Nr. O3E-40 „Dėl AB
Vilniaus šilumos tinklų karšto vandens kainos dedamųjų nustatymo“ patvirtino
naujas karšto vandens kainas.
Betgi esmė tame, kad pusė Vilniaus daugiabučių namų turi nuosavus šilumos
punktus.
Taigi karšto vandens kainos jiems neturi būti taikomos.
Iš čia ir klausimas Jums, Vilnius miesto merui, - ar Jums tai yra žinoma.
O kitai pusei Vilniaus daugiabučių namų, kur šilumos punktai yra šilumos
tiekėjo, irgi taikoma karšto vandens kaina, nors ir šilumos tiekėjas jų
neprižiūri ir jų priežiūros sąnaudų nepatiria.
O jos yra esminės.
Tuo
tarpu Valstybinė energetikos reguliavimo taryba savo nutarime rašo:
Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta Skyrius vertina 1 198,02 tūkst. Eur einamojo remonto
ir aptarnavimo sąnaudų, kurios atitinka faktines ataskaitinio laikotarpio
sąnaudas. |
.
Betgi savo šilumos punktų šilumos
tiekėjas neprižiūri, taigi ir šios sąnaudos
yra fiktyvios.
Ir jas deja turi apmokėti menami
karšto vandens vartotojai – šilumos vartotojai.
Čia tenka pažymėti, kad šilumos vartotojai
apmoka už geriamą vandenį ir šilumą jam paruošti –kintamoji karšto
vandens kainos dalis.
O kas liečia pastoviąją karšto vandens dalį – sąnaudas karštam vandeniui
ruošti – jos yra fiktyvios.
Ir tų fiktyvių sąnaudų prievartavimas yra vartotojų vadinamas Valstybiniu reketu.
Ir
štai ką rašo Valstybinė energetikos reguliavimo taryba savo aukščiau minimame nutarime:
Vadovaujantis Šilumos ūkio Įstatymo 32 straipsnio 11 dalimi ir Karšto vandens kainų nustatymo metodikos 17 punkto nuostatomis,
karšto vandens kainas nustato Taryba, o savivaldybė teikia Tarybai karšto
vandens kainų suderinimo dokumentus ir (ar) pagrįstas pastabas. Savivaldybės
administracija pastabų dėl Projekto nepateikė. |
Iš čia ir klausimas
- Kodėl savivaldybės
administracija taip pasielgė, ir kur čia jos interesas ?
Tikiuosi, kad su
Jūsų pagalba atsakymą į tai gausiu.
Vienkart pranešu, kad mano daugiabutis namas Žirmūnų g.
Nr. 104 nuo 2022 metų pradžios iš Vilniaus šilumos tinklai įsigijo šilumos
punktą, nes kitaip šilumos tiekėjas nederino pastato renovacijos projekto.
Sumoje tikiuosi atsakingo Jūsų
požiūrio į mieto, kurio meras Jūs esate, gyventojų interesus.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą