Tikrai verta pažymėti, kad Seimas kartu su Aplinkos ministerija pasistengė ir sukūrė mechanizmą, kurio pagalba ir daugiabučių namų bendrijų ( iš esmės kolchcozų) nariai gali tramdyti nevaldomus bendrijų valdymo organus.
Tokiu būdu mechanizmas yra.
Bendrijos nariams belieka gerai perprasti: DAUGIABUČIŲ GYVENAMŲJŲ NAMŲ IR KITOS PASKIRTIES PASTATŲ SAVININKŲ BENDRIJŲ ĮSTATYMĄ.
Išreikalauti iš savivaldybių Butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų,
jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir savivaldybės vykdomosios
institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos,
susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu,
priežiūros ir kontrolės taisykles ir jas gerai perprasti.
Gerai suvokti, kad gyvename tokioje santvarkoje, kur savo teises turime pasiimti patys.
Na o ką daryti toliau, savaime suprantama.
******************
LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL BUtų ir kitų patalpų savininkų bendrijų
valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir savivaldybės
vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos,
susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu,
priežiūros ir kontrolės pavyzdinIŲ taisyklIŲ PATVIRTINIMO
2014 m. liepos 24 d. Nr. D1-612
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos
Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 25 d. nutarimu Nr. 605 „Dėl
įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos vietos savivaldos
įstatymo 6 straipsnio 42 punktą“,
1. T v i r t i n u Butų ir kitų
patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi
įgaliotų asmenų ir savivaldybės vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo
naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų
teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės
pavyzdines taisykles (pridedama).
2. R e k o m e n d u o j u savivaldybių taryboms iki 2014 m. spalio 1
d. patvirtinti Butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų,
jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir savivaldybės vykdomosios
institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos,
susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu,
priežiūros ir kontrolės taisykles pagal šio įsakymo 1 punktu patvirtintas
pavyzdines taisykles.
Aplinkos ministras Kęstutis
Trečiokas
*************************
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2014 m. liepos 24 d. įsakymu Nr. D1-612
Butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo
organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir savivaldybės
vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių
veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų
vykdymu, priežiūros ir kontrolės pavyzdinės taisyklės
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės
veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir savivaldybės vykdomosios institucijos
paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su
įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir
kontrolės pavyzdinės taisyklės (toliau – pavyzdinės taisyklės) nustato
savivaldybės administracijos pagal Lietuvos Respublikos civilinio kodekso
(toliau – Civilinis kodeksas) 4.83 straipsnio 3 dalį vykdomos daugiabučių
namų butų ir kitų patalpų savininkų (toliau – patalpų savininkai) bendrijų
valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų, Civilinio
kodekso 4.84 straipsnyje nustatyta tvarka paskirtų administratorių (toliau -
valdytojai), veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems
priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės tvarką.
2. Pavyzdinėse taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos, kaip jos
apibrėžtos Civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos daugiabučių gyvenamųjų
namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijų įstatyme (toliau - Bendrijų
įstatymas), Lietuvos Respublikos statybos įstatyme (toliau – Statybos
įstatymas).
II. PRIEŽIŪROS IR KONTROLĖS ORGANIZAVIMAS IR
VYKDYMAS
3. Priežiūros ir kontrolės vykdytoju savivaldybės administracijos
direktoriaus sprendimu paskiriamas savivaldybės padalinys ar padalinio,
susijusio su turto valdymu, darbuotojas (darbuotojai) (atsižvelgiama į
savivaldybėje veikiančių valdytojų ir jų valdomų daugiabučių namų skaičių)
(toliau - priežiūros ir kontrolės vykdytojas).
4. Priežiūros ir kontrolės vykdytojas sudaro valdytojų sąrašą.
Informacija apie valdytojus gaunama iš Juridinių asmenų registro ir
Nekilnojamojo turto registro. Šis sąrašas atnaujinamas pasikeitus duomenims.
5. Priežiūros ir kontrolės vykdytojas, vadovaudamasis valdytojų sąrašu,
organizuoja ir vykdo jų veiklos
priežiūrą ir kontrolę, kurios turinį sudaro:
5.1. kompleksinis planinis valdytojų veiklos patikrinimas pagal priežiūros
ir kontrolės vykdytojo sudarytą grafiką ir užduotį, tačiau ne rečiau kaip
kartą per (nurodoma per kiek, 1 ar 2) metus;
5.2. patalpų savininkų skundų, prašymų ir pranešimų dėl valdytojų veiklos
nagrinėjimas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo
įstatymo (toliau – Viešojo administravimo įstatymas) nustatyta tvarka ir
terminais, ir valdytojų konsultavimas, jų veiklos klausimais;
5.3. neplanuotas kompleksinis valdytojų veiklos patikrinimas pagal patalpų
savininkų skundų ir pranešimų turinį, priežiūros ir kontrolės vykdytojo ar
savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu, ne vėliau kaip per 30
kalendorinių dienų nuo skundo ar pranešimo gavimo dienos.
6. Vykdant kompleksinį patikrinimą, tikrinama:
6.1 valdytojo paskyrimo ar išrinkimo atitiktis nustatytiems teisės aktų
reikalavimams - tikrinami valdytojo paskyrimo ar išrinkimo dokumentai,
nustatytos kadencijos laikymasis (pagal
patalpų savininkų sprendimo protokolus, jungtinės veiklos sutartį,
juridinių asmenų registro duomenis);
6.2. patalpų savininkų, bendrijos narių apskaitos tvarkymas – ar yra
patalpų savininkų, bendrijos narių sąrašai; jų atitiktis nustatytiems
reikalavimams;
6.3. daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų aprašo (toliau – aprašas)
sudarymas ir tvarkymas, jo atitiktis teisės aktų reikalavimams – ar aprašas
sudarytas, ar jo forma, turinys atitinka teisės aktų reikalavimus;
6.4. daugiabučio namo (toliau – namas) bendrojo naudojimo objektų
atnaujinimo, pagal privalomuosius statinių naudojimo ir priežiūros
reikalavimus, planavimas ir lėšų kaupimo organizavimas – ar rengiami ir
nustatyta tvarka teikiami patalpų savininkams ilgalaikiai ir metiniai
planai, pasiūlymai dėl lėšų kaupimo namui atnaujinti, ar sukauptos lėšos
laikomos atskiroje sąskaitoje ir naudojamos pagal paskirtį;
6.5. namo bendrojo naudojimo objektų priežiūros paslaugų ir atnaujinimo
darbų pirkimų organizavimas – ar yra bendrojo naudojimo objektų valdytojo
patvirtintos paslaugų ir atnaujinimo
darbų pirkimo taisyklės (išskyrus atvejus, kai bendrojo naudojimo
objektų valdytojas yra perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos
viešųjų pirkimų įstatymą), ar paslaugos ir rangos darbai perkami
vadovaujantis nustatyta tvarka;
6.6. informacijos patalpų savininkams teikimas pagal teisės aktų
reikalavimus – ar laikomasi nustatytų reikalavimų dėl informacijos teikimo
patalpų savininkams ir skelbimo apie savo veiklą (interneto svetainėje, el.
paštu, skelbimų lentoje ir kitais būdais), ar gauta (jei gauta, nurodomas
skaičius) skundų dėl informacijos pateikimo patalpų savininkams;
6.7. metinės veiklos ataskaitos rengimas ir jos pateikimas patalpų
savininkams – ar rengiamos metinės veiklos ataskaitos, ar nustatytais
terminais ir tvarka teikiamos patalpų savininkams, ar jų turinys atitinka
teisės aktų ar patalpų savininkų sprendimu nustatytus reikalavimus;
6.8. patalpų savininkų susirinkimų ir balsavimo raštu organizavimas – ar
šaukiami teisės aktų nustatytais atvejais ar patalpų savininkų prašymu
patalpų savininkų susirinkimai ar organizuojamas balsavimas raštu, ar
susirinkimai šaukiami tam tinkamose patalpose, ar yra skundų dėl patalpų
savininkų sprendimų priėmimo organizavimo;
6.9. dokumentų ir duomenų pateikimas Juridinių asmenų registrui – ar
įstatymų nustatytais atvejais ir terminais perregistruojami juridinio
asmens (bendrijos) įstatai, pateikiami duomenys apie juridinio asmens
buveinę, valdymo organus.
7. Atlikus patikrinimą, pagal pavyzdinių taisyklių priede pateiktą
Daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų valdytojo veiklos patikrinimo
akto pavyzdinę formą surašomas valdytojo veiklos patikrinimo aktas (toliau –
aktas), kuriame nurodomi reikalavimai ir terminas, ne trumpesnis kaip 10
darbo dienų, trūkumams pašalinti. Aktas surašomas 2 egzemplioriais. Vienas
pateikiamas valdytojui, antras saugomas priežiūros ir kontrolės vykdytojo
dokumentacijoje. Jeigu patikrinimas atliktas pagal pareiškėjo skundą,
patikrinimo akto kopija pateikiama pareiškėjui.
8. Priežiūros ir kontrolės vykdytojas turi teisę Administracinių teisių
pažeidimo kodekso nustatytais atvejais ir tvarka surašyti administracinių
teisės pažeidimų protokolus ir pateikti juos savivaldybės administracinių
ginčų nagrinėjimo komisijai; kreiptis į teismą dėl bendrijos likvidavimo ar
jungtinės veiklos sutarties pripažinimo netekusia galios, jei patikrinimo
metu nustatoma, kad bendrijos valdymo organų ar jungtinės veiklos sutartimi
įgaliotų asmenų veikla neatitinka nustatytų reikalavimų ir kyla grėsmė
pastato naudojimo funkcionalumui ir saugumui; teikti pasiūlymus savivaldybės
administracijos direktoriui dėl administratoriaus skyrimo ar keitimo.
9. Jei valdytojas, vykdydamas savo funkcijas, padaro mažareikšmį
pažeidimą, kuris nesukelia žalos namo butų ir kitų patalpų savininkų
interesams ar padarytą pažeidimą ir jo padarinius jis ištaiso, priežiūros ir
kontrolės vykdytojas pateikia jam rašytinį įspėjimą, kuriame nurodo padarytą
mažareikšmį pažeidimą ir jo ištaisymo būdą, nustatydamas ne ilgesnį kaip
vieno mėnesio terminą ir reikalavimą pašalinus pažeidimą informuoti apie tai
priežiūros ir kontrolės vykdytoją. Jei valdytojas per metus nuo padaryto mažareikšmio
pažeidimo padaro kitus jo veiklos pažeidimus, priežiūros ir kontrolės
vykdytojas skiria jam pavyzdinių taisyklių 8 punkte nurodytas poveikio
priemones.
III. PRIEŽIŪROS IR KONTROLĖS APSKAITA IR
ATSKAITOMYBĖ
10. Priežiūros ir kontrolės vykdytojai registruoja aktus ir kartu su
pridėtais dokumentais (pranešimai apie reikalavimų įvykdymą) saugo tam
skirtuose segtuvuose ar kompiuterinėje laikmenoje.
11.
Pasibaigus kalendoriniams metams, priežiūros ir kontrolės vykdytojas per 15
darbo dienų nuo metų pabaigos parengia ir teikia savivaldybės
administracijos direktoriui metinę veiklos ataskaitą.
__________________________________
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą