Vilniaus ir Kauno šilumos ūkio pertvarkos projektai pripažinti svarbiais valstybės ekonomikai
2014-05-28
Vyriausybė Vilniaus ir Kauno miestų šilumos ūkio modernizavimo projektus pripažino valstybei svarbiais ekonominiais projektais, nes jų įgyvendinimas leis apie 30 proc. sumažinti šilumos kainas didmiesčių gyventojams ir įmonėms, taip pat užtikrins skaidrią, darnią ir socialiai atsakingą energetikos ūkio plėtrą.
Projektus įgyvendinti pavesta valstybės valdomai energetikos įmonių grupei „Lietuvos energija“, UAB.
„Vilniaus ir Kauno miestų centralizuotos šilumos tiekimo ūkio modernizavimo projektai, įrengiant komunalinių atliekų ir biokuro kogeneracines elektrines, didins tiesioginį valstybės ir jos valdomų bendrovių dalyvavimą šilumos energijos gamybos veikloje. Didžiausią naudą pajus galutiniai vartotojai, kadangi bus siekiama sumažinti šilumos kainas Vilniuje ir Kaune, taip pat būtų gaminama daugiau konkurencingos vietinės elektros energijos. Didesnis valstybės dalyvavimas įgyvendinant strateginius projektus šilumos ūkio sektoriuje yra šios Vyriausybės prioritetas ir svarus indėlis skaidriai, darniai ir socialiai atsakingai energetikos ūkio plėtrai“, – teigia Ministras Pirmininkas Algirdas Butkevičius.
Įgyvendinus projektus ir įrengus vietinius bei atsinaujinančius išteklius naudojančias kogeneracines elektrines, jų pagaminamos šilumos energijos kiekis sudarys apie 60 proc. Vilniuje ir Kaune esančio šilumos poreikio. Dėl mažesnės vietinio kuro kainos ir didesnio efektyvumo, vertinama, kad šilumos energijos gamybos kainos Vilniuje ir Kaune galėtų mažėti iki 30 proc., lyginant su pastaraisiais metais taikyta vidutine šilumos gamybos kaina.
Įrenginių elektrinė galia sudarys iki 145 megavatų (MW) Vilniuje ir iki 53 MW Kaune, papildomai tai leistų pagaminti iki 1,1 teravatvalandės (TWh) vietinės elektros energijos per metus.
„Projektai bus finansuojami iš ES struktūrinių fondų. Dalyvauti projektų įgyvendinime bus kviečiamos savivaldybės ir privatūs partneriai, savo įnašais galintys prisidėti šilumos gamybai ar tiekimui reikiama infrastruktūra, technologijomis ar kitu turtu. Partnerių atranką numatoma vykdyti vadovaujantis skaidriais ir tinkamą konkurenciją užtikrinančiais principais“, – sako premjeras A. Butkevičius.
Įgyvendinti projektai taip pat mažins viešuosius interesus atitinkančių paslaugų (VIAP) lėšų poreikį, todėl stabilizuos ir neleis augti elektros energijos tarifui vartotojams. Naudojant atsinaujinančius ir vietinius energijos šaltinius būtų mažinamos šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimai ir prisidedama prie ES direktyvų įgyvendinimo.
Siekiant užtikrinti valstybės dalyvavimą strateginius projektus įgyvendinti pavesta valstybės valdomai įmonių grupei „Lietuvos energija“, UAB, kuri sukaupusi patirties šilumos ir elektros energijos gamybos veikloje ir yra finansiškai pajėgi vykdyti didelius investicinius projektus.
**************************************
2 straipsnis nustato:
Pavesti Lietuvos Respublikos Vyriausybei kiekvienais metais savo
veiklos metinėje ataskaitoje informuoti Seimą apie Nacionalinės energetinės
nepriklausomybės strategijos nuostatų įgyvendinimą, vykdant penkerių metų
Nacionalinės energetinės nepriklausomybės strategijos įgyvendinimo planą ir
programas.
Betgi Vyriausybė iki šiol neparengė ir
nepatvirtino NACIONALINĖS ENERGETIKOS STRATEGIJOS
ĮGYVENDINIMO 2013–2017 METŲ PLANO .... ir savo 2013 metų atskaitoje nenurodė, kad
nevykdomi 2008-2012 metų PLANO punktai 1.11, 1.12 ...........
Sumoje, vadovaujantis sveiko proto logika, galima teigti, kad Vyriausybė
sąmoningai nevykdė Seimo pavedimo, neparengė ir nepatvirtino NACIONALINĖS
ENERGETIKOS STRATEGIJOS ĮGYVENDINIMO 2013–2017 METŲ PLANO tikslu toliau stiprinti Valstybinį oligopolinį gigantą Lietuvos
energiją.
Tokiu būdu Vyriausybė,
deklaruodama kovą su
monopolijomis, transformuoja šalies energetinį ūkį į valstybinį kapitalizmą - atgal į sovietmečio laikus ... kaip sakydavo tais
laikais - į šviesų komunizmo rytojų
....
O kas iš to išėjo, akivaizdu
....
Todėl, valstybinio
intereso gynimo tikslu, Seimo pirmininkė prašoma imtis priemonių pagal savo kompetenciją iš
esmės įvertinti tokius Vyriausybės veiksmus.
******************************************************
Priedas 1
Priedas 1
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2007 m. gruodžio 27 d. nutarimu Nr. 1442
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2007 m. gruodžio 27 d. nutarimu Nr. 1442
NACIONALINĖS ENERGETIKOS
STRATEGIJOS ĮGYVENDINIMO 2008–2012 METŲ PLANAS
Eil.
Nr.
|
Priemonės
pavadinimas
|
Atsakingi
vykdytojai ar savo iniciatyva priemones vykdantys asmenys
|
Priemonės vykdymo
terminas, metai
|
Preliminarus lėšų
poreikis, tūkst. litų
|
Lėšų poreikis,
iš viso 2008–2012 metais, tūkst. litų
|
Lietuvos Respublikos
valstybės biudžeto lėšų poreikis, iš viso 2008–2012 metais, tūkst. litų
|
Pastabos
|
||||||||||||||
2008 metai
|
2009 metai
|
2010 metai
|
2011 metai
|
2012 metai
|
|||||||||||||||||
pradžia
|
pabaiga
|
iš viso
|
iš jų Lietuvos
Respublikos valstybės biudžeto lėšos
|
iš viso
|
iš jų Lietuvos
Respublikos valstybės biudžeto lėšos
|
iš viso
|
iš jų Lietuvos
Respublikos valstybės biudžeto lėšos
|
iš viso
|
iš jų Lietuvos
Respublikos valstybės biudžeto lėšos
|
iš viso
|
iš jų Lietuvos
Respublikos valstybės biudžeto lėšos
|
||||||||||
1.
|
I
PRIEMONIŲ GRUPĖ. NAUJŲ ENERGETIKOS PAJĖGUMŲ PLĖTRA, ENERGIJOS GAMYBOS
EFEKTYVUMO DIDINIMAS
|
||||||||||||||||||||
1.11.
|
Pastatyti 20 MW
elektrinės galios ir 50 MW šiluminės galios kogeneracinę elektrinę Vilniuje, naudojančią netinkamas
perdirbti energinę vertę turinčias komunalines ir kitas atliekas
|
uždaroji akcinė bendrovė
Regioninė komunalinių atliekų deginimo gamykla
|
2008
|
2011
|
20000
|
170000
|
80000
|
277030
|
547030
|
0
|
NES 48 punkto
4 papunktis
|
||||||||||
1.12.
|
Pastatyti 15 MW
elektrinės galios ir 50 MW šiluminės galios kogeneracinę elektrinę Kaune, naudojančią netinkamas
perdirbti energinę vertę turinčias komunalines ir kitas atliekas
|
akcinė bendrovė „Kauno
energija“
|
2008
|
2011
|
1200
|
120000
|
126200
|
244200
|
491600
|
0
|
NES 48 punkto
4 papunktis
|
||||||||||
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą