2024 m. balandžio 20 d., šeštadienis

Išmanioji apskaita ir kas padės biednam vartotojui, gavus neadekvačią sąskaitą už elektros energiją .. .........

 

Jau keli metai kalbama apie išmaniuosius elektros skaitiklius.

O tuo tarpu  TLIUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS PROGRAMOS NUOSTATŲ ĮGYVENDINIMO PLANAS nustato:

Diegti išmaniosios apskaitos prietaisus elektros energijos vartotojams, įgalinant vartotojus aktyviai dalyvauti elektros energijos rinkoje, realiuoju metu keičiant vartotojų elgseną atsižvelgiant į elektros kainų signalus ir (ar) elektros energetikos sistemos balansavimo poreikius.

Įvykdymo data – 2023 m. IV ketvirtis.

Atsakingas vykdytojas Energetikos ministerija

.

 Kadangi esu garbingo amžiaus, tai   tegu tie išmanieji elektros prietaisai įgalina jaunus išmanius s vartotojus aktyviai dalyvauti elektros energijos rinkoje, realiuoju metu keičiant    elgseną atsižvelgiant į elektros kainų signalus ir (ar) elektros energetikos sistemos balansavimo poreikius.

Ir prisipažinsiu, kad nelabai  suvokiu kas tai yra ir kaip tai vyksta.

Mane domina tik ai, kad  nebereikės deklaruoti   skaitiklių parodymų ir galėsiu per internetą matyti elektros energijos sunaudojimą.

Tačiau žiniasklaidoje pilna informacijos, apie nenormaliai padidėjusias sąskaitas po išmaniojo elektros skaitiklio  įrengimo.

Taigi kalba eina apie gaunamų sąskaitų už elektros energiją patikimumą.

Todėl pasidomėjau, kaip tas išmanusis skaitiklis, tiksliau. ta išmanioji  apskaita, veikia.

Ir štai ką internete radau:

 Naujieji skaitikliai nuotoliniu būdu perduoda suvartojimo duomenis ir tinklo parametrus, o gyventojams nebereikia patiems nurašinėti ir deklaruoti elektros skaitiklių rodmenų.

   Išmaniojo skaitiklio užfiksuoti kliento elektros energijos vartojimo rodmenys perduodami į skirstymo operatoriaus informacines sistemas saugiu, šifruotu ir patikimu ryšiu kartą per parą.

 Sistemos apdoroja gautus rodmenis, atlieka patikrą, prognozavimą ir parengimą kitoms sistemoms.

Į ESO savitarnos portalą pateikiami iš skaitiklio gauti arba pagal kliento istorinį vartojimo profilį suprognozuoti rodmenys.

 Pasibaigus apskaitos periodui – mėnesiui – elektros energijos rodmenys perduodami teikėjui, kuris parengia sąskaitą.

 Klientai, kuriems įdiegtas išmanusis skaitiklis. ESO savitarnoje adresu eso.lt/savitarna gali stebėti savo energijos vartojimo duomenis net 15 minučių detalumu, juos palyginti padieniui ar kas mėnesį.

 Kai dėl ryšio ar elektros tiekimo sutrikimų sistemai nepavyksta susisiekti su skaitikliu,    duomenys nenuskaitomi.

 Tokiais atvejais įsijungia rodmenų  prognozavimo mechanizmas.

 Rodmenų prognozavimo mechanizmas analizuoja kliento istorinius elektros energijos suvartojimo rodmenis ir individualiai kiekvienam vartotojui prognozuoja galimą   konkrečiai dienai.

 Pavyzdžiui, jeigu dingsta ar yra išjungiama elektros energija, ESO savitarnoje klientas gali matyti prognozuojamą suvartojimą.

  Kai ryšys su skaitikliu atsistato, prognozuojami duomenys pakeičiami faktiniais skaitiklio užfiksuotais suvartojimo duomenimis.

 ESO informuoja, kad toliau tobulins  duomenų atvaizdavimą savo sistemose, siekiant atspindėti vartotojui, kada jis mato  prognozuotus, o kada faktinius skaitiklio užfiksuotus duomenis.  

 Iš ko seka išvada, kad ne išmanusis skaitiklis kaltas dėl netikusių sąskaitų, o kalta betvarkė pas  ESO, kuris neužtikrina apskaitos sistemos saugumo.

Įdiegė apskaitos  sistemą  jos tinkamai neišbandžius.

Iš čia ir klausimas – kas gi yra išmaniosios apskaitos sistemos   kūrėjas ir  ar ESO turi supratimą apie tokių sistemų diegimą ir  valdymą.

Ir tai  labai panašu, kad ši išmanioji sistema adekvati Energetikos ministerijos patvirtintoms „Šilumos tiekimo ir naudojimo taisyklėms“, kurios daugeliu atvejų prasilenkia su sveiko proto logika, o tos pačios logikos  stokojantys teismai jas taiko, spręsdami geriamo vandens tiekimo klausimus  ......  

O juk Energetikos ministerija yra šios apskaitos diegimo atsakingas vykdytojas .....

Taigi yra, kaip ir yra .....

O ir  kas gi  vartotojams iš esmės gali padėti gavus neadekvačias sąskaitas ???

Gal Valstybinė energetikos reguliavimo taryba, kuri vartotojų skundus turi teisę nagrinėti pusę metų ......

Taigi ...taigi .... argi tai svarbu, svarbu kad NATO mus apgins , o p.p.e. dirba gerai ....  ir vėl bus išrinktas ....

 

 

 

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą