2014 05 13 papildytas Šilumos ūkio įstatymas nustatė, kad :
Pastato šildymo ir karšto vandens sistemos prižiūrėtojas
(eksploatuotojas) pagal faktinį šilumos energijos suvartojimą pastate
skaičiuoja santykinius šilumos šildymui, cirkuliacijai ir karštam vandeniui
ruošti sunaudojimo rodiklius, vadovaudamasis Valstybinės kainų ir
energetikos kontrolės komisijos patvirtinta skaičiavimo metodika,
analizuoja gautus duomenis, teikia juos pastato savininkui arba daugiabučio
namo bendrojo naudojimo objektų valdytojui, daugiabučio namo butų ir kitų
patalpų savininkų bendrijai, butų ir kitų patalpų savininkų jungtinės veiklos
sutarties dalyvių įgaliotam asmeniui arba bendrojo naudojimo objektų
administratoriui, pagal kompetenciją rengia pasiūlymus dėl šilumos energijos
taupymo priemonių įgyvendinimo.
Vadovaujantis sveiko
proto logika ši metodika prasidėjus šilsimo sezonui turėjo jai būti parengta.
Juo labiau, kad tokiems
tikslams Kainų komisija gauna milijonus litų iš energijos tiekėjų.
Neradus jos tarp
Komisijos patvirtintų teisės aktų Komisija, Visuomenės
informavimo įstatymo visuomenės
informavimo priemonėms nustatytais terminais, buvo paprašyta pateikti aukščiau paminėtos Metodikos kopiją,
ar jos internetinę nuorodą.
Nors ir Visuomenės
informavimo įstatymas nustatė, kad tokia informacija turi būti pateikta tą pačią dieną, Komisija
atsakymą atsiuntė tiktai po 5 dienų ....
Sprendžiant pagal
atsakymo turinį, Komisija ilgai ieškojo šio teisės akto, ir pagaliau suprato,
kad jis dar ....neparengtas ..............
Na dėl šios
metodikos, kaip sakoma, tiek pasaulis, tiek Daukanto rūmai, tikrai nesugrius, bet tai, kad Komisija jau trys metai, kaip neprisimena
pareigą parengti teisės aktą, kuris nustatytų kaip gi turi būti šilumos tiekėjams
kompensuojamos investicijos į daugiabučių namų savininkams perduotus jų šilumos
punktus ... tai jau, kaip sakoma, ...atsiprašau ... ir dar N kartų atsiprašau .....
O kada skaitai, Seimo nario
K. Daukšio panegiriką D. Korsakaitei
ją atleidžiant iš užimamų pareigų, kad Komisijoje
......yra tvarkomasi taip, kad žmonės
gautų kuo daugiau naudos. ......
tada tikrai kyla noras sužinoti:
-ar jis iš tikro nežino, kad būtent vadovaujant D. Korsakaitei
buvo įvestas neteikiamos paslaugos – centralizuotai
ruošiamo karšto vandens kaina, ir šilumos tiekėjai buvo priversti ją taikyti,
kas už vieną kubą šilumos vartotojams
atsieina po ~ 3 litus už gryną nieką ...
( Buvo taip vadinamas „Imbraso mokestis už šilumą“,
ir kol nebus atstatyta teisybė, neteikiamos karšto vandens tekimo paslaugos mokestį verta vadinti jos vardu –pvz.
Korsakaitės karšto
vandens mokestis ....)
- ar jis savo noru, ar
dėl kitų priežaščių, kaip tokiais atvejais sakoma, apsimeta sena šluota ...
O jeigu jis patvirtintų, kas labai
tikėtina, kad šilumos tiekėjai yra suinteresuoti parduoti kuo daugiau šilumos, jo partijos garbės pirmininko
žodžiais, vaizdelis tikrai būtų NIKOKS ...
O kada perskaitai
šio Seimo nario klausimą būsimai Kainų komisijos pirmininkei:
Prašom pasakyti, jūs dabar dirbate aštuonis kartus
mažiau efektyvioje organizacijoje negu Kainų ir energetikos komisija,
jūsų reguliuojamas sektorius yra 2 mlrd. Lt apyvarta, jūsų žmonių
skaičius organizacijoje yra 160, pinigų išleidžiate per metus maždaug
20 mln., o Kainų ir energetikos komisija, reguliuodama 8 mlrd. pinigų,
turi tik 80 žmonių ir išleidžia maždaug 8 mln. litų. Prašom pasakyti,
kaip prie tokio gero gyvenimo įpratusi paskui sugebėsite susitvarkyti
ten, kur pinigų tikrai kelis kartus mažiau, o atsakomybė gerokai didesnė?
Jau nebelieka abejonių, kad šis Seimo narys,
beje buvęs ūkio ministras ..... samprotauja maždaug taip, kaip ubagas tapęs ponu
.... ir visiškai neturi supratimo, ką gi veikia Ryšių reguliavimo tarnyba
....
Taigi yra... kaip yra .....
eilinį kartą įsitikinta, kad, kaip sakoma, tuščia statinė garsiausiai dunda .....
*******************************************
Seimo nutarimo „Dėl Dianos Korsakaitės
atleidimo iš Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos
pirmininkės ir narės pareigų“ projektas Nr. XIIP-2490 (pateikimas)
Svarstome
Seimo nuarimą „Dėl Dianos Korsakaitės atleidimo iš Valstybinės
kainų ir energetikos kontrolės komisijos pirmininkės ir narės pareigų“.
Pranešėja – G. Kaminskaitė-Salters.
G. KAMINSKAITĖ-SALTERS. Laba diena! Gerbiamieji Seimo nariai,
gerbiamasis pirmininke, šiandien esu įpareigota jums perskaityti
Lietuvos Respublikos Prezidento dekretą dėl teikimo Lietuvos Respublikos
Seimui atleisti D. Korsakaitę iš Valstybinės kainų ir energetikos
kontrolės komisijos pirmininkės ir narės pareigų. Dekrete pažymima,
kad, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Konstitucijos 77 straipsniu,
Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo 8 straipsnio 3 dalimi, 5
dalies 1 punktu, Prezidentė teikia Lietuvos Respublikos Seimui
2015 m. sausio 20 d., pasibaigus kadencijai, atleisti
D. Korsakaitę iš Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos
pirmininkės ir narės pareigų. Prezidentės pavedimu norėčiau padėkoti
poniai D. Korsakaitei už jos gerą darbą kadencijos metu ir palinkėti
sėkmės tolesnėje profesinėje veikloje. Dėkui.
PIRMININKAS. Ačiū. Jūsų nori paklausti trys Seimo
nariai. K. Daukšys. Prašom.
K. DAUKŠYS (DPF). Ačiū, gerbiamasis posėdžio pirmininke.
Gerbiamoji pranešėja, aš turiu tokį klausimą. Valstybinė kainų ir
energetikos kontrolės komisija paskutinius metus dirbo labai gerai
ir taip neabejotinai yra dėl to, kad kai vadovavo D. Korsakaitė,
ten susiformavo labai rimtas kolektyvas, atlikti auditai, yra mažinami
energetikos kaštai, yra tvarkomasi taip, kad žmonės gautų kuo daugiau
naudos. Kur priežastis, kad jos nepasiūlote antrai kadencijai? Ar
Prezidentė mano, kad kita pretendentė galėtų daugiau nuveikti, ar
vis dėlto D. Korsakaitė, kaip komisijos pirmininkė, užlipo kai
kuriems mylimiems energetikams taip ant uodegos, kad jie dabar norėtų,
kad kas nors būtų lengvesnis? Gal galite atsakyti į šitą klausimą.
G. KAMINSKAITĖ-SALTERS. Ačiū už klausimą. Tikrai ponios
D. Korsakaitės darbas yra gerai vertinamas, kaip aš ir minėjau
savo pranešime, tačiau pripažinkime, kad rotacijos mūsų valstybės
tarnybos vadovaujančiuose postuose, ypač tokiuose, kurie tikrai
yra esminiai mūsų valstybei, yra labai sveikintinas dalykas. Prezidentė
rotaciją skatina nuo pirmos savo kadencijos, ir manau, kad tam reikia
pritarti.
PIRMININKAS. A. Skardžius.
A. SKARDŽIUS (LSDPF). Ačiū, gerbiamasis pirmininke. Gerbiamoji
pranešėja, išties norėčiau apie rotaciją vis dėlto paklausti. Tokios
aktyvios komisijos pirmininkės ir tokios aktyvios pačios komisijos
turbūt man neteko nuo 2000 m. aktyviai dalyvaujančiam politikoje
matyti. Tikrai mes ne vienos komisijos veiklą ir vadovą nagrinėjome,
kai man teko ketvertą metų vadovauti parlamentiniam Audito komitetui,
ir staiga gerai dirbančiam žmogui pasiūloma rotuotis, pakeisti į
galbūt tikrai puikų kitą žmogų, bet šiuo atveju ta logika yra nesuprantama.
Galbūt tie paskutiniai auditai, kurie nustatė energetikos sektoriuje
didžiules permokas, per 200 mln., galbūt tai nulėmė šitą. Aš pirmininko
norėčiau paprašyti, gerbiamasis pirmininke, leisti penkerius metus
išdirbusiai D. Korsakaitei taip pat, kaip ir pristatymo metu, taip
ir…
PIRMININKAS. Gerbiamasis kolega, jūs turite užduoti
klausimą, o ne siūlyti…
A. SKARDŽIUS (LSDPF). Aš klausimą uždaviau. O kadangi vadovaujuosi
savo teise, tai ir pasiūliau.
G. KAMINSKAITĖ-SALTERS. Dėkui už klausimą. Vėlgi, kaip ir minėjau,
ponios D. Korsakaitės labai geras įdirbis yra pripažįstamas ir
į jį atsižvelgiama. Organizacija VKEKK’as, kaip jinai dabar dirba,
yra tikrai šauniai dirbanti organizacija. Matėme daug gerų pasikeitimų
energetikos sektoriuje, tačiau reguliatoriaus nepriklausomumas,
t. y. ir reguliatoriaus kaip VKEKK’o, tarkim, Konkurencijos tarybos,
yra pats esminis tokio reguliatoriaus darbo principas, kad reguliatorius
išliktų nepriklausomas, reikia dažnai rotuoti jiems vadovaujančius
komisijos narius ir pirmininkus, ir to principo yra laikomasi, todėl
ir siūlomas naujas narys. Dėkui.
PIRMININKAS. Dėkoju. Klausia V. A. Matulevičius.
V. A. MATULEVIČIUS (MSNG). Gerbiamoji pranešėja, čia visi
trys užsirašę, kažkoks sutapimas, visi užduoda tą patį klausimą.
Ir aš norėčiau užduoti tą patį klausimą apie priežastis, kodėl dabartinė
pirmininkė neteikiama kitai kadencijai? Nors tas klausimas jau kartojamas,
bet atsakymo nesulaukėme. Rotacija negali būti pagrindinis tikslas
ir pagrindinė vertybė. Vadinasi, yra kažkokios giluminės priežastys.
Labai norėtųsi, kad Seime, svarstant tokį svarbų klausimą, mes apie
tas priežastis išgirstume, o ne laikydamiesi gero tono nutylėtume.
Ačiū.
G. KAMINSKAITĖ-SALTERS. Ačiū už klausimą. Tikrai manau, jeigu
būtų giluminių priežasčių, tai žmogus būtų atleistas anksčiau, taip?
Iki kadencijos pabaigos žmonės, kuriais pasitikima, kurie gerai
dirba darbą, tokie žmonės išlaikomi. Tačiau, kaip ir minėjau, labai
svarbu mūsų reguliatorių nepriklausomumas, todėl yra skatinama
rotacija. Ačiū.
PIRMININKAS. Dėkoju, gerbiamieji kolegos. Ačiū
Prezidento patarėjai už pateikimą. Jūs atsakėte į visus Seimo nariams
rūpimus klausimus. Per šoninį dėl vedimo tvarkos ar repliką po balsavimo?
Ne po balsavimo, prieš balsavimą.
V. VASILIAUSKAS (TTF). Dėl tvarkos.
PIRMININKAS. Prašom.
V. VASILIAUSKAS (TTF). Frakcijos vardu prašyčiau vis dėlto
suteikti gerbiamajai D. Korsakaitei 5 minutes pasisakyti, kodėl
jinai išeina. Tai būtų labai svarbu visai valstybei. Ačiū.
PIRMININKAS. Gerbiamieji kolegos, frakcija gali
prašyti, todėl balsuosime. (Balsai salėje) Nors labai retai
po dekreto pateikimo kas nors iš atleidžiamųjų kalba. Čia priminimas
mūsų tvarkos. Bet frakcija prašo, balsuojame.
Kas
sutinka, kad mes suteiktume žodį buvusiai (dar esamai) komisijos
pirmininkei, balsuoja už, kas galvoja kitaip, balsuoja kitaip.
Žodis
suteikiamas. Kviečiu į tribūną D. Korsakaitę. (Balsai salėje)
Dėl vedimo tvarkos E. Gentvilas. Prašom.
E. GENTVILAS (LSF). Kol ponia D. Korsakaitė eina į
tribūną, aš noriu pasakyti. Šiuo atveju ji neprivalo pasisakyti.
Čia kalbame apie jos teisę.
PIRMININKAS. Jeigu gerbiamoji D. Korsakaitė
nori, ji kalbės.
E. GENTVILAS (LSF). Taip. Aš tik prašyčiau nepertraukti.
Yra kita procedūra, kai valstybės pareigūnai yra kviečiami į Seimą,
o kai prašoma suteikti teisę, tai jis gali pasinaudoti ta teise arba
ne. Aš pats balsavau už teisės suteikimą, bet tai jos valia.
PIRMININKAS. Jūs visiškai teisus. Ir aš žinojau,
kad ponia Diana norėjo kalbėti. Prašom.
D. KORSAKAITĖ. Labai ačiū. Nepaprastai dėkoju visiems,
kurie man suteikė šitą teisę padėkoti už visas gyvenimiškas pamokas,
kurias gavau per šiuos penkerius metus, ir tarti tam tikrą sudie iš savo
dabartinės pozicijos.
Gerbiamieji
Seimo nariai, beveik prieš penkerius metus, 2010 m. sausio mėnesį
šioje tribūnoje teikiau jums savo požiūrį ir savo viziją, kaip turėtų
būti vykdomas energetikos reguliavimas, kokia yra siektina energetikos
ekonomika, įstatymo viršenybės, skaidrumo, nediskriminacijos,
atskaitingumo standartai diegtini energetikos sektoriuje. Sau kėliau
vieną išorinį tikslą – per apskaitos ir kainodaros reguliavimo reformą,
kurios ateidama mačiau, kad verkiant reikia visam energetikos sektoriui,
ir konkurencinio spaudimo, teisinės aplinkos, ekonominės realybės
suformavimą sudaryti lygias ir vienodas sąlygas visiems ūkiniams
asmenims veikti sektoriuje. Kėliau ir vidinį tikslą – padaryti
stiprų ir vakarietiškais principais dirbantį reguliatorių, tokį,
kokius mačiau dirbant senosiose Europos valstybėse ir apie kokius
mokiausi JAV universitetuose. Per penkerius kadencijos metus iš esmės
pasikeitė visa įstatyminė aplinka, daugelis naujos redakcijos
įstatymų įgyvendinta, daug visai naujų įstatymų taip pat yra įgyvendinta.
Reguliuojamų sričių sąrašas išplėstas, reguliavimo funkcijos, jų
įvairovė gerokai padidinta.
Keletas
skaičių. Per penkerius metus Kainų komisijos finansavimas siekė
30,7 mln. Lt, per tuos pačius penkerius metus nuo 2011 m. iki
2015 m. imtinai, tiesioginiais komisijos sprendimais vartotojai
sumokės 1,768 mlrd. Lt mažiau energetinėms paslaugoms ir produktams
įsigyti nei kad būtų sumokėję, jeigu nebūtų buvę komisijos sprendimų,
t. y. 1,7 mlrd. suma apkarpyti energetikų monopolistų fantazijos
ir norai, iš jų 547 mlrd. vien tiktai 2015 m. dėl pastaraisiais metais
užbaigtų didžiųjų auditavimo ir kainodaros darbų. Energetinių paslaugų
kainas sugrąžinome į 2008 m. lygį, t. y. iki didžiojo gamtinių
dujų kainų šuolio, kartu kai kuriose srityse įvykdant konversiją ir
išlaikant visų bendrovių finansinę gyvastį.
Įvykdyta
reguliavimo apskaitos ir kainodaros reforma visuose sektoriuose,
įdiegti arba visiškai baigiami (be 5 minučių) modeliai, kurie yra rekomenduojami
ir novatoriški toje pačioje Europoje ir Amerikoje.
Atskaitingumas,
viešumas, skaidrumas – tai tie standartai, kurie yra kiekvieno darbuotojo
darbotvarkėje ir visoje organizacijos veikloje. Nuo šitų standartų,
aš labai tikiu, VKEKK’as jau niekada nebenukryps. Visų didelių pokyčių
garantas ir stuburas – mūsų kolektyvas, pliekiami, bet pagaliau gerbiami.
Savo darbuotojus ir komandą visuomet skatinau didžiuotis savo veikla,
garbingai atlikti pareigas ir dėl vienadienių spaudimų ar trumpalaikio
komforto neaukoti svarbiausio – savo sąžinės. Didžiuojuosi žmonėmis
ir savo kolektyvu ir tariu jiems didžiulę didžiulę padėką.
Paminėsiu,
kad viename savo įžanginių straipsnių esu teigusi, kad monopolija,
nepriklausomai nuo jos kilmės, nuosavybės veiklos pobūdžio, nėra
nei pikta, nei draugiška. Ji tokia negali būti, nes monopolija yra
ir bus tik ekonominių bei kitokių interesų realizavimo poligonas,
prasčiausias įmanomas rinkos realizavimo, organizavimo būdas,
lemiantis daugiausiai netektosios gerovės visuomenei. Anksčiau kalbėjau
remdamasi akademine literatūra, o dabar tai galiu patvirtini ir
iš praktinio darbo patirties. Todėl manau, kad artimiausiais metais
reikia atsakymo į esminį klausimą Lietuvoje: koks ekonominio reguliavimo
turinys yra pageidaujamas ir priimtinas mūsų šalyje? Ir ar trečiojo
paketo lietuviškasis įgyvendinimas neimplikuoja reguliatoriaus
vienintelio vaidmens legitimizuoti kitų asmenų sprendimus?
Todėl
užversdama savo, kaip Nacionalinės reguliavimo institucijos vadovo,
penkerių metų veiklos puslapį kviečiu kuo greičiau aktyviai pradėti
svarstyti, diskutuoti ir galbūt įteisinti naują ekonominio reguliavimo
turinį, kylantį iš naujos reguliavimo filosofijos ir realybės,
kurią jau apčiuopiamai galima įžvelgti bendrame kontekste. Pripažinimas
leistų sparčiau judėti pasirinkta kryptimi.
Ir
baigiu. Energetika yra nepaprastai svarbi ekonomikos dalis, kritinė
grandis, todėl sprendimai, kurie turi itin ilgą pasekmių laikotarpio
horizontą, turi būti daromi profesionaliai, skaidriai, sistemiškai
struktūriškai, išėjus iš trumpalaikio komforto zonos ir suvokiant
kiekvieno sprendimo poveikį bei atsakomybę. Tokiais principais penkerius
metus vadovavausi pati, to su patikėjimu linkiu naujai nacionalinio
energetikos reguliuotojo vadovybei. Ačiū.
PIRMININKAS. Dėkojame. (Plojimai) Ačiū. Gerbiamieji
kolegos, ar galime bendru sutarimu pritarti? Galime. Pritarta po
pateikimo. Pagrindinis – Ekonomikos komitetas. Svarstome gruodžio
9 d. Ir komisija, jeigu reikia. Gerai, papildoma – Energetikos
komisija. Sutarėme. Gal dar kas norėtų pasikviesti ponią
D. Korsakaitę padiskutuoti apie projektus? Niekas nenorite?
Bet tokią teisę turite.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą