LR Konstitucija - Vyriausiasis valstybės ginkluotųjų pajėgų vadas yra Respublikos Prezidentas.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
lietuvos kariuomenės vadO
į s a k y m a s
Dėl ŽMONIŲ PAIEŠKOS IR GELBĖJIMO
DARBŲ PAIEŠKOS IR GELBĖJIMO RAJONE PLANO PATVIRTINIMO
2009 m. rugsėjo 24 d. Nr. V-945
Vilnius
Kariuomenės
vadas gen. mjr. Arvydas Pocius
KLAUSIMAS:
Krašto
apsaugos ministerijai 2015.05.21 Nr. 1
DĖL ŽMONIŲ PAIEŠKOS IR GELBĖJIMO DARBŲ PAIEŠKOS IR GELBĖJIMO RAJONE PLANO
Visuomenės informavimo įstatymo visuomenės informavimo priemonėms
nustatytais terminais prašome pateikti
Žmonių paieškos ir gelbėjimo
darbų paieškos ir gelbėjimo rajone plano suvestinės reakcijos elektroninę
kopiją.
***********************************************************************************
ATSAKYMAS:
*******************************************
Gerb. Antanai Miškini,
Atsakydami
į Jūsų 2015 m. gegužės 21 d. elektroninį raštą dėl žmonių paieškos ir
gelbėjimo plano paieškos rajone, pateikiame Jums 2015 m. gegužės
16 d. ryšio virš Baltijos jūros praradusio orlaivio An-2 ir jo įgulos
paieškos ir gelbėjimo operacijos chronologiją.
PAIEŠKOS IR GELBĖJIMO OPERACIJOS CHRONOLOGIJA
Gegužės 16 d. 18.09 val.
Lietuvos kariuomenės Karinių
jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras (JKGC) gavo pranešimą
iš Aeronautikos gelbėjimo koordinavimo centro, kad dingo iš Švedijos
Geteborgo oro uosto į Klaipėdos oro uostą išskridęs lėktuvas AN-2 su
dviejų žmonių įgula. Lėktuvas turėjo nusileisti
Klaipėdos oro uoste 17.20 val. Paskutinė apytikslė dingusio lėktuvo pozicija,
16.16 val. buvo apytiksliai 97 jūrmylės (jm) nuo Palangos tuomet, kai buvo gautas paskutinis pranešimas radijo ryšiu iš lėktuvo.
18.40 val. Karinių jūrų pajėgų laivai „Jotvingis“ N42 ir „Šakiai“ buvo aktyvuoti ir ruošėsi išvykti į paieškos
rajoną. 18.58-21.30 val. iš Lietuvos karinių oro
pajėgų(KOP) paieškos ir gelbėjimo posto Nemirsetoje pakilęs Lietuvos KOP
paieškos ir gelbėjimo sraigtasparnis Mi-8 vykdė paieškos ir gelėbjimo
užduotis ore.
19.55 val. ir 21.41 val. paieškos ir gelbėjimo užduotims jūroje išplaukė Karinių jūrų pajėgų laivai „Jotvingis“ ir „Šakiai“.
19.10 val. Aeronautikos gelbėjimo koordinavimo centras pranešė apie trijų Švedijos orlaivių – 1 sraigtasparnio
ir 2 lėktuvų dalyvavimą operacijoje. 20.17 val. į Nemirsetą iškviestas antrasis Karinių oro pajėgų sraigtasparnis Mi-8.
22.35 val. apie vykdomą operaciją informuotas Valstybės sienos apsaugos tarnybos Pakrančių apsaugos rinktinės operatyvinis budėtojas.
23.11 val. buvo gauta informacija iš Aeronautikos gelbėjimo koordinavimo centro, kad Švedijos orlaiviai baigė paiešką, grįžta į Švediją.
JGKC oficialiai perėmė vadovavimą iš Aeronautikos gelbėjimo koordinavimo centro 00.00 val. naktį iš gegužės 16 d. į gegužės 17d.
Gegužės 17 d. 07.40 - 09.43 val. paieškos ir gelbėjimo
operaciją vykdė Karinių oro pajėgų sraigtasparnis Mi-8. 8.44-17.50 val.
paieškos ir gelbėjimo operacijai buvo pasitelktas Karinių oro pajėgų orlaivis L-410.
09.35 val.
Švedijos
Jungtinio gelbėjimo koordinavimo centras perdavė paskutinę Švedijos oro
stebėjimo radaro fiksuotos ieškomo orlaivio poziciją, netoli kurios
vėliau gegužės 19 d. pavakarę
Lietuvos karinių jūrų pajėgų priešmininis laivas „Kuršis“ Baltijos
jūroje rado ieškomą orlaivį An-2.
11.50- 20.21 val. paieškos ir gelbėjimo operacijos užduotis ore vykdė Latvijos paieškos ir gelbėjimo sraigtasparnis
Mi-17. 15.14 val. dar vienas Lietuvos Karinių oro pajėgų sraigtasparnis Mi-8 atskrido į Nemirsetą.
16.20 val. gauta informacija iš Švedijos Jungtinio
gelbėjimo koordinavimo centro, kad Švedijos pakrančių apsaugos orlaivis
vykdė kitą paieškos ir gelbėjimo operaciją rajone ir žvalgė rajoną su
radaru, su ieškomu objektu susijusių objektų neaptikta.
20.09 ir 20.18 val. Karinių jūrų
pajėgų laivai „Jotvingis“ N42 ir „Šakiai“ įplaukė į Klaipėdos jūrų
uostą. Gegužės 18 d. jokių susijusių su paieškos operacija objektų jūros
paviršiuje nebuvo aptikta.
Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų jūrų gelbėjimo koordinavimo centras paieškos ir gelbėjimo operaciją sustabdė
20.21 val. Toks sprendimas buvo priimtas po 26 val. nuo
operacijos pradžios, atsižvelgiant į šiuos veiksnius: žema vandens
temperatūra (9°C), išgyvenimo trukmė esant tokiai temperatūrai - tik 13
val. (jei naudojami hidrokostiumai ir gelbėjimosi
liemenės), nebuvo ženklų apie galimą lėktuvo vietą (nebuvo nei dėmių
nei nuolaužų), nepalankios oro sąlygos paieškai (artėjo tamsus paros
metas, stiprus ir gūsingas vėjas).
Gegužės 18 d.
09.38 val. paieškos operacija atnaujinta Krašto apsaugos ministro sprendimu.
10.38-19.19 val. dingusio lėktuvo An-2 ir jo įgulos paieškos užduotis ore vykdė Latvijos paieškos ir gelbėjimo sraigtasparnis Mi-17.
11.13-18:38 val. paiešką virš Baltijos jūros vykdė Karinių oro pajėgų orlaivis C-27J „Spartan“.
16.15 val. Karinių jūrų pajėgų paieškos ir gelbėjimo laivui „Šakiai“ duotas įsakymas vykti į paieškos rajoną.
20.36-21.32 val. paieškos darbus jūroje vykdė Lietuvos karinių oro pajėgų sraigtasparnis Mi-8.
19.47 val. Krašto apsaugos ministro nurodymu dėl paieškos operacijos poreikio
priešmininis laivas „Kuršis“ atšaukiamas iš tarptautinių išminavimo pratybų „Open Spirit 2015“ Estijoje.
21.00 val. kreiptasi į Valstybinę sienos apsaugos tarnybą dėl paieškos ir gelbėjimo sraigtasparnio skyrimo
paieškos operacijai. Gegužės 18 d. jokių susijusių su paieškos operacija objektų jūros paviršiuje nebuvo aptikta.
Gegužės 19 d.
KJP laivas „Šakiai“ paieškos operacijoje dalyvavo visą naktį. Prie paieškos operacijos prisijungęs priešmininis laivas
„Kuršis“ N54 paieškos rajone veiklą pradėjo apie 10.00 val. 17.06 val. paieškos operacijai pasitelktas
Karinių oro pajėgų orlaivis C-27J „Spartan“. 13.39–15.54 val. ir
22.20-00.30 val. (iš gegužės 19 į gegužės 20 d.) Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) sraigtasparnis AC-135 dalyvavo paieškos operacijoje.
16.51-18.55 val. paieškoje dalyvavo KOP sraigtasparnis Mi-8. Pavakarę
apie 16 val. Lietuvos karinių jūrų pajėgų priešmininis
laivas „Kuršis“ Baltijos jūroje rado ieškomą orlaivį An-2. Lėktuvas
rastas apie 700 metrų nuo paskutinės Švedijos oro stebėjimo radaro
fiksuotos ieškomo orlaivio pozicijos, gautos iš Švedijos
Jungtinio gelbėjimo koordinavimo centro. Orlaivis aptiktas jūros dugne,
124 metų gylyje. Rastą lėktuvą apžiūrėjus laivo „Kuršis“ povandeninio
roboto video kamera, buvo nustatyta, kad lėktuvo borto numeris sutampa
su ieškomo orlaivio borto numeriu.
Gegužės
19 d. jokių susijusių su paieškos operacija objektų jūros paviršiuje
nebuvo aptikta. Dingusių pilotų paieška tęsiama toliau.
Gegužės 20 d.
Baltijos jūroje buvo tęsiama dingusių orlaivio An-2 pilotų paieškos
operacija. Karinių jūrų
pajėgų priešmininis laivas „Kuršis“ (M54) ir paieškos ir gelbėjimo
laivas „Šakiai“ paieškos operacijoje dalyvavo visą naktį (iš gegužės 19 į
gegužės 20d.) ir vykdė paiešką. Ryte
07.15-10.00 val. paieškos rajonuose dirbo Karinių oro
pajėgų sraigtasparnis Mi-8. Priešmininis laivas „Kuršis“ (M54) tęsė
povandeninių darbų operaciją, taip pat vykdė gegužės 19 d. rasto
orlaivio An-2 apžiūrą povandeniniu robotu, siekiant detaliai
iš išorės apžiūrėti lėktuvo vidų. Gegužės 20 d. vakare vykdant
povandeninės lėktuvo apžiūros darbus dalyvavo ir Klaipėdos universiteto
specialistai su universiteto turima povandeninių objektų apžvalgos
įranga.
12.48-20.52 val.. Karinių oro pajėgų orlaivis L-410 ir
15.11-17.46 val. Valstybės sienos apsaugos tarnybos sraigtasparnis „Eurocopter EC 135“ vykdė paieškos operacijos užduotis.
19.29 -21.35 val. paieškos darbus vykdė karinių oro pajėgų sraigtasparnis Mi-8.
22.45 val. Į Klaipėdos uostą įplaukė Karinių jūrų pajėgų paieškos ir gelbėjimo laivas „Šakiai“.
Gegužės 20 d. jokių susijusių su paieškos operacija objektų jūros paviršiuje nebuvo aptikta.
Gegužės 21 d.
Gegužės
21 d. dieną ir naktį laivui „Kuršis“ nuodugniai iš išorės apžiūrėjus
jūros dugne esantį orlaivį An-2, jo viduje aptiktas galimai vieno iš
pilotų kūnas. Operacijai buvo naudojama
Karinių jūrų pajėgų priešmininio laivo „Kuršis“ ir Klaipėdos
universiteto povandeninių objektų apžvalgos video įranga. Gegužės 21 d.
16.10 val. Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų
Jūrų gelbėjimo koordinavimo centro vado sprendimu baigta dviejų An-2
pilotų paieškos operacija virš vandens. Dėl povandeninių darbų eigos
bus sprendžiama artimiausiu metu.
Gegužės 22 d. Nuo gegužės 19 d.
avariją
jūroje patyrusio lėktuvo An-2 ir jo įgulos pilotų paiešką po vandeniu
vykdęs Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų laivas „Kuršis“ gegužės
22d. 01.28 val. grįžo į Klaipėdos
uostą.
Su pagarba
Asta Galdikaitė
LR Krašto apsaugos ministerija/Ministry of National Defence of Lithuania
Strateginės komunikacijos ir viešųjų ryšių departamentas/Strategic Communication and Public Affairs Department
Visuomenės informavimo skyriaus patarėja / Adviser, Public Information
T. 00 370 5 273 5519
M. 00 370 687 90 765
W.
www.kam.lt
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą