__________________________________
LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL BUtų ir kitų patalpų savininkų bendrijų
valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir savivaldybės
vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos,
susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu,
priežiūros ir kontrolės pavyzdinIŲ taisyklIŲ PATVIRTINIMO
2014 m. liepos 24 d. Nr. D1-612
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos
Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 25 d. nutarimu Nr. 605 „Dėl
įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos vietos savivaldos
įstatymo 6 straipsnio 42 punktą“,
1. T v i r t i n u Butų ir kitų
patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi
įgaliotų asmenų ir savivaldybės vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo
naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų
teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės
pavyzdines taisykles (pridedama).
2. R e k o m e n d u o j u savivaldybių taryboms iki 2014 m. spalio 1
d. patvirtinti Butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų,
jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir savivaldybės vykdomosios
institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos,
susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu,
priežiūros ir kontrolės taisykles pagal šio įsakymo 1 punktu patvirtintas
pavyzdines taisykles.
Aplinkos ministras Kęstutis Trečiokas
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2014 m. liepos 24 d. įsakymu Nr. D1-612
Butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo
organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir savivaldybės
vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių
veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų
vykdymu, priežiūros ir kontrolės pavyzdinės taisyklės
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės
veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir savivaldybės vykdomosios institucijos
paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su
įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir
kontrolės pavyzdinės taisyklės (toliau – pavyzdinės taisyklės) nustato
savivaldybės administracijos pagal Lietuvos Respublikos civilinio kodekso
(toliau – Civilinis kodeksas) 4.83 straipsnio 3 dalį vykdomos daugiabučių
namų butų ir kitų patalpų savininkų (toliau – patalpų savininkai) bendrijų
valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų, Civilinio
kodekso 4.84 straipsnyje nustatyta tvarka paskirtų administratorių (toliau -
valdytojai), veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems
priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės tvarką.
2. Pavyzdinėse taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos, kaip jos
apibrėžtos Civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos daugiabučių gyvenamųjų
namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijų įstatyme (toliau - Bendrijų
įstatymas), Lietuvos Respublikos statybos įstatyme (toliau – Statybos
įstatymas).
II. PRIEŽIŪROS IR KONTROLĖS ORGANIZAVIMAS IR
VYKDYMAS
3. Priežiūros ir kontrolės vykdytoju savivaldybės administracijos
direktoriaus sprendimu paskiriamas savivaldybės padalinys ar padalinio,
susijusio su turto valdymu, darbuotojas (darbuotojai) (atsižvelgiama į
savivaldybėje veikiančių valdytojų ir jų valdomų daugiabučių namų skaičių)
(toliau - priežiūros ir kontrolės vykdytojas).
4. Priežiūros ir kontrolės vykdytojas sudaro valdytojų sąrašą.
Informacija apie valdytojus gaunama iš Juridinių asmenų registro ir
Nekilnojamojo turto registro. Šis sąrašas atnaujinamas pasikeitus duomenims.
5. Priežiūros ir kontrolės vykdytojas, vadovaudamasis valdytojų sąrašu,
organizuoja ir vykdo jų veiklos
priežiūrą ir kontrolę, kurios turinį sudaro:
5.1. kompleksinis planinis valdytojų veiklos patikrinimas pagal priežiūros
ir kontrolės vykdytojo sudarytą grafiką ir užduotį, tačiau ne rečiau kaip
kartą per (nurodoma per kiek, 1 ar 2 )
metus;
5.2. patalpų savininkų skundų, prašymų ir pranešimų dėl valdytojų veiklos
nagrinėjimas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo
įstatymo (toliau – Viešojo administravimo įstatymas) nustatyta tvarka ir
terminais, ir valdytojų konsultavimas, jų veiklos klausimais;
5.3. neplanuotas kompleksinis valdytojų veiklos patikrinimas pagal patalpų
savininkų skundų ir pranešimų turinį, priežiūros ir kontrolės vykdytojo ar
savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu, ne vėliau kaip per 30
kalendorinių dienų nuo skundo ar pranešimo gavimo dienos.
6. Vykdant kompleksinį patikrinimą, tikrinama:
6.1 valdytojo paskyrimo ar išrinkimo atitiktis nustatytiems teisės aktų
reikalavimams - tikrinami valdytojo paskyrimo ar išrinkimo dokumentai,
nustatytos kadencijos laikymasis (pagal
patalpų savininkų sprendimo protokolus, jungtinės veiklos sutartį,
juridinių asmenų registro duomenis);
6.2. patalpų savininkų, bendrijos narių apskaitos tvarkymas – ar yra
patalpų savininkų, bendrijos narių sąrašai; jų atitiktis nustatytiems
reikalavimams;
6.3. daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų aprašo (toliau – aprašas)
sudarymas ir tvarkymas, jo atitiktis teisės aktų reikalavimams – ar aprašas
sudarytas, ar jo forma, turinys atitinka teisės aktų reikalavimus;
6.4. daugiabučio namo (toliau – namas) bendrojo naudojimo objektų
atnaujinimo, pagal privalomuosius statinių naudojimo ir priežiūros
reikalavimus, planavimas ir lėšų kaupimo organizavimas – ar rengiami ir
nustatyta tvarka teikiami patalpų savininkams ilgalaikiai ir metiniai
planai, pasiūlymai dėl lėšų kaupimo namui atnaujinti, ar sukauptos lėšos
laikomos atskiroje sąskaitoje ir naudojamos pagal paskirtį;
6.5. namo bendrojo naudojimo objektų priežiūros paslaugų ir atnaujinimo
darbų pirkimų organizavimas – ar yra bendrojo naudojimo objektų valdytojo
patvirtintos paslaugų ir atnaujinimo
darbų pirkimo taisyklės (išskyrus atvejus, kai bendrojo naudojimo
objektų valdytojas yra perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos
viešųjų pirkimų įstatymą), ar paslaugos ir rangos darbai perkami
vadovaujantis nustatyta tvarka;
6.6. informacijos patalpų savininkams teikimas pagal teisės aktų
reikalavimus – ar laikomasi nustatytų reikalavimų dėl informacijos teikimo
patalpų savininkams ir skelbimo apie savo veiklą (interneto svetainėje, el.
paštu, skelbimų lentoje ir kitais būdais), ar gauta (jei gauta, nurodomas
skaičius) skundų dėl informacijos pateikimo patalpų savininkams;
6.7. metinės veiklos ataskaitos rengimas ir jos pateikimas patalpų
savininkams – ar rengiamos metinės veiklos ataskaitos, ar nustatytais
terminais ir tvarka teikiamos patalpų savininkams, ar jų turinys atitinka
teisės aktų ar patalpų savininkų sprendimu nustatytus reikalavimus;
6.8. patalpų savininkų susirinkimų ir balsavimo raštu organizavimas – ar
šaukiami teisės aktų nustatytais atvejais ar patalpų savininkų prašymu
patalpų savininkų susirinkimai ar organizuojamas balsavimas raštu, ar
susirinkimai šaukiami tam tinkamose patalpose, ar yra skundų dėl patalpų
savininkų sprendimų priėmimo organizavimo;
6.9. dokumentų ir duomenų pateikimas Juridinių asmenų registrui – ar
įstatymų nustatytais atvejais ir terminais perregistruojami juridinio
asmens (bendrijos) įstatai, pateikiami duomenys apie juridinio asmens
buveinę, valdymo organus.
7. Atlikus patikrinimą, pagal pavyzdinių taisyklių priede pateiktą
Daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų valdytojo veiklos patikrinimo
akto pavyzdinę formą surašomas valdytojo veiklos patikrinimo aktas (toliau –
aktas), kuriame nurodomi reikalavimai ir terminas, ne trumpesnis kaip 10
darbo dienų, trūkumams pašalinti. Aktas surašomas 2 egzemplioriais. Vienas
pateikiamas valdytojui, antras saugomas priežiūros ir kontrolės vykdytojo
dokumentacijoje. Jeigu patikrinimas atliktas pagal pareiškėjo skundą,
patikrinimo akto kopija pateikiama pareiškėjui.
8. Priežiūros ir kontrolės vykdytojas turi teisę Administracinių teisių
pažeidimo kodekso nustatytais atvejais ir tvarka surašyti administracinių
teisės pažeidimų protokolus ir pateikti juos savivaldybės administracinių
ginčų nagrinėjimo komisijai; kreiptis į teismą dėl bendrijos likvidavimo ar
jungtinės veiklos sutarties pripažinimo netekusia galios, jei patikrinimo
metu nustatoma, kad bendrijos valdymo organų ar jungtinės veiklos sutartimi
įgaliotų asmenų veikla neatitinka nustatytų reikalavimų ir kyla grėsmė
pastato naudojimo funkcionalumui ir saugumui; teikti pasiūlymus savivaldybės
administracijos direktoriui dėl administratoriaus skyrimo ar keitimo.
9. Jei valdytojas, vykdydamas savo funkcijas, padaro mažareikšmį
pažeidimą, kuris nesukelia žalos namo butų ir kitų patalpų savininkų
interesams ar padarytą pažeidimą ir jo padarinius jis ištaiso, priežiūros ir
kontrolės vykdytojas pateikia jam rašytinį įspėjimą, kuriame nurodo padarytą
mažareikšmį pažeidimą ir jo ištaisymo būdą, nustatydamas ne ilgesnį kaip
vieno mėnesio terminą ir reikalavimą pašalinus pažeidimą informuoti apie tai
priežiūros ir kontrolės vykdytoją. Jei valdytojas per metus nuo padaryto
mažareikšmio pažeidimo padaro kitus jo veiklos pažeidimus, priežiūros ir
kontrolės vykdytojas skiria jam pavyzdinių taisyklių 8 punkte nurodytas
poveikio priemones.
III. PRIEŽIŪROS IR KONTROLĖS APSKAITA IR
ATSKAITOMYBĖ
10. Priežiūros ir kontrolės vykdytojai registruoja aktus ir kartu su
pridėtais dokumentais (pranešimai apie reikalavimų įvykdymą) saugo tam
skirtuose segtuvuose ar kompiuterinėje laikmenoje.
11.
Pasibaigus kalendoriniams metams, priežiūros ir kontrolės vykdytojas per 15 darbo
dienų nuo metų pabaigos parengia ir teikia savivaldybės administracijos
direktoriui metinę veiklos ataskaitą.
__________________________________
|
Butų ir kitų patalpų savininkų
bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir
savivaldybės vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų
administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų
funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės pavyzdinių taisyklių
priedas
|
(viešojo
administravimo subjekto pavadinimas)
Daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų valdytojo veiklos
patikrinimo
A K T A S Nr._________
20__m. ____________________d.
Vieta
Aš, daugiabučių namų bendrojo
naudojimo objektų valdytojų veiklos priežiūros ir kontrolės
vykdytojas_______________________________________________________________________
(pareigos, vardas, pavardė)
patikrinau
________________________________________________________________________
(bendrojo naudojimo objektų valdytojo pavadinimas, buveinės adresas)
dalyvaujant ______________________________________________________________________
(bendrojo naudojimo objektų
valdytojo atstovo pareigos, vardas, pavardė, tel., el. p. adresas)
veiklą,
susijusią su įstatymų ir kitų teisės aktų jam priskirtų funkcijų vykdymu,
ir n u s t a č i a u:
1. Bendrojo naudojimo objektų
valdytojas atsakingas už__________________________ ___________________________________________________________________________________
(nurodoma, kokio namo, jo adresas ar kiek namų, jų dislokacijos vieta
bendras namo(- ų) __________________________________________________________________________administravimą_________________________ plotas, butų ir kitų patalpų skaičius)
2.
Bendrojo naudojimo objektų valdytojas pateikė šią informaciją ir dokumentus:
(nurodoma dokumento reg. data,
Nr., lapų, bylų, dokumentų skaičius ir kita; jei valdytojas administruoja
keliolika ar daugiau namų, informacija apie jo veiklą pasirenkama atrankos būdu)
2.1. valdytojo paskyrimo ar
išrinkimo dokumentą (paskyrimo aktas, protokolas)
_______________________________________________________________________________
2.2. butų ir kitų patalpų savininkų,
bendrijos narių sąrašą (-us)_______________________
2.3.bendrojo naudojimo objektų aprašą
(us)______________________________________
2.4. metinį namo (-ų) priežiūros
ūkinį-finansinį planą (planus)________________________
2.5. ilgalaikį namo (-ų) atnaujinimo
planą (-us)____________________________________
2.6. kaupiamųjų lėšų namui
atnaujinti sąskaitos (-ų) sutartį (-is)______________________
2.7. informaciją (išrašą) apie
sukauptų lėšų naudojimą einamaisiais metais______________
2.8. paslaugų ir rangos darbų
pirkimo taisykles (išskyrus atvejus, kai valdytojas yra perkančioji
organizacija pagal Viešųjų pirkimų įstatymą)__________________________________
2.9. informaciją ar dokumentus apie
einamaisiais metais vykdytus pirkimus_____________
2.10. informaciją apie interneto
svetainę, skelbimų lentas, taikomas informacijos pateikimo butų ir kitų patalpų
savininkams priemones_____________________________________________
2.11. duomenis apie butų ir kitų
patalpų savininkų pretenzijas dėl informacijos teikimo_________________________________________________________________________
2.12. metinę veiklos ataskaitą, jos
pateikimo butų ir kitų patalpų savininkams duomenis_______________________________________________________________________
2.13. informaciją apie einamaisiais
metais šauktus butų ir kitų patalpų savininkų, bendrijos narių susirinkimus ar
balsavimą raštu_________________________________________________
2.14. ir kitus (nurodyti, kokius)_________________________________________________
3.
Bendrojo naudojimo objektų valdytojo
veiklos aprašymas ir įvertinimas (pagal
šio akto 2 punkte pateiktą informaciją aprašoma, kaip vykdomos valdytojui
pavestos funkcijos, kokie esminiai
trūkumai).
4.
Reikalavimai trūkumams pašalinti (nurodomi reikalavimai ir jų įvykdymo
terminai).
Priežiūros ir
kontrolės vykdytojas _____________________________________________
(parašas, data)
Bendrojo
naudojimo objektų valdytojo atstovas___________________________________
(parašas, data)
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą