Vilniaus apygardos
administracinis teismas (VAAT) rugpjūčio 12 d. nutartimi sustabdė
administracinės bylos pagal UAB „Vilniaus energija“ skundą Lietuvos
metrologijos inspekcijos Vilniaus apskrities skyriui dėl Teisinės
metrologijos reikalavimų laikymosi akto panaikinimo iki Lietuvos Aukščiausiasis Teismas išnagrinės civilinę bylą dėl
vienodo teisės aiškinimo ir taikymo antrą apsirūpinimo karštu vandeniu būdą
pasirinkusiuose sostinės daugiabučiuose įgyvendinimo.
Kodėl, kas gerbiamam teismui neaišku, kuo jis abejoja ???
Kodėl, kas gerbiamam teismui neaišku, kuo jis abejoja ???
Tikrai keista ir nesuprantama, kadangi Šilumos ūkio įstatymas,
kurį, kaip ir kitus įstatymus reikia skaityti nuo pradžios iki galo (ypatingą dėmesį atkreipiant į sąvokas),
ir taikyti sistemiškai ir vientisai, nustato, kad tuomet, kada daugiabučiame name yra įrengtas šilumos punktas ( karšto
vandens ruošimo įrenginys), apie centralizuotai paruošto, jo tiekimo tinklais pastatui pristatyto ir
parduoto karšto vandens tiekėją net kalba negali eiti.
Juo labiau kad nuo 2011 11 01 Šilumos ūkio įstatymas daugiabučių
namų šilumos punktus pagal jų paskirtį (nepriklausomai
nuo jų nuosavybės) priskyrė daugiabučių namų bendrojo
naudojimo objektams.
Ir dar daugiau, Šilumos
ūkio įstatymas Vilniaus, Kauno, Klaipėdos ir kitų didžiųjų miestų šilumos
tiekėjams uždraudė būti daugiabučių namų
šilumos punktų prižiūrėtojais.
O mažuose miestuose
šilumos tiekėjai gali būti daugiabučių namų šilumos punktų
prižiūrėtojais tik jų savininkams
laisva valia juos pasirinkus.
Populiariai sakant, šilumos tiekėjams didžiuosiuose miestuose
uždrausta. kaip sakoma, dargi prisiliesti prie daugiabučių namų šilumos punktų ir šildymo
ir karšto vandens sistemų, o mažuose miestuose jie gali būti pasirinkti kaip
samdomi karšto vandens su daugiabučių namų bendrojo naudojimo
objektais ruošėjai.
Betgi akivaizdu ir nepaneigiama, kad Vilniuje praktiškai absoliuti dauguma daugiabučių
namų gyventojų prieš
keliolika metų atsisakė centralizuoto karšto vandens tiekimo ir leido šilumos tiekėjams
įrengti šilumos punktus.
Tokiu būdu , vadovaujantis Šilumos ūkio įstatymu Vilniuje jau keliolika metų DE FAKTO egzistuoja
taip vadinamas antras karšto vandens ruošimo būdas – BE KARŠTO VANDENS TIEKĖJO.
Deja daugiabučių namų šilumos vartotojai, patys (pasisamdę šilumos punktų prižiūrėtojus
– karšto vandens ruošėjus) ruošdami sau karštą
vandenį dar papildomai moka karšto vandens kainą – mokestį už nesuteiktą karšto vandens tiekimo paslaugą - ~ 3 litus už
kubą karšto vandens ....
Nes nors ir karšto
vandens tiekėjo nėra, Valstybinė kainų
ir energetikos kontrolės komisija nustato karšto vandens kainą ir priverčia
šilumos tiekėjus ją taikyti su visomis iš to sekančiomis pasekmėmis, tame tarpe
bylinėjimusi.
Kodėl? - todėl kad, matote, nepasirinktas karšto vandens tiekimo būdas be karšto vandens tiekėjo .....
Kodėl? - todėl kad, matote, nepasirinktas karšto vandens tiekimo būdas be karšto vandens tiekėjo .....
Taigi todėl ir yra, kaip yra – yra tai, kas vadovaujantis sveiko proto
logika, būtų nesuvokiama.
Todėl tikėkimės, kad Lietuvos
Aukščiausias Teismas apgins teismų ir teisinės valstybės garbę ir pagaliau padės tašką, šioje, Gineso rekordų vertoje, situacijoje.
*******************************************************************************
Teismas sustabdė
„Vilniaus energijos“ ir Metrologijos inspekcijos ginčo nagrinėjimą
Vilniaus apygardos
administracinis teismas (VAAT) rugpjūčio 12 d. nutartimi sustabdė
administracinės bylos pagal UAB „Vilniaus energija“ skundą Lietuvos
metrologijos inspekcijos Vilniaus apskrities skyriui dėl Teisinės
metrologijos reikalavimų laikymosi akto panaikinimo iki Lietuvos Aukščiausiasis
Teismas išnagrinės civilinę bylą dėl vienodo teisės aiškinimo ir taikymo antrą
apsirūpinimo karštu vandeniu būdą pasirinkusiuose sostinės daugiabučiuose
įgyvendinimo.
UAB „Vilniaus energija“ prašo Vilniaus apygardos administracinio teismo panaikinti kaip neteisėtą Lietuvos metrologijos inspekcijos Vilniaus apskrities skyriaus 2012-10-22 Teisinės metrologijos reikalavimų laikymosi aktą.
UAB „Vilniaus energija“ prašo Vilniaus apygardos administracinio teismo panaikinti kaip neteisėtą Lietuvos metrologijos inspekcijos Vilniaus apskrities skyriaus 2012-10-22 Teisinės metrologijos reikalavimų laikymosi aktą.
Šiame akte
konstatuojama, kad UAB „Vilniaus energija“ elgesys, kai atsiskaitymams su
karšto vandens vartotojais naudoja karšto vandens skaitiklių, neturinčių
metrologinės patikros, rodmenis, vertintinas kaip karšto vandens vartotojų
interesų pažeidimas, karšto vandens skaitikliai yra vartotojų, o ne pareiškėjos
nuosavybė.
Pasak Lietuvos
metrologijos inspekcijos Vilniaus apskrities skyriaus, 2–ąjį apsirūpinimo
karštu vandeniu būdą pasirinkusiems vartotojams nei karšto vandens kainos, nei
atsiskaitomųjų karšto vandens apskaitos prietaisų aptarnavime mokesčiai nėra ir
negali būti taikomi.
Lietuvos metrologijos
inspekcijos Vilniaus apskrities skyriaus Akte pareiškėjai nurodyta
atsiskaitymams su vartotojais naudoti tik karšto vandens skaitiklius su
galiojančia metrologine patikra; parengti atsiskaitymams su vartotojais už
suvartoto karšto vandens kiekį naudojamų butuose įrengtų karšto vandens
skaitiklių sąrašus, patvirtinti juos vadovo parašu bei sudaryti skaitiklių
patikros tvarkaraščius.
UAB „Vilniaus energija“ mano, kad Akto nurodymai neatitinka teisės aktų reikalavimų, faktinės situacijos ir objektyviai negali būti įgyvendinti dėl ne nuo UAB „Vilniaus energija“ priklausančių priežasčių.
UAB „Vilniaus energija“ mano, kad Akto nurodymai neatitinka teisės aktų reikalavimų, faktinės situacijos ir objektyviai negali būti įgyvendinti dėl ne nuo UAB „Vilniaus energija“ priklausančių priežasčių.
Pasak pareiškėjos, vykdant inspekcijos
reikalavimus, ji privalėtų visiems Vilniaus miesto karšto vandens vartotojams,
kurie pareiškėjai nėra pateikę įrodymų, patvirtinančių jiems priklausančių
skaitiklių metrologinės patikros atlikimą, suvartoto karšto vandens kiekį
apskaičiuoti ne pagal vartotojų deklaruotą karšto vandens kiekį, o pagal
Vandens vartojimo normoje RSN 26-90 nustatytą normatyvą – 92 1 per parą 1
žmogui.
Tokie veiksmai,
pareiškėjo manymu, ir vartotojams, ir šilumos tiekėjams būtų nuostolingi.
Pareiškėja teigia
neteikianti karšto vandens daugiabučiam namui Algirdo g. 18, Vilniuje, nes šio
namo gyventojai pasirinko 2–ąjį apsirūpinimo karštu vandeniu būdą, pagal kurį
gyventojai iš šilumos tiekėjo perka tik šilumą karštam vandeniui ruošti, o
geriamasis vanduo karštam vandeniui ruošti perkamas iš geriamojo vandens
tiekėjo (UAB „Vilniaus vandenys“).
Pagal Lietuvos
Respublikos šilumos ūkio įstatymą metrologinę patikrą karšto vandens tiekėjas
vykdo tik jo įrengtiems ir jam priklausantiems karšto vandens skaitikliams.
Vilniaus apygardos administracinis teismas rugpjūčio 12 d. nutartimi sustabdė šios administracinės bylos nagrinėjimą iki Lietuvos Aukščiausiajame Teisme bus išnagrinėtas UAB „Vilniaus energija" kasacinis skundas dėl vienodo teisės aiškinimo ir taikymo antrą apsirūpinimo karštu vandeniu būdą (be karšto vandens tiekėjo) pasirinkusiuose Vilniaus miesto daugiabučiuose įgyvendinimo.
Ši Vilniaus apygardos administracinio teismo nutartis per 7 dienas nuo paskelbimo dienos gali būti skundžiama atskiruoju skundu Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui, paduodant skundą per Vilniaus apygardos administracinį teismą.
Vilniaus apygardos administracinis teismas rugpjūčio 12 d. nutartimi sustabdė šios administracinės bylos nagrinėjimą iki Lietuvos Aukščiausiajame Teisme bus išnagrinėtas UAB „Vilniaus energija" kasacinis skundas dėl vienodo teisės aiškinimo ir taikymo antrą apsirūpinimo karštu vandeniu būdą (be karšto vandens tiekėjo) pasirinkusiuose Vilniaus miesto daugiabučiuose įgyvendinimo.
Ši Vilniaus apygardos administracinio teismo nutartis per 7 dienas nuo paskelbimo dienos gali būti skundžiama atskiruoju skundu Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui, paduodant skundą per Vilniaus apygardos administracinį teismą.
Cituojant ar platinant
šią informaciją būtina nuoroda į informacijos šaltinį.
Daugiau
informacijos:
Sigita Jacinevičienė-Baltaduonė
Vilniaus apygardos administracinio teismo
pirmininkės padėjėja ryšiams su visuomene
Tel. (8 5) 264 1270, mob. 8 698 16 692
el. paštas baltaduone@vaateismas.lt
www.vaateismas.lt
Sigita Jacinevičienė-Baltaduonė
Vilniaus apygardos administracinio teismo
pirmininkės padėjėja ryšiams su visuomene
Tel. (8 5) 264 1270, mob. 8 698 16 692
el. paštas baltaduone@vaateismas.lt
www.vaateismas.lt
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą