Valstybės kontrolė atliko auditą – įvertino, ar naujoji daugiabučių namų šilumos punktų priežiūros organizavimo tvarka, įsigaliojusi nuo 2011 m. lapkričio 1 d., sudarė sąlygas vartotojams gauti tinkamas šilumos punkto priežiūros ir eksploatavimo paslaugas.
Šilumos ūkio įstatymas nuo 2011 11 01 nustatė:
1. Prie šilumos tiekimo sistemos
prijungtas daugiabučio namo šildymo ir karšto vandens sistemas, bendrosios
dalinės nuosavybės teise priklausančias butų ir kitų patalpų savininkams, taip
pat šilumos punktus, tiek nuosavybės teise priklausančius šilumos ir (ar)
karšto vandens tiekėjui ar tretiesiems asmenims, tiek butų ir kitų patalpų
savininkams, turi prižiūrėti (eksploatuoti) pastato šildymo ir karšto vandens
sistemos prižiūrėtojas (eksploatuotojas).
Daugiabučio namo šilumos punktus, nuosavybės
teise priklausančius šilumos ir (ar) karšto vandens tiekėjui ar tretiesiems
asmenims, pastato šildymo ir karšto vandens sistemos prižiūrėtojas
(eksploatuotojas) prižiūri (eksploatuoja) šio įstatymo pagrindu, nesudarydamas
atskirų sutarčių su šilumos punktų savininkais.
Be to Šilumos ūkio įstatymas nustato:
1. Daugiabučio namo butų ir patalpų savininkai
šilumos punkto įrenginius valdo, naudoja ir jais disponuoja bendrosios
nuosavybės teise.
2. Jeigu daugiabučio namo butų ir patalpų
savininkai šilumos punkto įrenginių bendrosios nuosavybės teise nevaldo,
bendroji nuosavybės teisė gali būti ĮGYJAMA:
1) Civilinio kodekso nustatyta daiktų
pirkimo-pardavimo išsimokėtinai tvarka išsiperkant renovuotų šilumos punktų
įrenginius iš trečiųjų asmenų pagal įrenginių likutinę vertę;
2) įsigyjant (įsirengiant) šilumos punkto
įrenginius finansinės nuomos (lizingo) sutarties pagrindu;
3) kitais įstatymų nustatytais pagrindais.
O LR
Konstitucija nustato:
23 straipsnis
Nuosavybė neliečiama.
Nuosavybės teises saugo įstatymai.
Nuosavybė gali būti paimama tik įstatymo nustatyta tvarka visuomenės poreikiams ir teisingai atlyginama.
Tokiu
būdu Šilumos ūkio įstatymas neįpareigojo ir negalėjo įpareigoti daugiabučių
namų savininkus įsigyti šilumos tiekėjų šilumos punktus, o šilumos punktų savininkus
įpareigoti juos parduoti.
Tačiau tai akivaizdžiai prieštarauja ir LR Konstitucijos, ir Šilumos ūkio įstatymo atitinkamoms nuostatoms.
Beje Valstybės kontrolės kompetencijas nustato Valstybės kontrolės įstatymas.
Nors ir Valstybės kontrolės įstatymas nustato, kad valstybės
kontrolės kompetencija yra valstybės turto valdymo, naudojimo ir
disponavimo juo auditas, tačiau pagal Įstatyme nustatytą valstybinio audito mastą
galima spręsti, kad Valstybės kontrolės kompetencija gali būti ir savivaldybės
turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo auditas.
Be to Valstybės kontrolė privalo vadovautis ir Valstybės
ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymu.
Deja, kaip matome iš Valstybės kontrolierės pareiškimo ir
pranešimo interneto svetainėje, valstybės kontrolė vadovaujasi, kaip sakoma, „savu supratimu“ .....
.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą